Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.07.04 04:23:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Robbanó motor hőmérésklete?
HozzászólásElküldve: 2006.03.30 20:22:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.21 17:46:16
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Baja
Sziasztok!

Megvettem az első robbanós autómat. Amit csak találtam, elolvastam hozzá. A bejáratáshoz kölcsön kaptam egy lézeres hőmérőt!
Nem tudom, hogy hol kell, a motor melyik részén kell mérni a hőméréskletet?

A kipufogó fölötti hűtő bordák voltak a legmelegebbek! Itt mértem 120-130C fokot is, mig egy centivel arréb csak 90-100C fok volt.

Most melyik ponton kell figyelnem a hőméréskletet? :oops:

A segítséget előre is köszönöm

Bakter (nagyon kezdő)

_________________
Twin Detonátor
Hot Bodies Lightning 2 RR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.30 20:48:01 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Szia!
Igen, a hengerfej fölé kell tartani kb. 0,5 cm-re. Elsőre csináltad jól! ;) Amúgy ez milyen moci? :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.30 21:41:25 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.21 17:46:16
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Baja
Dodge írta:
Szia!
Igen, a hengerfej fölé kell tartani kb. 0,5 cm-re. Elsőre csináltad jól! ;) Amúgy ez milyen moci? :roll:


Köszi a választ!

Ez egy Hot Bodies Lightning 2 RR Buggy
2 napos és eddig egy tankot ment alapjáraton, és egy tankot ment kicsi gázzal.
A második tanknál mértem ezeket az értékeket,
De nagyon köpködte már a kipufogóból a üanyagot, ha nyitottam az alacsony fordulati tűjén akkor már leállt.
Így nem igazán értem hogy tudnám lejjeb vinni a motor hőmérsékletét, ha ettől dúsabb keveréktől már le áll a motor?

Bakter

_________________
Twin Detonátor
Hot Bodies Lightning 2 RR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.30 22:04:16 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.02.01 04:17:47
Hozzászólások: 245
Tartózkodási hely: Budapest
Szia :)
Nem akarok belekontárkodni, csak próbállak megnyugtatni. 2 hónapos modellező múlttal rendelkezem, de próbállak megnyugtatni, hogy ez a mért hőfok teljesen normális. Szerintem. Azért várd meg míg egy vérprofi is nyugtázza ezt az értéket, de ne aggódj, nem lesz ezzel baj ;)

üdv.: Csabi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.31 06:22:10 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Nincs azzal baj. Egy piciket talan melegebb, mint optimalis lenne, de ne izgulj, nem lesz baja. Folytasd szepen a bejaratast es jo lesz. Ami fontosabb, hogy hagyd lehulni a mocit a tankok kozott, ill. az also holt ponton legyen a dugo, amikor hul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.31 13:16:49 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.06.10 19:53:35
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Győr
Én ugy tudom a gyertyát vagy közel mellete kell mérni és az a mérvadó!
A moci később nem alapjáraton jobban hül a szél miatt meg ha rázársz elvileg a nitro is huti a mocit...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.31 16:54:35 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.21 17:46:16
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Baja
pajzi írta:
Ami fontosabb, hogy hagyd lehulni a mocit a tankok kozott, ill. az also holt ponton legyen a dugo, amikor hul.


Köszönöm a hozzászólásokat!

Miért kell a dugattyunak az alsó holtponton hűlnie? :roll:
(Egyébként meg se bírom forgatni, ha benne van a gyertya! A kompresszió miatt meg úgyis szerintem az alsó holtponton áll meg a dugattyú, vagy tévedek?) dehulyevagyok

_________________
Twin Detonátor
Hot Bodies Lightning 2 RR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.31 17:18:42 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Bakter írta:
Miért kell a dugattyunak az alsó holtponton hűlnie? :roll:
(Egyébként meg se bírom forgatni, ha benne van a gyertya! A kompresszió miatt meg úgyis szerintem az alsó holtponton áll meg a dugattyú, vagy tévedek?) dehulyevagyok


Hat az uberfranko tutibiztos leirast errol nem tudom elmondani sajnos. De igy kell lennie, hidd el. Valami hotagulos/bejaratos dolog van a hattereben.

Sajnos azt kell mondjam, hogy a motor altalaban pont a felso holtponton all meg, mert ott szorul.
Az also pontot konnyen meg lehet talalni. Siman kezd el forgatni a lendkereket arra, amerre amugy is menne. Lesz egy pont, ahol megszorul es nehez lesz tovabb forgatni. Ott irany tovabb, erosen, aztan hirtelen megint konnyen forog. Forgatod tovabb a megint szorul reszig, aztan ha erzed, hogy az kovetkezik, akkor fel fordulatot visszaforgatsz. Ennyi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.31 22:38:08 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.21 17:46:16
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Baja
Köszönöm!

Sajnos csak kölcsön kaptam a hőmérőt.
Ti mivel méritek a motor hőmérsékletét?
Hogy lehet legolcsobban ezt a problámét megoldani?
Mennyibe kerül?
(Persze nem a ráköpös motszerre gondoltam)

Bakter

ui.: Elnézést ha ez már valahol szerepeltt!

_________________
Twin Detonátor
Hot Bodies Lightning 2 RR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.31 23:00:14 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Pedig a rakopos modszer remekul hasznalhato :)
Ha sisteregve/tancolva eltunik, akkor tul meleg, ha nem parolog tul hideg, ha 3-4mp alatt szepen eltunik, akkor OK.
Amugy ha jol tudom Modell&Hobbynal van infras duratrax homero 4-5e HUF koruli aron.

Viszont nem minden a homerseklet. Jo tampont kezdeskor, de par honap taasztalat utan nem nagyon fogod hasznalni. Akkor mar a motor ereje, fustje, hangja, stb. alapjan remekul lehet karburalni. Arrol nem is szolva, hogy pl. egyes motorok 90-100 fokon erzik jolmagukat, mig masok 140 korul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 08:41:49 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.04.03 08:27:48
Hozzászólások: 15
sziasztok,
kezdő vagyok és a múlt héten vettem meg az autómat, egy nitro mt2-est.
Vettem egy hőmérőt is. Szóval kiveséztem a dvd-t amit adtak hozzá, töviről hegyire, jegyzeteltem, stb. Itt is mindent elolvastam. A hőmérőt, amit lent írtatok, infrás, megvettem. A bejáratás során, 3 tankot kell helyben elpöfögni.
El is pöfögtem és az alábbi észrevételeim voltak.
-rettenetesen sok nitrot köpködöt, szóval elég dúsan lett járatva
-a hőmérséklet nem ment 42 C fölé
És ez mind a 3 tanknál így maradt.
Aztán beállítottam a gyári best settinget, highon 3 kifele, lowon élre a csavar. Meglepetésemre be sem indult. Szerintem túl sok volt neki az anyag, a highon becsavartam egy teljeset, akkor is rettenetesen köpködte a nitrot, de beindult. Ezzel karikáztam 1 laza kört.
A következő említésre méltó dolog, hogy a
- 0,7-es tankot alapjáraton kb 7-9 perc alat pöfögte el
-az első menet alatt a tele tank 5 percet sem bírt ki.
Szeretném tudni, hogy gond-e a 40-42C-os bejáratás, továbbá tud-e valaki adatot a nitro mt2 fogyasztásával kapcsolatban, más is tapasztalta-e a gyári beállítás problémáját?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 08:49:19 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Rengeteg bejáratással kapcsolatos cikk van az oldaunkon (cikkek és leírások között nézz körbe).

Sok nitro-t köpött: teljesen normális, ugyanis a bejáratást bő keverékkel kell, ami azt jelenti, hogy sok, el nem égett üzemanyag/olaj jut ki a motoról elégés nélkül. Ha a "kövér" járatás után MÉG kinyitod a fődúsítót, akkor természetes, hogy a motor megfullad. Aztán meg majdnem teljesen lezártad, ez sem túl helyes, mert akkor meg az lesz a gond, hogy nem kap a motor megfelelő kenést, erre azért ügyelj (a kétütemű motoroknál ugye a kenés az üzemanyagból jön).

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 10:36:13 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
Ramses írta:
Hi!

Rengeteg bejáratással kapcsolatos cikk van az oldaunkon (cikkek és leírások között nézz körbe).


Savage 25 bejáratás - http://www.rcoffroad.hu/media/cikkek/cikk06.php
A motor beállításáról - http://www.rcoffroad.hu/media/cikkek/cikk12.php
A motor bejáratásról - http://www.rcoffroad.hu/media/cikkek/cikk13.php


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 17:00:14 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Normalis, amiket irtal. A sok sintroval, sincs semkmi baj, amit elkopott. Annyit tegyel meg, hogy jarasd dusan, finoman korozve, de tegyel pl. rongyot a hutobordakra, hogy tudjon melegedni. Merd kozben, egyszer menjen fel olyan 90 kornyekere, aztan a kovetkezo tanknal picit 100 fole. Hagyd lehulni a moci kozben es tekerd az also holtpontra a fotengelyt. Ha ezzel megvagy, zarvatsz rajta felul es meg par tank finom (huzatasokkal tarkitott) autozas keszen is vagy vele kb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 20:49:31 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.21 17:46:16
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Baja
pajzi írta:
Viszont nem minden a homerseklet. Jo tampont kezdeskor, de par honap taasztalat utan nem nagyon fogod hasznalni. Akkor mar a motor ereje, fustje, hangja, stb. alapjan remekul lehet karburalni. Arrol nem is szolva, hogy pl. egyes motorok 90-100 fokon erzik jolmagukat, mig masok 140 korul.


Köszi a segítséget!

Megtörtént a bejáratás kb 10 tankkal.
A magas fordulati üzemanyagcsavart fokozatosan, szinte másfél fordulatot csavartam be, ekkorra már elkezdett elég jól menni. A hőmérséklete ekkor 140-150 C fok környékén járt. Ha vissza vettem a magas fordulati üzemanyagcsavarton akkor érezhetően rosszabbul ment az autó. A gyári leírás szerint 110-120 fok környékén lenne az üzemi hőmérséklet.

Honnan lehet tudni, hogy milyen hőmersékletet szeret a motor?
Lehet-e a magas fordulati üzemanyagcsavart állítása nélkül is lejjebb vinni a motor hőmérsékletét?
Hány fok környékén sül be a motor?

Bakter

_________________
Twin Detonátor
Hot Bodies Lightning 2 RR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 21:14:27 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
hi
Elméletileg a max amiennyi egy robbanó motornak kéne lennie az 140...de télleg nem egy MT motornak, én az mondom hogy vmit félre matekoztál az alapjárati tűknél...

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 21:36:54 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.21 17:46:16
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Baja
Lehet, hogy rossz a hőmérő? :roll: :roll: dehulyevagyok

Úgy emlékszek a hengerfejnél a gyertyánál, csak 100-110 fokor mértem fentröl.

Bakter

_________________
Twin Detonátor
Hot Bodies Lightning 2 RR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.03 23:51:53 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.13 18:06:05
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Budapext XII.ker.
Nem biztos, hogy rossz, de ha a Duratrax hőmérőt vetted, azon a mérendő felülethez be kell állítani. Olvasd el a doksiját, akár 10-15 fok különbség is lehet, ha rosszul van beállítva.

_________________
Üdv:

P.

Hirobo Sceadu Evo 50
Graupner Micro Star 400
Hype Zircon Racing Buggy 40.xxx MHz :)
XRay M18 - Mamba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.04.04 06:49:22 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.04.03 08:27:48
Hozzászólások: 15
köszönöm a segítséget pajzi,
ha hétvégén szép idő lesz, akkor befejezem a bejáratást és beszámolok a fejleményekről.

_________________
Nitro MT2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Zircon hőmérséklet
HozzászólásElküldve: 2006.04.05 13:13:21 
Hellosztok! Szerintetek egy Kyosho Zircon Shockwave motorjának (2.5) hány fokosnak kell lennie?


Vissza a tetejére
  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség