Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.16 15:12:23

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.08.19 20:30:28 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.18 12:08:30
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Bp XI. ker
Szia!

Nem tudok róla, hogy lenne TeknoRC hazai képviselet...

A csapágycsere sokkal egyszerűbb, mint a robbanósnál, kicsit kell azért melegíteni hogy könnyebben kiessen a fészekből az elő és hátlapon. A csavarok visszarakásakor kell ügyelni, hogy az alu házba ne szakítsd bele....

Szvsz nem olyan nagy flash, nem kell spec szerszám mint a robbanósnál, de nagyon kell figyelni, hogy ne tépd el pl. az elektri clutch-ot a motortengelyhez rögzítő hernyócsavart. Ha meg nem húzod meg kilazul. Ha túlrögzítőzöd (csavarrögzítő) sose jön ki... :) Gyakran cserélem a hernyócsavart, kb 3 szétszedésenként, mert ha beszakad, azt onnan kiszedni dremellel, nem könnyű...

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.12 08:40:35 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Kicsit halott a topic :o , de szabadidőmben végrehajtott egyenlőre gányolásnak nevezhető tevékenységemmel felélesztem :P

Elkezdtem egy robbanós buggy alvázat átalakítani, meg akartam nézni hogy egyáltalán lehet e belőle elektromosat csinálni.

Jelenleg itt tart a dolog:
Kép

Megmértem, a nitrós motor, motortartó, rezó, teli tank kb 750 gramm.
Mivel a center difi nem az autó közepén van, és mivel a motor felőli oldal a nehezebb, mindenképpen ide szeretném tenni az akksit.
Én a játékidőre megyek, így ha minden összejön legalább 6000 mah kapacitású (2*2 cella) akksikat szeretnék használni, melyeknek súlya darabonként 300 gramm körül van. Tehát a félbevágott rádiódobozzal amiben a vevő lesz, kb kijövök szintén 700 gramm köré.

Az elektromos motor így a másik oldalra kerül, nyilván nehezebb lesz az az oldal mint gyárilag, viszont méréseim szerint nitrós állapotban az autó a motor oldala felé féloldalas. Tehát kis szerencsével így pont középpontos lesz, pláne ha a szabályzót a center difi tetejére teszem.

Hogyan kell piniont számolni?
Azonos fogszámút kell venni mint a nitrós motor spur-ja vagy kissebbet?
1900 és 2100 kv közti motoron gondolkodom, robbanósban 13-as kuplungharanggal megyek.

Minden javaslatot szívesen fogadok!

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 07:45:27 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.04.12 22:33:11
Hozzászólások: 12
Szia!

Ha egymás mellé teszed a két pakkot, sanszos, hogy a robbanós bodé alá úgy magas lesz. A vérprofi 8ightE, MP9E verziókban az aksi van a szabályzó előtt a bal oldalon. Ott valami icipici vevődoboz van, amiben szinte csak a vevőnek van hely, ez pl a kormányszervó tetejére teszik. Elektronikát milyet tervezel bele? A másik fórumon olyan 70-es végre lövik az áttételt, a robbanós mocid mennyit forgott? Nekem a Virus gyári átalakító szettjében 15-ös volt ez 46-os spurral 65-re elég, de nem is lesz csak kézmeleg a motor, pedig annyira nincs agyonhűtve.

Üdv Petya


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 08:48:51 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
voicespeed írta:
Szia!

Ha egymás mellé teszed a két pakkot, sanszos, hogy a robbanós bodé alá úgy magas lesz. A vérprofi 8ightE, MP9E verziókban az aksi van a szabályzó előtt a bal oldalon. Ott valami icipici vevődoboz van, amiben szinte csak a vevőnek van hely, ez pl a kormányszervó tetejére teszik. Elektronikát milyet tervezel bele? A másik fórumon olyan 70-es végre lövik az áttételt, a robbanós mocid mennyit forgott? Nekem a Virus gyári átalakító szettjében 15-ös volt ez 46-os spurral 65-re elég, de nem is lesz csak kézmeleg a motor, pedig annyira nincs agyonhűtve.

Üdv Petya


A kissebb vevődobozon gondolkodtam Én is.
30-35 000 közti fordulattal számolok, így maradhatna a gyári 13-as vagy 14-es fogszámú pinion.
Az akksik elrendezése sincs eldöntve, külföldi fórumon láttam olyat aki úgy oldotta meg hogy a két pakkot egymástól eltolva tette az egyik oldalra, valami egyedi akksitartóval, élére állítva.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 09:20:03 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.04.12 22:33:11
Hozzászólások: 12
reechee írta:
Az akksik elrendezése sincs eldöntve, külföldi fórumon láttam olyat aki úgy oldotta meg hogy a két pakkot egymástól eltolva tette az egyik oldalra, valami egyedi akksitartóval, élére állítva.


Szia!

Szokták még úgy is, hogy a motor balra elől, az aksik két oldalt hátul NEXX8, DNX408, az X8/Deuce-nál éppen állítva. Ilyenkor viszont a középdifin van a szabályzó.

Üdv Petya


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 09:32:30 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
voicespeed írta:
Szia!

Szokták még úgy is, hogy a motor balra elől, az aksik két oldalt hátul NEXX8, DNX408, az X8/Deuce-nál éppen állítva. Ilyenkor viszont a középdifin van a szabályzó.

Üdv Petya

Ilyen elrendezéshez viszont hosszában is máshova kell tenni a középdifit, más hosszúságú kardánok kellenek, sokkal több munka és alkatrész. Ha ez nem lenne gond, akkor ott van még a Tekno elrendezése, balra hátul a hely az opcionális fékszervónak:

Kép

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 10:23:02 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Vevő dobozt kihagyhatod teljesen. A DEX408-ban nekem szabadon van a kormány szervo mögött.
Az akksi elrendezés érdekes kérdés. A Súlypont áthelyeződés és a levegőben való viselkedést nagyban befolyásolja. Furcsa, hogy a gyártók elképzelései között ekkora eltérések vannak, hiszen a gravitáció minden testre ugyan úgy hat. De mégis a Tekno és a DEX408 teljesen más elrendezés.

Kép

Nekem a most megérkezett új akksikkal a DEX408 3380g :) (3660g-ról fogyott le)[/img]

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 10:46:41 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Mindenképp ez az elrendezés tűnik jobbnak, a Mugen buggy-t pl ezért fikázzák némely fórumon, mármint azért mert féloldalas.

Igaz Én amit láttam, Drobek úr és Fally Gyuri autóját, nem tűnt úgy hogy ezzel ne lehetne élni. :)

Szerintem a durango féle megoldás nagyon jó, egyenlőre barkácsolok, s ha nagyon nem jutok sehová akkor DEX408 lesz...

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 10:48:59 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.04.12 22:33:11
Hozzászólások: 12
Sziasztok!

Mindenesetre a Tekno-RC-nél karcsúbbat nehéz lenne összehozni. Mondjuk ennek a lekoppintásához már új alvázlapot kéne CNCztetni. Itt mitől nem fog felhajlani a hátulja, mert hátsó "toronytámaszt" (vagy nem tudom mi a rendes neve) egyátalán nem látok, Vagy az oldaltálca van valami keményebb anyagból?

Üdv Petya


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 11:06:55 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Nitros Durangonak 5mm-es az alváza. Van hogy ki is veszik a hátsó torony kitámasztót, ezzel flexibilissé téve az autót. Valószínűleg a Tekno is 5mm-es.

A DEX408-hoz készítenek karbon alvázat. Gondolkozok rajta, hogy beruházok rá, csak abban nem vagyok biztos, hogy a hő elvezetésbe ez nem szól bele nagyon. Valszeg a Tekno is át melegszik szépen.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.13 17:15:54 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
voicespeed írta:
Sziasztok!

Mindenesetre a Tekno-RC-nél karcsúbbat nehéz lenne összehozni. Mondjuk ennek a lekoppintásához már új alvázlapot kéne CNCztetni. Itt mitől nem fog felhajlani a hátulja, mert hátsó "toronytámaszt" (vagy nem tudom mi a rendes neve) egyátalán nem látok, Vagy az oldaltálca van valami keményebb anyagból?

Üdv Petya


Elvileg van merevítő a hátsó torony és a középdifi, valamint a középdifi és az alváz között, de tereptől függően nélkülük jobb a tapadás; ez is egy tuning lehetőség.

szanyin írta:
A DEX408-hoz készítenek karbon alvázat. Gondolkozok rajta, hogy beruházok rá, csak abban nem vagyok biztos, hogy a hő elvezetésbe ez nem szól bele nagyon.


Ez egy érdekes kérdés Norbi, mert az tény, hogy az alu sokkal jobb hővezető. Ha találsz valmilyen konkrét mérést, akkor oszd meg légy szíves, érdekelne, hogy mekkora a tényleges különbség. Viszont a tömeg nagyon jó helyen van, a súlypont alatt, úgyhogy szerintem innen elvenni azt a 80-10 grammot talán csak a gumi és hajtáslánc kopása szempontjából lehet érdemes.
A Tekno alváz 4mm a leírás szerint.

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.05.30 11:42:51 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2012.05.29 19:21:42
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nagyon tetszik a Hobbytech Deluxe STR8 epX2 buggy. Van valakinek tapasztalata vele kapcsolatban? Érdekelne az autó és az alkatrészek minősége. Illetve, hogy mik azok az alkatrészek amik a gyengéi, mik a legjobban "fogyó" alkatrészek benne? Előnyök, hátrányok? Bármi féle tapasztalat

Hátha van valaki birtokában egy ilyen

Válaszotok előre is köszönöm! :)

Üdv.: Anti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.07.14 17:18:40 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Tekno RC tanulmány a 2x2s vagy 1x4s elrendezésről, érdekes..

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.24 18:49:53 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Erről a fajta szabályzóról van valakinek tapasztalata?
http://www.ebay.com/itm/HOBBYWING-XERUN ... 4601eaecf6

Mindenkinél a kéket látom, ez mintha más lenne, csak tudnám miben. (a színén kívül)

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.24 19:06:23 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Én nem látok különbséget. Kizárólag dizájn.

http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=238

Ez a motor brutális egy 1/8 buggyba. Nem ajánlom. De szabályzóból is elég a kisebb.

Én ezt használom, de állítom a 80A-es is elég lenne.
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=263

Lényeg, hogy 4 cellánál többel nem használhatod. (Én gondolkozom a 2 cellán jövőre)

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.24 19:48:48 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
szanyin írta:
Üdv!

Én nem látok különbséget. Kizárólag dizájn.

http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=238

Ez a motor brutális egy 1/8 buggyba. Nem ajánlom. De szabályzóból is elég a kisebb.

Én ezt használom, de állítom a 80A-es is elég lenne.
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=263

Lényeg, hogy 4 cellánál többel nem használhatod. (Én gondolkozom a 2 cellán jövőre)


Köszi Norbi! (a PÜ-mre is válaszolnál, sejted milyen autóba szánnám...)

Én úgy vagyok vele, hogy szabályzó legyen inkább túlméretezve, abból baj nem lehet.

Mi a baj a motorral? Had tanuljak!

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.24 19:55:17 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2010.11.01 08:43:29
Hozzászólások: 107
Tartózkodási hely: Veresegyház
szanyin írta:
Üdv!

Én nem látok különbséget. Kizárólag dizájn.

http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=238

Ez a motor brutális egy 1/8 buggyba. Nem ajánlom. De szabályzóból is elég a kisebb.

Én ezt használom, de állítom a 80A-es is elég lenne.
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=263

Lényeg, hogy 4 cellánál többel nem használhatod. (Én gondolkozom a 2 cellán jövőre)


Csak a szín, hisz ha megnézed, két szín opciót ajánl. Nekem az m5b verzió van egy gs truggy-ban, azaz a 150-es szabályzó, a 2250kv-s szenzoros motorral. 4-esre állítottam a rendszer agresszivitását (a 9-ből), s még így is brutális!
Most kipróbáltam aszfalton, s csak egy jelentősebb sebesség után hajlandó letenni az elejét, ami további agresszív gyorsítást eredményez.
Azért lehet hogy egy ilyen szett egy könnyű buggy-ban túl erős.

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.24 21:51:36 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.19 09:55:41
Hozzászólások: 273
Tartózkodási hely: Budapest XIII.
reechee írta:
Mi a baj a motorral? Had tanuljak!

Igazából nem tudod kihasználni a teljesítményét, ezért fölösleges plusz súlyt jelent, és a motortartót is kevésbé terheli egy kicsit rövidebb és könnyebb motor.

_________________
Losi TEN-SCTE-Castle SCT-Futaba 3PKS
Losi 8ight 2.0 EU-Nosram F8-Futaba 3PKS


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.25 08:24:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.04.12 22:33:11
Hozzászólások: 12
szanyin írta:
(Én gondolkozom a 2 cellán jövőre)


Ezt kifejtenéd bővebben?

Üdv Petya


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.09.25 17:56:35 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

A jelenlegi 4S akkum-ból 3000mAh veszek ki 10 perc alatt. Ez elméletileg azt jelentené, hogy nagyobb áram felvétel mellett, 2S-ből 6000 vennék fel ugyan ennyi Watt órához. Ez a jelenlegi akkumulátorok mellett már egy elérhető megoldás lenne. Nem rég láttam 7200 mAh-ás 2s Lipot.
Viszont számolnom kell a megnövekedett áramokkal, ami a kábelezést a csatlakozókat, és a szabályzót érinti.
Természetesen innétől 2x akkora KV értékű motor is kellene. Az a kérdés, hogy megoldható e és ha igen akkor megéri e. :)

Ez az átalakítás súly csökkentést eredményezhetne. Megjegyzem, hogy az akkumulátoroknak meg adják néhol a Wh/Kg arányát és ebből ki indulva lehetséges, hogy ugyan oda lyukadok ki hiszen a jelenlegi 4200 mAh 2x2s akksim Wh-ban megfelel egy 8400-as 2s akksinak. Bár nekem elvileg elég lenne a 7200-as 2s is. Na az itt jelentkező 1000 mAh különbség és a fent említett Wh/kg eredményez matematikailag 12,5% súly csökkenést (ez nálam 50g-ot jelent).

Kérdés, hogy a nagyobb szabályzó vastagabb kábelek, és ezek plusz súlya , illetve nagyobb akku kihasználtság megéri e a befektetést. Hát lehet, hogy nem!
:oops:

Ami viszont az egyoldalas autóknál 4s akksis megoldásos elrendezéssel szemben elképzelhetően jobb lehet, ha 3s akksit és nagyobb Kv értékű motort teszünk ezekbe az autókba. :) Itt jelentős súlypont csökkenés érhető el hiszen 1/4-el alacsonyabb és könnyebb akksit használhatunk, és jelentősen az áramok sem nőnek meg. A fenti Wh/kg összefüggés ide is igaz. Egy gond lehet, hogy ilyen elrendezésű kemény tokos akksit nem nagyon gyártanak. Jöhet a tokozás vagy más néven a tökölés. :)

Zsír mi?! :twisted:

Nálam ma már biztos nem lesz okosabb egy 5.-es sem. Majd holnap. :)

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség