Végre vasárnap pályán is kipróbáltuk az autót. Az 1350-es motor 18 fogú piniont kapott. A végsebesség így kb. 60 km/h lett. Sok robbanós autó is volt kint, bizony megállta a helyét köztük, ez a tempó az alapmotoros és a vérbeli versenymotorral szerelt gépek közé volt elég. Hobbycélra szerintem jó ez a konfig, a menetidő 2500 mAh-os akkuval 11 perc. Szabályzóként egy Jeti 70 A-est tettem be, ezzel már nagyon jó a fékhatás, simán állóra fékezi a kerekeket. Mivel a fékhatás nem külön jelentkezik az első és hátsó tengelyen kicsit féltem tőle, hogy nagy féknél a megemelkedő hátsó kerekek miatt csökken a fékerő. Gyakorlatban azonban ez inkább előnyként jelentkezett, nem engedte az autót átbukfencezni, miközben a fékezés nem gyengült érezhetően. Lehet, hogy profi versenyző kezében ez hátrány, de így sokkal elnézőbb a vezetési hibák iránt. Az akkuk egyenként 6 töltési ciklust teljesítettek, 3 A-rel töltve, mérhető kapacitáscsökkenés nem mutatkozik. A legjobban a motor melegedett, hőmérséklete 50 fok körüli a versenytempójú menet után. A többi alkatrész nem melegszik említendő mértékben. Üzemzavar nem jelentkezett, javítás nélkül ment kb. 2 üzemórát.
Végre megjött az 1800-as Kv értékű motor is. Ezt a típust már használtam tavaly hajóban, nagyon jó minőségű, szerencsére ez a jóval nagyobb méretű is nagyon jónak tűnik elsőre. Persze nem bírtam sokáig, azonnal ki kellett próbálni. Elméleti számításaim szerint 15 fogú pinion kéne rá, hogy végsebessége egy szinten mozogjon a legjobb belsőégésű társakkal. Be is szereztem ilyet, de nem volt már anyagom a rögzítődarab esztergálásához, úgyhogy "egyszer élünk", betettem a 18 fogút. Azért ezzel nem mertem terepen kipróbálni, irány a parkoló. A Campona melletti ismeretlen célú, kupola alakú épület parkolójában szerencsére senki más, csak egy taxi. Biztonság kedvéért odamentem megkérdezni, hogy nem zavarok-e. A dolog odáig fajult, hogy a két sorral rendelkező parkolóban gyorsulási versenyt rendeztünk a 2 literes Avensis és az Enanda között. Először a taxi meg a modell is teljes gázzal indult, szegény Toyota megalázó vereséget szenvedett. Aztán, hogy megmérjük a modell sebességét együtt gyorsultunk, a taxis "versenytárs" szerint a végsebessége 80-85 km/h. Ez nagyjából megegyezik az elméleti értékkel is, azért jó tudni, hogy nem csak elmélet. Ebben a tartományban azonban a menetidő már erősen csökken, csak 6 perc 37 másodpercet mértem. Az elektromos alkatrészek viszont ezt a nagyobb teljesítményt is elviselték, a melegedés semminél nem ért el kritikus mértéket.
A terepre a 1800-as motor, 15-ös pinion tűnik legjobbnak.
Azoknak akik kedvet kapnak ilyen autóhoz jó hír lehet, hogy az átalakításhoz szükséges alkatrészek elérhetőek lesznek, a már forgalomban lévő készletekhez képest jóval alacsonyabb áron.
Készítettem még néhány képet, az új alkatrészekkel.