Üdv
Sala-nál van az igazság annyi különbséggel szerintem, hogy nem a fékezéskor tőlt (kéne töltenie) hanem még üresben való guruláskor ! az meg egy "mellékhatás" ,hogy ilyenkor az akku és a rendszer belső ellenállása fékez (fogyasztó) mert az zárja rövidre a motort .Fékezéskor meg már a fetek kezdik el rövidre zárni a motort, utána meg jöhet az ellenáramú fék.
Amikor a motor üresben forog (a mozgási energia által) elengedett gázkarnál tehát gurul az autó a motor generátor üzemben működik és energiát termel.
Generátor / dinamó alapelv: Ha mágneses térben vezetőt
mozgatunk (forgatunk) az erővonalmetszés hatására a vezetőben feszültség indukálódik
egyenáramú=dinamó váltóáramú=generátor
De kérdem én a brushless motornál hol az egyenirányítás ami az akku töltéséhez kéne, a szabályzó megoldja? (ugye a személyautóban van egy dióda híd)
A kefés motoroknál meg maga a kommutátor az egyenirányító !
Idézet:
Tehát ez úgy nézett ki, hogy amikor leszálltam a gázról, akkor magától fékezett. Kétszer is nagyot egymás után, amíg ki nem gyulladt...
Itt lehetett a hiba hogyha elengedted a gázt nem volt "üresjárat" hanem egyből fékezett és ezt nem bírta ki (pedig kellett volna)
biztos hogy a szabályzó ahoz a motorhoz és 1:8-hoz volt méretezve ?
Szerintem is maradj a Zoli -féle kipróbált verziónál !
Én láttam menni élőben pályán sőt ki is próbálhattam ! Nagyon jól ment és simán kibírta az egész napi játékot !
Sőt 1:8 as elektromos buggyt építőknek egy jó hír ma voltam bent a Sylka modellsport-ban
és azt mondták, hogy érkezik olyan NANDA RACING NRB-3 a sima nem a pro verzióból
amiben se motor se semmi csak egy üres összeszerelt alváz !
Csakhogy ne tűnjön el az egyetlen működő elektromos 1:8 buggy videó
http://www.freeweb.hu/sylmagnetism-2/sy ... enanda.wmv
Javítsatok ha valahol baromságot írtam !
aztán lehet, hogy a villamos géptan tanárom most forog a .......... bár remélem nem
...rég volt már az iskolapad...