Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.26 09:39:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 15:12:41 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.22 19:51:41
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Budapest, XIII. 06/20/590-6709
tapper írta:
Bocs godzilla hogy rosszul irtam a neved :S
Francii komolyan kérdeztem ..


Mi határozza meg egy motoron, hogy repülős, vagy autós?
A használat mikéntje! Vannak magas KV értékű motorok impelleres, vagy áttételes hajtáshoz, de ugyanakkor azokat gond nélkül használhatod akár autóban is. Alacsony KV értékű motort használ pl. Ecozoli is az 1:8 buggyba, de az ugyanolyan megfelelő pl. vitorlázógépekbe felhúzó motornak 4, vagy 5 cellás lipo akkuval.
Talán egyedül a hajómotort lehet határozottan elkülöníteni, mert abból létezik gyárilag vízhűtéses köpennyel ellátott darab. De ugyanazokkal a paraméterekkel megtalálod vízhűtés nélkül is... Akkkor az most autó, vagy repülő motor?

Nagyjából:

magas KV, kevesebb cellával: 1:18, 1:10 autó - kisebb repülő impellerrel
közepes KV több cellával: 1:8 autó, vitorlázógépek, hajók, elektromos repülőmodellek
alacsony KV még több cellával: elektromos műrepülők, ill. elektromos 3D repülőgépek

Ezek nagyjábók a kefe nélküli (brushless) motorokra igazak, de ott sem törvényszerűek, na meg én is tévedhetek... ;)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 15:14:39 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
Radexon írta:
Szia ZOli!
Ez még mindig az a ELectryFLY moci?
Egyenlőre ennyi
Üdv.
G
;)

más
szerinted rálehet kötni a HImodell 125A ra 12cellát?
üdv.
G

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: a
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 15:47:35 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2008.01.19 20:47:53
Hozzászólások: 57
kössz franci csak azért kérdeztem mert láttam netshoba hogy pl.: elektromos motorok: -autó
-hajó
-repülő
...
de akkor ha keresek 1 bivaly motort akkor nézzem emg a repülőt is mert ott is vannak agy mivan ? :S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 18:28:04 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Radexon: A Himodel 3-7 cella Li-Po-val birkózik meg, itt vannak az adatai: http://www.himodel.com/electric/HiModel ... -125A.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 18:29:14 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
szia!
12 nimh cellára gondoltam,ezt elfelejtettem :oops: :roll: :oops:

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 18:49:55 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Akkor benne vagy a szórásban, mert ez 6 és 30 volt között megy.

Amúgy Zoli gépében az Electrifly Ammo motor van. Ilyen: http://www.electrifly.com/powersystem/m ... 36-56.html A listában a középső, az 1800-as Kv értékű.

Most nekem is ilyenem van, de addig nem teszem be, amíg nincs kész a hűtése. Sajnos ezt vadul kell hűteni, mert hát ugye a repülőben nem fogaskereket teszel rá, hanem propellert, az hűti rendesen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 19:08:15 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
sajnos ez kilőve :( mert a tengelyátmérője 5mm :(

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.21 15:52:07 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Megvolt az új motorhűtő-tartó nyúzáspróbája, kiállta. A motor hűtése megfelelő, nem tudtam 80 fok fölé menni, pedig ma igazán meleg van. Ugratások, komoly esések is belefértek a motor nem mozdult a helyéről.
Felmerült azonban egy másik probléma. Miután kijártam két négy cellás akkut (15-16 perc/akku), betettem az öt cellásat is, ha már nyúzópróba legyen kövér. Kb. 8 percnyi eszement száguldozás után valamiért az autó furcsán, köhögősen kezdett menni. Gondoltam állítok a karburátoron, de mivel nem találtam máshol kerestem a bajt (bocs).
Semmi komoly gondoltam, hallom a motor forog, sebaj lelazult a fogaskerék. Ellenőrzés, meghúzás, a motor forog a pinion nem. Tüzetesebb vizsgálat, a motorban csak a mágnes forog a tengelyen.
Loctite 603-al visszaragasztottam, hagyom rendesen megszáradni holnapig, kiváncsi vagyok mennyire lesz megoldás a problémára. Mindenesetre iszonyú sokkokat kap a motor ebben a nagy autóban, lehet, hogy mégiscsak hozzá kell majd nyúlni az áttételezéshez, ezzel csökkentve a nyomatékot a motor tengelyén.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.22 11:03:40 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Biztos, hogy nem levegősödik valahol a rendszer??? :lol:

Nekem is már készül a hűtés, kicsit szkeptikus voltam először, mert ugye az ember hűtés gyanánt vagy hatalmas ventilátorral megfűszerezett hűtőbordákra gondol, vagy vízhűtésre, de örülök, hogy jól működik, ez megnyugtató.

A mágnes hányas fogaskerékkel lazult le?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.26 12:29:01 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.10.12 18:55:20
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok!

Én is szeretnék egy ilyen autót épiteni magamnak.
Néztem hogy ti mit tettetek bele.
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/01561_Electrifly_GPM_G5315_
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/00636_Himodel_GX_125_A
Ezek az alkatrészek beváltak?
Van rendes fék ill. hátramenet?
Golndolom ez repülős cucc igy ezért kérdezem ezt.
Még amit nézegettem autóba.

Mamba max szabi
feiago 6xl(kb 2600kv) vagy 8-as széria(1500kv körüli)

csak lehet hogy az túl sokat fogyasztana,ezért gondoltam ezt a mocit.
Szóval akinek van már tapasztalata vele irjon légyszives.

Előre is köszönöm!

Roland

_________________
Roland
www.drct.atw.hu
www.rcparts.atw.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.27 11:59:10 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Szia Roli!

Fék van, hátramenet nincsen, de ez a szabályzón múlik. A többiben majd mások segítenek, mert én is kísérleteztem, de nekem nem sikerült.

Ami észervételem lenne, hogy a Mamba Max szabályzó gyárilag csak 3 cella LiPo-t bír, gyakorlatilag négyet, viszont akkor már melegszik a beépített BEC áramkör miatt (is).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.28 14:05:39 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.10.12 18:55:20
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Szia

Értem,köszönöm.
Úgy néz ki hogy a FEIAGo 6xl moci lesz,mostmár csak szabályzó kell.
De ezt a mocit nem is használnám 12v-tól nagyobb feszültségen.
max 10 cella nimh
max 3 cella lipo
Igy is elég lesz szerintem.
Ha tud valaki valamilyen jó szabályzót (az emlitet 2-őn kivül) az szóljon.

Kösznöm!

Roland

_________________
Roland
www.drct.atw.hu
www.rcparts.atw.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.28 15:02:43 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Szia Roli!

Igen, a három cellával jó lesz az említett motor. A 10 cella Ni-Mh-vel vigyázz, ezekkel az autó súlya jelentősen megnő, a futóművet át kell állítani, a 3 cellás Li-Po tökéletes lehet. Ha nem ragaszkodsz a hátramenethez, gyakorlatilag bármely 100A-t elviselő szabályzó jó lesz, kaptam ígéretet egy 4 Li-Po celláig működő, 120 A-es, hátramenetet is tudó, autós szabályzóra, normális áron. Ha megjött, majd kipróbálom és beszámolok. Úgy tűnik, hogy a 4 Li-Po cella lesz az általános ebben a méretarányban.
Árpinak: a baj 15 fogú pinionnal történt, a ragasztás óta nincs probléma. Lehet, hogy már eddig is megcsúszott a mágnes, eddig nem láttam két kerékre állni a buggy-t, igaz visszatettem a 13-as piniont.
Készítettem videót, de 120 Mb, igyekszem utánajárni, hogy tudnám feltenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.28 16:18:40 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Most került elő egy videó, ez még februárban készült. A törökbálinti pályán készült, a vágásért kösz a Sylkás fiúknak.
http://www.sylkamodell.hu/sylkavideos/enanda2.wmv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Átalakítás
HozzászólásElküldve: 2008.06.29 14:05:50 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.06.19 21:18:01
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Tápiószecső
Sziasztok! Én is most építek át a Buggy-t:
http://www.jacint.fw.hu/
Hátha valakit érdekel!
Várom észrevételeiteket!
Üdv.: Jácint


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.29 15:32:15 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Szia Jácint!

Nagyon szép munka, gratulálok.
Ha már észrevételt kértél:
1. Nem feltétlenül gyengül az autó az elektromos átalakítás során, sőt jóval nagyobb teljesítményt is el lehet érni, mint nitrós társaiknál, bár szerintem sincs értelme túlzásba vinni a sebességhajhászást. Az autó tartósságára viszont egyértelműen jó hatással van az elektromotor kerek járása, a robbanómotor keltette rezgések megszűnése.
2. Ha a nitrós autók teljesítményét akarod viszontlátni, javaslom a motor intenzívebb hűtését, főleg, mivel ezt a Mamba készletet 1/10-es autókba tervezték, de ezt te is említetted a megoldandó feladatok közt.
3. Bár nem írtad milyen fordulatú a motor, gondolom a 4600-as Kv-jű. Ez a fordulatszám valóban nagyon magas, 6 cella Ni-Mh akkuval is max. 12 fogú piniont használhatsz, de én 10-est javasolnék.
4. Nem ártana a vevő becsomagolása, hogy nedves füvön, kisebb tócsákon is átmehess.
5. Az alkatrészek elhelyezését elnézve felmerült bennem, hogy a súlypont eltolódott balra, talán érdemes lenne ellenőrizni, hogy ugrásoknál stabil maradjon az autó.
6. A szabályzó rögzítése nagyon tetszik, lehet, hogy én is átalakítom.
7. Érdemes volna megfontolni a nagyobb feszültségű rendszert, sokkal könnyebben kezelhetőek a kisebb áramok, ahogy írtam, kezd körvonalazódni a 4 Li-Po cella.
Üdv a nagy elektromosok táborában, sok sikert a projekt befejezéséhez!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.29 16:34:25 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Sziasztok!

No, végre elkészültek az ígért képek, ma sikerült összeraknom a gépet, bár még egy-egy apróságot meg kell csinálnom:

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Hát, nem is tudom, hogy hol kezdjem... NAGYON MEGY!!!

Szóval a rövid leírás:

Az autó: Hot-Bodies Lightning 2 Evo
Motor: Electrifly Ammo 36-56 1800Kv
Szabályzó: Himodel GX-125A
Akkumulátor: 6 cella A123 (LiFePo4, 19.8V)
Pinion: 12 fogú
Súly: 3.6 kg
Ötletek, és tanácsok: Ecozoli... Zoli, köszi megint!!!

Igazából még túl sokat nem mentem vele, pár akkut, a motor ebben a 30 fokban olyan 65 fokra melegedett, persze nem teljes gázon, mert egy mezőn kerülgettem a bokrokat, tehát nem terheltem túlzottan. A szabályzó is kb. 60-65 fokos volt, ez már furább, de valószínűleg a lassabb sebesség, illetve kevés teljes gázos szakasz miatt van. De a lényeg, hogy nem gyulladt ki! :lol:

Egyelőre ennyi, van egy mindenttudó mérőkütyüm, majd az is ráaggatom és akkor már pontos adatokat tudok mondani.

Árpi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.29 17:31:41 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
Szép alkotás!
Csak gratulálni tudok!

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.29 19:06:38 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Szia Árpi!

Örülök, hogy jól működik a "lopakodó", már értem miért kellett elektromos autó: így nem csak a radar nem látja, de a hang sem árulja el. A szabályzó helye ezen is tetszik, lehet, hogy átkonstruálom az enyémet is, abban elég sok szemetet kap az első keréktől. Örülök, hogy a motor tartó-hűtő neked is jól működik.
Ha így szaporodnak ezek a gépek lassan el kéne gondolkodni valami találkozón, esetleg elkezdhetünk gondolkodni valami versenyféléről is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.30 08:29:45 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.09.17 13:45:04
Hozzászólások: 36
Szia! Ja, igen a radarsugarakat elnyelő festék beszerzése elég nehéz volt, de sikerült. :lol:
A találkozó mindenképpen jó lenne, mert azok is jöhetnének, akik tervezik elektromos gép építését. Persze azért az én gépem megvalósítása egy 10-es skálán olyan 6-os vagy egy picit jobb, de működik és ez a lényeg.

Azt hiszem én is belufizom a vevőt .

Még igazából arra vonatkozóan nem találtam pontos infót, hogy egy hasonló nitrós gépnek mennyi a súlya menetkészen. Ha találok valamit felteszem. Vagy ha valakinek van. mérje meg és ossza meg velünk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség