Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 15:17:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2013.02.19 13:35:55 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.27 17:25:53
Hozzászólások: 19
Sziasztok!

Tudom nehéz véleményt kérni ennek a modellnek a motorjáról, de mit gondoltok mennyire lesz megbízható, és tartós? Valószínüleg megbízhatóbb és kevesebb gond lesz vele mint egy nitróssal.
Valaki esetleg olvasott róla valamit, amit nem a gyártó írt róla?

Köszönöm,
Robi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2013.02.23 12:09:55 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.30 11:31:16
Hozzászólások: 18
helló

Véleményem szerint valóban nehéz véleményt kapnod mert még ÚJ ,,
szerintem ha gyűrűs motor akkor különös odafigyelést fog majd igényelni mint a mindent kibíró,szinte tönkretehetetlen nitrós társai,,,(abból a szempontból biztosan kevesebb gond lessz vele hogy központos gyújtása van mint a világ legjobb buggy-jának,,menetidő jóval több 2-3szoros lessz/tank.)
Ja amúgy tudomásom szerint valami európai kiadásban 8ccm, legutóbb 15ccm est láttam HPI USA oldalán.(vagy csak az XL- be kerül 15ccm?)nemtudom melyik lessz kapható és mikor ,de akkor a 15ccm est választanám ha a fordulata kevesebb lenne mint a 8ccm-nek,vélhetően tartósabb,természetesen a nyomatékot a hajtáslánchoz igazítva gyárilag,mert letekerné a fogast még a kúpkerékről is az fix!

üdv/BabaJenks

_________________
> Hpi Baja 5B 2.0 blue<
> GS Xut Pro rtr <
> Hpi Firestorm 10T <
> Hpi E-Firestorm Flux <


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2013.02.23 13:55:36 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.27 17:25:53
Hozzászólások: 19
Baba Jenks írta:
helló

Véleményem szerint valóban nehéz véleményt kapnod mert még ÚJ ,,
szerintem ha gyűrűs motor akkor különös odafigyelést fog majd igényelni mint a mindent kibíró,szinte tönkretehetetlen nitrós társai,,,(abból a szempontból biztosan kevesebb gond lessz vele hogy központos gyújtása van mint a világ legjobb buggy-jának,,menetidő jóval több 2-3szoros lessz/tank.)
Ja amúgy tudomásom szerint valami európai kiadásban 8ccm, legutóbb 15ccm est láttam HPI USA oldalán.(vagy csak az XL- be kerül 15ccm?)nemtudom melyik lessz kapható és mikor ,de akkor a 15ccm est választanám ha a fordulata kevesebb lenne mint a 8ccm-nek,vélhetően tartósabb,természetesen a nyomatékot a hajtáslánchoz igazítva gyárilag,mert letekerné a fogast még a kúpkerékről is az fix!

üdv/BabaJenks


Szia!

Szerintem egy 2T benzin motor biztos, hogy tartósabb mint egy nitrós motor. Nitrós motorokban nincs tapasztalatom, csak amit itt és máshol olvastam, de régen motoroztam, 2T motorjaim voltak, és ha megfelelő keverékű benzint kapott, akkor üzembiztosak voltak. Nem kellett karburálni őket. Úgy tudom, hogy a Baja-nak nem rosszak motorikusan, és feltételezném, hogy általuk tervezett, fejlesztett kissebb motor sem lesz rossz.
Eredendően én robbanósat szerettem volna, de annyi úgymond "rosszat" olvastam a nitrósokról, hogy letettem róluk. Viszont 1:8 méret fölé nem szeretnék menni, ezért lenne talán ez egy jó megoldás.
Buggykba, és truggykba is fog a hpi tenni 2T motort, lehet hogy azok lesznek 8 ccm-k.
Neked van Baja-d. Megbízható motorikusan?

Üdv,
Robi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2013.02.23 18:15:55 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.30 11:31:16
Hozzászólások: 18
hello

elsőnek: egy motorkerékpárt nem lehet hasonlítani egy modell-hez,,teljesen más körülményeknek kell megfelelniük,más felépítéssel(ha hasonló is akkor fordulatszám különbség van/lehet).

másodszor:egy kedves ismerősöm esett ugyanebbe a helyzetbe amibe vélhetően te fogsz,meglepve tapasztalta hogy nehezebb beállítani a KISEBB motort mint a nagyobbat,pedig a motorkerékpáral semmi gondja nemvolt csak járt vele,de ez csak 1 dolog. Másik hogy a motorkerékpár pl egy simson tippelek max 7000-et fordul lejtőn lefelé hátszéllel+1 IFA tolja, ,még Baja motorja,15-18 000rpm+a lejtő,hátszél.

Mivel gyűrűs motorokról beszélünk,modellben arányosan csökken a motor mérete, a fordulatot növelik, (egy nitrómotornak sokkal nagyobb a tűrése,szélesebb skálán mozog,a gyűrűt az olaj képezi,ha túl is melegszik s nem egy állat kezébe van a táv akkor egyszerűen leáll, gyűrűsnél gyűrűtörés áll fenn.Amúgy van egy KIS tapasztalatom nitrómotor terén, de 1 biztos: legegyszerűbb,legigénytelenebb,legstrapabíróbb, pár alapszabály mellett 40-50 litert is elmennek) ,mégse legyen lomha a modell,(ez is egy dolog) ezáltal a gyűrű "tehetetlensége"is nagyobb, hamarabb kopik a henger-dugó is együtt.

Ja az hogy rosszat olvastál a nitrósokról,, hát rengeteg a laikus,aki még az óramutató járását is összekeveri,több minden kel hozzá az tény, hogy ne csak rosszat olvass: nekem jól műkszik minden eggyik, egy kis érzék kell hozzá ennyi,karburálásról meg annyit h napszaknak megfelelően,kiviszed beállítod,nyáron volt ugy h 1 hónapig sem állítottam rajta csak hajtottam.MEGESZI MÉG A FÉM ALÁTÉTET IS,PORNAK IS JOBBAN ELLENÁLL,és ez komoly,kis túlzással!

A Bajám megbízható motorikusan kb 10 literig,,utána szimering cserere(gyári átszív kb 6 -8 liter után,viton bírja kicsivel tovább, 15 20 liter után fél motor csere annak "gyilkos fordulatnak "köszönhetően)

""Úgy tudom, hogy a Baja-nak nem rosszak motorikusan, és feltételezném, hogy általuk tervezett, fejlesztett kissebb motor sem lesz rossz. ""na most: ( Baja az más,a bajában lévő motor nem a HPI által tervezett motor, forrása Zenoah.A CY =Chung Yang,ami valójában a gépet ékesíti a Zenoah lemásolása HPI szinten,a HPI nem tervezett 1másodpercig sem,azonkívül hogy az erőket,áttételeket kiszámolták és hozzáillesztették a már kész motor másolatát,azonfelül hogy a minőségnek megfelel mégis 1 másolat van benne!

Amúgy várom én is a kis benzinmotort ,a nürnbergi videó után,tavaly nyár óta,,átalakítást tervezek ,nekem csak 1 kismotor kell!
amúgy nem is írtam volna választ ha nem foglalkoztatna a minimotor!!

üdv/BabaJenks

_________________
> Hpi Baja 5B 2.0 blue<
> GS Xut Pro rtr <
> Hpi Firestorm 10T <
> Hpi E-Firestorm Flux <


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.02.25 08:19:14 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.27 17:25:53
Hozzászólások: 19
Hello BabaJenks!

Szerinted ha robbanósban gondolkodik az ember, akkor inkább nitrós, mint 2T benzines. Akkor lehet, hogy a legjobb megoldás tényleg egy elektromos, főleg kezdésnek.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,
Robi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hello Robi!
HozzászólásElküldve: 2013.02.25 10:14:55 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.30 11:31:16
Hozzászólások: 18
hello

Kezdésnek mindenképpen robbanós, és nem pedig benzines,pláne nem elektromos.Ha üzemanyag által hajtottat szeretnél!!!!,,,(és ezt nem azért írom mert én is robbanóssal kezdtem).

Mivel a baja az más, és a kisebb benzin motorról még nem tudunk/tudok semmit pláne hogy még kisebb 23ccm-nél így nehéz a tartósságot megmondani!
Na most SZERINTEM rövidtávon megbízhatóbb és költséghatékonyabb lehet mint 1 robbanós motor,DE hosszútávon ,és tűréshatárt,egyszerűséget nézve nitós lessz előnyben!(azonfelül hogy nem nagyon lehet a kettőt egymáshoz viszonyítani)
ÉS a másik hogy azt sem lehet tudni ki fogja ,melyik cég(taiwan-ban fog készülni evidens) gyártja majd a motort HPI öntőformával éppen ezért nehéz ügy.

HA mindenképpen elvetetted a nitrósat akkor egy elektromos,de abból azonkívül hogy a hajtáslánc miből áll össze,vezetése:mégis az irányok,ha szemben jön veled,szerelés.akkuk töltése....nem nagyon tanul az ember mást.

(érdekességnek leírom,mert nekem van minden fajta, szoktam olyat hogy kimegyek az elektromossal 0.5-1.5 órát ,majd kimerül (jöhet a többórás töltés).Utána kimegyek a nitróssal azonfelül hogy kinn vagyok TÖBB órán keresztül, teljesen mások az erőviszonyok(még van a tankban addig 100%erő,nyomatékkal játszom),agilitás,akkor mindig nevetek.
persze minden fajtának más-más a varázsa,máshova jók!!!

nehéz ügy 1 nitrós a bevásárlóközpontban! :-))))

üdv/BabaJenks

_________________
> Hpi Baja 5B 2.0 blue<
> GS Xut Pro rtr <
> Hpi Firestorm 10T <
> Hpi E-Firestorm Flux <


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.02.25 10:55:46 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Szia Jensk.

Ne haragudj hogy beleszólók az okfejtésedbe, de egy kiscsit túlzó ez a semmi sem árt a nitró motornak című rész.

A sűrítési kompresszíóhoz, a hüvely kúpos össze szűkülésére van szükség. Ha ezt meg eszi a pór vagy más külső elem ,akkor vége a dalnak. Aztán jön a csapágyazás, első csapágynál fals levegőt szív emiatt, nem áll vissza alapjáratra, vagy a hátsó csapágy kopik szét esetleg a golyókból kis darabok törnek ki és azok jutnak az égés térbe.
A melegedésről meg annyit, ha az kevés olaj miatt van, akkor megszorul és töri a hajtókart. De igazad van megáll az biztos.
Játszós szempontból mindegy, hogy egy motor stabil vagy nem ebben megtudunk egyezni.
Ez a "pláne nem elektromos" dolgot meg nagyon nem értem. A legjobban dokumentált a fórumokon ez a téma. Pont azért mert az elektronikában ami a dobozára rá van írva paraméter, az az is marad az első bekapcsolástól kezdve, a sokadik alkalommal is. Kevés tapasztalattal, üzemben lehet tartani. Könnyebb meg tanulni, hogy a pirosat a pirossal, a feketét a feketével dugd össze, mint hogy hova tekered a magas alacsony vagy épp az alapjárati tűt.

Nekem ellenkező a véleményem arról amit mondasz, de szerencsére az olvasó is több helyről keres megoldást a kérdésére.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.02.25 14:04:14 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.30 11:31:16
Hozzászólások: 18
szanyin írta:
Szia Jensk.

Ne haragudj hogy beleszólók az okfejtésedbe, de egy kiscsit túlzó ez a semmi sem árt a nitró motornak című rész.

A sűrítési kompresszíóhoz, a hüvely kúpos össze szűkülésére van szükség. Ha ezt meg eszi a pór vagy más külső elem ,akkor vége a dalnak. Aztán jön a csapágyazás, első csapágynál fals levegőt szív emiatt, nem áll vissza alapjáratra, vagy a hátsó csapágy kopik szét esetleg a golyókból kis darabok törnek ki és azok jutnak az égés térbe.
A melegedésről meg annyit, ha az kevés olaj miatt van, akkor megszorul és töri a hajtókart. De igazad van megáll az biztos.
Játszós szempontból mindegy, hogy egy motor stabil vagy nem ebben megtudunk egyezni.
Ez a "pláne nem elektromos" dolgot meg nagyon nem értem. A legjobban dokumentált a fórumokon ez a téma. Pont azért mert az elektronikában ami a dobozára rá van írva paraméter, az az is marad az első bekapcsolástól kezdve, a sokadik alkalommal is. Kevés tapasztalattal, üzemben lehet tartani. Könnyebb meg tanulni, hogy a pirosat a pirossal, a feketét a feketével dugd össze, mint hogy hova tekered a magas alacsony vagy épp az alapjárati tűt.

Nekem ellenkező a véleményem arról amit mondasz, de szerencsére az olvasó is több helyről keres megoldást a kérdésére.



hello szanyin!

igazad van teljes mértékben ,a kompresszió dologba nem akartam belemenni,írtam is hogy KIS túlzással nemárt.

(volt 1 nitro motorom gyárilag valószínűleg sorja lehetett benne,beszorult a heng/dugó közé,arról vettem észre nyikorgott magasabb fordulaton mintha vasat reszelne az ember és tolja neki,erre szétszedtem,,és valóban, a puhább, dugóba nyomódott bele,és kisebb fordulaton semmi,magasabban előjött hogy sikálja a henger falát visít,aztán kivettem:dugóban kisebb kráter,2 tűszúrásnyi,,a hengeren látható súrlódási nyom,de nem tapinthatóan.) ezek után,korábbi motornál volt kisebb por beszívás,az sem ártott neki azóta is hibátlanul mennek,persze ezek NEM ÁLLANDÓ körülmények ,csak a kezdő modellezők számára mentőövek!!!!! (éppen ezért inkább nitro motor,szerintem)

az elektromos témára még reagálnék UTOLSÓ sorban,mert elkanyarodtam/tunk a témától a moderátor szóvá teszi az tuti,de nem írom piv-be mert úgy érzem ez még ide tartozik.....

Nitrós gépet nem láttam még lángolva égni, de elektromosat igen.( lítiumos akku különös odafigyelésére gondoltam,minél több cellás annál jobban.)
kezdők ezt is elszúrhatják,alámerül..stb.(lehet nimh-val használja akkor arra az esetre nem igaz,de magamból indultam ki,nekem csak lipom van)

A 100%-os erő nitrósnál megmarad a játék alkalmával, még 1 elektromos merül,,(kompresszióveszteséget nem számolom mert az nem egyből történik ha minden ok),,,,,
csak ennyit akartam,,,,

üdv/BabaJenks

_________________
> Hpi Baja 5B 2.0 blue<
> GS Xut Pro rtr <
> Hpi Firestorm 10T <
> Hpi E-Firestorm Flux <


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.02.25 14:08:29 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Ez így kerek. :)

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2013.04.10 20:13:11 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2009.03.29 20:16:19
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: Pécs
http://shop.modell.hu/hpi-racing-109074 ... ngine.html

Megkérdeztem tőlük állítólag májusban érkezik a gépezet alig várom!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2013.04.12 13:38:47 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.30 11:31:16
Hozzászólások: 18
Én is kíváncsi leszek rá,nagyon!!!!!!

üdv /Babajenks

_________________
> Hpi Baja 5B 2.0 blue<
> GS Xut Pro rtr <
> Hpi Firestorm 10T <
> Hpi E-Firestorm Flux <


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2013.09.03 13:13:04 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.30 11:31:16
Hozzászólások: 18
de már szeptember van!!!???!!?!!

Amúgy ha jól néztem akkor levette a gyártó az oldaláról a terméket ,,,
lehet költséghatékonynak bizonyult ????
éljen a nitrófüst!

üdv/Babajenks

_________________
> Hpi Baja 5B 2.0 blue<
> GS Xut Pro rtr <
> Hpi Firestorm 10T <
> Hpi E-Firestorm Flux <


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2014.01.31 23:08:48 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2011.02.07 20:44:24
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Szolnok
Végre elkészült a gép: https://www.youtube.com/watch?v=D0pLmXR ... ata_player


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2014.05.12 11:33:23 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.20 21:19:02
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Nagytarcsa
Helló!

Szerintetek ezt itthon mikor lehet majd kapni? Nekem mondjuk a csak a motor kéne belőle.
Gondolom nem csak a savage-ba lehet majd használni ezt a 155cc-es motort...


Üdv,

Vale

_________________
HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport
http://www.youtube.com/watch?v=5gk8pbd_DNM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: RTR Savage XL with OS gas engine
HozzászólásElküldve: 2014.10.20 17:18:03 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2011.02.18 14:55:40
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest 17.ker
Sziasztok!

Jó lenne némi infó ezzel a géppel kapcsolatban..... Ha van olyan aki ezzel a monstrummal rohangászik, és van
is vele némi tapasztalata, azt megkérném, hogy ne tartsa magában! :-D

Üdv

_________________
:twisted: REVO 3.3 :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 15 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség