Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 10:13:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.07 05:59:05 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Üdv mindenkinek!

Mosolyog a lelkem, mégiscsak vannak még modellezők, akiktől érdemes kérdezni.

Idézet:
Szerintem is maradj a Zoli -féle kipróbált verziónál !


Szerintem meg, próbáljatok ki mást is, nyilván nem egy jó megoldás létezik, igaz a kísérletezésnek megvannak a kockázatai, ami néha 30 cm-es szúróláng formájában materializálódik. Nagyon sajnálom!(hogy nem láttam).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.07 06:31:52 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Sziasztok!
Először is köszi a segítséget! Sajnos a szabályzó nem 1:8-hoz volt méretezve, hanem helikopterhez. Vajon ezért mondják, hogy: Járt utat a járatlanért el ne hagyj?

No de sebaj, mert még ha csak 10 percet is, de ment a gép! Tényleg elképesztő. Azt hiszem, hogy gyorsan el fog ez terjedni. Persze korlátozottan, mert főleg az idősebb korosztály az, aki pont a füstje és a hangja miatt használ nitrós vagy benzines gépeket. Egyik szegény modellező kollégát egy összejövetelen mindig azzal zaklattak, hogy ugyan, indítsa már be az elektromos gépét. :lol:

De hát így volt ez az 1:1-es benzinesek és a dízelek között is, régebben senki sem vett dízel "sportautót", viszont miután a Német túraautó bajnokságot megnyerte egy 320-as dízel BMW, (Beelőzve M3-asokat.) biztos elgondolkodtak páran...
De ez volt az off-topic része a dolognak, jövő héten beszerzem a szabályzót és csinálok pár képet. Persze nagy dolgot ne várjatok, mert nincs itthon CNC termem, de ezzel sokan vagyunk így.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.07 08:19:00 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
egy kicsi off: evek, mire elterjed, de nem ketseges, hogy el fog. Van egy csomo olyan pl.: amerikai város, ahol TILOS robbanomotoros autoval zummogni, kizarolag elektromossal mehetsz. Egyre tobb ilyen van, mivel a nyugalom es a csend a legfontosabb. Ezert eroltetik a gyartok is ezeket, sorra jonnek ki a gyari elektromos buggy-k is majd szepen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.08 11:13:45 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
Sziasztok!
Kb. mennyit bír egy kb. 3000mah-os NIMH pakk-al? 6 illetve 7cellás?
Vagy ezekhez már muszáj a Li-Po?

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.08 13:08:10 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Szia Radexon!

Az első kísérletek során próbáltam 7 cellás Ni-Mh pakkal. Így is jó játék lehet, de vagy a sebesség vagy a menetidő lesz jóval kisebb. Számoljunk:
A legjobb sub-C, 7 cellás sorok által tárolt energiamennyiség kb. 35 Wh, ugyanilyen súlyú Li-Po 72 Wh-t képes tárolni. Az általad említett 3000 mAh-s akku 20-24 Wh-t biztosít.
Ahhoz, hogy az autó egy robbanómotoros társa menetképességeit produkálja kb. 250 W átlagteljesítményre van szükség.
Ez a három akku esetében a következő menetidőket adja: 8 perc, 16 perc, 5 és fél perc. Az az eredmény, hogy igen, lehet 7 cellával táplálni az 1/8-as buggy-t, ha megelégszel a kisebb menetidővel.
Az egyszerüsített számításon kívül azonban, figyelembe kell még venni egyébb tényezőket is. Az autó csúcsteljesítménye igen magas, akár 700 W-t is eléri. Az ehhez szükséges áramot (7 cellánál kb. 90-100 A) csak az igazán jó minőségű, kis belső ellenállású, nagy kapacitású, igazi versenyakkuk tudják produkálni. Az általad említett 3000 mAh-s sportpack-ok nem képesek ilyen áram leadására, sőt méréseim szerint az átlag 30 A körüli áramot sem képesek elfogadható feszültség mellett produkálni. Tehát, ha ilyen akkuval akarsz 1/8-as autót hajtani, a sebességet mindenképpen kisebbre kell választani, számolj 35-40 km/h-val. Ha áldozol 4200-4500 mAh-s versenyakkukra, ezzekkel el lehet érni a robbanósok teljesítményét, de ne számíts hosszú élettartamú pakkokra, mellesleg a menetidő is fele a Li-Po akkuk által elérhetőhöz képest.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.08 15:33:14 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
Szia EcoZoli!
Nem 1:8 gépbe kell,csak egy E-maxx ba :)
Néztem a Novak HV-t is. persze az 60.000Ft... de mondták hogy az nagyon jó... ezért is szánom eladásra az 1:8 truggym,bár.... nemtudom mi kéne hozzá hogy ezt E-Truggyvá varázsoljam... persze:
JÓ akksik lehetőleg LIPO
JÓ szabi,Jó motor szinte csak BrushlEss
és kb. ennyi namost az ára...
Lipo mennyi? számoljunk 10.000Ft/db
Jó motor,jószabi (még régen küldtél P.üben linkeket ) ez kb 30.000FT
ez idáig 40.000Ft.... végülis... nemtudom,MI érné meg,nagyon szeretem a truggykat,csak a robbanósokat nem annyira :?
egyenlőre ennyi, köszönöm,sziasztok!

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.09 06:43:15 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
Üdv.!
Nagy gondom van nekem :(
Adott egy 1:8 truggy.......ebből szeretnék E-truggyt csinálni.... viszont nemtudom milyen szabi-motor lenne jó,illetve a kezdeteknél elég lenne-e a 7cellás NIMH pakkok?
Erre a szabira:
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/ ... l_GX_125_A

Erre a mocira gondoltam:
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/ ... GPM_G5315_

válaszaitokat előre is köszönöm
G.

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.09 15:19:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Szia Radexon!

Magam is ezeket az alkatrészeket használom, a te igényeidnek is megfelelnek majd, nyilván a sebesség kisebb lesz, mint a 4 cellás Li-Po-val, de a 7 cellával is már élvezhető. Másik előnye az említett komponenseknek, hogy bármikor tovább lehet majd fejleszteni, csak nagyobb feszültségű akku kell hozzá, a szabályzó és a motor is bírja 5 Li-Po celláig.
Ha mégis akarsz egy kis többletsebességet, használj 18 fog körüli piniont, ha az akku bírja (típusfüggő), ezzel már igen jól fog menni a gép.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.09 15:41:25 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
köszi,megprobálom eladni,nemszeretném ezt szétbarkácsolni,inkább veszek majd egy másikat :)

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.10 17:17:23 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Sziasztok!

Megérkeztek a gyári átalakító KIT-ek a Novaktól.
http://www.teamnovak.com/products/brush ... index.html

Üdv

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.18 16:57:21 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Sziasztok!

Nagyon csendben vagyunk, senki nem építi a gépet?

No, most már én is beszereztem a Zoli által ajánlott motort és szabályzót, úgyhogy nemsokára ismét menetkész a gép.

Zoli említette, hogy most készíti a hűtött motortartóját, és majd kapunk tőle képeket.

Addig is érdekelne, hogy ki hogyan oldja meg a hűtést. Én eddig nem találtam rendes hűtőbordát, úgyhogy ha van ötlet, akkor kérek szépen!

Érdekes, egyébként, hogy ennyire melegszenek ezek a motorok még terhelés nélkül is. Azt mondják, úgy 89 % a hatásfoka a motornak, akkor gyakorlatilag a teljesítmény 11 %-át adja le hő formájában?

Az jutott eszembe még hűtésügyileg, hogy körbetekerek a motoron egy 1:1-es aútókhoz használt fékcső jellegű natúr lágy 5mm-es (hajlítható) rézcsövet, viszont félek, hogy az nemhogy hűtene, esetleg még szigetelne is a benne forgó víz híján. A levegő csőben történő keringtetésére pedig azt a választ kaptam, hogy nem lesz hatékony, mert egy pici DC ventilátor nem nyom elég levegőt hozzá. Erről mi a véleményetek?

Árpi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.18 18:12:41 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Bocs a kis késésért de a nagylányom elkomunizálta a fényképezőgépet, itt vannak az ígért képek.
Kép
Kép
Kép

Most, hogy kimelegedett az idő, én is tapasztaltam, hogy nagyon nem mindegy a környezeti hőmérséklet. Míg a téli időszakban (10 fok alatt) nem jelentett problémát a motor hőmérséklete, most megoldást kellett találni az intenzívebb hűtésre. Két megoldást eszeltem ki a dologra, az egyik alumíniumból marva, elég költséges és nehezen kivitelezhető, a gyári megoldások is ennek a variációi. A másik, házilag is könnyen megvalósítható, már elkészült, kiválóan működik. Anyaga 36 mm-es sárgaréz cső és lemez. A motor palástjának teljes felületéről az alvázba vezeti a hőt, ez a megoldás lehetővé teszi a nagy teljesítményű beállítások használatát is .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.18 18:50:01 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Szia!
No, azt hiszem valami hasonló kell nekem is. Már voltam vaskereskedésben, de ott nem kaptam ilyen méretű csövet.

Picit utánaolvastam ennek a hatásfoknak, aminek az az eredménye, hogy ezek a kefe nélküli motorok a reklámozott hatásfokukat maximális fordulaton tudják csak, tehát hasonlóan a kefésekhez itt is a fordulatszámmal nő a hatásfok, viszont itt alacsonyabb fordulaton is jóval magasabb mint a keféseknél. A szakik most biztzos röhögnek, de ahogy én sem, úgy más sem biztos, hogy tudja ezt. Mindenesetre fura, hogy nekünk kell kitalálni a hűtést, mert más még nem találta ki. Persze lehet, hogy ez a repülőgép motor miatt van... Ott azért akad léghűtés. :lol:

Egy szó mint száz, Zoli azt hiszem, ebben is koppintalak, mielőtt a nagy innovációs készségem megsütné a motort...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: a
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 07:34:24 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.01.19 20:47:53
Hozzászólások: 57
Hy

Kezdő vok nemtudok sokat.
Ilyesmit szeretnék majd én is venni mint ez az autó de még gondolkozok rajta.
Az télleg repülőmotor benne ?
Miért azt raktok bele miért nem autó motort ?
A repülőmotor erősebb ?
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: a
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 08:23:46 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
tapper írta:
Hy

Kezdő vok nemtudok sokat.
Ilyesmit szeretnék majd én is venni mint ez az autó de még gondolkozok rajta.
Az télleg repülőmotor benne ?
Miért azt raktok bele miért nem autó motort ?
A repülőmotor erősebb ?
Üdv.


Ha olvastad a topikot, akkor láthatod, hogy ilyen autót nem fogsz boltban kapni. Ezt ecozoli "heggesztette" össze, saját megoldásokkal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 09:22:11 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
Szia ZOli!
Ez még mindig az a ELectryFLY moci?
Egyenlőre ennyi
Üdv.
G
;)

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: a
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 09:52:16 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.01.19 20:47:53
Hozzászólások: 57
Godzilla írta:
tapper írta:
Hy

Kezdő vok nemtudok sokat.
Ilyesmit szeretnék majd én is venni mint ez az autó de még gondolkozok rajta.
Az télleg repülőmotor benne ?
Miért azt raktok bele miért nem autó motort ?
A repülőmotor erősebb ?
Üdv.


Ha olvastad a topikot, akkor láthatod, hogy ilyen autót nem fogsz boltban kapni. Ezt ecozoli "heggesztette" össze, saját megoldásokkal.


Goldizzal ezt én is tudom én arról makogtam hogy majd valami elektromos buggyt szeretnék venni....
De a kérdésem az volt hogy ebbe repülőmotor van ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 12:29:51 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
tapper írta:
Goldizzal ezt én is tudom én arról makogtam hogy majd valami elektromos buggyt szeretnék venni....
De a kérdésem az volt hogy ebbe repülőmotor van ?


Köszi, de inkább nem goldizok! (Goldizzal)
Azt írod, venni szeretnél. Én meg pont ezért írtam, hogy 1/8 elektromos és hogy ő heggesztette, mert nem fogsz éppen dúskálni az olyan gyártók között, akik 1/8-as elektromosat gyártanak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: a
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 12:58:00 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.22 19:51:41
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Budapest, XIII. 06/20/590-6709
tapper írta:
De a kérdésem az volt hogy ebbe repülőmotor van ?

Nem, ennek a motorja nem repül! Gurul...

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: a
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 14:13:56 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.01.19 20:47:53
Hozzászólások: 57
Bocs godzilla hogy rosszul irtam a neved :S
Francii komolyan kérdeztem ..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség