Sziasztok,
Nos ugy dontottunk, hogy nem lesz video az auto osszeszereleserol, annyira egyszeru kis szerkezet...
Kibontva az elozo hsz-ben latjatok, az egesz auto epitese innentol kb 3 ora alatt meg is volt
Egyetlen nagy hibat tapasztaltam a szerelese soran, a franya utmutato...igazan egy nagy semmi...A5-os meretu fuzetecske, fenyes lapokon fekete-feher KEPEK, pici abrak...azt sem tudni, hogy melyik az auto eleje vagy a vege
Segaz, elo a DF03 robbantott rajzat es konnyeden a helyukre kerulnek az alkatreszek...
Neha talatam azert olyanokat, hogy a 2 rajz valahogy nem egyezett meg, igy ketseges volt pl a lengokarok elhelyezkedesenek a mivoltja ... De mivel a teljes osszekep is mutatott valamit, igy mar egyertelmuve valt a dolog - az eredeti rajzok nehol hibasak!!!
Ennyi....
Amit a tobblet a DF03-hoz kepest: full golyos csapagyazas! es egy 17T motor, szerelheto, cserelheto szenkefekkel...(tegyuk hozza ebbol a legolcsobb is 4000 Ft-os arral rendelkezik, igy az auto ara maris erdekesen alakulhat...ugye 18.000 Ft a keszlet ara, mig a Tamiya DF03 a legolcsobb magyar boltban is 36.000 Ft
Osszunk szorozzunk...gondoltam ez kelloen a minoseg rovasara megy majd.
Nagyot nem tevedtem
Bar mindenhol azt irtak, hogy a muanyagok mind composit anyagbol vannak - en azt lattam, hogy pl a tornyok a legpuhabbak...El lehet donteni, hogy ez jo vagy rossz...Egyreszrol jo, mert nem fog eltorni, de egy ido utan azert deformalodik - ez kb olyan muanyagbol van mint a 30 evvel ezelotti magyarorszagon kaphato 1 ft-os katona
(csak azert tudom, mert van nehany ereklye a birokomban
)
Puhasagi tenyezokent sorban a tepsi vaz jon, valamivel kemenyebb muanyagbol van, majd jon az osszes tobbi alkatresz...aranylag jonak tunt szereles kozben
Az osszerakas maga kb 8 eves kortol ajanlott
Egyszeru mint az faek!
Egyedul - ahogy fentebb irtam - a lengokarok elhelyezese volt szamomra az, ami nem egyertelmu, a tobbi OK.
Passzentos alkatreszek, nem volt gond veluk, szinte sorjazni sem kellett oket
Csavarokkal kisse csinjan bantak es a meretezesuk sem volt mindig egyertelmu - DF03 rajz ezen is segitett..
Motor beepites: no ebben is volt kicsi erdekesseg, a motortarto alu lemezt - ALU! - kicsit faragni kellett reszelovel, hogy a lengokart ne az reszelje, ugyanis nem igazan fert el tole..
1 mm es hopp, mar jo is - ez megoldva
A gyari piniont mar dobhatjuk is el - mint minden ma kaphato occo kategorias autonal nem ertem mi okbol, de annyira hosszu attetellel szamolnak, hogy az az elso akksinal egeszen biztos a moci vagy szabi halalahoz vezet...
A 26-ost minden esetben csereljuk le meg kefes rendszernel is min. 23-ra, BL rendszernel min. 21-tol induljunk!
A tobbi alu alkatresszel is csak kicsi gond volt, a kardanhoz tartozo 2 db kihajtast igencsak erdekes volt ratenni az elso es a hatso diffi vegere...A rogzitesert felelos kis hernyocsavart egyszeruen nem lehetett becsavarni, mert szvsz a kihjtason levo lyuk helye nem egyett meg a kardanveg lyukakkal...am azt is lehet 2 oldalrol furtak meg
Csak egy sokkal kisebb valamit sikerul mindharom lyukon atdugni ....no ezen is lehet segiteni, nem nagy cucc, csak vigyazni kell, hogy a kardanveg menetes reszet ne tegyuk tonnkre
Csavarrogzito ide es ez is kesz...
Kardan bele, elso diffi rogzitese es tukepp kesz is az auto...
Telok gyarilag feltoltve olajjal - itt is kicsi tobblet, hogy menetesen allithato a rugo elofeszitese - nagyon jo!!!
Erdemes azert ujratolteni oket ...en nem tettem, gondoltam mindent gyari allapotaban probalok ki majd.
Az auto keszen, 35A BL szett 11,5T moci bele..
Amin mindig bajlodok egy mai autoval, hogy a kinai akksik nem fernek bele
Evvan....az alul akksi jo dolog, jol lent van az auto sulypontja, de ennek is megvan a hatranya..
Occo autoba draga akksi, vagy Nixx....ennyi- ez is megoldva
GP 3900 bele, eloszor szobai teszt - szepen zorog, kattog, a diffik hol mukodnek, hol nem....
Mjad kb 2 perc jaratas utan, minden kezd csendesulni, jol mukodnek, pici kattogas maradt azert benne....
Ja hogy golyos diffik....erdemes a hatson huzni egy kicist, tul laza lett a 2 perc padon jaratas utan...
Kivisz a szabadba, termesztesen mint minden buggy a fuvet ez sem szereti, bar hatarozottan magas felepitesu autoka....Kinezetre meg tetszetos is..
A gumik erdekes modon JOK!!! Puha, jol tapado, valoszinu hamar is fog kopni, dehat valamit valamiert, vagy olcso husnak hig a leve - ki mit szeret, valasszon
Osszegzes:
Ar/ertek kategoria csillagos otos! - ennyi penzert egy ilyen jatek auto, boosegesen megeri
Kinezet: mint egy DF03 - akinek az tetszik, ez is fog, bar a kaszni festett gyari mintazata egy kalap sz@r - szerintem
Anyagminoseg: ha 1-5-ig osztalyzunk, akkor 3-at siman veri - ha a Tamiya DF03-at osztalyoznam, akkor az is 4-es ala lenne
Tartossag: 1 akksi utan az auto egyelore jobb lett
a tobbit talan kesobb...
Mindenkinek ajanlom, aki szeretne belepni a buggyzasba, az 1/10-es kisautok egyik legjobb hobby autojat mondhatja magaenak ezzel a joszaggal...
Ami meg jo, hogy az eredeti DF03 alkatreszei tokeltesen passzolnak, igy helyettesitheto az osszes alkatresze ezekkel az autoeval.
Jo mokat mindenkinek!
Udv: Necro