Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 17:04:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 122 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2013.04.17 10:25:58 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.01.23 15:48:15
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Bécs, Győr, Csícsó , Komárom-Komárno
Én sem értem mért nincs már a boltokban. Llegaláb a saját oldalukon lehetne!

_________________
Carson CV10
Caster Fusion F18T
Durango DEX410v3
Losi LST2+BL
LRP SHARK18
Robitronic Mantis+BL
Tamiya: NitrageBL, TNX5.2, TT01
TRX: E-max, Summit, Mini E-revo
Merlin-F
Griffin 450


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.30 07:06:45 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.03.03 10:32:16
Hozzászólások: 24
szanyin írta:
Szia!

A motor Leopard 4065 1800KV (ez egy kicsit nagyobb teljesítményű mint a 4060)
A Xerun 120A-es szabi nagyon tuti cucc. A program kártya nem egyezik a Toro-val.
A tavalyi verseny E-Buggy-mat idén bérbe adom, és ebbe vettem TORO 120A-es szabit. Majd meglátjuk mit mutat.

Két súlyt tudok mondani.
Akksi és kerekek nélkül kasznival: 2420g
Menet készen 3250-3310g (kerék függő)


Szia!

Hogy vált be a Xerun és a Toro szabályzó?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.04.30 07:33:33 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Mindkét szabályzó ugyan azt tudja melegedés és teljesítmény szempontjából.

A Toro mivel kevesebb az árán kívűl?

-Nincs ben szenzoros rész amit egyre többen használnak, SCT-ben.
-A program kártyán kevesebb állítási lehetőség van, mint a leírásban.
-A program kártyán nem lehet forgás irány váltani ami bosszantó, ha szépen összeraktad a kábelezést a motornál
-Létezik a leírásban egy olyan beállítás, hogy a nulla helyzet, a gázkar közép pozícióját, milyen széles sávban hagyja mozogni, úgy hogy nem mozdul meg az autó. Ezt nem lehet a prg. kártyán állítani, és úgy gondolom emiatt nem lehet a kalibrációt sem elvégezni teljesen. Én EPA állítással állítottam be a gázt, kalibráció helyett.
-Bekapcsolt nyugalmi helyzetben néha meg moccanik a kocsi. Ez inkább hang jelzés lehet, a motoron keresztül. Nem okoz nagy gondot, de nem matatok nyugodt szível a pinion környékén bekapcsolt állapotban.
-Nincs kalibráló nyomógomb a bekapcsoló mellett. Ha a szabályzó bekapcsolásakor full gázt húzol a távon, akkor lép kalibráció állapotba. Ez nekem kicsit megbízhatatlan megoldásnak tűnik.
-A Trackstar típusokon a venti 30 perc után megáll. A Xerun akár 1 évig is megy.

Akinek a Toro-ra fussa az nyugodtan vegyen ilyet. De a Xerun kulturáltabb, és nálam régóta bizonyít. Legutóbb volt, hogy SCT-ben elfelejtettem rá dugni programozás után a ventit, egyből lett 90 fok, de mintha misem történ volna ment tovább.

Még annyit hogy mind az SCT-be mind az 1/8 Buggy-ban lévő Leopard motorom nagyon jól teljesít. Az SCT-be 85%-os gáz EPA-val kellett mennem, hogy ki bírja a 10 perces futamot, de még így is gyorsabb voltam a többi gépnél.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.10 07:09:33 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.03.03 10:32:16
Hozzászólások: 24
Szia!

Köszi a választ! A Leo áramfelvétele mekkora lehet 4 cella mellett? Mennyit szív le a 10 perces futamok alatt a 408-ban?

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.16 19:18:38 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
Egy érdekes elrendezés: http://www.area52.cc/news/3783-darc-410-conversion-kit.html

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.23 22:32:24 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
Norbi, ezt élvezni fogod ;)

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.05.24 06:03:39 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Szia Dani!

Hát 3-szor is megnéztem annyira tetszik. Egy ilyen kéne az biztos.
Nagyon durva, hogy mennyire kihasználja a táv mixelési tudását. :)

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.06.06 21:30:41 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.30 17:10:52
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Budapest VIII. Ker.
Üdv Mindenkinek!

Átolvastam a topicot, gratulálok nektek, jó kis durangós csapat verbúválódott itt össze! Minden elismerésem a módosított gépeknek ( eljen: a karbon alváz őrületes eljen: ) és gazdáiknak, akik ezeket elkövették! Reményeim szerint csatlakozom hozzátok amint lehet. A DEX408-as tábort akarom gazdagítani. Erre a márkára már én is elég korán felkaptam a fejem, igaz akkor még a prototipus DNX408 miatt. (Nyitottam is róla topicot még 2010 februárjában) teljesen megértem a ragaszkodásotokat, technikai bravúr az amit a Team Durango összehozott az utóbbi pár évben. Elvégre az élvonalba kerültek viszonylag rövid idő alatt.

_________________
Tamiya Nitrage 5.2 -> My EX Modell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.06.12 19:15:50 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Apa kezdődik!

DEX-408T (1/8 elektromos Truggy)


http://www.team-durango.com/race-cars/dex408t/

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.06.14 19:37:56 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.30 17:10:52
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Budapest VIII. Ker.
Nagyon komoly vagy! Az Area52 és a RedRC csak ma hozta le a hírt. :D

_________________
Tamiya Nitrage 5.2 -> My EX Modell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.06.16 15:27:54 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Szeretném bemutatni nektek az idei verseny SCT-met Team Durango DESC-410V2+. Eddigi RCOR futamokon sorozatban hozta az első helyeket. :) Úgy érzem, hogy sikerült összeraknom egy TOP SCT-t az idény első harmadára. Majd meg látjuk az ellenfelek mennyire kapnak vérszemet az eddigi teljesítményem miatt. :twisted:

Elektronika:
Csatolmány:
IMAG0097.jpg [1.21 MiB]
1 alkalommal.

Motor Leopard 3660 4650Kv
Szabályzó: Hobbywing SCT 120A
Akksi: 2db LRP 6900 1S (állítva a hátsó kardán mellett két oldalról. Egy hilti szalagból hajtogattam egy ú alakú pántot talpakkal. A közepére csavaroztam egy 28mm széles műanyag darabot a két akksi közé. Ezt az alváz szélén felül lévő alu lapba fúrt menetbe csavarral rögzítettem)
Szervo: Savox 1268 HV (egyenlőre 6V-ról megy de ha szűkséges lesz rá teszem direktbe a 2 cella lipo-ra)

Sebességben és a dinamikában nincs hiány. A Sanwa MT4-es távomon, a gáz EPA (max gáz) 80%-on van. Tehát még 20% tartalékom van, de még így is tudok előzni vele célegyenesben is. A szabályzón a Punch-ot 3-ra állítottam ezzel elértem, hogy szépen emeli az órát gázadásra de nem megy durván. Élőszőr 1-es fokozatba állítottam de az kevés volt.

Hajtás:
-M1-es spur 12-es pinion-al. Ezzel az áttétellel minden pályán tökéletesen elboldogul.
A közép difinél gyárilag van egy csúszó kuplung. Ezt én ki iktattam egy Exotek tuning alkatrésszel. Így egy meghibásodási ponttal kevesebb és egyszerűbb a szerkezet.
http://www.exotekracing.com/desc410-slipper-lock-for-gear-diff/
-Kerék hatszög a V2-es verzióban műanyag. Ezt én ki cseréltem alura, amiben egy kis hernyó csavarral rögzíthető a kereszt pin. a gyári műanyag is jó, de érdemes a kereszt tengely hornyának végeit miután betoltad a tengelyt el lapítani egy csőrös fogóval. Így nem fog ki esni.
http://www.exotekracing.com/desc-15mm-locking-hex-2/

Futómű:
Csatolmány:
IMAG0098.jpg [1.13 MiB]
1 alkalommal.

-A legnagyobb okosság a szelepelt teló dugattyúk.
http://www.rcshox.com/durango-sc4-2-stage/
-A teleszkópok kaptak fém kupakokat. Ez igazából design, de azért annyi előnye van, hogy a gyári o gyűrű a kupak alatt, sokkal könnyebben a helyén marad mikor azt meg húzom a teló házon.
http://www.exotekracing.com/desc-dex-bb-shock-caps-4/
-A telószár védelemről RPM spec teló tányérok gondoskodnak. Ezek nagyon beváltak.
http://www.rpmrcproducts.com/products/Durango/410RParts.htm#guards
-Az első hátsó tornyot kicseréltem karbonra. A gyári műanyag hátsó torony nem bírta az 1/8-as pályákon lévő ugratókon lévő leérkezéseket.
http://www.exotekracing.com/desc410-v2-rear-carbon-tower/
-A hátsó kerék agyat alura cseréltem. Ezáltal a kerék összetartás és kerékdőlés minden helyzeteben stabilan ott van, és nem lötyög a hátsó kerék egy tized fokot sem.
http://www.exotekracing.com/desc410-rear-hub-set/
-A hátsó lengőkar összekötőt 4 fokosra cseréltem. A gyári 3 fokos, a külső kerék agy cseréjével lehet 4 fokra növelni a kerék összetartást. De mivel az alu agyal ezt nem lehet megoldani ezért kellett a hátsó összekötőt cserélnem. Ez nagyban segíti a hátsó rész stabilitását.
http://www.exotekracing.com/desc410-dex410-rr-hanger-4-degree/
-Első hátsó lengőkart a gyáriról RPM-re cseréltem. Ez gyakorlatilag törhetetlen, cserébe hajlékony. A gyári lengőkar biztos pontosabb vezetési tulajdonságot ad nagy tapadású pályán, de kinti 1/8-as pályákon nagy az igénybe vétel és emiatt törik. Amióta elkezdtem használni a gépet ezeket a lengőket raktam bele és nem volt törésem.
http://www.rpmrcproducts.com/products/Durango/index.htm
-A gyári lengőkar tengelyeket 3x50 és 3x60-as illesztőszeggel helyettesítettem. Ezek fillérekből megvannak és tartósabbak is.
-Servo saver-ből nem a kit-ben lévő hanem a DEX410-es verziót használom. A DEX410V3 manual-ban a 29.oldal
http://www.team-durango.com/part-info.php?partNo=TD330311
http://www.team-durango.com/pdf/manuals/TD102011/DEX410v3%20Instruction%20Manual.pdf
-Raktam súlyokat is a gépre. Ezeket 5mm vastag 30mm széles réz vezető sínből vágtam. Az akksi mellé két oldalra 2x30g. A torony mögé felülre 40-50g. Ezek segítenek a hátsó tapadásban.

Kaszni:
Csatolmány:
IMAG0106.jpg [988.44 KiB]
1 alkalommal.

-A kasznim a mezőnyben egyedi formájú platós Ford F150. Ezen nagyon sokat dolgoztam a festés miatt. Az SCT kaszni nagy problémája, hogy ha ugratunk a menet szél alá kap és mint egy papír zsebkendő repül az autó a levegőben. Ez nem jó mert a leérkezés kiszámíthatatlan. Ennek csökkentése érdekében a hátsó és oldalsó szélvédőn nyílásokat vágtam. Így a beáramló levegő ki tud szabadulni a kaszni alól. A kaszni tartót át kellett alakítanom. A hátsó tartót lejjebb kellett fúrnom a tornyon az alacsony plató miatt, az elsőre egy toldót kellett faragnom, hogy a kerék járatba ne érjen bele a kerék.
http://prolineracing.com/bodies/true-scale-ford-f-150-raptor-svt-clear-body/

Kerék:
Három mintát próbáltam. Nincs számottevő különbség köztük, bármelyikkel lehet jót autózni. Ez a mezőnyben is látszik, mert minden féle minta előfordul ugyan azon a futamon, és körülmények közt.
AKA Cityblock Soft. Ez nagyon jól fog száraz poros pályán, viszont ahogy kopik hamar veszít a tapadásból.
AKA Enduro Soft. Ennek kisebb a tapadása ugyan azon körülmények közt, de tartósan ugyan azt teljesíti. Balatonfűzfőn ez vált be.
Proline Bow Fighter M3. Ez jól teljesít poros laza pályán. Kiszámíthatóan sodródik oldalra. Viszont az M3-as keverék közepes hőmérsékletnél ballonosodik és emiatt beleér a kaszniba. Nekem Gödön, Apajon ez jobban teljesített mint a fentiek.

Pár lényeges szerelési tanács:
-A csavarokat a műanyagokban csak addig húzd amíg be nem ér a feje a síkhoz, utána már úgysem lehet vele nagyobbat szorítani. Kicsavarodni meg nem fog mert a műanyag menet rögzítőként viselkedik
-A teló felső bekötési pontjánál lévő külső rögzítő anyát, nem kell meghúzni, mert meg zömül a műanyag teló kupakban lévő gömb ami a toronyhoz rögzíti a telót. Így nem fog tudni mozogni a teló, szorulni fog.
-Servo saver-t úgy tekerd össze, hogy közben nyomd az anyát a rugó irányába, így nem fog megszakadni a menet.
-A difiház tömítéséhez használj fekete olaj áló tömítő pasztát. Ezt vékonyan egy csavarhúzó vejével vidd fel a felületre.
-A hatszögvégű difi kihajtásokat meg kell reszelni. A hatszögletű vég éleit le kell törni. Így a kúpkerék simán rá csúszik. Ha ez nincs meg akkor szorulni fog a difi. EZ NAGYON FONTOS LÉPÉS!

A Setup lapot hamarosan frissítem.


Csatolmányok:
IMAG0104.jpg [1.02 MiB]
1 alkalommal.
IMAG0103.jpg [1.34 MiB]
1 alkalommal.
IMAG0100.jpg [1.19 MiB]
1 alkalommal.
IMAG0099.jpg [1.23 MiB]
1 alkalommal.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.29 08:38:09 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Sziasztok!

Ryan Lutz Team Durango gyári versenyző írta le a következőket a rövid és hosszú akksik használatáról, és a súly balanszról. Nekem ez részben jó igazolás tőle, hogy a súly csökkentés a shorty-kal jó irány.

Pásztor Gabinak már ezen cikk megjelenése előtt 1 hónappal így pakoltuk össze a gépet. Jó érzés mikor mi, a kis falurúl gyütt agyunkból ugyan az a szikra pattan ki mint az istenekéből. :)

"
Hello Gil,
Biggest thing I did was do a weight comparison of the batteries that I had and what they gave for a Forward and back weight balance. Knowing the Nitro buggy was about 53% rear in stock form and we worked it to get it to about 50 or 51% rear I figured that is where I wanted to aim with the DEX408 as well.

I used my ProTek lipos for the weight test.
7000 stick packs gave 48%F, 52%R
5600 stick packs gave 48.3%F, 51.7%R
4300 Shortys all the way back gave 48.2%F, 51.8%R
4300 Shorty's all the way forward gave 49.9%F, 50.1%R

So my choice is to start with the 4300's all the way forward. I also added 60g to the front right corner to aid in a more balance left to right set-up and also more forward weight which gave those final numbers shown above.

I'm also testing a bit of a different shock set-up. I will be sure to post my final set-ups on my website at the end of the Nationals. I am using 2 hole pistons front and rear. So far I have just tried 1.9 x 2 but I think 1.8 x 2 would be better up front. Otherwise they felt pretty good and I look forward to trying them at the Nats!
"
http://translate.google.hu/#

Lutz autója:
http://lutzinator.com/wp-content/uploads/2013/07/IMG_3978.jpg
http://lutzinator.com/wp-content/uploads/2013/07/IMG_3976.jpg

Látszik hogy hátul már új lengőkar van a gépen a V2-es autóból. Előre a kiegyensúlyozás miatt tett 60g súlyt.

Viszont a teló dugattyú módosításait már nem tudom követni. Hozzá teszem nem is biztos, hogy kell mert az itthoni pályákra a nagy rugó t és a lágy csillapítás kell. Ha nagy a teló pack-ja (erre nincs nagyon magyar kifejezés), akkor a nagy gödröknél pattogás jelentkezik. Viszont ha túl kicsi akkor is mert az alvázat fel ba...a a gödör kimeneti éle.
A Pack a gyors csillapításra jellemző. Ha ugratóról le érkezik az autó vagy átmegy egy nagy gödrön, ott a teló összenyomódás gyors és a dugattyúnál örvények keletkeznek. Ezek az örvények meg gátolják, hogy az olaj molekulák párhuzamosan áramoljanak és egymásnak ütköznek. Ezáltal a sokszorosára nő az olaj viszkozitása és a csillapítás kemény lesz. A lassú csillapításnál, síkánban, kanyar bejáratban, ezek a molekulák párhuzamosan áramlanak, és az olaj viszkozitása pont olyan mint amikor az álló autót meg nyomkodod.
A pack növekszik ha a lyukak össz kereszt metszete csökken. Lyukak darabszáma x ((átmérő/2)"*3,14). Lehet még variálni a lyukak darabszámával és keresztmetszetével, úgy hogy az össz kereszt metszet marad de ezt én már annyira nem látom át. Elvileg több kisebb lyuk nagyobb pack, mert nagyobb az eltömődés. Elvileg a lyuk külső élénél van a kavitáció és a közép vonala felé csökken. Ha ezt nézzük akkor a kisebb lyuk átmérő miatt lehet a kavitációs sáv is nagyobb arányú a lyuk átmérőhöz képest.

Lutz eddig 4x1,4-es dugóval ment most 2x1,9

4x1,4=6,1544
2x1,9=5,6677

Azért írja hogy előre jobb lett volna az 1,8-as mert ott kisebb a rugó út ezáltal a dugattyú sebesség is. A Dugattyú sebesség a lengőkaron lévő telószár és kerék agy tengely közti távolságtól függ. Minél közelebb van a lengőkaron a telószár bekötési pont a kerék agy tengelyhez annál nagyonn a dugattyú sebesség. Ezért lehet az alsó bekötési pont változtatásával a csillapítást keményíteni vagy puhítani.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.29 20:25:44 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.03.03 10:32:16
Hozzászólások: 24
Meglátjuk mit produkál(nak) majd E-buggyban idén. Azért a robbanósra picit jobban rá vannak izgulva, látva mennyi prototípus és kölcsönvett (mugen) alkatrészekkel pakolják tele a top Durangosokét:
http://www.neobuggy.net/2013/06/14/under-the-hoodryan-lutz/
http://f.cl.ly/items/0J3a2H0m323g2Q3T460U/1071190_10200621017821934_798047693_o.jpg

Itt is rengeteg okos dolog van Durangohoz http://teamtobamiester.wordpress.com/.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.29 20:28:31 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.03.03 10:32:16
Hozzászólások: 24
jah, ideiglenes V2 megoldás hátra, szintén Lutz publikálásában: http://lutzinator.com/wp-content/uploads/2011/01/Rearward-Shocks.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.29 21:06:55 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Szia!

Amit az EB-n VB-n látunk az nem a kit változat a nitros-nál. Próbálnak irányt találni maguknak, a könnyen vezethetőség felé. A helyzet az, hogy egy könnyen vezethető autó általában gyors. De egy nehezen vezethető autó jó kezekben még gyorsabb. Viszont ezeket az autókat egyszerű modellezők használják többségében és ekkor már az átlagoshoz kell közelíteni, hogy az eladási statisztika jó legyen. ;)

Hozzá tartozik az is hogy a többi gyártó ugyan ezt csinálja. Pl. Hudy bácsi-ék Savojával meg a Cseh csávóval pivot-os futóművel mentek. Szerinted, mennyire tépték a hajukat az XRAY versenyzők, amikor meglátták. Hisz most jött ki az autó fél éve. És Hudy bácsi ért hozzá, még is kísérletezik.
http://gallery.neobuggy.net/2013Races/Euros/Under-The-Hood/30446354_G4FT8D#!i=2628275773&k=NTxjtKn

Én úgy gondolom, hogy az E-Buggy, az 1/10 2WD buggy, a dobozból kivéve összerakva elsőre jól teljesít.
Ez egy technikai sport, ahol a fejlesztés ha jól sikerül akkor tizedeket vagy másodperceket hoznak. Az hogy a gátlót vagy az aksit előre vagy hátra teszi az már a tizedek vadászata miatt van. Illetve, hogy milyen karaktert akar kihozni a gépből.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.30 14:05:51 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.03.03 10:32:16
Hozzászólások: 24
Szia!

Ez így van, az összes top versenyző autója tele van proto/más gyártók alkatrészeivel, folyamatosan fejlesztenek/kísérleteznek mindenhol. De azért érdekes, hogy fentebb nem sok maradt meg az eredeti DNX408-ból. :)
Chris Doughty ezt azzal magyarázta, hogy az eredeti (dnx/dex)408 lényegében semmilyen forradalmi újítást nem hozott a könnyű karbantartáson/szerelhetőségen kívül, de az új Durango teljesen más lesz (mint ahogy a képeken is látható).
Ahogy látni szerencsére az anyagon most nem spóroltak az alsó lengőkar összekötőknél sem. :D Szerintem az a buggyban és ahogy olvasni a truggyban is vékonyra/gyengére sikerült.

Lutz lényegében elektromosban 408-al indul, míg ugye a robbanósa már koránt sem nevezhető 408-asnak. Ezért vagyok kíváncsi az idei eredményeire. Persze más kategória a kettő, de akkor is. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.30 20:54:41 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Ahogy én látom azért maradtak meg szépen alkatrészek, inkább a geometria változott és a gyenge láncszem a szervo el melegedés lett megoldva.

Amit írsz az összekötőkről, megint egy olyan dolog, hogy nekem még nem törött, de már volt a kezemben törött darab. A gyári teszt pilóták nem nagyon hibáznak, emiatt a strapabírósági teszt az "egyszerű modellezőre" marad. Ezen tapasztalatokból hamarosan megjelenik az acél első összekötő és megjelentek a HD összekötők is. Egy kis info. A HD FR összekötőt nem kompatibilis a DEX-408 alvázzal, ezt nem is ajánlja fel opciós alkatrészként a Durango. Ezzel szemben mi a Pászti autójába beraktuk. Ehhez az alvázba illeszkedő résznél az alvázból ki kellett reszelni kb. 0,1mm-t.

Vissza térve a Pivot-os futóműre. Van egy érdekes tulajdonsága a C hub megoldással szemben (nem annyira a kialakítás a lényeg). A lényeg ha lenyomod a Durango futóművét, akkor az első szét tartás meg tartja a beállított szöget. Ezzel szemben a Pivot-os Mugen futómű nagyot terpeszt teljes lelógásnál, és össze tart full be rugózásnál. Ez a Bumpster jelege miatt van és mert rövidebb a kormány összekötő a lengőkaroknál.
Ez azt jelenti, hogy kanyar bejáratba nagyot kanyarodik, a kijáratot meg ki nyitja. Ezáltal könnyű vezetni. De persze ez nem biztos hogy a leggyorsabb. Márpedig a Team Durango olyan autókat akar adni, amivel légyőzheted az ellenfeleidet.

De egyébként több versenyző használja a Kyosho telókat mert állítólag az a legjobb. Ezt megint nehéz megérteni. Hisz a teló nem egy micro processoros óramű, és mégis vannak különbségek. De pl. a rugó karakterisztikája is gyártónként más. Sajnos ezt nem árulják el a fényképek sem.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.31 07:24:39 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.03.03 10:32:16
Hozzászólások: 24
:)

Első kép a V2-ről Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.31 10:00:24 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Itt van egy össze hasonlító:
http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-off-road/1067690d1368443499-team-durango-dex408v2-dex.jpg

Ezek a módosított, tuningolt részek.
-new mid driveshaft front/rear
-dual position front C hub
-new rear hub
-new rear suspension arm
-wheel hex+2mm(?)
-new rear shock tower
-new suspension mounts FF - FR(?) - RF - RR(maybe a new chassis plate will be required to fit the new RF/RR)
-new rear bulkhead
-new wing mount
-rear gearbox has been moved in horizontal position
-new rear bar holder
-new suspension mount inserts
-new shocks(?) although on the front view they look like the standard one, if you look carefully at the top view they are much different, just like the one from the nitro prototype
-rear shock outside

Probably we will see also:

-plastic insert and cross shaft in the diff
-new shock springs
-maybe also lightweight diff ring gear


Szembe tűnő a hátsó teló elhelyezés. Ennek a lényege, hogy nagyobbat támaszt, mivel a súly közép ponttól távolabb került. Ezzel segít a kanyar kijáratban a kigyorsításnál, de csökkenti a befordulási reakciót. Ez könnyebb vezetést eredményez.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013.07.31 11:19:53 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Legutóbbi RCOR futamon az időmérőket követően, három DEX-408 indult a döntőkben az élről és el is hoztunk egy első és második dobogót. Az SCT-nél is az első két dobogón Durangos pólóban feszítettünk.

Mindent bele a Gödi futamra!

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 122 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség