Én ezt írtam pár napja egy modellezőnek.
"De nem csak ez a kérdés. Jön a mostanában, egy megfontolandóbb a Nitró vagy elektromos. Én jelen állás szerint kezdőnek elektromos változatot javasolnék. Ennél a változatnál a kezdeti beruházást követően, 1-2 évig nincs újabb költséged. Persze ezeket a cuccokat is tönkre lehet tenni és akkor ugrik egy akksi vagy esetleg egy motor. De a nitrost is tönkre lehet tenni egy délután alatt (nem kap elegendő anyagot, pórt szív, be hullik az izzószál a gyertyából és karistól). A nitros motor kb 20 liter után már nem jár tökéletesen, leállogat.
De ezt sem lehet így kijelenteni, mert lehet, te nem kapsz dugulást, nem szakad szét a túlnyomás rendszered, és nem okozol kárt a motorban. Akkor akár 50 liter is átfolyhat rajta. Rendszeres használattal ez 1-1,5 év.
"
"A nitrozáshoz a következők kellenek időközönként. Ha rendszeresen használod akkor kb. havonta.
-Kuplung pofa
-Kuplung harang
-Kuplung csapágy
-Légszürő + légszürő olaj
-Kipu tömítés. Erre nem is gondol az ember de sűrűn kell cserélni.
-Gyertya
-10L után első főtengely csapágy csere, 20L után mind kettő
Itt is lesznek komolyabb beruházások.
-A sok rángatás után start pad-ot veszel
-Gáz-fék szervó egy kényes pont. Nálam amíg meg nem vettem az első 25.000Ft-os HV szervómat, mindig gondjaim voltak vele (tönkrement).
-Egy normális akkupak, és töltő a vevőhöz, enélkül nincs megfelelő szervo erőd a kormányzáshoz és fékhez
-Fail Safe
-Normális táv. Ha egyszer elmegy a nitrós akkor azt csak valamilyen terep tárgy állítja meg, ha nem vagy gyors és felborul, akkor hajtókar törés a vége.
-Mire belejössz elhasználtad a motort, vagy magától tönkremegy és mész vásárolni egy újat. Egy egyszerű motor 30eFt.
Én azt mondom mai fejjel, hogy jó dolog a nitrozás, ha van elegendő ideje az embernek hozzá.
Előkészítesz mindent: Izzító, vevőpack startpad töltés. Légszűrő olajzás (3-5 tankolás után csere).
Kimész beindítod, ha 10 fok alatt van ne is menny ki mert a motort hidegen nem szabad indítani kint pedig fel melegíteni nem nagyon tudod.
Beállítás: Oda figyelve a motor hőfokra a füstre a hangra beállítod. Ha egyszer meg sütöd, ritkán járatod, onnétól gyertya csere, mert nagy rá az esély hogy megégett, és akkor már nem tudod normálisan beállítani a motort, vagy egy nagy esésnél eltorzul a szál benne.
Haza mész elpucolás az olajsártól a bal hátsó lengőkar teló és kerék kapja a legtöbbet.
Az pedig külön gondot szokott okozni, mikor az első lakok megjelennek, mondják milyen érdekes, és mikor hagyod már abba, mert zavarja őket. Ekkor elkezdhetsz keresgélni külterületeket.
Nekem ezek voltak a tapasztalataim mikor vastagon benne voltam.
Nem a kedvedet akarom elvenni, inkább azt szeretném hogy sokáig meg maradj lelkes modellezőnek."
Elektromos beruházás:
Akksi 4S: 10-15.000Ft/db (2db elegendő)
Szabályzó: 15-20.000 (Trackstar, Hobbywing verseny minőség)
Motor: 15-20.000 (Trackstar, Leopard versenyminőség)
Töltő: 10-15.000 (150W)
Kábelek, csatlakozók, zsugsorcsövek: 5-10.000Ft
Számolj vele, hogy nitrot is hasonló áron kapsz. Egy akksi 200 töltést simán kibír ez kb 200x10perc. Egy tankolás 5-6 perc ez kb. 40L nitro ami 2000 perc menetidő ez Saxo 25%-ból 84.000Ft. (Ez kb egy év alatt elfogy)
A 40L alatt legalább 1 de inkább 2 motort elhasználsz. Újat veszel vagy felújítasz kb 25-40.000Ft ért.
Nem győzködni akarlak, csak azt látom sokan abba hagyták az autó modellezést, mert drága volt fenn tartani a nitros-t. Szeretném ha minél többen lennénk kinn a pályán, és akkor a gaz sem nőne a nyomvonalon.
_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade