Sziasztok!
Régóta tervezgettem, hogy meg írom a tapasztalataimat a géppel kapcsolatban.
Pár előzmény az idei RCOR idényből.
Idén a tavalyi GS CLX-el álltam rajthoz az első 3 futamon. Sokat kísérleteztem az autóval, könnyíteni akartam, karbon tornyokat gyártottam. De sajnos az autó egyes részein lévő alkatrészek már megsínylették a 1,5 évnyi versenyzést.
Ezért kaptam az alkalmon és az utolsó két RCOR futam előtt mikor Kolozsváron volt dolgom az ottani kereskedőnél meg vettem az autót. Oda kint töltöttem 3 napot.
A szálloda szobában egyből elkezdtem össze szerelni az autót hajnali 3-ig végeztem a difikkel és a futómű alap egységeivel. Másnap éjszaka összeraktam a teleszkópokat, kivágtam a kasznit és összeállt a GÉP.
A szerelés nagyon élvezetes volt. Az alkatrészek prémium minőségűek. Nagyon egyedi megoldásokkal van teli az autó és ahogy építed az autót úgy lesz egyre érdekesebb.
Pár dolog az egyedi megoldásokból.:
-Az első/hátsó difi egy kengyellel van rögzítve a teló torony tartó alumínium párba (bulkhead). Ez azt jelenti, hogy ki tekerek 4/6 csavart és előre/hátra felé kihúzom a difiket házastól, közép kardánostól. Ezzel könnyen lehet difiolajat cserélni, a difiház teljesen zárt, a futómű összes alkatrésze a helyén marad.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
-Hátsó telók a lengőkar első oldalára szerelve.
-A fék nagyon komoly. Nem a szokványos excenteres fék pofa mozgatás van, hanem egy vezetett kis dugattyú nyomja meg a fék pofát. A dugattyút egy lapolt tengely elfordításával nyomja meg a szervó.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
-A difikben a kereszt tengelyek alumíniumból készített betétekben vannak. Így nem a a difiházban lévő műanyag horony tartja meg a nyomatékot kis felületen.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
-A motor be van hozva a hosszanti tengely vonal közelébe. Ezért meg emelték a difit,így 7 óránál érintkezik a harang a spurral.
-Ahol lehet könnyítettek. Az alváz extra keskeny. A forgatott tömegek le vannak karcsúsítva.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
-A tank nyílása a középső szélvédő be nyílik.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
-A kardánok gumi harangal vannak védve a porral szemeben.
-A teló porvédő gumi (lufi) is egyedi és átgondolt. A teló szár végén lévő gömb fejre nem kell ráhúzni a porvédőt mivel a vég vastag gumiból van, így a fém szárra szorít rá. Nem kell mondanom, hogy mennyivel egy szerűbb a rugó csere.
Tapasztalat.
- A gyári setup itthon nem jó. Túl kemény az autó tőle. Van egy jól bevált kiinduló setup-om. Ezt majd leírom és ide felteszem.
-A hátsó közép kardán túl nagy szögben van megtörve emiatt nagy az igénybevétel a kis csapon. Kb. 4 versenyenként cserélni kell.
-A kerék kardán porvédők 2 verseny után kitörtek a maximális lelógástól. (kb 1400Ft)
-A közép difi ereszt mivel a gyári o gyűrű lazán illeszkedik. Ezt utána töltéssel oldom meg. De keresni fogok egy vastagabb o gyűrűt bele.
-Az eredeti tankot cserélni kell. Működik az eredeti is, de a túlnyomás csőbe, ha teli töltöd a tankot, üzem anyag kerül mivel mélyebben van mint a tank szája. Ezt orvosolták egy új verziós tankkal.
-A gázfék szervo egyedi módon elvan fektetve. Ezzel elérték, hogy nincs a klasszikus szervo tálca, és így a közép difi még jobban jobbra tudták tenni. Az a gond, hogy az alváz felülete kicsi ezért eléggé átmelegszik ezzel melegítve a szervot is. Ennek a megoldása, hogy a szervo alatt lévő alu lemezt karbonra cserélem ez hőszigetel, illetve a szervo tartót megemelem úgy hogy 2mm hézag legyen.
-A hátsó rész stabilizálásához, szükség van egy módosításra. kell 4 db 2mm-es hézagoló a hátsó alsó lengőkar belső tengely vonalának megemeléséhez. Ezt én úgy esztergáltam, de lehet venni is.
-A telóban lévő gumi sapka (membrán) nagyon jól működik, de könnyen ki szakad. Ezért ezeket Losi-ra cseréltem, ami jobban bírja.
-Minden csavarja metrikus. Nem használnak lemez csavart, csak normál menetest.
Tehát összesítve a fontos módosítások.
-Setup az alapján ami itt majd leírok
-Tank V2-re cserélni
-Karbon szervo tálca
-Teló gumi membránok cseréje Losi-ra
-Hátsó tömeg középpont csökkentése 2mm-es lengőkar tengely emeléssel
-Akerman összekötő aluban lévő fém betét ragasztással való rögzítése
Tuning
-Narancs eloxált alu menetes szárak a felső lengőkarokba
-Hátsó szárny lefogató műanyag cseréje alura. Nálam is előfordult hogy eltörött.
-Nyomtáv szélesítő hatszög 2mm-rel.
-Kerék agy aluból
Egy szó mint száz az autó nagyon egyedi. Nagyon jó kézbe venni, csak úgy nézegetni, na meg vezetni. Minden setup módosításra reagál. Nagyon jól viselkedik ugratókon, és kanyarban. Garantálom hogy nem unod meg ezt a gépet, ha egyszer elkezded használni.
A többi alaktrész amit használni fogok jövőre az autóban.
Servo: Savox 1267 gázfék és Savox 1268 kormány
Táv: Sanwa MT4 telemetriával. (Nagyon jó kis táv érezhető volt a küönbség a Sanwa MX3-as al szemben. Olyan mintha közvetlen kapcsolatba kerülnél az autóval).
www.rctuning.eu
Motor: Novarossi Bonito (kerámia csapággyal, novarossi 51006M rezo, Novarossi 41021 könyök, és Novarossi kipufogó gáz hűtő. Nagyon komoly motor külföldi fórumokon olvastam hogy 11-12 perc a menet ideje egy tankkal. Remélem ezt nálam is bizonyítani fogja)
www.rctuning.eu
Kerekek: Legutoljára az új VP-Pro Balde gumikkal mentem Apajon. Ez nagyon bevált.
www.sylkamodell.hu
És a képek
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
A képet az RcPilot.hu tárolja.
Ha bármi kérdésed lenne akkor szívesen segítek, ha tudom meg válaszolom.