Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 00:27:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Motortartó
HozzászólásElküldve: 2010.10.06 08:09:47 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2009.05.17 20:12:37
Hozzászólások: 106
Szia.

Itt a fórumon keresd ECOZOLI-t:
profile.php?mode=viewprofile&u=2480
Szerintem ő tud segíteni neked!

Üdv:zosy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.12 16:53:57 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Üdv mindenkinek!
Épül-szépül az én autóm is, 4 cella 5000 mAh akku lesz benne.
Kérdésem az, hogy milyen piniont vegyek? találtam olcsóbbat-drágábbat, mindenképp hard-steel, vagy carbon-steel(lehet, hogy ugyanaz a kettő, nem tudom) lesz az anyaga, node milyen méretben?? 2 motorom lesz a mutatványhoz, 1 T-rex 600-as motorja 1650 (vagy 1750) KV értékű, és egy kisebb belső forgórészes, 2350 KV értékű, ha jól emlékszem(talán meglepem magam egy harmadikkal is, egy brutállal:D). milyen méret nem ölné meg a rendszert a buggyban? melyik motorhoz, mekkora pinion kellene? Köszönöm a javaslatokat.

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.13 06:06:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Valahol már összegyűjtöttem egyszer a lehetséges pinion típusokat, a lényeg a Hobbywing puha, gyorsan kopik, az összes többi jó minőségű, árban a VP-Pro a legjobb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.13 06:23:29 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Jé! A hozzászólásom lényegi része lemaradt, na még egyszer.
4 cellával, egy jó robbanómotorral elérhető sebességet, ugyanolyan fogszám mellett 1950 kV produkál. A lassabb motorod 15-ös pinionnal fogja ezt a sebességet hozni. Jó választás, így lesz reális mozgástered variálni az áttételt. A motor mérete, teljesítménye, súlya viszont fölöslegesen nagy. A gyorsabb motornál csak a nagyon kis fogszámú, nehezebben szerelhető pinionok jöhetnek szóba, gyakorlatilag le fogsz ragadni 12-es pinionnál. Gyanítom 36x60-74 mm-es méretű, ezeknél a motoroknál a melegedés könnyen elérheti a kritikus értéket.
A brutál motor helyett, inkább az adott célnak (ezt te tudod) megfelelőt válassz, nem mindig a legnagyobb a legjobb!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.13 08:12:02 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Köszönöm szépen ecozoli az információkat, hasznosak voltak.
Fantasztikusan jól gyanítottad, hogy milyen motorról van szó(36x65mm KV2230), ezt csak azért vettem, hogy megnézzem, hogy teljesít, nem várok tőle csodát, ha megpusztul, akkor kicserélem.
Az align motor nem hinném, hogy túllövés lenne, versenyeken ennél is erősebb motorokat használnak(használtok) :lol: az a célom, hogy 4 cellával(ennyit bír a szabályzó, illetve egész pontosan 5-öt) egy kicsit gyorsabban, dinamikusabban menjen az autóm, mint a gyári robbanómotorral(HB licenszelt Force 28-as motor, a lightning2RR gyári motorja), és lehetőleg 10 percnél többet 5000 mAh akkuval.
Köszönöm, hogy válaszoltál, még szerencse, hogy nem vettem meg előre a kerekeket, mert 16-21-ig nézelődtem. Most lejjebb megyek, a tanácsodra.
Az autót nem tudom sajnos elszállítani logisztikai gondok miatt(nem járok arra, és nincs autóm) ha küldök fényképeket, szakszerűen(gépészmérnöknek tanulok, vagy mifene :oops: ) bejelölt méretekkel, az elég lesz?

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.15 12:59:22 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.01.01 14:15:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Budapest
Üdv!
Az 1700Kv körüli helikoptermotorokra nézegethetsz 16-17-es motorfogaskereket is, nem lesz gond a dinamizmussal.
A 2230Kv-s xerun mocikra meg 11-12.
Ennél nagyobb motort nem ajánlanék kezdetnek a HB 2RR-be:)
Valamint a későbbi kellemetlenségek elkerülése végett - szerintem - nem érdemes spórolni egy átalakítószetten, ezekben rendszerint van akksitartó, és egy motorfogaskerék is.
Három gyártó fogaskerekeit próbálgattam Vp-pro, HN, ansmann, ezek mindegyik jó minőségűek, persze egyik sem törhetetlen:)
Kép

U.i: A Vp-pro valóban jó, de nem árban. Ez a legdrágább :( :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17 10:57:23 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Üdv mindenkinek!
Köszönöm az építő hozzászólásokat, már úton is vannak az acélfogadok. 12 és 13 fogu pinion-t vettem, újakat, 13 usd-ért szállítással :-D VAnnak más méretben is, ha valakinek kell, adok kontaktor
itt vannak:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VI ... 0598045126

Ezeket egyedileg készítik, és lesz nagyobb méretben is, majd tesztelésre kerül, hog yhogy bírja :).
sco, az autómba miért nem ajánlnál nagyobb motort kezdetnek? szétszakítaná, vagy vezethetetlen lenne? a képen milyen márkájú fogas van?

Köszi mindenkinek, ha elkészültem, tszek fel képeket(ez még nem most lesz :roll: )

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17 10:58:46 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Bocsi a sok typo-ért, nem tudom, hogy hogy kell a hozzászólást módosítani

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.22 12:23:26 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Üdv mindenkinek!
Összeállt az autóm, egy ideiglenes motor rögzítéssel, és a "kisebbik" motorral. Borzasztóan megy:D hihetetlenül erős, nem láttam még Buggy-ban ilyet.
Ha megjön a motor adapter és a hozzávaló fogasok, akkor beteszem a nagyobb motort:D Köszönöm mindenkinek, aki segített összehozni, régóta dédelgetem a BL 1/8 buggy gondolatát. Sajna a tárcsafékes megoldás nem jött be, mert nem tudom kikapcsolni a motor fékezését. Veszettül hangos, halkabbat hittem, hogy lesz. Még az akkurögzítést kell megoldani, és inden jó lesz.eszetlenül dinamikus, fullgáznál látszik, hogy tekeredik az egész kocsi :shock: :shock: :shock: örülök nagyon, hogy ilyen jól összeállt, remélem a rendszer bírni fogja a terhelést, és hogy az olcsó szabi is kiállja a nyúzást. Képeket később teszek fel, ha a végleges verziót megcsinálom.
Külön köszönet ecozoli-nak a technikai segítségért, és a tanácsadásért.

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.22 19:36:03 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Üdv mindenki!
Az autó teljes siker lett, minden jól működik rajta, de a főfogas nem lesz örök életű :S, ez már látszik. Az akkuk jól teljesítenek, kb. 20 perc nyúzás után épphogy kéz melegen vettem ki az autóból, még bírták volna, de nem akarok kockáztatni.a dinamikája az autónak meggyőző, de ez a motor valóban nem lesz hosszú életű, hamar melegszik terhelésre. Majd beszerzek valami hűtőalkalmatosságot rá nyárra, vagy beteszem a nagyobb motort.

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.02 20:12:59 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
OK, csináljunk Blogot:D
Nem baj, hátha valaki ettől kap késztetést, ihletet, övsömört vagy mit tudom én. Mindenesetre leírom a tapasztalataimat.
Az átalakítás abszolút siker, nem bántam meg, és semmiképp nem mennék vissza robbanós hajtáslánchoz.
Melegedés nincs, füst nincs, takony és olaj sincs sehol :-D
A T-rex motort is sikerült beleeszkábálni az autóba, elég erős és nyomatékos 17-es fogassal, semmi sem melegszik autózás végére sem.kb 15-20 percet bír a cucc(nem mértem, csak saccolok).
nagyon jó a hangja, sokkal csendesebb, mint a belső forgórészes társa. A hangja eszetlen, amikor lepörög, olyan, mint egy turbina, amikor áll lefelé :-D
A kisebbik motor is veszettül megy, meg ugyanígy melegszik is, u.h. azt gyanítom, hogy nem lesz örök életű. Rendeltem keményített fogaskerekeket(14 és 17 fog) eddig jónak tűnik.

Az autó egy érdekes jelenséget produkál, gázadásnál elcsavarodik, eltekeredik :? . Nem tudom, hogy miért, néha egész vadul, a nyomaték függvényében(azt hiszem, az amerikai szakirodalom ezt torque steering néven tartja számon, magyarul nem tudom, hogy hogy van). Valaki tudna tippet mondani, hogy mi okozza? A diffikben elöl 7000 középen 3000-es olaj van(hátha segít).
Lehet, hogy esetleg erősebb oldalfalú kerekekkel kellene menni?(gyári van fennt, az meg nem erröl híres)

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.25 09:11:08 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Nos, egy újabb blog bejegyzés :) (akinek nem tettszik, szóljon, majd nem veszem figyelembe :) )

Az autóban a szabályzó egyik alkalommal kb 15 mp után heves füstölés közepette eltávozott az árnyékvilágból, u.h. újat kellett vennem, már úton van. Szerencsére minden más megúszta. Gyanítom, hogy egy hibás forrasztás szigetelés lett a végzete a szabályzónak, mivel ami akkuközösítőt csináltam, konkrétan leolvadt a forrasztás róla, feltételezem ott volt a rövidzár. Tanultam belőle, másképp oldottam ezúttal meg. Az autóban a nagy nyomaték hatására sorban adta meg magát az első, majd a hátsó differenciál mű. Az első tönkremenetelekor szerencsére rendeltem plusz cuccokat, így most a hátsó diffi szerepét egy Asso Factory team diffi látja el, tányérkerék csere után, eddig hibátlanul(itt kell megjegyeznem, hogy régi autóról van szó, amit már én is használtan vettem, és nálam is használva volt, u.h. a diffik kiszolgálták az idejüket). Közben elkészültem a Savage átalakítással, elég jó lett, csak még egy métert nem ment, mert vagy annak is rossz volt a diffije, vagy Szabályzóm nincs hozzá, de minden úton van. Itt szabadjon megjegyeznem, akitöl vettem a Savage-et, az nem küldte el hozzá a megbeszélt alkatrészeket, remélem szégyelli magát, miután 2 heti ígérgetés ellenére sem küldte. De vissza a buggyhoz. vásároltam egy komplett átalakító szettet elég jó áron, így átalakítottam rendesen.Összesen 1 lyukat kellett fúrni az akkumulátor tartóhoz, mert az nem passzolt. Az adapterben a motort cserélni egy rémálom, ki kell szedni a középső diffit hozzá. az akkutálca pont passzentos, belefér a nagy akkum is, u.h. az is kellemes meglepetés volt. A motoron most egy 14-es pinion van, hűtőbordákkal és ventillátorral, így bírja, nem melegszik túl, bár versenykörülmények között szerintem így sem bírná. Egy hasznos ötlet: Venni kell számítástechnikai szaküzletben hőátadó pasztát, amit a processzor és a hűtőborda közé kennek a számítógépben, így tökéletesebb lesz a motor hőleadása, sokkal nagyobb felületen fog hőt elvonni a hűtőborda, miután ki van töltve a hézag a borda és a motor között.Ha a hajtáslánc most sem fogja bírni a buggyban a nyúzást, akkor teszek bele megerősített differenciál művet, ha az sem bírja, akkor légpárnás lesz belőle :-D :-D :-D :-D :-D
Mára ennyi, ha valakinek van észrevétele, kérdése, szóljon, elég unalmas egy szakmai fórumon Blogot vezetni.
Csak nekem vannak új tapasztalataim elektromos 1/8 buggy-val, vagy csak én írom le??

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.25 12:38:13 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.01.01 14:15:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Budapest
mikey lama, esetleg feltölthetnél valami képet a gépedről, engem érdekelnek a sufnituningos gépek:))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.26 13:17:03 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Teszek majd fel képeket, de ez annyira nem sufnituning már, mint gyári konverzio. Vasárnap körul tudom feltenni öket.

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: sufnituning
HozzászólásElküldve: 2010.11.26 17:53:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.05.17 13:33:31
Hozzászólások: 37
Szevasztok!

Mikey lama kedvéért hozzá szólok én is, nem jó magányosan modellezni. Bár korábban már eleresztettem itt néhány gondolatot. A sufnituning elektromos buggy autómmal lenyomtam egy versenyévadot, van belőle tapasztalat bőven. Mikey lama te voltál velünk veresenyen? Mert ha nem akkor, jövőre gyere! Nem bánod meg...
Sufnituning híve vagyok, azaz bütyköljünk autót, az is lehet versenyképes, nem is kicsit! Ha nem én vezetném az autóimat, akkor sokkal sikeresebbek lennének. Ott kezdtem a dolgot az év elején, hogy egy régi, de alig használt olasz Crono buggy autómat átépítettem elektromosra. Erős, masszív autó, ráadásul startkészen megnyomja a 4,2 kg-ot. de gyorsul mint a veszedelem. Na ebbe szerettem bele! Így egy robbanós autóm se gyorsult eddig. Pedig van mindenféle. A tapasztalatok jöttek is a versenyeken alaposan. Mert csak és kizárólagosan versenykörülmények között derül ki, hogy egy gép igazán mire képes.
Folyt.köv.

Sanyi bátyó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.28 14:13:27 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
O, akkor álljanak itt az ígért képek:
ilyen volt:
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... C00280.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... C00279.jpg

ilyen lett:

http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... IMG203.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... IMG202.jpg
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... IMG204.jpg
A szétégett szabályzó:
http://i617.photobucket.com/albums/tt25 ... IMG186.jpg


Az átalakítást sajnos nem örökítettem meg balga módon, így az ideiglenes motortartót nem tudom prezentálni nektek.

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.28 14:19:27 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Sanyi Bátyó, én is a sufni tunning híve vagyok, de nem tudtam kivárni, amíg az egyik kolléga legyártja nekem a motortartót, így megvettem a gyárit. És piszok nehéz szerelni a motort bele. mindig ki kell szedni a középső diffit.
Köszönöm a meghívást, szeretnék eljutni versenyekre már nagyon régóta, csak vagy pénzem nem volt, vagy a munka miatt idő nem volt rá. Talán jövőre, elektromos buggyval.

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.29 18:12:49 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.05.17 13:33:31
Hozzászólások: 37
Szevasztok!

Azért a sufnituningnak mindig megvan az ára...
Két XXL-es Feigao motort kinyírtam és egy Hobby Kinges 150 amperes szabályzót és egy XCelorin szabályzót is megpusztítottam. Bár lehet, hogy kifogtam egy hibás Hobby Kinges szabályzót, mert azóta van kettő is, már sokat mentem velük versenyen és bírják. Ráadásul egy 1,6 KW-os XCelorin szenzornélküli brutális brushless motort pörgetnek. Ez a konfiguráció strapabíró volt eddig. Megjegyzem, a Hobby Kinges szabályzó nagyon utálja, ha ekkora teljesítmény vezérlése esetén hozzányúlok a gyári beállítású setupjához. "Ideges" lesz és a melegedés függvényében "önálló" cselekményeket hajt végre. Nos versenykörülmények között a gyári setup volt a megfelelő, ez melegedett a legkevésbé és megbízhatóan működött. A modellben akkora erő van, hogy nem tudom elegánsan és kevés hibával vezetni. Álló helyzetből azonnal kipörög a 4 kerék, a hírtelen gázadásról le kéne szoknom, mert a túlzott kipörgések miatt sokat csúszkálok értelmetlenül össze-vissza. Hiába, nehéz leszoktatni az agyamat az on-road vezetési technikáról, ott kaptam rá arra, hogy nyomom neki a padlógázt, ha egy kis egyenes szakaszt látok.


Sanyi bátyó :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.29 18:17:18 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.05.17 13:33:31
Hozzászólások: 37
Kis kiegészítés:

A szabályzók nem melegedtek 40 Cfok fölé, az XCelorin motor pedig 64-68 Cfok körül volt a futam végén.

Sanyi bátyó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.30 05:18:33 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.01.26 17:34:46
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Székesfehérvár (Nyíregyháza)
Üdv Sanyi Bátyó!
Olvasgattam a beszámolóidat a versenyekről, érdekesek voltak. Azt mondjuk nem értem, hogy függ össze a szabályzó leégés a sufni-tuninggal??
Versenyen mekkora akkut használsz? Azok hogy viselik a megpróbálttásokat?

_________________
tel: 0630 207 32 82


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség