Üdv!
Szeretném bemutatni nektek az idei verseny SCT-met Team Durango DESC-410V2+. Eddigi RCOR futamokon sorozatban hozta az első helyeket.
Úgy érzem, hogy sikerült összeraknom egy TOP SCT-t az idény első harmadára. Majd meg látjuk az ellenfelek mennyire kapnak vérszemet az eddigi teljesítményem miatt.
Elektronika:
Csatolmány:
IMAG0097.jpg [1.21 MiB]
1 alkalommal.
Motor Leopard 3660 4650Kv
Szabályzó: Hobbywing SCT 120A
Akksi: 2db LRP 6900 1S (állítva a hátsó kardán mellett két oldalról. Egy hilti szalagból hajtogattam egy ú alakú pántot talpakkal. A közepére csavaroztam egy 28mm széles műanyag darabot a két akksi közé. Ezt az alváz szélén felül lévő alu lapba fúrt menetbe csavarral rögzítettem)
Szervo: Savox 1268 HV (egyenlőre 6V-ról megy de ha szűkséges lesz rá teszem direktbe a 2 cella lipo-ra)
Sebességben és a dinamikában nincs hiány. A Sanwa MT4-es távomon, a gáz EPA (max gáz) 80%-on van. Tehát még 20% tartalékom van, de még így is tudok előzni vele célegyenesben is. A szabályzón a Punch-ot 3-ra állítottam ezzel elértem, hogy szépen emeli az órát gázadásra de nem megy durván. Élőszőr 1-es fokozatba állítottam de az kevés volt.
Hajtás:
-M1-es spur 12-es pinion-al. Ezzel az áttétellel minden pályán tökéletesen elboldogul.
A közép difinél gyárilag van egy csúszó kuplung. Ezt én ki iktattam egy Exotek tuning alkatrésszel. Így egy meghibásodási ponttal kevesebb és egyszerűbb a szerkezet.
http://www.exotekracing.com/desc410-slipper-lock-for-gear-diff/-Kerék hatszög a V2-es verzióban műanyag. Ezt én ki cseréltem alura, amiben egy kis hernyó csavarral rögzíthető a kereszt pin. a gyári műanyag is jó, de érdemes a kereszt tengely hornyának végeit miután betoltad a tengelyt el lapítani egy csőrös fogóval. Így nem fog ki esni.
http://www.exotekracing.com/desc-15mm-locking-hex-2/Futómű:
Csatolmány:
IMAG0098.jpg [1.13 MiB]
1 alkalommal.
-A legnagyobb okosság a szelepelt teló dugattyúk.
http://www.rcshox.com/durango-sc4-2-stage/-A teleszkópok kaptak fém kupakokat. Ez igazából design, de azért annyi előnye van, hogy a gyári o gyűrű a kupak alatt, sokkal könnyebben a helyén marad mikor azt meg húzom a teló házon.
http://www.exotekracing.com/desc-dex-bb-shock-caps-4/-A telószár védelemről RPM spec teló tányérok gondoskodnak. Ezek nagyon beváltak.
http://www.rpmrcproducts.com/products/Durango/410RParts.htm#guards-Az első hátsó tornyot kicseréltem karbonra. A gyári műanyag hátsó torony nem bírta az 1/8-as pályákon lévő ugratókon lévő leérkezéseket.
http://www.exotekracing.com/desc410-v2-rear-carbon-tower/-A hátsó kerék agyat alura cseréltem. Ezáltal a kerék összetartás és kerékdőlés minden helyzeteben stabilan ott van, és nem lötyög a hátsó kerék egy tized fokot sem.
http://www.exotekracing.com/desc410-rear-hub-set/-A hátsó lengőkar összekötőt 4 fokosra cseréltem. A gyári 3 fokos, a külső kerék agy cseréjével lehet 4 fokra növelni a kerék összetartást. De mivel az alu agyal ezt nem lehet megoldani ezért kellett a hátsó összekötőt cserélnem. Ez nagyban segíti a hátsó rész stabilitását.
http://www.exotekracing.com/desc410-dex410-rr-hanger-4-degree/-Első hátsó lengőkart a gyáriról RPM-re cseréltem. Ez gyakorlatilag törhetetlen, cserébe hajlékony. A gyári lengőkar biztos pontosabb vezetési tulajdonságot ad nagy tapadású pályán, de kinti 1/8-as pályákon nagy az igénybe vétel és emiatt törik. Amióta elkezdtem használni a gépet ezeket a lengőket raktam bele és nem volt törésem.
http://www.rpmrcproducts.com/products/Durango/index.htm-A gyári lengőkar tengelyeket 3x50 és 3x60-as illesztőszeggel helyettesítettem. Ezek fillérekből megvannak és tartósabbak is.
-Servo saver-ből nem a kit-ben lévő hanem a DEX410-es verziót használom. A DEX410V3 manual-ban a 29.oldal
http://www.team-durango.com/part-info.php?partNo=TD330311http://www.team-durango.com/pdf/manuals/TD102011/DEX410v3%20Instruction%20Manual.pdf-Raktam súlyokat is a gépre. Ezeket 5mm vastag 30mm széles réz vezető sínből vágtam. Az akksi mellé két oldalra 2x30g. A torony mögé felülre 40-50g. Ezek segítenek a hátsó tapadásban.
Kaszni:
Csatolmány:
IMAG0106.jpg [988.44 KiB]
1 alkalommal.
-A kasznim a mezőnyben egyedi formájú platós Ford F150. Ezen nagyon sokat dolgoztam a festés miatt. Az SCT kaszni nagy problémája, hogy ha ugratunk a menet szél alá kap és mint egy papír zsebkendő repül az autó a levegőben. Ez nem jó mert a leérkezés kiszámíthatatlan. Ennek csökkentése érdekében a hátsó és oldalsó szélvédőn nyílásokat vágtam. Így a beáramló levegő ki tud szabadulni a kaszni alól. A kaszni tartót át kellett alakítanom. A hátsó tartót lejjebb kellett fúrnom a tornyon az alacsony plató miatt, az elsőre egy toldót kellett faragnom, hogy a kerék járatba ne érjen bele a kerék.
http://prolineracing.com/bodies/true-scale-ford-f-150-raptor-svt-clear-body/Kerék:
Három mintát próbáltam. Nincs számottevő különbség köztük, bármelyikkel lehet jót autózni. Ez a mezőnyben is látszik, mert minden féle minta előfordul ugyan azon a futamon, és körülmények közt.
AKA Cityblock Soft. Ez nagyon jól fog száraz poros pályán, viszont ahogy kopik hamar veszít a tapadásból.
AKA Enduro Soft. Ennek kisebb a tapadása ugyan azon körülmények közt, de tartósan ugyan azt teljesíti. Balatonfűzfőn ez vált be.
Proline Bow Fighter M3. Ez jól teljesít poros laza pályán. Kiszámíthatóan sodródik oldalra. Viszont az M3-as keverék közepes hőmérsékletnél ballonosodik és emiatt beleér a kaszniba. Nekem Gödön, Apajon ez jobban teljesített mint a fentiek.
Pár lényeges szerelési tanács:
-A csavarokat a műanyagokban csak addig húzd amíg be nem ér a feje a síkhoz, utána már úgysem lehet vele nagyobbat szorítani. Kicsavarodni meg nem fog mert a műanyag menet rögzítőként viselkedik
-A teló felső bekötési pontjánál lévő külső rögzítő anyát, nem kell meghúzni, mert meg zömül a műanyag teló kupakban lévő gömb ami a toronyhoz rögzíti a telót. Így nem fog tudni mozogni a teló, szorulni fog.
-Servo saver-t úgy tekerd össze, hogy közben nyomd az anyát a rugó irányába, így nem fog megszakadni a menet.
-A difiház tömítéséhez használj fekete olaj áló tömítő pasztát. Ezt vékonyan egy csavarhúzó vejével vidd fel a felületre.
-A hatszögvégű difi kihajtásokat meg kell reszelni. A hatszögletű vég éleit le kell törni. Így a kúpkerék simán rá csúszik. Ha ez nincs meg akkor szorulni fog a difi. EZ NAGYON FONTOS LÉPÉS!
A Setup lapot hamarosan frissítem.
_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade