Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 01:03:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.27 21:09:27 
Offline
RCR Team Driver
Avatar

Csatlakozott: 2005.11.08 13:42:33
Hozzászólások: 197
Tartózkodási hely: Bp.
geriwill, kérlek picit érthetőbben! Mi történt veled, elfelejtettél írni? Gyakorlatilag nincs olyan szó, amiben ne lenne hiba!

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.28 06:14:40 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Hali!

A felvilágosodás útján egy kis olvasnivaló.

A nitrometán csupán egy a “nitroparafinok” nevű kémiai anyagok családjából. A nitrometán testvérei még a nitroetán és az 1-nitropropán és a 2-nitropropán.


Nitroetánt csupán kis mennyiségben használhatunk sikeresen (azoknál a nagy versenymotoroknál, amelyek üzemanyaga általában tiszta nitrometán, gyakran alkalmaznak nitroetánt kis mennyiségben, hogy elkerüljék a robbanást forró, párás időben). Egykoron a nitroetán a nitrometán árának fele volt, ma azonban szinte ugyanannyiba kerülnek, aminek következtében nem éri meg a bajlódás a minimális megtakarításért.

A nitropropánok egyike sem használható modellüzemanyaggal (érdekességként megjegyzendő, hogy a nitrometán is propánból készül...).

Az egyetlen (megbízható) alternatíva tehát a nitrometán. Nos igen, nitrometán = motorteljesítmény. Vannak azonban feltételek és összefüggések. Először is: nem növeli a teljesítményt csupán azért, mert egy „forró” kémiai anyag. Egyáltalán nem. Ez meglepetés lehet sok olvasónak, de az üzemanyag fő összetevőjeként használt metanol (metilalkohol) a leggyúlékonyabb anyag, méghozzá közel kétszer olyan gyúlékony, mint a nitrometán.

Szóval akkor hogyan növeli a teljesítményt? Mint ismeretes, a folyékony üzemanyagunk mellett egy másik “üzemanyagot” is igénybe veszünk a használat során, amely nélkül a folyékony rész mit sem érne. Ez nem más, mint az oxigén.
A belsőégésű motorunk karburátora felelős azért, hogy az “izzóüzemanyagunkat” levegővel (és a benne lévő oxigénnel) keverve előkészítse a motor számára. A porlasztáshoz használt levegő-üzemanyag keverék aránya más és más az egyes motortípusoknál. Csak növeljük a szükséges üzemanyagmennyiséget, amit már nem tudunk megfelelő mennyiségű oxigénnel keverni, és a motorunk megáll.

Ha tehát megnövelhetnénk a folyékony üzemanyagunk mennyiségét anélkül, hogy biztosítanánk a megnövekedett “levegőszükségletet”, teljesítménynövekedést érhetnénk el. Nos, ez kivitelezhető. Egy belsőégésű motor ugyanis két és félszer több nitrometánt képes elégetni azonos térfogatú levegőben, mint metanolt. Ez tehát teljesítménynövekedést jelent, a dolog valóban ennyire egyszerű.

Mégis, néhány tényezőt figyelembe kell vennünk. A mindennapi sportrepüléseink során bátran használhatunk 5%-tól 15% nitrometánt tartalmaző üzemanyagot, bár egy trainer vagy egy Cub-szerű gép esetében valószínűleg nincs értelme 5%-nál több nitrot használni. Ha keveseljük motorunk teljesítményét, ugorjunk 10 vagy akár 15%-ra. Ennél magasabb nitrotartalom nem ajánlott (bár nem árt, használni sem használ).


A nitro hatása nem csak a teljesítménynövekedésben mutatkozik; alkalmazásával alacsonyabb fordulatszámú és stabilabb alapjáratot állíthatunk be motorunkon. Egy egyszerű módszer annak eldöntésére, hogy szükségünk lehet-e (még több) nitróra a következő (feltételezve, hogy az izzítógyertyánk jó állapotban van):
Indítsuk be a motort, járassuk pár másodpercig, hogy felmelegedhessen, majd a gázkart mozgassuk alapjárati állásba. Ekkor vegyük le a gyertyaizzítónkat a gyertyáról, és figyeljünk a fordulatszámra. Ha az alapjárati fordulatszám csökken, növeljük a nitrotartalmat 5%-al. Ha az izzító eltávolítása után az alapjárati fordulatszám változatlan (stabil) marad, a nitromennyiségünk elegendő.

A fentiekből a nitrot igen jó színben tüntettük fel (hatása valóban áldásos), azonban nem árt tudnunk, hogy a leggyakoribb tévhit, amely szerint egy kis nitro hozzáadásával azonnali és jelentős teljesítménynövekedést érünk el, nem igaz. Valójában minden hozzáadott 5% nitrotartalommal 100rpm statikus (földön mért) fordulatszámnövekedés észlelhető. A levegőben a fordulatszámnövekedés valamivel jelentősebb (kisebb terhelés), és az alapjárat is stabilabb lesz, de nagy csodát ne várjunk.
A legegyszerűbb szabály a következő: ha a modellünk jól teljesít, de „valami hiányzik”, növeljük a nitrotartalmat 5%-kal. Ha ez sem hozza meg a várt teljesítménynövekedést, akkor egy nagyobb motorra van szükségünk, nem pedig több nitrora.

A nitrotartalom növelésével a kompressziót is növeljük, és ha ezáltal túllépjük a motor optimális kompresszió-szintjét, akkor a teljesítménynövekedés helyett csökkenést fogunk észlelni, valamint a motorunk kevésbé lesz “felhasználóbarát”. Ez a jelenség azonban csak 15-20% fölött észlelhető, tehát a korábban említett határok között a nitro biztonsággal használható (ne feledjük, hogy minden motortípus más és más).

Sok helyen olvasható a kérdés, miszerint a nitro valóban hűti-e a motort. A válasz nem, sőt használatával a motorunk magasabb hőmérsékleten üzemel majd, azonban ez a pár százalékos hőmérsékletnövekedés elhanyagolható hatású, és nem ártalmas.

Egy gyakran hangoztatott negatív álláspont a nitroval szemben, hogy maró hatású, és a motorok korrózióját okozza. Valójában a nitrometán nem mar, és a gyártói is tagadják, hogy megtámadná a motorunkat. Ettől függetlenül találkozhatunk olyan modellezővel, aki meggyőződéssel állítja, hogy rendszeres használat után az égéstérben a nitro negatív nyomaira bukkant.
A teljesség kedvéért íme a nitro égésekor végbemenő reakció:

4CH3NO2 +3O2 -> 4CO2 + 6H2O + 2N2

Az égés végeredményeként tehát szén-dioxid, nitrogén, és víz keletkezik. A vízben lévő oxigén valóban idézhet elő rozsdásodást az égéskamrában, azonban kapaszkodjunk meg: a metilalkohol égése során is keletkezik ebből az ősi anyagból.

Két megoldás: vállaljuk a minimális kockázatot, és ezzel valamelyest (mennyivel vajon?) lerövidítjük motorunk élettartamát, vagy félretesszük a nitrot és az általa ajánlott előnyöket, és “tiszta” alkohol-olaj keverékkel repülünk. A döntést nehéz esetben megkönnyítheti egy feldobott érme. Tapasztalatom szerint azonban sok modellezőnél ritka, hogy jó öreg motorját idős korára és a mögötte álló sok-sok használati órára való tekintettel selejtez le, nem pedig egy ostoba hiba következtében bekövetkezett becsapódás vet véget örökre a működésének.

A nitro egyetlen hibája az ára, ami kissé borsossá teheti az üzemanyagunkat. Ezt még tetézi, hogy “működési elvéből kifolyólag” a motor fogyasztását is növeli.

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.28 06:35:49 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Így azért érthető miért is kell újra karburálni üzemanyag váltáskor a motort.
Összefoglalva nagyobb nitrometán tartalom több levegő jelent, és így a keverék is más lessz.

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.31 20:56:48 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Ugye általában nem 100% nitometánnal üzemel a motor, ezért nem árt a másik fő üzemanyag összetevő a metanol égését (oxidációját) is megvizsgálni.

A metanol oxidációja folyamán formaldehid és hangyasav keletkezik.

forrás: világháló (Ctrl+C és Ctrl+V nélkül)

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.31 21:51:26 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Megtaláltam az eredetit: http://patstuning.mindenkilapja.hu/?m=1358610
Legalább ne egy repülős cikket másoltál volna be. Végigolvastad egyáltalán?

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.01 06:11:32 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Nem mindegy hogy repülős vagy autós, lehetett volna hajós cikk is az is jó lett volna abból is kiderül hogy a nitrometán hogyan befolyásolja a motor működését.

Ja és nem találtam (amit belinkeltél) az eredetét igazoló leírás, lehet hohy akkor az a másolat? :lol:

( a Fórum nem arról szól hogy a mások hibáit kutassuk és kritizáljuk, hanem segítsük azoknak akik a sötétbe tapogatóznak)

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.01 14:49:22 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A TE mottódat tűztem ki célul a válaszomban két N betűvel kiegészítve: "segítsünk azoknak akik a sötétben tapogatóznak"

Ha te írtad TE vagy az EREDETI, lenne pár kérdésem. Az EREDETI írásból nem kiragadott mondatrészekként idéztem, hanem bemásoltam az egészet a zárójelben lévő kérdéseimmel kiegészítve.



„Nem mindegy hogy repülős vagy autós, lehetett volna hajós cikk is az is jó lett volna abból is kiderül hogy a nitrometán hogyan befolyásolja a motor működését.”

(Mindhárom kategória motorja más és más igénybevételnek van kitéve, annak ellenére, hogy működésük azonos. Egyébként kiderül?)


„Összefoglalva nagyobb nitrometán tartalom több levegő jelent, és így a keverék is más lessz.”
(Ezt kicsit bővebben fejtsd ki, mert biztos bennem van a hiba, de nem értem.)


„A nitrometán csupán egy a “nitroparafinok” nevű kémiai anyagok családjából. A nitrometán testvérei még a nitroetán és az 1-nitropropán és a 2-nitropropán.

Nitroetánt csupán kis mennyiségben használhatunk sikeresen (azoknál a nagy versenymotoroknál, amelyek üzemanyaga általában tiszta nitrometán, gyakran alkalmaznak nitroetánt kis mennyiségben, hogy elkerüljék a robbanást forró, párás időben). Egykoron a nitroetán a nitrometán árának fele volt, ma azonban szinte ugyanannyiba kerülnek, aminek következtében nem éri meg a bajlódás a minimális megtakarításért.
(max. 90%)

A nitropropánok egyike sem használható modellüzemanyaggal (érdekességként megjegyzendő, hogy a nitrometán is propánból készül...).

Az egyetlen (megbízható) alternatíva tehát a nitrometán. Nos igen, nitrometán = motorteljesítmény. Vannak azonban feltételek és összefüggések. Először is: nem növeli a teljesítményt csupán azért, mert egy „forró” kémiai anyag. Egyáltalán nem. Ez meglepetés lehet sok olvasónak, de az üzemanyag fő összetevőjeként használt metanol (metilalkohol) a leggyúlékonyabb anyag, méghozzá közel kétszer olyan gyúlékony, mint a nitrometán.
(Nem növel teljesítményt?)

Szóval akkor hogyan növeli a teljesítményt? Mint ismeretes, a folyékony üzemanyagunk mellett egy másik “üzemanyagot” is igénybe veszünk a használat során, amely nélkül a folyékony rész mit sem érne. Ez nem más, mint az oxigén.
A belsőégésű motorunk karburátora felelős azért, hogy az “izzóüzemanyagunkat” levegővel (és a benne lévő oxigénnel) keverve előkészítse a motor számára. A porlasztáshoz használt levegő-üzemanyag keverék aránya más és más az egyes motortípusoknál. Csak növeljük a szükséges üzemanyagmennyiséget, amit már nem tudunk megfelelő mennyiségű oxigénnel keverni, és a motorunk megáll.

Ha tehát megnövelhetnénk a folyékony üzemanyagunk mennyiségét anélkül, hogy biztosítanánk a megnövekedett “levegőszükségletet”, teljesítménynövekedést érhetnénk el. Nos, ez kivitelezhető. Egy belsőégésű motor ugyanis két és félszer több nitrometánt képes elégetni azonos térfogatú levegőben, mint metanolt. Ez tehát teljesítménynövekedést jelent, a dolog valóban ennyire egyszerű.
(Növeli a teljesítményt? Az előző bekezdésben nem ezt írtad.)

Mégis, néhány tényezőt figyelembe kell vennünk. A mindennapi sportrepüléseink során bátran használhatunk 5%-tól 15% nitrometánt tartalmaző üzemanyagot, bár egy trainer vagy egy Cub-szerű gép esetében valószínűleg nincs értelme 5%-nál több nitrot használni. Ha keveseljük motorunk teljesítményét, ugorjunk 10 vagy akár 15%-ra. Ennél magasabb nitrotartalom nem ajánlott (bár nem árt, használni sem használ).
(Ez autós berkekben mindennapos dolog, kicsit megreptetjük a kocsit, utána csökkentjük akár 10-15%-ra az üzemanyag nitrometán tartalmát. Minden autós tudja mi a közös egy trainer és egy Cub-szerű repülő meg bármelyik rc autó között)

A nitro hatása nem csak a teljesítménynövekedésben mutatkozik; alkalmazásával alacsonyabb fordulatszámú és stabilabb alapjáratot állíthatunk be motorunkon. Egy egyszerű módszer annak eldöntésére, hogy szükségünk lehet-e (még több) nitróra a következő (feltételezve, hogy az izzítógyertyánk jó állapotban van):
Indítsuk be a motort, járassuk pár másodpercig, hogy felmelegedhessen, majd a gázkart mozgassuk alapjárati állásba. Ekkor vegyük le a gyertyaizzítónkat a gyertyáról, és figyeljünk a fordulatszámra. Ha az alapjárati fordulatszám csökken, növeljük a nitrotartalmat 5%-al. Ha az izzító eltávolítása után az alapjárati fordulatszám változatlan (stabil) marad, a nitromennyiségünk elegendő.
(Hidegindításkor pár másodperc után nem tudom kinek a motorja éri el az üzemi hőfokot, de az enyémnek 2-3 perc is kell, ha az alapjárat leesik az izzító levétele után akkor rossz a motor és/vagy a gyertya, és/vagy karburálni kell)

A fentiekből a nitrot igen jó színben tüntettük fel (hatása valóban áldásos), azonban nem árt tudnunk, hogy a leggyakoribb tévhit, amely szerint egy kis nitro hozzáadásával azonnali és jelentős teljesítménynövekedést érünk el, nem igaz. Valójában minden hozzáadott 5% nitrotartalommal 100rpm statikus (földön mért) fordulatszámnövekedés észlelhető. A levegőben a fordulatszámnövekedés valamivel jelentősebb (kisebb terhelés), és az alapjárat is stabilabb lesz, de nagy csodát ne várjunk.
A legegyszerűbb szabály a következő: ha a modellünk jól teljesít, de „valami hiányzik”, növeljük a nitrotartalmat 5%-kal. Ha ez sem hozza meg a várt teljesítménynövekedést, akkor egy nagyobb motorra van szükségünk, nem pedig több nitrora.

(Ez a rész ugye megint tök passzol az autókhoz. A repülőkön a légcsavar fixen a főtengelyre van rögzítve, tehát a motort alapjáraton is terheli. A motor fordulatszám csökkenése/növekedése a légcsavaron direkt módon mérhető. Az autókban van kuplung meg ilyesmik, a motor jó beállítás mellett alapjáraton gyakorlatilag terhelés nélkül jár. A valami hiányzik RC érzéshez pedig szerintem sok pénz, egy jó kocsi, egy versenymotor, erős és gyors szervók hiányoznak)

A nitrotartalom növelésével a kompressziót is növeljük, és ha ezáltal túllépjük a motor optimális kompresszió-szintjét, akkor a teljesítménynövekedés helyett csökkenést fogunk észlelni, valamint a motorunk kevésbé lesz “felhasználóbarát”. Ez a jelenség azonban csak 15-20% fölött észlelhető, tehát a korábban említett határok között a nitro biztonsággal használható (ne feledjük, hogy minden motortípus más és más).
(Na ezt hogy kell? Az elkopott motorba tiszta nitrometánt, aztán megy mint állat? Ezért vannak a hengerfej alá a hézagoló alátétek, a motor gyári leírásában szépen fel van tüntetve milyen üzemanyaghoz mennyi és milyen vastag alátét ajánlott. Az ajánlásokat betartva nagy valószínűséggel a motor 30-35% nitrometán tartalmú üzemanyaggal is szépen fog menni. A magasabb nitrometán% persze csökkenti a motor élettartamát)

Sok helyen olvasható a kérdés, miszerint a nitro valóban hűti-e a motort. A válasz nem, sőt használatával a motorunk magasabb hőmérsékleten üzemel majd, azonban ez a pár százalékos hőmérsékletnövekedés elhanyagolható hatású, és nem ártalmas.

Egy gyakran hangoztatott negatív álláspont a nitroval szemben, hogy maró hatású, és a motorok korrózióját okozza. Valójában a nitrometán nem mar, és a gyártói is tagadják, hogy megtámadná a motorunkat. Ettől függetlenül találkozhatunk olyan modellezővel, aki meggyőződéssel állítja, hogy rendszeres használat után az égéstérben a nitro negatív nyomaira bukkant.
A teljesség kedvéért íme a nitro égésekor végbemenő reakció:

4CH3NO2 +3O2 -> 4CO2 + 6H2O + 2N2

Az égés végeredményeként tehát szén-dioxid, nitrogén, és víz keletkezik. A vízben lévő oxigén valóban idézhet elő rozsdásodást az égéskamrában, azonban kapaszkodjunk meg: a metilalkohol égése során is keletkezik ebből az ősi anyagból.

Két megoldás: vállaljuk a minimális kockázatot, és ezzel valamelyest (mennyivel vajon?) lerövidítjük motorunk élettartamát, vagy félretesszük a nitrot és az általa ajánlott előnyöket, és “tiszta” alkohol-olaj keverékkel repülünk. A döntést nehéz esetben megkönnyítheti egy feldobott érme. Tapasztalatom szerint azonban sok modellezőnél ritka, hogy jó öreg motorját idős korára és a mögötte álló sok-sok használati órára való tekintettel selejtez le, nem pedig egy ostoba hiba következtében bekövetkezett becsapódás vet véget örökre a működésének.
(Na ez megint egy tudós mondat, dobj fel egy érmét, aztán lesz ami lesz.)

A nitro egyetlen hibája az ára, ami kissé borsossá teheti az üzemanyagunkat. Ezt még tetézi, hogy “működési elvéből kifolyólag” a motor fogyasztását is növeli.”



A kérdésekre tisztelettel várom válaszaid.

üdv
Salamon László

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.01 15:39:43 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Szerintem most fejezétek be mielőtt eldurvulna...

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.01 20:55:22 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Kedves Salamon László Úr ez a topik nem arról szól hogy belekössünk mindenbe és mindenkibe. A címe idézet"Nitro külömbség?"
Énszerintem amit én bemásoltam repülős cikket abból ki lehetett deríteni hogy miért is kell újra karburálni a motort.
És majd a többi kérdést feltesszük a szerzőnek Süli Balázsnak hátha Ő akar rá válaszolni.(Az eredeti cikk az rcmodell.hu-n volt)

Ja és még annyit hogy a N betűnél a tanítónéni letérdeltetett a sarokba mert mindig kötözködtem, Tudod vagy Tudja (ha magázódnánk) ettől egy kicsit depressziós lettem ezert hagyom ki néha ezt a frá.ya N betűt.

Üdvözlettel:
Lázár László Luc

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.02 19:39:42 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Kedves László!
Nem kértem és nem is utaltam rá, hogy magázódjunk, vagy urazzál, talán a mindenbe belekötözködő stílusom miatt teszed ezt.
A nevem azért írtam a végére, mert kiállok amellett amiket írok.

A kérdésekre adott válaszok helyett ismét letámadtál. Ha jobban megvizsgáljuk egy cikkbe és rajta keresztül Luc nick-be „kötöttem” bele (mint utólag kiderült a kettőnek nem sok köze van egymáshoz), tehát ez az állítás nem állja meg a helyét.
Ja, hogy más írta és máshonnan lett átmásolva ez eddig csak homályosan derült ki, te viszont teljesen másképp reagáltál rá.

A külömbség szót N-el írják, megint ez a fránya N betű. Egyébként szeretem a szarkasztikus humort.

Részemről most befejeztem azért, mert sajnos nem a témáról tárgyalunk.

üdvözlettel
SL

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.02 20:08:25 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.07.18 19:50:15
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza
Sziasztok

Végig olvastam a topikot, és több hozzászólásban a Tornádo üzemanyag nem megfelelő minőségére panaszkodnak. Most akkor felejtős a Tornádó üzi, vagy ez már a múlté, és nyugodtan használhatom tovább (nincs annyira drasztikus minőségbeli különbség a Tornádó és a többi járatosabb üzemanyagok között).
Azért érdekkel, mert nem akarom hogy a motor lássa később a kárát a nem megfelelő minőség végett.

_________________
XRay T2 Pro + Speed Dodge Stratus
Spectrum DX3S

VIDEÓK :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.03 15:28:51 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
Semmi baj nincs a Tornádóval, én azt is használok!

Sőt, bár én 16%-osat használok, de a Tornado üziknél, 20%-tól felfelé, nagyobb olaj tartalmat tartalmaz az üzi, ami megsegíti a kenést és ezáltal növeli a motor élettertalmát!

Én a 16%-osnál, e célból 30ml ricinust adok, minden liter üzihez!

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: w
HozzászólásElküldve: 2009.09.03 16:49:01 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.23 19:02:52
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Kisvárda
Sziasztok!

Mugen Seiki 16%-ost és Cool Power 16%-os üzit használok.Nagyon jók csak sajnos a Cool nehezen beszerezhető.

_________________
HB Lighting 2RR Buggy
Ansmann W5 2,4Ghz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség