Dávid
Bocs, hogy így a pálya széléről belekotyogok...
Az, hogy mennyit kell alkatrészre költened legfőképp tőled függ, nem az autótól.
Általánosan elmondható, hogy a valamire való prémium márkáknál jó minőségű autót fogsz kapni.
Mindenekelőtt azt kell eldöntened, hogy mire akarod használni az autót. Más a parkolós hétvégi játék és más a versenyzés.
Az én általam forgalmazott márkából mindkét esetre más-más autót ajánlanék.
A versenyautó nem azt jelenti hogy törhetetlen - sőt...
A versenyautónak bizonyos elemeiben természetesen nagyobb igénybevételnek kell megfelelnie, de feltételezett hogy hozzáértő vezeti - tehát nem "hülyebiztos". Mindemellett nagyon fontos ezeknek az autóknak a beállíthatósága.
Ezzel szemben egy játszós autónál nem feltétlen lényeges a profi beállíthatóság, viszont masszívnak kell lennie, hogy kibírja egy amatőr parkoló beli "bénázását". Ezért lehet akár nehezebb és bumfordibb is.
Az eredeti kérdésedet RoB-hoz nyugodtan nevezhetjük költőinek is. Az idén furcsa lenne ha RoB nem a Losi-t ajánlaná
Az objektivitáshoz azonban sok minden más is hozzátartozik.
A Losi mindenképpen nyerő márka, de szerintem pl. a Mugen-nel és a Kyosho-val sem tudnál igazából mellélőni.
Az, hogy melyik márka és autó nyerte az aktuális MB-t pont nem arról szól, hogy az adott társaság keveset költött alkatrészre - ami nálad alapvető kitétel. Semmiképpen ne ez alapján hozz döntést!
Abban az esetben ha eredményesen akarsz versenyezni, akkor alaphangon 50-100e pénzzel számolj versenyhétvégénként. Ne is számolgasd az alkatrész költséget...
Ha esetleg költség oldalról akarod megközelíteni a dolgot, akkor egyébként kérdezd Ficsor Tomit, akit még senki nem látott szerelni a pálya mellett - csak leteszi a Kyosho-t és megy (eredményesen!) - gyakorlatilag teljes évadokat ugyan azzal az autóval... (kár, hogy az autójához nehéz alkatrészt kapni idehaza
)
Alkatrész ügyben van aki megelégszik azzal, hogy a neten be tud mindent rendelni külföldről. Van aki ráér heteket-hónapokat várni, amíg a forgalmazó lerendeli a kívánt motyót - és van akinek tökéletesen megfelel parkolókban, csomagtartóból átvenni az árút...
Természetesen van a kényelmes fajta, aki be akar menni az üzletbe, végig akarja fogdosni a választékot és személyesen, polcról, azonnal akar vásárolni.
Te tudod melyik fajta vagy és ezt is vedd számításba a márka kiválasztásánál.
Én az ügyfeleimnek mindig azt mondom, hogy márkaválasztás előtt járják végig az üzleteket, fogják a kezükbe az adott autót és kérjék meg az eladót, hogy rakjon ki az asztalra minden fontos alkatrészből legalább egyet - ne az árlistát meg a katalógust mutogassa, az nem segít ha eltörik valami!
Lengőkarok, difik, CVD-k, pinion-ok, spúr-ok, telószár, teló felújító készlet, stb...
Ezzel rögtön fel lehet mérni az alkatrész ellátottságot és az árakat.
E mellett érdemes megnézni, hogy az autót milyen szerszámokkal lehet szerelni. Egy komplett szerszámkészlet cseréje metrikusról coll-osra, vagy vissza nem olcsó mulatság...
Ugyan így nem szerencsés ha egy adott márka alkatrészeihez vagy kötve, mivel az autó egyetlen eleme sem kompatibilis más gyártókkal. Sok variációs és megtakarítási lehetőséget nyújt, ha más gyártók motyóit is be tudod rakni az autódba...
Szóval mindenkitől bocs (főleg RoB
), de szerintem ennyi azért jár az objektivitáshoz.
(Szándékosan nem írtam semmit a saját márkámról, ezt nem reklámszövegnek szántam. Ráadásul az idén nincs még versenyre alkalmas truggy a kínálatban - az X8T még csak a tervezőasztalon létezik http://www.ar-rc.com/?p=811 - tehát kívülálló vagyok a dologban)
Esetleg ha buggy-ról lenne szó, akkor már tudnék okosságokat mondani