Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.22 03:09:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1926 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 97  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.04.13 06:07:12 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.03.27 13:24:36
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: mosonmagyaróvár
Szerintem használtan is tudsz venni itt.Alkatrész keresek topik.Ezret fognak neked kínálni:D

_________________
SAVAGE 25/X


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.05.24 10:40:52 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.10.18 08:12:48
Hozzászólások: 20
az egyirányú csapágyam folyamatosan szar, így rotostart elforog.
nemrég cseréltem, így meglepne ha már tönkrement volna.
viszont olajban úszik az egész. ha lemosom féktisztítóval akkor tökéletes pár indításig, aztán köv héten ha mennék ismét szar.

már azt nézegettem, hogy lehet a tengely kopott meg. kiszedtem megnéztem, látszik a használat rajta, de nem tűnik érezhetően kopottnak/elvékonyodottnak.

mi lehet a megoldás? normális hogy mindig olajos lesz, vagy valami tömítést kellene cserélnem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.05.24 17:42:08 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2011.05.19 17:07:25
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Most kezdtem el foglalkozni a modellezéssel és vettem egy savage x 4.6 ost.
Itt ülök mellette és nem tudom eldönteni, hogy milyen üzemanyagot töltsek bele. Amikre gondoltam: Hpi Powerfuel 20% vagy Tornado 20% offroad. Úgy olvastam, hogy tornadoból a kategóriának megfelelőt kell választani, azért gondoltam az offroad-ra. Olvasgatva a fórumot a tornadorol találtam 1-2 infot de a powerfelről semmit. Hobbi szinten szeretném használni, érdekelne a véleményetek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.05.24 20:21:17 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Knave írta:
Sziasztok!

Most kezdtem el foglalkozni a modellezéssel és vettem egy savage x 4.6 ost.
Itt ülök mellette és nem tudom eldönteni, hogy milyen üzemanyagot töltsek bele. Amikre gondoltam: Hpi Powerfuel 20% vagy Tornado 20% offroad. Úgy olvastam, hogy tornadoból a kategóriának megfelelőt kell választani, azért gondoltam az offroad-ra. Olvasgatva a fórumot a tornadorol találtam 1-2 infot de a powerfelről semmit. Hobbi szinten szeretném használni, érdekelne a véleményetek.


Mindkettő megfelel bele, ha most kezded nem ezen fog múlni.

A HPI nem lehet rossz, és gondolom hogy ajánlják a saját autóikhoz.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.05.25 09:03:04 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.07.09 17:47:31
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Budapest XVIII
Ha még új akkor 16%-ossal kezd! Majd később mehetsz felfelé 25%-ig is.

_________________
...:::HPI Savage X 4.6 Big Block:::...
MyModell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kanyarstabilizátor
HozzászólásElküldve: 2011.05.27 08:00:20 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
De szép idők is voltak :)
reechee írta:
Itt van a hozzászólásom linkekkel együtt és Thief régi autója.
Ebben bennevolt a módosított rugótorony is, meg ha jólemlékszem nem monster hanem Truggy teleszkópokat használt. (HPI Hellfire)

Egy teljes átalakításra annyit lehet költeni amiből kijön egy truggy.



Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.05.30 13:24:11 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2011.05.19 17:07:25
Hozzászólások: 3
Köszi a válaszokat. Akkor is 16% -ossal kezdjem ha a gyári ajánlás 20-25% ?
Ha igen akkor meddig járassam vele, azaz kb 1liter elég vagy többet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.05.30 15:33:48 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.07.09 17:47:31
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Budapest XVIII
A gyári ajánlás már bejáratás után értendő. Én 16%-ossal járattam be ahogy nekem is javasolták. Sztem vegyél egy kisebb kiszerelés 16-ost és használd el. Aztán vehetsz erősebbet. De sztem a 25% felesleges. És ugye álló helyzetben 2 tankot el kell pöfögtetni aztán még pár tankot nem gyilkolva. Látni fogod ahogy erősödik a gép, aztán huzathatod már. Türelmesen kell és akkor jó lesz.

_________________
...:::HPI Savage X 4.6 Big Block:::...
MyModell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.05.30 18:20:45 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2011.05.19 17:07:25
Hozzászólások: 3
Kösz szépen!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.06.07 08:46:02 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.10.18 08:12:48
Hozzászólások: 20
WiZARD írta:
az egyirányú csapágyam folyamatosan szar, így rotostart elforog.
nemrég cseréltem, így meglepne ha már tönkrement volna.
viszont olajban úszik az egész. ha lemosom féktisztítóval akkor tökéletes pár indításig, aztán köv héten ha mennék ismét szar.

már azt nézegettem, hogy lehet a tengely kopott meg. kiszedtem megnéztem, látszik a használat rajta, de nem tűnik érezhetően kopottnak/elvékonyodottnak.

mi lehet a megoldás? normális hogy mindig olajos lesz, vagy valami tömítést kellene cserélnem?


senki? egyértelmű számomra hogy olajos lesz, ez a gond, kérdés mit tegyek hogy ne legyen olajos?
indító tengely vagy hátlap kopott volna meg?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.06.08 17:54:26 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2011.02.07 20:44:24
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Szolnok
Sziasztok
Holnap valószínű, hogy gazdája leszek egy használt Savage X-nek, csak azt nem tudom, hogy ha eddig 20%-ossal volt hajtva, akkor én is vegyek 20%osat bele, vagy visszatéretek 16%-osra, vagy ezt csak felfelé lehet változtatni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: segítség
HozzászólásElküldve: 2011.06.08 19:25:03 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.11.18 10:49:04
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Újpest Tó utca 7
st írta:
Sziasztok
Holnap valószínű, hogy gazdája leszek egy használt Savage X-nek, csak azt nem tudom, hogy ha eddig 20%-ossal volt hajtva, akkor én is vegyek 20%osat bele, vagy visszatéretek 16%-osra, vagy ezt csak felfelé lehet változtatni?



Hello
Én a helyedben maradnék a 20%os üzemanyagnál.
Lehet lefelé is váltani de akkor már nem lesz olyan erőteljes a motor mivel a 20%os üzemanyagra kopott ki.
Felfelé bármikor válthatsz de nem látom sok értelmét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: segítség
HozzászólásElküldve: 2011.06.08 19:25:32 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.11.18 10:49:04
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Újpest Tó utca 7
st írta:
Sziasztok
Holnap valószínű, hogy gazdája leszek egy használt Savage X-nek, csak azt nem tudom, hogy ha eddig 20%-ossal volt hajtva, akkor én is vegyek 20%osat bele, vagy visszatéretek 16%-osra, vagy ezt csak felfelé lehet változtatni?



Hello
Én a helyedben maradnék a 20%os üzemanyagnál.
Lehet lefelé is váltani de akkor már nem lesz olyan erőteljes a motor mivel a 20%os üzemanyagra kopott ki.
Felfelé bármikor válthatsz de nem látom sok értelmét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: w
HozzászólásElküldve: 2011.06.09 19:30:11 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.23 19:02:52
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Kisvárda
Aprilia,még ilyen baromságot sem hallottam amit te írtál.... :roll:
Maximum ha, 20%-ossal volt járatva a 16%-ostól nem ad le olyan teljesítményt.De nem azért mert a 20-ashoz kopott, azért mert kevesebb a nitrotartalma.................Ja .és természetesen át kell hozzá karburálni.....

_________________
HB Lighting 2RR Buggy
Ansmann W5 2,4Ghz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: w
HozzászólásElküldve: 2011.06.09 20:13:23 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.11.18 10:49:04
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Újpest Tó utca 7
p206wrc írta:
Aprilia,még ilyen baromságot sem hallottam amit te írtál.... :roll:
Maximum ha, 20%-ossal volt járatva a 16%-ostól nem ad le olyan teljesítményt.De nem azért mert a 20-ashoz kopott, azért mert kevesebb a nitrotartalma.................Ja .és természetesen át kell hozzá karburálni.....



Elnézést kérek. Azt hittem hogy mondtam ezzel egy kis okosságt. Mégegyszer elnézést.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.06.10 09:47:27 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2011.02.07 20:44:24
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Szolnok
Köszönöm a segítséget, de sajna nem lettem Savage tulaj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.06.13 12:05:42 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.11.18 10:49:04
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Újpest Tó utca 7
Azt szeretném megkérdezni hogy a berántót hogyan lehetne a legkönnyebben összerakni????????????

Üdv.: Aprilia199


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.06.13 12:21:18 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Aprilia199 írta:
Azt szeretném megkérdezni hogy a berántót hogyan lehetne a legkönnyebben összerakni????????????

Üdv.: Aprilia199


Könnyen nem lehet összerakni, az szívás mindenképp.
Akaszd be a végét és egy fogóval kezd el beletenni a házba.
Olajos leszel és valószínű tizedszerre sikerül, de legközelebb már gyorsabban megy.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.06.13 18:34:07 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.11.18 10:49:04
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Újpest Tó utca 7
reechee írta:
Aprilia199 írta:
Azt szeretném megkérdezni hogy a berántót hogyan lehetne a legkönnyebben összerakni????????????

Üdv.: Aprilia199


Könnyen nem lehet összerakni, az szívás mindenképp.
Akaszd be a végét és egy fogóval kezd el beletenni a házba.
Olajos leszel és valószínű tizedszerre sikerül, de legközelebb már gyorsabban megy.



Köszi szépen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.07.17 11:39:04 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.05.06 18:41:49
Hozzászólások: 12
Sziasztok,

Lassan már másfél éve egy SAVAGE x -et gyötrök, eddig mindenféle komolyabb problémák nélkül. A vásárlást megelőzően ezt a topikot az első oldaltól az utolsóig átolvasva döntöttem úgy hogy ezt a típust választom, ugy hogy hála mindenkinek a jó tanácsokért.

Most le írom kronológiai sorrendben ha nem veszítek zokon hogy milyen problémáim voltak és hogyan orvosoltam, hátha összefoglalva még valaki ihletet merít belőle, esetleg kijavít ha valamit elhibáztam.

A modellt használtan vettem, eléggé le volt hurbolva, motor tartó lemez elhasadva, a motor bakkban a menet megfutva. Ezeket orvosoltam, pl a lemezt sikerult megheggeszteni, a bakkba nagyobb 5-ös csavart tettem és alólról anyával rögzítettem (igy nincsen terhelve az aluminium bakkban a menet, és tökéletesre meg lehet huzni, a kiszerelése viszont nehezebb).
Sajnos nálunk Romániában ez a "SPORT" nem egy nagyon felkapott hobby, nincsenek fórumok az RC offroadhoz kapcsolódóan, talán 2 - 3 bolt létezik de off-road- ban nem sokan utaznak így az alkatrész ellátás is necces.

Egyszer egy balul sikerult szaltó után pont fejre esett az autó, és letort néhány hutőborda a motorról, föl is hivtam SYLKA modell boltot, hogy egy SH hutőbordát vásároljak, de mivel ugy találtam hogy az SH 28C motorom elég gyenge kompresszioval rendelkezik, nem érdemel meg új hűtőbordát, így ugy döntöttem hanyagolom az uj hűtőborda vásárt, és mivel meggyőzött akkor Csaba hogy uj motor lenne a praktikus választás, a vásárlástól is el álltam mert nem fért bele a büdzsébe akkor.
Inkább legyártottam egy ilyen hűtőbordát, 2-3 eFt ba került, így a motorral még elpöfékeltem még vagy 10l -et.

Aztán jött a kétséges difik problémája, és a spuré.
Amikor megvásároltam, már alu difiházak voltak benne, újra zsíroztam a bolygó kerekeket, és megpróbáltam ki hézagolni, ami nagyjából sikerült is.
De kb 5L után, szétment az első difim. Igy az ujat mikor már beletettem, kihézagoltam a tányérkereket is és a kúpkereket is, úgy elől mint hátul, vigyázva hogy a két fogaskerék tökéletes fogszélességben fedjék egymást. Az óta még kopás sem látható rajtuk, a csapágyakon sem érződik holtjáték.
A spurral viszont más volt a szitu, ott mindig a motortartó bak lazult fel a motortartó lapról, és amíg ki nem cseréltem a csavarokat és fentről lefele nem tettem bele, alulról meg anyával rögzítettem mint ahogy már említettem, 2 spurt is ledaráltam, de azóta egy sem ment szét, a harangot pedig kimostam féktisztítóval így az sem csúszik hogy felmelegedjen és elolvassza a műanyag spurt.

A következő probléma a fék volt úgy tavaly nyár végére. Mivel féktárcsát nem akartam venni, így megpróbáltam én készíteni.
Az első próbálkozásom egy teherautó kuplungtárcsájának feradójából készült, de nem tartott sokat, 3-4 kör és szétrobbant. Meg kell jegyeznem elég nagy volt a fékhatékonysága.
Aztán sok böngészés után találtam alu féktárcsát persze azt is drágán és vagy 2 hétre hoztak volna itt, meg kintről hozni is költséges, így legyártottam ezt is, pár fillérért, de nem is ez volt a legnehezebb, hanem olyan anyagot kellett találni amit a fékbetétekre helyezve (ragasztva) nem kopik el, és jó tapadást biztosít az új fémből készült féktárcsán, a választás egy klingerit nevü anyagra esett, amit itt nálunk az autó iparban használnak ebből készülnek a tömítések. 1.5 mm volt a boltban a legvastagabb, igy az ívre ráragasztottam pillanatragasztóval a fékpofákat majd amikor megszáradt szikével körbevágtam a fém mentén es a hajlatokat becsiszoltam a végén pedig a két lyuk helyén kifúrtam egy vékony csavarhúzóval ügyelve hogy ne szakadjon ki. Mivel Dual féktárcsám volt így a középső fékpofa vasnak mind a 2 oldalára kellett ragasztani a klingeritből a 6000 Ft os készletet nagyjából 500Ft bol kiviteleztem, a fék hatásfoka pedig eszméletlenül jó, es a klingerit is jó választásnak tűnik, mert még kopás a mai napig nem látható rajta, meg ha elkopik mindig van egy 10 cm2 -nyi a dobozomban amiből 10 perc alatt újat lehet varázsolni, ha muszáj :)

A következő újítás az már a telók voltak, mivel műanyagból voltak nem tudtam be állítani a rugók előfeszítését mivel a gyors kötözők mindig elmozdultak. Azon gondolkodtam hogy menetet vágok rájuk, de aztán kiderült hogy túl vékony a fala, így azt is legyártottam alumíniumból, az alsó felétől föl fele menetet vágtam rá és egy anyát esztergáltam neki ami a rugókat hivatott előfeszíteni. Tökéletesnek bizonyult mindaddig amíg össze nem szereltem és a rugok mindig megakadtak a menetben, ekkor döbbentem rá arra hogy a menetet fentről le fele kellett volna vágni a teló feléig, de mivel mar kijavítani nem lehetett, igy szigetelőszalagot tekerem a lengéscsillapító azon részére ahol a rugó dolgozik, ezáltal most olyan mintha gyári lenne. Igaz a lengéscsillapító hüvelye készült csak alumíniumból a felfüggesztő szemek megmaradtak a gyári műanyagok :D
De így is tökéletes a hatása. Az olajakkal van most meggyűlve a bajom mert még nem vettem teló olajakat, és próbáltam újra kreatív lenni.
Egy dinamómétert készítettem egy rugóból és egy drótból, és egy fa lapra fogatva egy mm-es skálát rögzítettem alája. A még szét nem szedett gyári telót rá akasztottam összenyomott állapotában és addig húztam a telótől fogva a dinamó métert amíg a telo el nem kezdett kinyúlni, ekkor le olvastam az érteket a dinamó méteren. Ezt 4 telón mértem le, és egy átlagot számoltam (nem volt sok az eltérés)
Most jöhetett a kísérletezés, mivel a teló olajat helyettesíteni kellett, valamivel, és motor olajakkal próbálkoztam, azt a viszkozitású olajat választottam az új telóba ami azt az értéket adta amit előzőleg mértem a gyári telóval a gyári olajjal.

Most lehet ha megtámadtok, az olajjal kapcsolatosan, mert úgy vettem észre mintha felhabzik, de szerintem a gyári olaj is felhabzik, mivel levegő is keveredhet bele (ha egyáltalán gyári olaj volt benne amikor vásároltam)

A mult héten rávettem magam egy új motor vásárlására, amit SYLKA éktól oldottam meg, Csaba nagyon előszeretettel felvilágosított, és flexibilis volt minden szempontból úgy hogy le a kalappal előtte.
A választás pedig SH-PT2802A-P3-4.57ccm-berantos-motorra esett
http://www.sylkamodell.hu/SH-PT2802A-P3-4.57ccm-berantos-motor.html
Hétfőn kapom meg és alig várom hogy már beszerelhessem, bejárassam, mert nem tudom hogy milyen egy olyan motorral menni, ami mikor felmelegszik üzemi hőmérsékletre le áll a kompresszió hiánya miatt. (gondolom elképzelitek mennyit szenvedhettem vele ha már 15L nél járok vele, a ficko akitől vásároltam azért adta el mert nem tudta be karburálni, nem is tudom mit várhattam egy apuka kis kedvencétől aki alig volt 14 éves, a karbi tűk szinte ütközésig be voltak csavarva, meg be sem tudta indítani amikor be kellett mutassa, ezért aztán én leglalább 30% ot ki alkudtam az árából)

Most a bajom a futószögekkel van meggyűlve, mert valahogy be kellene már pontosan állítsam, a kerék összetartást mert induláskor a hátulja mindig kitör balra, és főleg mikor átvált 2. be akkor ismét kitör újra.
Pedig tolómérővel megközelítőleg be állítottam és a hatás ugyan az.
Láttam a googlenak hála RC futószög állító padot 33.000 Ft ért, de én barkácsolok 1et a jövőhéten, aprópénzből, és ugyanazt a célt szolgálja.

Az jár a fejemben hogy a kitörést még 2 dolog okozhatja, az egyik a nehezen differáló difi, a másik ami még valószínűbb a karistoló felnik.

Mi a véleményetek?
A karistoló felnik normálisak? (van ugy 5mm egy kerékben, a biciklinél azt mondtuk hogy 8as van a kerékben remélem értitek a viszonyitást)
A felni átmérő ha jól tudom nagyobb a gyárinál meg magasabb is 115mm 17-hexagonnal.

U.i.: Ha valaki fotókra kíváncsi szívesen töltök fel belőle.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1926 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 97  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség