Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 21:58:36

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Ansmann 1:10, 2WD C.O.R.E. Truck
HozzászólásElküldve: 2010.12.25 14:54:24 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.24 17:08:12
Hozzászólások: 381
Elsősorban az igen korlátozott vezetési tudásomnak, másodsorban pedig az Ansmann 4XSC méretének köszönhetően fájdalmas és mókás színfoltja voltam az idei RCOR SCT futamainak.
Az első probléma gyakorlatilag orvosolhatatlannak látszik, de a második tekintetében talán sikerül a 2011-es évben kicsit előrelépni.
Végre megérkezett az Ansmann Racing első 1:10-es „big scale” Short Course modellje a C.O.R.E Truck névre keresztelt jószág. (senki ne kérdezze mit jelent a C.O.R.E – lövésem sincs…)
A gyártó sajnos egyelőre nem tervezi a modellből 4WD verziót, de már ez is több a semminél.
Ugyan a szabvány 1:10-es Ansmann modell minden verziója (2WD, 4WD és 4WD Pro) hibátlannak bizonyult, viszont a méretből adódóan ezek az autók nem nagyon éltek meg az 1:8-as buggy-k, truggy-k és monster-ek által széttúrt pályákon.
Az én 4XSC-m sok esetben beesett egy-egy gödörbe, ahonnan a borogatóknak kellett kivenni szegénykét – míg a nagytestű SCT-k vették ezeket az akadályokat.

Már a C.O.R.E Truck szerelőkészletének doboza is tekintélyt parancsoló volt – nagyobb, mint az 1:8-as buggy-k doboza.
A dobozt kibontva azonnal egy 1:10-es autók tekintetében gigantikus kasztni került elő. Az igényesnek mondható kék-fehér kasztnit azonnal összemértem egy 1:8-as truggy karosszériájával és annál is nagyobbnak bizonyult. Érdekes az az 1:10 “big scale”…
Első ránézésre is azonnal látszott, hogy az autó a remek Ansmann vonulat - MadRat (2WD Buggy), Macnum (2WD truggy), stb…) – újabb tagja. A jól bevált anyagok és technológia majdnem teljesen megegyezik ezeknél a modelleknél alkalmazottakkal.
Az egyetlen sajnálatos hozadéka ennek a „rokonságnak” az, hogy a nagytestű SCT alapból bronz perselyekkel érkezik. Az autó összeszerelése előtt elő is készítettem a szokásos 16 db golyóscsapágyból álló készletet (a teljes készlet 3.360 Ft – mindenképp megéri a befektetést)
Az alváz mérete még nem árulkodó, ezen a ponton még nem látszik mekkora a jószág fog összeállni a szerelés végén – bár a lengőkarok és az első felfüggesztés már sokat sejtet:
Kép

A kormánymű az autóval ellentétben csapágyazott, itt nem kell a perselyeket cserélgetni.
Kép

Az ackermann és a servo saver szépen bekerült az első felfüggesztést tartó felső és alsó lemeze közé. első ránézésre ez kellően védett helynek tűnik és szerelés szempontjából is viszonylag könnyen elérhető a későbbiekben.
Kép
Kép

A teljes első felfüggesztés összeszerelése gyorsan és egyszerűen ment, ide már csapágyak kerültek a perselyek helyére.
Ez után jött az első "mászóka" (lökhárító) és torony felszerelése:
Kép

A kezdeti gyors haladás után ezen a ponton némileg elakadtam. Sok csavar és a mászóka alkatrészeinek szinte végtelen permutációja és variációja próbára tette a türelmemet, de a felszerelés után lassan körvonalazódott, hogy itt valami nagytestű jószág fog előállni:
Kép

A hátsó régióban a felfüggesztés hasonlóan egyszerűen és gyorsan összeállt, mint elől.
Kép

A hajtásban a már megszokott golyós difi dolgozik, természetesen teljesen zárt, pormentes házban.
A rokon autókkal ellentétben itt egy kis változtatást eszközölt a gyártó, ugyanis a hajtás középső fogaskereke alumíniumból készült – a nagyobb test mozgatása minden bizonnyal erősen megviseli majd a hajtásláncot.
Kép

A komplett hajtás a kuplunggal:
Kép
Kép

A beszerelt hajtás a készletben található 21 körös, szénkefés motorral:
Kép
Kép

A hátsó kihajtás, természetesen CVD-vel:
Kép

A teleszkópok összeszerelve, de töltetlenül érkeznek. Alapból 200-as olaj van a csomagban.
Kép

A műanyag telók általában a leggyengébb pontjai a rokon autóknak (Mad Rat, Macnum, Blizzard). Az SCT-k esetében viszont nem kell tartanunk a telókupakok lerepülésétől, mivel ezeknél az autóknál a lökhárítók tökéletes védelmet nyújtanak.
Az összeszerelt kihajtás a teleszkópokkal:
Kép

Ekkor következett a hátsó mászóka millió csavarja és variációja. A második nagy kihívás az autónál.
A méret brutális, az anyagok kitűnőek – az alváz környékén csont kemény műanyagok a „mászóka” széléhez közeledve egyre lágyulnak. A lökhárító már büntetlenül hajlítgatható.
És természetesen itt is megtalálható a sokak által irigyelt gumi sárvédő az AR logóval:
Kép

Az összes „mászóka” és a szélesítő felszerelése után a kocsi kinőtte az asztalt:
Kép

Az autó kisebb testvérével ellentétben itt a négy kerék teljesen egyforma és a gumik sem forgásirányosak:
Kép
Kép
Kép

Az autó teljes díszben:
Kép
Kép
Kép

A képen az autó a legnagyobb AR szerelőtáskán látható. Aki látta már a táskát élőben, az nagyjából tud méretet viszonyítani. Annyit kell tudni, hogy ennek a szerelődoboznak a felső fiókjába simán befér egy 1:8-as buggy…

Összehasonlítva a szabvány 1:10-es SCT-vel jól érzékelhető a méretbeli különbség:
Kép
Kép
Kép

A cudar időjárás miatt a kocsi tereptesztje még várat magára, de ha a jószág kistestű előd strapabíróságát és megbízhatóságát örökölte, akkor a méretnek köszönhető jobb vezethetőség miatt egy kitűnő autóra számíthatunk.
Egy pár kép az autóról terepen (a gyártótól):

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Köszi a figyelmet!

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.06.10 20:04:55 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.07.21 01:04:49
Hozzászólások: 807
Tartózkodási hely: Hungary
Sziasztok,


Nos Szimi korrekt leirasa utan jon a teszt.
Az RCRulez jovoltabol hozzank kerult egy jargany, hamarosan tetszre is vaguk.
Osszerakas utan jonnek majd a teszteredmenyek, fotok, videok


udv: Necro


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség