Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 11:19:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.25 14:31:02 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
szanyin írta:
De örülök, hogy olvassátok a kis novelláimat.

Szerintem nagyon hasznos irományok, egyre többen olvassák. Ezért persze egyre többen is fognak belekötni :D , de ne hagyd magad!
A vezetékeken veszteségét SCT adatokkal egészíteném ki:
A töltőm szerint egy apaji futamon 5700mAh körül fogyaszt az autóm, ez 10 percre számolva (amennyivel hosszabb az idő az utolsó kör miatt, annyit talán fekszünk is hanyatt) kb 34A átlagos áramleadás.
Egy átlagos 12AWG kábel ellenállása kb. 5mΩ/m, ezzel az aksi és a szabályzó között kb. 0.17Volttal esik a feszültség méterenként, a pozitív és a negatív kábel hosszát összeadva. Csúcsterheléskor 100-120A is szaladgál, ekkor már 0.5V-0.6V is esik. Nálam egyenként kb. 12cm hosszú ez a két vezeték, így
34A*5mΩ/m*2*0.12m, kb 0.041V az átlagos veszteség, ami kb 1.4W hőveszteséget jelent. Csúcsterheléskor 100A-rel számolva mindez már 0.12V feszültségesés és 12W fűtés.
Kétszer ilyen hosszú kábel esetén a feszültségesés és a teljesítményveszteség is kétszer ekkora, ezért van annyi aksi integrált anyákkal, külső kábelek nélkül.
Ugyanez a teljesítmény 2 helyett 4 cellával és fele árammal fele ekkora feszültségesés és negyedekkora hőveszteség lenne.

A csatlakozók veszteségéről (még) nem beszéltünk, de hasonlóan ott is jobb, ha nem kell több darabon is átküzdenie magát az áramnak.
Elnézést, ha szószátyár voltam, de Norbi topicban nyújtott teljesítménye felemelte a lécet ;)

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.25 15:00:13 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Na de töltsük fel azt az akksit.

A Lipo akksik feltöltéséhez két töltési szakasz szükséges. Az első szakaszban a töltő konstans árammal tölt amit a kijelzőn állítunk be. Aztán, ha eléri a cellánkénti 4,2V-ot akkor elkezdi tartani ezt a feszültséget és ínétól csökkenni kezd az áram ahogy az akksi töltődik és egyre kevesebb töltés nélküli részecske bolyong az akksiban. :)

Kép

Ez eddig egyértelmű egyszerű mert egy celláról beszéltünk.

Ha egy tokba többször egy cellát pakoltak, és ezeket sorba kötötték akkor két út van a töltésre.
Az egyik a balanszírozásos töltés. A töltő a balance kábelen folyamatosan figyeli a cellánkénti feszt. A két főáramköri kábelen tolja az akksiba a töltést a fentiek szerint, annyi eltéréssel, hogy a fesz a beállított cella számnak megfelelően szorzódik. Egy soros áramkörben, a sorba kötött fogyasztókon (itt cellákon) folyó áram azonos, rajtuk eső feszültség a belső ellenállásuknak arányában alakul. Ha minden cella egyenlőképpen merült akkor egyszerre érik el a 4,2V-ot és kezd csökkenni a töltő áram. Ha minden tuti akkor egyszerre lesznek tele és kész. De ez a valóságban nem így megy a cellák külön életet élnek az akksi tokon belül. Ezért van hogy az egyik előbb eléri a 4,2V-ot.
Pl. 2 cella esetén:
Cella1: 4,2V, Cella2: 4,0V
Ekkor az történik hogy a 4,2V-os cellát merítik egy a töltőben lévő teljesítmény ellenállással. Mondjuk 5 másodpercig vagy 4,1V-ig. Ekkor újra indul a soros töltés. Ezzel az a nagy baj, hogy egy amúgy már feltöltött cellát merítgetünk töltögetünk, hogy beérje a feszültségben lemaradt társa. Ez meg növeli a töltési időt. Mert ilyenkor a töredékére esik a névleges töltő áram, a folyamatos és balansz kisütés közti váltó üzem miatt. És itt kép be jön a Balance Discharge áram érték az adatok közt itt 0,3A-től 1A-ig szórás van a gyártók közt. Ez a balanszírozási időt befolyásolja a több amper kevesebb idő. :)

Na ez nekem nem tetszett és elkezdtem valami mást keresgélni töltők között, hogy valami igazán ütős kis töltőm legyen. Végül is eldöntöttem, hogy komolyan gondolom az elektromos modellezést, akkor egyszeri befektetéssel érdemes lenne egy minőségi töltőt használni.

És akkor itt a fantasztikum a csoda a királyság, a töltők császára. :)
Az akksi leggyorsabb feltöltési módja, ha cellánként töltünk. Ezt a balance kábelen keresztüli töltéssel lehet megoldani. Ez a vékonyka kábel bírja kis langyosodással a 8A-es töltést cellánként. A Balance töltés ciklus elmarad, ha feltöltött egy cella akkor az kész és nincs merítés. Ha mindenki végzett kész az akksi.

Ez az én töltőm:
Kép

Beállítom a cella feszt meg az áramot és kész. Tudok vele töltene 3x2 cellát, vagy 2x3 cellát, vagy 1x6 cellát. A beállítások az összes cellára azonosak. A visszatöltött mAh értéket cellánként írja 8) . Ha pl felrakok 2x2 cellát tölteni, akkor a 3. 2 cellás portra bármikor bedughatok egy harmadik akksit, ill. le is vehetem ha feltöltött anélkül, hogy megszakítanám a másik akksik töltését. Na ez a királyságos okosság ebben a cuccban. ;)
Ez gyakorlatban úgy néz ki, hogy feldugom az 1/8 E-buggy-m 2x2cella akksiját, elindítom a töltést. Közben elmegyek a 2WD buggy-val egy futamra, lejőve a pályáról meg várom míg hűl egy kicsit az akksi, aztán feltolom miközben a 2x2 cellám még töltésben van. Ezzel egy töltőben megoldottam az egész napi, kétkategóriás töltésemet.
Ez úgy érték el, hogy 6 db galvanikusan teljesen leválasztott töltő van egy dobozban. :)

Video a cucc működéséről
http://www.youtube.com/watch?v=1GK6ojJw0m8&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-2l6gmUfmIo

A töltőknek 3 fontos adata van.
Hány cellát képes tölteni és balanszírozni!?
Hány amperral képe tölteni!?
Hány wattal tudja tölteni az akksit.

Az utolsó egy fontos adat, mivel vannak töltők amikre rá írják hogy 8A-tölt de valójában ezt csak 2 cellával tudja ezt produkálni, mert mondjuk 70W-os és 70W/8A=8,75V kapocs fesz az akksin. Ez a töltő 4 cellát kb 4A-el tudna tölteni a töltési idő így az aksitól függően már hosszabb lehet mint 1 óra. :(

Az én töltőm paraméterei:
Input Voltage:11~15V DC
Input Wattage:250W
Charge Power:200W (33W x 6Cells)
Discharge Power:25.2W (4.2W x 6Cells)
Balance Power:200W (33W x 6Cells)
Charge Voltage Adjustable range:1.50V~4.20V ( Pre-set up 4.2V)
Charge current Adjustable range:0.1A~8.0A ( Pre-set up 1.0A)
Charge temperature alarm
adjustable range:20℃~80℃ ( Pre-set up 80℃)
Discharge Voltage adjustable range:2.00V~4.20V ( Pre-set up 3.80V)
Discharge current adjustable range:0.1A~1.0A ( Pre-set up 1.0 A)
Balance Voltage adjustable range:2.00V~4.20V ( Pre-set up 3.80V)
Balance current adjustable range:0.1A~8.0A ( Pre-set up 1.0 A)
Charge Voltage Precision:±0.001V
Discharge Voltage Precision:±0.001V
Balance voltage Prcision:±0.001V
Charge shift efficiency:≥ 80%
Charger consumed power:≤ 1.8W(12V 0.15A)
Suitable battery type:1Cells ~ 6Cells( Working well with LiPo/ Lilo / Life)
Weight:750g
Dimension:165X123X52mm
Kb. 25 eFt

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.25 19:57:25 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2011.02.07 20:44:24
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Szolnok
Szia!

Lenne egy kérdésem aksival kapcsolatban.
Egyik hajóstól hallottam, hogy a Lipot ahogy beteszi a gépbe, elkezdi hajtani egy darabig kb azonos feszültségen van, és ezután felmegy a feszültség, majd szépen lassan elkezd merülni. Gondolom ezért is tilos melegíteni az akkukat versenyen.
Ma kimentünk hajózni, és igencsak gyengén ment, gondolom az akku hőmérséklete miatt, a kinti hőmérséklet kb 8 fok volt, és a konfig ugyan az volt mint nyáron, és akkor tépett rendesen.
Szóval a kérdésem az lenne, érdemes-e hobby szinten ilyen időben melegíteni az akkukat? Ha igen, akkor szerinted hogyan? Gondoltunk rá, hogy meleg vízzel feltöltött flakon mellett visszük ki, de ez esetben lehet hogy bepárásodna, az meg ugye nem valami jó dolog. Szanyin te mindig kreatív vagy, nincs valami ötleted erre a problémára?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.25 20:13:09 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.06.06 01:40:51
Hozzászólások: 444
Tartózkodási hely: Budapest XI.
Hello st!

Igen, a hajósok kicsit "lököttek", az sem jó, ha meleg van, az sem ha hideg.
Állandóan van valami bajuk.
Elnézést, hogy idegen fórum linkjét teszem ide, de nálunk nincs hajós topik.
Itt olvashatsz melegítés témában.

Balu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.25 21:25:43 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2011.02.07 20:44:24
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Szolnok
Szia Balu!

Ezt a megoldást már láttam én is, de azért köszi. Ezzel csak az a gond, hogy biciklivel járok ki modellezni, és a hajó+ szerszámok+rádió+akkuk így is szűkösen férnek be a hátizsákba. Szóval vmi kissebb kellene ami elmegy egy 5000mAh 4s Liporól, és még olcsó is legyen ha lehetséges :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.25 22:14:23 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
A kabát belső zsebénél nincs olcsóbb megoldás, és a célnak nagyjából megfelel.

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.26 09:05:06 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Én 12V-os hajszárítót néztem a neten. Bele rakod egy zsákba, pl. zokniba az aksit aztán elkezded fújni a hajszárítóval. Ez egy 5 eFt-os megoldás.

Erre jó példa amit idén egy motoros túra alkalmával láttam az Olasz Alpokban az egyik csúcson.
Egy szakadt túra Enduro volt a gép (Honda Transalp '89). Csávókám (Holland rendszámmal) úgy oldotta meg a kéz melegítést, hogy a kormány markolat előtt lévő műanyag kézvédőbe egy 55W-os H4-es izzót tett. Ha fázik a keze akkor bekapcs és már jön is a meleg. :) (Este jól nézhetett ki.)

Örülök, hogy a topic olvasói összekötik az információkat a kérdezőkkel, hiszen én is csak keveset tudok, de tanulni akarok. :)

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.26 15:58:33 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.07.11 08:59:29
Hozzászólások: 305
Tartózkodási hely: Zebegény
st írta:
Szia!

Lenne egy kérdésem aksival kapcsolatban.
Egyik hajóstól hallottam, hogy a Lipot ahogy beteszi a gépbe, elkezdi hajtani egy darabig kb azonos feszültségen van, és ezután felmegy a feszültség, majd szépen lassan elkezd merülni. Gondolom ezért is tilos melegíteni az akkukat versenyen.
Ma kimentünk hajózni, és igencsak gyengén ment, gondolom az akku hőmérséklete miatt, a kinti hőmérséklet kb 8 fok volt, és a konfig ugyan az volt mint nyáron, és akkor tépett rendesen.
Szóval a kérdésem az lenne, érdemes-e hobby szinten ilyen időben melegíteni az akkukat? Ha igen, akkor szerinted hogyan? Gondoltunk rá, hogy meleg vízzel feltöltött flakon mellett visszük ki, de ez esetben lehet hogy bepárásodna, az meg ugye nem valami jó dolog. Szanyin te mindig kreatív vagy, nincs valami ötleted erre a problémára?


Hali!

Létezik egy olyan megoldás, hogy melegítőpárna, ebayról vagy itthon vadászbolt vagy akvarista boltban lehet kapni a neve Heat Pack.
Csak egyszer használatos de kb 48-72 órát tartja melegen a cumót amit mellé/rá vagy egy zacskóba teszel vele. Csak felszakítod és pár perc alatt beindul a reakció és már kezd is melegíteni.
És kb 200-300 Ft-ba kerül.

Kép Kép Kép

Üdv Laci

_________________
Losi 8ight-T 2.0 Tekno Rc V4 Brushless kit
http://www.godrcklub.hu
Tel: húsz-öthuszonkilenc-0090


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.26 16:40:56 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
http://www.ongyujtos.hu/?2322,zippo-kez ... eg-napokra!


http://www.ongyujtos.hu/?2220,zippo-kezmelegitŐ-fekete-szinben-szuper-darab!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.26 18:40:37 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2011.02.07 20:44:24
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Szolnok
Köszönöm az ötleteket, most kicsit keresgéltem a kézmelegítők körül a neten, és találtam egy zselés fajtát kb 1000ft/2db áron, ami kb 500-szor használható, így valószínűleg ez lesz a befutó, viszont még előtte kipróbálom a sima gyógyszertáras zselét mikrózva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.26 20:42:58 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2010.11.01 08:43:29
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Veresegyház
Vagy ez:
[url]
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html[/url]

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.29 14:51:52 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.01.23 15:48:15
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Bécs, Győr, Csícsó , Komárom-Komárno
Találtam az aksi melegítőknek egy kis megoldást:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ystem.html

_________________
Carson CV10
Caster Fusion F18T
Durango DEX410v3
Losi LST2+BL
LRP SHARK18
Robitronic Mantis+BL
Tamiya: NitrageBL, TNX5.2, TT01
TRX: E-max, Summit, Mini E-revo
Merlin-F
Griffin 450


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.29 23:12:14 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2011.02.07 20:44:24
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Szolnok
Mindenkinek köszönöm a segítséget. A megoldás végülis egy hőtükörből varrt tasak lesz, kb mint amit a Lipo safety bag, és ebben lesz valamilyen nem elektromos melegítő pl zselé, vagy fémflaskában forróvíz, valamint ezt a hőforrást körbeveszem egy kb 3mm vastag sűrűn kifurkált műanyaglemez, aminek a lyukain a hő kitud menni, viszont az akksi sehogysem érhet a hőforráshoz. Ha elkészül és érdekel titeket, akkor dobok fel képeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.11.30 00:08:07 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
A forróvízzel csak óvatosan! Egyrészt az aksik csatlakozói nem szeretik a vizet, másrészt a meleg is árt az aksiknak. 25° körül a legjobb.

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.12.01 10:13:43 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
szanyin írta:
Ez az én töltőm:
Kép

Beállítom a cella feszt meg az áramot és kész. Tudok vele töltene 3x2 cellát, vagy 2x3 cellát, vagy 1x6 cellát. A beállítások az összes cellára azonosak. A visszatöltött mAh értéket cellánként írja 8) . Ha pl felrakok 2x2 cellát tölteni, akkor a 3. 2 cellás portra bármikor bedughatok egy harmadik akksit, ill. le is vehetem ha feltöltött anélkül, hogy megszakítanám a másik akksik töltését. Na ez a királyságos okosság ebben a cuccban. ;)
Az én töltőm paraméterei:
Input Voltage:11~15V DC
Input Wattage:250W
Charge Power:200W (33W x 6Cells)
Discharge Power:25.2W (4.2W x 6Cells)
Balance Power:200W (33W x 6Cells)
Charge Voltage Adjustable range:1.50V~4.20V ( Pre-set up 4.2V)
Charge current Adjustable range:0.1A~8.0A ( Pre-set up 1.0A)
Charge temperature alarm
adjustable range:20℃~80℃ ( Pre-set up 80℃)
Discharge Voltage adjustable range:2.00V~4.20V ( Pre-set up 3.80V)
Discharge current adjustable range:0.1A~1.0A ( Pre-set up 1.0 A)
Balance Voltage adjustable range:2.00V~4.20V ( Pre-set up 3.80V)
Balance current adjustable range:0.1A~8.0A ( Pre-set up 1.0 A)
Charge Voltage Precision:±0.001V
Discharge Voltage Precision:±0.001V
Balance voltage Prcision:±0.001V
Charge shift efficiency:≥ 80%
Charger consumed power:≤ 1.8W(12V 0.15A)
Suitable battery type:1Cells ~ 6Cells( Working well with LiPo/ Lilo / Life)
Weight:750g
Dimension:165X123X52mm

Kb. 25 eFt


És erről mit gondoltok?
http://www.myrcmart.com/unrc-una9-plus- ... -5502.html
Kép

Ugyanott elérhető mint a tiéd, csak nem 200W-os, hanem 300-as.
Ebből fakadóan a leírása szerint vidáman tölt 2 darab 4 cellás akksit.
Hozzávaló táppal együtt kerül most 99$-ba, szállítási költséggel együtt.

New in 2012!! UN-A9 Plus is an upgrade version of the previous successful UN-A6 Plus Charger. Might be you have not heard of UNRC but their chargers are very famous in China R/C industry for the price and quality in the field of Li-Po Charger.

This is an Intelligent Parallel Charger for Li-Po / Li-ion / Li-Fe. Its intelligent design does not work like those old style balance chargers (eg. iMax B6) which always discharge and recharge the battery in order to make all the cells balanced (this is just very stupid and wasting time). Instead of that, RCX BC168 Charger will monitor the voltage of each cell and stop charging that particular cell when it is full while other cells will continue to be charged until they are full.

One of the great features of UN-A9 Plus is that you can charge multiple batteries at once. You can either charge

1 x 6-Cell Battery
2 x 4-Cell Battery
3 x 3-Cell Battery
4 x 2-Cell Battery

simultaneously to save your time.

1 x UN-A9 Plus Charger
1 x Charging Board (the board where you connect the batteries)
1 x RCX03-181 - 12V 30A 360W Power Supply (click here to learn more)
1 x AC Adapter Cable w/ Tailored Made Connector (Power Input)


Moderátoroktól elnézést kérek ha hosszú lett a hsz., szerintem csak így egyben érdemes nézni a két töltőt az összehasonlításhoz.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.12.03 20:33:03 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Szia!

Nem találtam több infot erről a töltöröl.
A hétvégén toltam vele 3x2cellát 8 amperen. Van egy olyan védelem is benne,ha a bejövő fesz beesik 12V alá akkor töltés közben vissza veszi az áramot, hogy ne álljon le a táp. Így nem szivat meg azzal hogy megáll és nem fejezibe a töltést.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.12.04 08:07:21 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Én a tiédről sem találtam túl sok infót azon az oldalon kívül amit linkeltél.

2x4 cella egyidejű töltése azért nem semmi, igaz, "csak" 8A..

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.12.06 17:38:26 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.08.27 16:11:30
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Veszprém
Sziasztok.

Az android play áruházban találtam egy jó kis app -ot
rc lap timer checker néven fut
Lényegében egy optikai időmérő, egyenlőre egy autót tud kezelni.
Próbálgattam egész jól működik.

videó: http://www.youtube.com/watch?v=zuantmT2frs

Üdv.: P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.12.07 07:56:08 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Szia Reechee!

Beleraktam egy PDF-be az AOK töltő leírását angolul.

https://docs.google.com/open?id=0B1biKv8M9Ni6LXdBa0tVeUNxQzQ

Peti:
Fasza az időmérő majd én is kipróbálom.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.02.11 16:56:00 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Sziasztok!

Egy kis infóval tölteném meg a topicot még hozzá a töltő táp ellátásával kapcsolatban.

Nagy álltalánosságban a töltők külső 12-14V-os DC tápegységet igényelnek. Vannak olyan töltők amik beépített táppal rendelkeznek, de ezek álltalában kis teljesítményüek ahhoz, hogy 1/8 vagy SCT kategóriás akksikat töltsünk vele.

Arról már írtam, hogy amit a pályán lead teljesítményt az autó, játék végén a boxban vissza kell tölteni, ha szeretnénk tovább folytatni az őrületet.
Azt is beláttuk már hogy hihetetlen teljesítményre képesek ami elektronikák a modell autókba. Ehhez mérten szükségünk van egy táp egységre is ami ezt az energiát szolgáltatja a 230V-os hálózatról. (Személy autó akkumulátorról kb. 4-szer szabad feltölteni egy 4S Lipo-t mert ez alatt már kivesszük autónk 55Ah kapacitásának a felét és kétséges hogy elindítja e a járművet.)

Tápegység 230V-ból csinál 12-14VDC-t teljesítménye a hatásfok csökkenéssel számolva nagyobbnak kell lennie mint a töltőn feltüntetett, plusz a Kinai adat faktor. :)

Ez számítható is.

Ha pl. 10A-el szeretnék tölteni 1 lipo cellát, akkor ahoz 10A*4,2V=42W teljesítmény kell a töltő kimenetén. Ahány cella annyiszor 42W kell, de ha csak 5A-el töltünk akkor ennek a fele. A töltő melegedni is fog ez hatásfok csökkenést fog eredményezni.
Tehát:
2 cella 10A-el
2*4,2V*10A=84W/0,85 (töltő hatásfok)=100W-os tápegység kell 12V/8,5A (*1,1=12V/9,5A)

4 cella 10A-el
4*4,2V*10A=168W/0,85 (töltő hatásfok)=200W-os tápegység kell 12V/17A (*1,1=12V/19A)

2x4 cella 10A-el
2*4*4,2V*10A=336W/0,85 (töltő hatásfok)=400W-os tápegység kell 12V/34A (*1,1=12V/38A)

Amikor így kijönnek a számok még számoljunk a kínai faktorral, és szorozzuk meg a végén 1,1-el ami a zárójel be szerepel).

Fontos, hogy pár tized volt fog esni a táp és a töltő közti kábelen is ezért ide ne használjuk túl hosszú kábeleket.

A nagyobb kimenő feszültségű tápegység jobb a kisebb áram miatt. Mert kevesebb feszültség esik a táp-töltő közti kábelen, ami miatt esetleg megáll a töltő nagy áramú töltésnél.

Vigyázz és figyelj, hogy a töltő megengedett legnagyobb bemenő feszültség fölé ne menj mert a bekapcsolás pillanatában is tönkre mehet a töltő.

Én most hackeltem meg egy Hobbyking tápot Pászti barátomnak, mert a töltője 12-14VDC-t engedett meg de jó áron és nagy teljesítmény mellett csak 17V-os-t kaptunk. Megérkezett a táp szét szedtem (zsír újan) és át hangoltam a fesz szabályzó részt, hogy 14V-ot adjon le. Így már zsír a cucc.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=31746

(Megérkezett az UNA9-es töltő is. Nagyon profi, egy baja van, hogy egyenlőre nem találtunk hozzá a Kínain kívül más leírást. A menüje eltér az AOK-tól.)

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 49 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség