Idézet:
A teljesen egyenes (tálca jellegű) alváz amennyire sejtem jobban hajlik mintha valamilyen formában hajlított lenne, ez így első nekifutásra elég extrémnek tűnik. (persze kérdés hogy milyen vastag és kemény anyagból van)
Ami az alvázat illeti, a középső részen a gyáriakhoz képest sokkal kifejezettebb a pereme, ez jól merevít. Az első-hátsó traktust jól erősítik az alulra szerelt acél csíkok (a 4-es képen jól látszik). Ezek a kopástól is védik az alumíniumot. Aki látott már terepen használt alvázat, tudja, hogy ez miért hasznos. A két, merevítést szolgáló megoldás átfedésben van, hogy ne legyen a váznak gyenge vonala.
A szerkezetet egészben vizsgálva, a gyári átlós merevítő, plusz a teljesen végig futó felső váz (szintén 3D-sítve) nagyon stabillá teszi az autó szerkezetét. A motortartó 3-ik rögzítési pontja a csavarodási merevséget szolgálja. A statikus merevség így jobb, mint az eredeti. Ugyanakkor vannak félelmeim a sokkszerű, ütés jellegű terhelések kezelését illetően, ehhez pont a rugalmas kialakítás lehet jobb. Remélem, hogy az alacsony súly és a kerekek által jobban védett, középre koncentrálódó elhelyezés segít abban, hogy ez a félelem ne válljon komoly problémává. Végleges választ csak a pályán történő nyúzás után kapunk.
Idézet:
Center difi nem lesz?
Elmélkedjünk a középső diffiről. Mivel ezeknek az autóknak sokkal nagyobb a nyomatékuk, mint amit a kerekek a talajra vihetnének, középső diffi nélkül a hátsó kerekek könnyen kipöröghetnének, megpördítve az autót is. A közép diffi lehetővé teszi, hogy a hátsó kerekeken csökkenjen a nyomaték, amikor az autó eleje kezd emelkedni, túlforgatva az első kerekeket. Ez a rendszer robbanómotor használatakor jól bevált, szükséges is, mivel a robbanómotor nyomatéka, fordulatszáma csak lassan reagál a vezérlésre. Más a helyzet azonban az elektromos meghajtásnál. Amellett, hogy a motor azonnal reagál a vezető mozdulataira, rendelkezésre áll több, beállítható szolgáltatás is, mellyel, igen nagy pontossággal, korlátozni lehet a maximális nyomatékot, a tapadás, vezetési stílus stb. figyelembe vételével (áramkorlát, gáz felfutási idő beállítása, ABS jellegű funkciók).
A közép diffi elhagyása megszünteti a tapadást vesztett első kerekek túlzott mértékű felpörgését, kímélve azokat, és remélem a kerekek tapadására is jótékony hatással lesz, mivel azok, a talajjal való újra érintkezéskor, megfelelő fordulatszámot tartanak, nem kell lefékeződniük.
Ezen elméleti megfontolások mellett, a középső diffi elhagyása tette lehetővé az alváz szélességének és a súlynak nagymértékű csökkentését.
Aki meg kétkerekezni szeretne, ez maga a kánoán.
Természetesen, amíg a gyakorlat nem bizonyít, ez csak spekuláció, de egyszer ki kell már próbálni.
Idézet:
Uristen!!! mi lesz az autombol? Zoli ez a végén még tényleg trolli lesz.
Z: a legrosszabb, ami történhet, hogy csak tapasztalat lesz az autódból, ne izgulj, megmaradt minden eredeti alkatrész. Különben mi a bajod a trolikkal?