Üdvözletem.
A hétvégén lezajlott a Magyar Bajnokság 3-dik fordulója Apajon.
Szombat reggel, kicsit későn olyan 8 óra körül érkeztem meg a pályára. Mire odaértem akkor láttam, hogy bizony MMM barátom élt Áronék meghívásával így igen jó kedvben találtam.
Így a sátorállítás igen viccesen kezdődött, mivel kb. 2 szer kellet újra kezdenünk, hogy jó legyen. :D
Az eső még ekkor nem érkezett meg, így a pálya rettentően poros volt. Emiatt nem is raktam le a gépet a pályára, mivel nem akartam percenként légszűrőt cserélni.
Később is úgy terveztem, hogy csak a 3-dik időmérő körül teszem le a gépet, mivel hogy akkor már az ideális ív remélhetőleg tisztább lesz.
El is kezdődött az első futam, de mivel a hurokkal volt egy kis probléma lefújták. A procedúra közben elkezdték locsolni a pályát, így úgy gondoltam eljött az idő.
Ám sajnos az első időmérőm nem tartott sokáig mivel a hátsó féltengely kiugrott a döntött kanyarban. Nem tudván, hogy mi lehet a probléma kicseréltem a felső lengőkart mivel úgy véltem előfordulhat, hogy az nyúlt meg valamikor.
A következő időmérőn is ismét beütött ugyanez. Itt már egyértelművé vált, hogy valami más lehet a probléma forrása.
Kicseréltem a jobb hátsó csapágyházat, és a tengelyeken is beljebb hézagoltam. Föltettem egy szett GRP Grip szettet, átnéztem az autó egyéb részeit és vártam az indulást.
A 3-dik időmérőn a hiba már nem jött elő, így a futamot az első helyen tudtam zárni. Valószínűleg a csapágyház volt hibás mivel az előző versenyen egy hatlamas ütést kapott, így amikor ugyanúgy megütöttem engedett annyit, hogy a féltengely kiugorjon.
Később láttam, hogy a futamom eredménye az összesített 2-dik helyre jó. Fölösleges lett volna az autót tovább nyúzni, így későbbiekben már csak kívülről követtem az eseményeket.
A futamok után rögtön le is szakadt az ég. Ezek után már csak reménykedve szemléltük az eget, és vártuk az másnapot. (Na ez sem telt, eseménytelenül).
Reggel felkelve láttuk, hogy pályán csak ugyan 1-2 pocsolya van, de talaj egyébként mindenhol rendkívül át van ázva. Mivel az előző napom jól sikerült, az tűnt helyesnek ha csak a délben induló ½ döntőben állok rajthoz. Közben gyenge szitálás kezdődött ami egyre inkább arra sarkalt, hogy kezdjek összepakolni. Többen mondták, hogy délig még sokat változhat így várjak még. A futam indulása előtt 20 perccel szántam rá magam végül az indulásra. Egy kopott Crime Fighter szettet raktam föl, hisz amúgy is eléggé tapadt a talaj.
A középdöntő elején a motor rögtön jelezte, hogy nincs minden rendben egy kis állítás lesz szükség. Az alacsony fordulaton nyitottunk és alapjáratot adtunk a gépnek. Ettől úgy tűnt minden rendben lesz. Rendkívül élveztem az egész futamot, az autó remekül működött.
Egyedül a mocival volt egy kis gond, mivel az alapjárat egy picit magasra sikeredett. De ezt kisebb gázokkal, a motor kímélésével ellensúlyozni tudtam.
Végül 2 kör előnnyel az 1-ső helyen zártam a futamot.
A „B” ½ döntő után láttam, hogy az összesített első helyről vághatok neki a döntőnek.
Rögtön neki is vágtam az autó felkészítésének. Gyertyát, és kuplung csapágyakat cseréltem.
Azon kívül fölraktam egy szett GRP Cubic kereket, mivel a pálya egyre inkább száradt.
A rajt idejére a pálya pont tökéletes volt. Nem száraz, de pont ideálisan nedves. Azonkívül még egyéb talaj hibák sem voltak.
A kockás zászló felrántása után, elkezdődött életem egyik legszuperebb döntője.
A döntött kanyar utáni asztalt sajnos elrontottam így visszacsúsztam 2 helyet.
Na innentől nem nagyon tudtam követni az eseményeket. Folyamatosan változtak az eredmények. MMM77 volt az első tankolásig az első, majd Bruzsa Richi és Bubu.
Nagyjából a tizenötödik perctől Bubuval 3 másodpercen belül voltunk a 24 percig. Folyamatos csata ment az első helyért. Aztán sikerült beleakadnom egy hirtelen előttem teremő lekörözöttbe és így elég komoly előnyre tett szert. Ezen már visszább hozni nem tudtam, mivel rendkívül stabilan és gyorsan ment végig. Már csak arra figyeltem, hogy épségben behozzam a gépet. Így végül a 2-dik helyen zártam a futamot.
Az autó nem tudok mást mondani szuper volt, mind amikor a pálya szárazabb majd nagyon vizes később ideálisan nedves volt. Figyelemre méltó, hogy közben nem szorult állításra, mindenhol ideálisam működött.
Úgy tűnik még bizony most is képes felvenni a versenyt az újabb és drágább modellekkel.
Az O.S. 28-as motorhoz az ST Pro gyári rezóját használtam, mely így hála istennek eltudta menni a bűvös 6 percet.
Hamarosan mellékelek egy Setup lapot amelyet úgy vélem még több pályán is tudtok hasznosítani.
Köszönöm a segítséget a monseteres csapatnak, és Balunak a mechazast.
Illetve a Modell Hungáriának a támogatást.
Üdvözlettel. Kapuera