Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 11:14:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Ansmann - Mad Rat - a rágcsáló
HozzászólásElküldve: 2010.08.03 00:38:10 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Sziasztok
Vannak autók amelyek már eleve többszörösen hátrányos helyzetűnek születtek – a modellezés perifériáján, előítéletek és megbélyegzés közepette kénytelenek leélni életüket.
Pontosan ilyen az általam bemutatandó Ansmann Mad Rat (őrült patkány) is.
A valami magára adó autómodellező már eleve elhúzza a szája szélét az „elektromos” szó hallatán. Milyen autó az ami nem zajos és még füstölni sem füstöl? (egyáltalán autó az?)
Aztán itt van a méret is - 1:10, no az nem is méret…
A 2WD-ről már ne is beszéljünk…
Ráadásul mindez valami ismeretlen márkanévvel…
Az ára alapján meg valami papírmasé kell, hogy legyen…

Nekem is pontosan ilyen kétségeim voltak – mindaddig, amíg a kezembe nem került ez a „rágcsáló”.
Az elmúlt hetekben jó pár építőkészlet lelt új gazdára és a hamarosan megrendezésre kerülő rendezvényünkre készülve én is összeraktam két patkányt. A felmerülő kérdések megválaszolására és csak úgy, okulásképpen a második autó építését ledokumentáltam – íme:

Akár még azonos gyártó esetén is eltérhet az építőkészletek tartalma - a Mad Rad KIT a következőket tartalmazza:
  • autó
  • kerekek + gumik (ragasztani kell)
  • difi zsír, teleszkóp olaj
  • szénkefés motor
Amit nem tartalmaz – de szükséges a kocsihoz:
  • szerszámok
  • elektronika (szabályzó, szervó, táv, akksi, töltő)
  • gumi és csavar ragasztók
Fontos még megjegyezni, hogy a hobbi kategóriás, 1:10-es, 2WD Ansmann modellek bronz-perselyekkel érkeznek. Mi általában azzal kezdjük – RTR és építőkészlet esetén is – hogy ezeket golyóscsapágyakra cseréljük. Szerencsére minden persely szabvány méretű, így a csere mindössze 16 golyóscsapágy ára. (~3.200 Ft)
Ezzel jelentősen meg lehet növelni az autó élettartamát, a gép jobban is fog menni és megszabadulunk a csúszó csapágyak folyamatos takarításától/kenésétől.

Aki még nem rakott össze autót építőkészletből, annak néhány jó tanács:
  • Minőségi szerszámok és türelem nélkül senki ne álljon neki! Az autó 90%-ban M3-as, 2mm-es imbuszfejű (belső kulcsnyílású) csavarokat tartalmaz. Mivel ez egy műanyag autó, ezért ezek a csavarok – 4 kivételével – mind műanyagba mennek. Ezekbe a furatokba viszont alaphelyzetben nincs menet, ezt a csavar maga vágja bele az első behajtáskor. A csavarok behajtása nagyon izmos mutatvány! Az „imbuszkulcs” néven ismert eszközzel senki ne próbálkozzon. Ezzel, vagy egy rossz minőségű (elnyíródott) szerszámmal elég nagy kárt lehet okozni. A csavar fejének elnyírása bizony nem a csavar hibája és nem garanciális probléma. Kellő mennyiségű pót-csavar vásárlásával könnyedén meg lehet duplázni az autó árát. (a gyári csavarkészletek az autók szinte legdrágább alkatrészei)
    Érdemes a műtétre egy M3-as menetfúróval is készülni. Ez ugyan nem kötelező, de adott esetben nagy segítség lehet először ezzel megjáratni a furatokat. A másik megoldás a csavarok szép lassú behajtása. Persze ez iszonyú türelemjáték 60-80 csavar esetén, de megéri.
  • Az e-gyűrűről általánosságban elmondható, hogy a méretével fordítottan arányos az a távolság, amire képes elrepülni. Miheztartás végett, a készletben található 2.3mm-es e-gyűrű legalább 3 métert tud ugrani. Erre mindenki legyen idegileg felkészülve! A patkány összerakásához ideális esetben 4 óra elegendő, de erre minden esetben rá kell számolni legalább 2 óra négykézlábas e-gyűrű keresgélést is. (jó, ha van mágnes a közelben)

Az összeszereléshez szükséges eszközök:
  • 2mm-es imbusz csavarhúzó, vagy T kulcs (jó minőségű!)
  • 1.5mm-es imbusz csavarhúzó, vagy T kulcs (kitűnő minőségű! – egy csavarhoz kell, de oda nagyon!)
  • kereszthornyos csavarhúzó (kicsi – egyetlen ilyen csavar van az egész autóban)
  • 7mm-es (kerékkulcs) és 5mm-es dugókulcs (ez utóbbi nem létszükséglet, de szebb ezzel, mint fogóval)
  • valami fogó az e-gyűrűkkel való küzdelemhez
  • tolómérő
  • gumiragasztó
  • 4 csepp csavarragasztó

A történet:
Az építőkészlet szokás szerint zacskókat tartalmaz, de ezek nincsenek felszámozva. Ettől függetlenül a csomagok könnyen azonosíthatóak.
Az első lépés az első felfüggesztés:
Kép

Az összeszerelés végtelenül egyszerű, szerencsére a rajzokon az alkatrészek könnyedén beazonosíthatóak. Ha minden jól megy, akkor az alapoknak így kell kinézniük a szerelés után:
Kép

Ide kell majd beépíteni a pindurka kormányművet, mely robbantva így néz ki:
Kép

Itt van egy kis probléma a dokumentációval, ugyanis a bal oldali tartó tengelyt a rajz fordítva ábrázolja. Kis logikázás és értetlenkedés után, azért rá lehet jönni a turpisságra. Ha minden jól sikerül, akkor a végén valami ilyesmit kell kapjunk:
Kép

A beszerelés után jöhetnek az első kerékagyak. Mivel itt hajtás nincs, ezért nem lesz nehéz dolgunk. Itt kerülnek be a golyóscsapágyak a perselyek helyére (4db). A kormányösszekötő gömbjeit az imbusz csavarhúzóval be lehet hajtani, nem kell fogóval összekaristolni:
Kép

Amíg nincs fent a kerék, addig nincs ami bent tartsa stifteket a tengelyben. Éppen ezért azokat most még nem érdemes berakni. Így viszont az egész tengely kicsúszhat hátra. Ezt megakadályozandó én felraktam a kerékhatszöget és kézzel ráhajtottam a kerékanyát. Így a tengely sem tud kicsúszni és feleslegesen nem járatja meg az ember az önzáró anyát.
Ezzel a kocsi eleje kész is volna:
Kép

Most jön az izgalmas rész – a hajtómű. Itt legalább már összezsírozhatja magát az ember!
Kezdjük a difivel. A rágcsáló egy kis egyszerű golyós difivel rendelkezik – ami teljességgel megfelel az adott célnak:
Kép

Szerencsére a kínai mérnök gondolt a krinolin ujjú európai modellezőkre és eggyel több golyót rakott a csomagba. Tehát egy golyó elröptetése a szobában még nem feltétlenül okoz katasztrófahelyzetet, ettől az autó még teljes lesz.
Ideális esetben a golyók (12db) behelyezése után maradnia kell egynek.
A behelyezés egyszerű – jól megkenni zsírral a golyóházat és egyesével beültetni a zsírba a golyókat. A difi belsejébe is két golyóscsapágy kerül – gyárilag itt is perselyek vannak. Fontos a difi zárásához használt pinduri talpcsapágy helyes beszerelése és zsírzása – az összeszerelés kellőképp igénybe veszi az ember idegrendszerét…
A hajtómű összeállítása során bekerül még 6 golyóscsapágy. Sajnos a készletben lévő zsír milligrammra ki van számolva. A difi és a hajtómű fogaskerekeinek megkenésére éppen csak elég – mi lenne, ha a perselyek kenését is meg kellene oldanunk…
Én, azért a fogaskerekekre raktam grafitos zsírt gazdagon, ezen ne múljon.
Fontos odafigyelni, hogy a kis zöld alumínium hézagoló karikát ne felejtsük ki a főtengelyről. Természetesen én ezt kihagytam, ami miatt később újra szét kellett bontanom a teljes hajtóművet.
A hajtóműnek a motortatóra történő felrögzítése az autó egyetlen fém-fém kapcsolata – ide kell 4 csepp csavarragasztó.
Kép

Ez után lehet nekiállni a hátsó felfüggesztésnek/kihajtásnak:
Kép

Rengeteg csavarozás és e-gyűrű keresgélés után az eredmény kezd autó formát ölteni:
Kép

Szerencsére minden pontosan oda passzol, ahova kell – csak szép türelmesen rakosgatni kell a dolgokat.
Kép

Ekkor következnek a teleszkópok. Ezek ugyan össze vannak szerelve, de olajjal nekünk kell feltölteni:
Kép

A feltöltésre sokféle okosságot olvastam. Én egész egyszerűen az alsó ponton hagytam a teleszkópot, nagyjából feltöltöttem olajjal, kipumpáltam a levegőt – megmozgattam a teleszkópot – majd hagytam állni pár percet, hogy a bubik feljöjjenek. Mikor kipezsegte magát, akkor csurig töltöttem, ráraktam a membránt – ez ahogy kitolja a felesleget gyakorlatilag légteleníti a teleszkópot – majd rácsavartam a kupakot. Ami kifolyt azt letöröltem és kész.
A készlethez adott 200-as olaj elsőre kevésnek tűnik, de a végén kiderül hogy bőven elég. Ez még igaz akkor is, ha az olaj egy része már eleve kifolyt a zacskóba – sajnos találkoztam ilyennel is.
A teleszkópok felszerelése után jöhet e legrázósabb rész –a motor. Pontosan nem is a motorral van a baj, hanem a pinion-nal.
A 21-es poinion egy M3-as hernyóval rögzül a motor tengelyén. Valamilyen oknál fogva viszont ez a hernyó kúposra sikeredett. Lehet, hogy szándékosan – esetleg, hogy ne kelljen ragasztani – mindenesetre a csavar behajtása nem egyszerű feladat. Mivel a hernyóba a legkisebb, 1.5 mm-es imbusz megy bele, ezért nagyon óvatosnak kell lenni. Iszonyatosan jó minőségű szerszám kell hozzá és nagyon lassan kell csinálni! Ha a szerszám már egy kicsit el van nyíródva, akkor neki se állj!
Nekem már áll a raktárban két motorom, amiről majd le kell operálni a pinion-t a széttépett hernyó miatt. Se le se fel…
Ráadásul, ha a műtét során a pinion is sérül, akkor az alaphangon 2.000 Ft…
Én a saját káromon tanulva inkább köszörültem az 1.5-ös imbusz csavarhúzómon a behajtás előtt és nagyon lassan, türelmesen ki-be járatva csináltam a dolgot.
Ha ezt sikerül megugrani, akkor jöhet a motor beszerelése és a fogaskerekek hézagolása. A hézagolást egy papír csíkkal lehet megejteni. A papírt a spur és a pinion közé kell tenni, úgy rögzíteni a motort.
Fontos!
A rosszul hézagolt spur, vagy a rosszul beállított kuplung a spur/pinion páros halálát eredményezheti – az pedig nem olcsó mutatvány!
Kép

Miután ez megvolt jöhet a gumik ragasztása.
Igazi profik ezt biztosan tudják úgy is csinálni, hogy ne ragadjon oda minden mindenhez. Nekem ez őszintén szólva nem sikerült – a procedúra végén volt egy pár dolog a kezemben, amit igazából megfogni sem akartam, mégsem tudtam elengedni. Már értem a ragasztott gumik előnyét…
Aztán, amikor végre sikerült levakarnom a rám ragadt dolgokat, valami ilyesmi látvány tárult elém – ami mindenért kárpótolt:
Kép

Kép


Persze, tudom – ez egy nagyon egyszerű jószág, de épp ebben az egyszerűségében van a varázsa.
Aki még nem csapatott ezzel a kis rágcsálóval – és ezzel így voltam én is – nem is tudja elképzelni, hogy a 2WD is lehet élvezhető. Az autó 4500-ös akkupakkal is kevesebb, mint 1.5 kg (ebből az akksi 450g). Ezt a tömeget a gyári szénkefés motor is élvezetesen meg tudja mozgatni – az említett pakkal, akár 30 percen át (!).
Az 1:10 méretarány és a két kerék hajtás sok esetben drága kompromisszumokra kényszerít. Számomra ilyen – bár ez világnézeti kérdés – az 1:10 short course 2 WD. Persze nem akarok senkit megbántani, de nekem az a kínlódás egy szárazfájdalom. Az az autó már túl nagy és nehézkes a 2WD-hez. Hiába az erősebb motor, az már csak kotor és szenved…
Ezzel szemben ez a kis szöcske még pont ideális. Ehhez a súlyhoz, termethez és felépítéshez pont megfelelő a hátsó kerekek hajtás, nem is kell ennél több. Ráadásul, ha jól van összerakva, akkor saját erőből gyakorlatilag elnyűhetetlen. Normál használat esetén, ha nem hajtunk vele vasoszlopnak, - dacára a kizárólag műanyag alkatrészeknek - szinte képtelen magában kárt tenni.
Nekem minden autó összerakása – legyen az bármilyen egyszerű is – nagy élmény. Ez is az volt.
Látva a barátaimat és a gyerekeiket, akik ezt a jószágot hajtják, az kell mondjam a használata is élmény.
Azt gondolom minden szempontból kiváló ár/érték arány, hiszen itt az élmény számít - végül is ez egy játék.
A következő napok feladata lesz a kocsik felszerelése szabályzóval és távval. Amint elindulnak, készítek egy-két videót arról, hogy a nagybetűs életben miképpen állják meg a helyüket.

Köszi a figyelmet!

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.03 10:27:43 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.03.14 16:02:34
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Az alváz és a hátsó futómú szerintem egyezik a Losi Desert Truckéval...
A 2WD ről meg annyit, hogy ezis szerintem egy tipikus élményautó ugyanúgy mint a Losi DT. Én mindenkinek csak ajánlani tudom :-D

ÜdV: Andris

_________________
Team Losi Desert Truck
Carson stormracer cs-4B ELADÓ!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.03 22:03:10 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Nem tudtam megállni, hogy ne próbáljam ki...
Kapott egy Ansmann sirius Max 2 szabályzót, egy akksit és egy szervót.
Sajnos ez utóbbi elég gyergya - a kocsi gyakorlatilag nem fordul, de nem volt türelmem kicserélni. Bohóckodni ez is jó.
Amatőr lett a felvétel és a helyszín sem az igazi, de több a semminél:
http://www.youtube.com/watch?v=5z6VmlETFQw

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.03 22:56:18 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.18 18:57:10
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Nagykáta
ugy megy mint a mergezett eger. ja bocs: mint a mergezett patkany
:)

Nemes

_________________
LOSI 8IGHT 2.0 EU BUGGY KIT
RB SHARK
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.07 09:53:00 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2008.12.04 17:23:05
Hozzászólások: 301
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
nekem így ránézésre nagyon truggyra hasonlít.főleg az e friestormra.talán azzal a minimális külömbséggel h a lengőkarok rövidebbek.vélemény?

_________________
HPI E-FIRESTORM FLUX

TEL 0630/629-4317


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.07 09:59:00 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.13 12:42:41
Hozzászólások: 149
Tartózkodási hely: Dunakeszi
[quote="pal"][/quote]

Az Ansmannál szinte minden truggyra hajaz.
Érzésem szerint megprobálták egyetlen alap konstrukcióval, minimális
módosításokkal lefedni a palettát, és ez láthatóan sikerült is.
Ezért van az, hogy bizonyos alkatrészek több mondellen is visszaköszönnek.

Igazi költséghatékony megoldás, gondolom ezért is annyi az áruk, amennyi... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.08 21:03:38 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.24 20:40:00
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Abony
pal írta:
nekem így ránézésre nagyon truggyra hasonlít.főleg az e friestormra.talán azzal a minimális külömbséggel h a lengőkarok rövidebbek.vélemény?

Nekem is az E-Firestorm ugrott be ahogy néztem az építés képeit. Az alváz kísértetiesen hasonlít. De nekem mondjuk tetszik a gép.

_________________
Az élet 250 felett kezdődik és egy elrontott kanyarig tart!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.10 17:58:47 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Üdv!

A képlet nagyon egyszerű, csak szét kellene kicsit nézni a nagyvilágban
más gyártók termékei között is.
Szinte minden nagy gyártónál ugyanezt látjuk, és nincs is ezzel baj, ami működik azt nem kell sokat módosítani.

Például: a sokszoros nagy versenygyőztes Associated B4 buggy. Szinte majdnem Mad Rat. Aztán tettek rá hosszabb lengőkarokat, nagyobb kerekeket, SUV kasznit és meglett a T4 truck. Jó sokat győztek ezzel is.
Aztán jött a nagy ötlet, az SCT. Talán a világon elsőként az Asso jött ki SCT autóval. És miből készült? Hát naná hogy a T4 truckból.
Kapott másik kereket, kasznit, ütközőt előre-hátra, és nyújtottak kicsit az alvázon. A többi maradt. És ez így hibátlan, kerek, használható és olcsó.

Na ez így megy az Ansmann-éknál is.

Nem elképzelhetetlen hogy a Losi XXX-CR vagy egyik elődje ihlette a MAD RAT kitalálóit, mert tényleg hasonlít.
De a Losi collos csapágy, collos csavar, collos tengelyek, a MAD RAT metrikus csavar, metrikus csapágy, stb.
Tehát ha koppintás, akkor is átgondoltan tették.

De kár ezen rágódni, ennyi pénzért akárhogy nézzük is, mindenképp megéri.
Én marhára élvezem a hátsókerék hajtásból eredő előnyöket és nehézségeket egyaránt!

_________________
Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.18 11:53:15 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Üdv!

Na? Ki patkányozott a hétvégén? Valaki valami véleményt írna?

_________________
Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.18 15:59:52 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
gyurici írta:
Üdv!

Na? Ki patkányozott a hétvégén? Valaki valami véleményt írna?


Én próbáltam, hátsókerekes létére elég jól vezethető.
Sajnos az akksim töltöttségi fokával nem voltam megelégedve, nem ment valami jól. (a többieké igen) Én brushlessért és lipóért könyörögtem amúgy jó volt.

Tartósságról nem nyilatkoznék 10 perc használat után.
A nap végére egyet törtek össze, az elég csúnyán nekiment valaminek a bal elejével, nem tudom mi lett a sorsa.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.18 17:28:46 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Sziasztok

Szóval - először is bocs Reechee - a nap elején voltak gondjaink az akksikkal. Némelyik nem volt igazán feltöltve, valamit elbénáztam az előkészületek során.
Ettől függetlenül, ha jól emlékszem körökkel nyerted a futamodat...
Nem is kellett oda jobb akksi :)

3 autót vittem, amik a nap folyamán 10 futamot mentek. A sofőrök nem kíméleték a technikát, néha oda se mertem nézni...

A 3 kocsiból kettőt én raktam össze plusz volt egy RTR.
Az RTR-ben rögtön a második futam elején kigyulladt a szabályzó. Szerencsére a kocsit sikerült megmenteni és 5 perc múlva már megint harcrakész volt - bár ekkor megfordult a fejemben, hogy egy kocsi sem fogja megérni a nap végét...
De aztán kibírták. :)

A nap végi kárlista:
- két teleszkóp (egyik sem tört el - nagyobb ütközéskor ledobja a kupakot. Egyébként van fém teló is a gépre, még olcsóbb is, mint a gyári műanyag - azzal ez orvosolható. Vagy nem kell nagyokat ütközni :))
- egy kerék (eleve rosszul ragasztottam, ami a sok megpróbáltatás során meg is adta magát)
- egyik vevőnek elszakadt az antennája (összekötöttük és minden OK)
- két felfüggesztés törés (mikor fruttit húz a versenyző és egyenesen nekimegy a falnak, akkor előfordul az ilyen. Nem kellett alkatrészt cserélni egyik esetben sem. Arrébb tettük a gömbfejet és 1 perc múlva újra ment a gép)

Azt hiszem ennyi.
Az RTR jószágot teljesen működőkepés állapotban kisorsoltuk, míg a másik kettővel addig mentek amíg el nem fogyott az összes töltött akksink - ezek köszönik szépen most is jól vannak :)

Szóval mindent egybevetve a patkányok igen jól bírták a gyűrődést. 3-5 percnél több nem nagyon kellett a problémás alkatrészek megjavításához. A három autóba a masszív és könyörtelen használat ellenére se ment bele több, mint 5000 Ft alkatrész. (a szabályzót nem számolom, az garanciális probléma)

üdv

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.18 20:11:31 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Nincs ebből brushless RTR 2,4-es távval?

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.08.18 20:17:35 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
reechee írta:
Nincs ebből brushless RTR 2,4-es távval?


De van :)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Jójeza a patkány
HozzászólásElküldve: 2010.08.30 12:16:02 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.08.17 14:33:51
Hozzászólások: 2
Volt szerencsém kipróbálni az egyik kis patkányt a Mad Rat futamon, és ahhoz képest, milyen kis apróság, nagyon élveztük.
Még az 1:8-as robbanós őrültek is jókat baromkodtak vele, volt aki több körön át hátrafele menetben :D, volt aki ping-pongozva.

Nekem több Ansmann gépem is van (SCT, Truggy), ezekhez viszonyítva furcsa volt a gyári gyenge szervó okozta viszonlyag nagy kanyarfordulat, de összességében ezért az árért bitang jó kis gép. Szépen ki lehet egyensúlyozni, és még a nagyobb repüléseket is jól tűrte.

Aki első gépnek, hobby célra venne buggyt és nincs sok pénze, annak csak ajánlani tudom. Az első lépés a fontos, ettől a járgánytól pedig nem megy el a kedve az autókázástól, és talán a következő autója már versenyeken is mehet.

Üdv, Tamás
aka PicikeEvetke XD


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Jójeza patkány
HozzászólásElküldve: 2010.08.30 12:16:12 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.08.17 14:33:51
Hozzászólások: 2
Volt szerencsém kipróbálni az egyik kis patkányt a Mad Rat futamon, és ahhoz képest, milyen kis apróság, nagyon élveztük.
Még az 1:8-as robbanós őrültek is jókat baromkodtak vele, volt aki több körön át hátrafele menetben :D, volt aki ping-pongozva.

Nekem több Ansmann gépem is van (SCT, Truggy), ezekhez viszonyítva furcsa volt a gyári gyenge szervó okozta viszonlyag nagy kanyarfordulat, de összességében ezért az árért bitang jó kis gép. Szépen ki lehet egyensúlyozni, és még a nagyobb repüléseket is jól tűrte.

Aki első gépnek, hobby célra venne buggyt és nincs sok pénze, annak csak ajánlani tudom. Az első lépés a fontos, ettől a járgánytól pedig nem megy el a kedve az autókázástól, és talán a következő autója már versenyeken is mehet.

Üdv, Tamás
aka PicikeEvetke XD


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.09.01 10:31:06 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.04.12 22:33:11
Hozzászólások: 12
Sziasztok!

Alapból onroadozni szoktam, de ennyiért kipróbálnám "szöcskézézést".
Három kérdésem maradt a járgánnyal kapcsolatban.
Konkrétan hány db és mekkora csapágy kell bele?
Mekkora motort bír el a hajtáslánc?
Mekkorra golyók vannak a difiben?

Köszönettel Petya


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.09.01 12:20:04 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
voicespeed írta:
...


Szia

- 16 db csapágy kell bele. A készlet ára 3.400 Ft körül szokott lenni.
- Alapból 21-es kefés motorral, 21 fogas pinionnal és 80 fogas spúrral szállítják. A BL verzió is hasonló. A NemesRing-en volt kint egy srác aki gond nélkül használta szenzor nélküli 10.5T-s BL motorral (Ansmann xirius Race szet) és tudok olyanról is aki 9T-s BL motorral és hosszú áttétellel használja - szintén gond nélkül. A szűk keresztmetszet a spur szokott lenni, ami könnyen lefogazódik, ha a kuplung nincs jól beállítva. De ez igaz minden elektromos autónál :)
- A difiben 12 db 2.37 mm-es golyó van.

Tapasztalatok alapján a hajtással nincs gond erősebb motor esetében sem - inkább a kocsi egyéb alkatrészei fáradnak meg, amikor 50-60 km-es sebességnél odaverik fához, falhoz, stb...
Ilyen pl. a műanyag teló, aminek a kupakja szeret leugrani egy-egy kiadósabb csattanás után.
Van hozzá alu teló is, plusz mindenféle tuning motyó - ha valakinek ahhoz van kedve :)

Szeptember 11-én, Tatabányán a Flúgos Futamon indulunk a NemesRing-en bemutatkozott két patkánnyal. Ezekben még ugyan a gyári kefés motor van, de egy jófajta szabályzóval vannak meghajtva - LiPo-val igen fürgék :)
Ha tudunk időt szakítani, akkor ott akár ki is lehet próbálni őket.
Infók:
viewtopic.php?t=19568
viewtopic.php?t=20049

Bármi kérdés van keress bátran (PÜ, emil, telefon, stb.)

üdv

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.13 20:53:19 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Üdv!
Van már valamilyen tapasztalat ezzel az autóval kapcsolatban, az utolsó hozzászólás óta? Nagyon kísértésbe ejtett, leginkább az ára miatt, meg hogy egyszerű. mint a faék :) mekkora akku fér bele a tartójába? Az akkuk, amiket rendeltem, ezekkel a méretekkel bír: 148 x 49 x 16mm ez még belefér? mert ha igen, akkor minden lesz bele, és beruházok egy ilyen masinára. Ha nem, akkor nem, most nem akarok emiatt, ennek dedikált akkut venni. mennyire vezethető? Szenzoros BL motorban gondolkodok. Nekem volt régen hátsókerekes nitros autóm 1/10-nem(dura trax max st) az minden volt, csak vezethető nem.
Csapágyakat lehet valahol készletben venni, vagy össze kell őket vadászni? A keréktartó csapágyaknak(amik a kerékagyban vannak) valaki megmondaná a méretét? Azon kívül hol vannak még cserés csapágyak?
Uhh, ez hosszúra sikeredett :-D
Köszi mindenkitől az építő hozzászólásukat :)

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.14 20:46:30 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.27 07:35:23
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Fót
Szia.Elég jók a tapasztalatok legalábbis nálam.Nekem 2 ilyenem van az egyiket az 5 éves a másikat a 10 éves gyermekem használja.Jól tudnak vele menni igaz alap rajtuk minden.Kb 4 hónapja vannak meg ezidáig nem volt semmi bajuk.Pedig kaptak rendesen.Sziminél vagy a boltjában megkapsz hozzá minden csapágyat.Azt én élből kicseréltem.Csak ajánlani tudom nem fogsz benne csalódni.üdv.

_________________
Asso rc8t


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.15 08:32:28 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
mikey lama írta:
...


Szia

A patkány akksitartója szabványos méretűnek mondható. Előszedtem a boltban található legbikább LiPo-t (50/100C - 5600mAh) és még az is szépen belement:
Kép

Kép

Az akksi mérete 138x47x25

Magáról a kocsiról azt kell tudni, hogy ugyan az a technológia, mint a következő Ansmann modellek:
- Macnum (2WD - truggy)
- XPro (2WD - pro buggy)
- XTPro (2WD - pro truggy)
- SC 2WD (2WD - Short Course)
- SC 4WD (4WD - Short Course)
- X4SC (4WD - pro Short Course)
- Blizzard (4WD - buggy)
- X4Pro (4WD - pro buggy)

Az azonos technológia azonos anyagokat és sok esetben megegyező alkatrészeket jelent.
Pl. ezeknek az autóknak a difiháza, alváza, stb ugyan abból a műanyagból készül, illetve pl. a difik, spúrok, stb is megegyeznek.
Ezt azért tartottam fontosnak megjegyezni, mert ha megnézed a felsorolást ott nem egy "pro" (versenykategóriás) autót találsz.
Éppen ezért az autó egy nagyon jó és strapabíró konstrukció.

Nekem két MadRat-em van bemutató célokra összerakva. Ezek futottak nyáron a NemesRing-en egy komplett napot és azóta is kapnak rendesen minden bemutatón.
Természetesen ez-az néha megfárad rajtuk, de semmi olyan baleset nem történt eddig velük, amit 5 perc alatt és 1.500 Ft-on belül ne lehetett volna kijavítani. Pedig elhiheted ezek a gépek aztán kapnak rendesen.

Természetesen ezért a pénzért nem a csúcstechnika van az autóban - de ami benne van az hobbi célokra tökéletesen használható. Ha valaki komolyabban számol a géppel, akkor lehetséges a tuningolás - van hozzá minden. (karbon és alu motyók, alu telók, stb.)

A kocsi hajtása a jó anyagoknak köszönhetően minden gond nélkül elbírja az erősebb BL motorokat is. A képen látható "fehéregér" is egy RTR brushless verzió:
Kép
Egyébként ez egy RTR csomagból lett kivéve tegnap, vadi új. A brushless szet-től lett megszabadítva - így "kibelezve", elektronika nélkül nagyon kedvezményes áron - KIT árban - várja gazdáját! Akit érdekel dobjon PÜ-t, megegyezünk!í

A komplett csapágykészlet kb 3.200 Ft környékén áll meg.

Az autó vezethetősége szubjektív dolog. Aki próbálkozott már ilyen könnyű, 2WD jószággal, az tudja, hogy nem kis kihívás. Főleg nem egy jó erős BL motorral.
Nyáron csináltam egy kis amatőr videót az egyik patkányról, az összeszerelés után:
http://www.youtube.com/watch?v=5z6VmlETFQw&hd=1
Ez az a 21-körös, szénkefés motor amit a KIT-hez adnak. Semmi extra - mégis füvön simán kétkerékre áll a kocsi. Erősebb motorral pedig hátast dob.
Csúszós talajon még cifrább - de ilyen a 2WD.

üdv

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 33 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség