Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 05:04:19

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2008.12.14 23:36:35 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.04.18 01:10:53
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Rendszeres olvasója vagyok évek óta a fórumnak, de eddig még különösebb problémával nem fordultam hozzátok. Ám ennek is eljött az ideje, mert erre vonatkozó infót nem leltem sehol.

Van egy S25-öm és a napokban szert tettem egy EVO3+-ra is. A karburálással és beálltásokkal nincs problémám, egy dolog azonban nem hagy nyugodni. Évek óta használom a Duratrax hőmérőmet, de lehet, hogy rosszul, mert ha normálisan van beállítva az S25, akkor hip-hop eléri a 130 fokot. Pedig ráadásul inkább dúsan használom, mert rendszerint nem tépem neki. Ugyanez a gondom az Evo-val is. Még csak a bejáratáson van túl, de ott is néhány perc után alapjáraton kellett hagynom, hogy visszahűljön 120 fok alá.
Ti is ennyit kínlódtok a hőmérséklettel, vagy én csinálok valamit rosszul???

Az S25 20%-os Tornadoval (Monster-Buggy) megy, az Evo 16%-os Mugennel.
A hőmérő Duratrax, beállítva a használati szerinti értékre és úgy szoktam mérni, hogy a hűtőborda tetejére támasztom a hőmérőt, hogy minél közelebb mérjen a gyertyához.

Kérnélek írjatok tapasztalatokat és mért értékeket is!


Köszi a segíséget!

_________________
a kezdő...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.15 09:35:53 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.04.18 01:10:53
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Budapest
Jó-jó, visszaolvastam 5évet ! és találtam egy képet a Duratrax hőmérő használatáról. Ha jól veszem ki, akkor kb. 1.5cm-re a borda peremétől kell mérni.

Viszont a tapasztalatok még mindig érdekelnének az adott típusokra vonatkozólag. Kinek mennyire melegszik adott használat mellett?
Ja és még egy dolog! Szintén évekre visszaböngészve olvastam olyat, hogy az S25 élettartama úgy 10L üzemanyag környékén van. EZ UGYE NEM IGAZ? Nekem már biztos ment annyit, de nem vettem észre semmit.


Jaj-jaj, mégegy :)! Normális, hogy az új épphogy bejáratott Evo-nak viszonylag nagy gázt kell húznom, mire meglódul 0-ról? Olyan, mintha az 1:1-nél csúszna a kuplung. 5. tanknál jár...

_________________
a kezdő...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.15 15:06:22 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Én a hőmérőt mindig teljesen a bordához teszem, és a gyertyát célzom meg. Sajnos ezeknek a hőmérőknek elég nagy a szórása, szinte nincs két egyforma darab.
Ha vigyázol a motorra akkor 30 litert is vígan el megy.
A kuplung probléma a modelleknél elég gyakran jelentkező hiba. Szerintem nem ártana, ha ránéznél (pláne ha abban is 10 liter van).
üdv:
F_Gyuri


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.15 15:54:40 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.04.18 01:10:53
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Budapest
F_Gyuri írta:
Én a hőmérőt mindig teljesen a bordához teszem, és a gyertyát célzom meg. Sajnos ezeknek a hőmérőknek elég nagy a szórása, szinte nincs két egyforma darab.
Ha vigyázol a motorra akkor 30 litert is vígan el megy.
A kuplung probléma a modelleknél elég gyakran jelentkező hiba. Szerintem nem ártana, ha ránéznél (pláne ha abban is 10 liter van).
üdv:
F_Gyuri


Hát ez az! az evo épphogy kiugrott a dobozából. Jól gondolom, hogy a pálya autóknál is el kéne, hogy induljon már kicsi gázra is?

_________________
a kezdő...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.18 15:18:55 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Idézet:
Hát ez az! az evo épphogy kiugrott a dobozából. Jól gondolom, hogy a pálya autóknál is el kéne, hogy induljon már kicsi gázra is?


Ez inkább súly, motor, és kuplung függő dolog. De a tapasztalat azt mutatja hogy kis gázra is meg kell(ene) indulnia. De az biztos hogy a Savagehez képest jóval finomabban kell hogy "szabályozható" legyen az EVO.
Egy jó tanács... Mielőtt szétszeded a kuplungot ellenőrizd hogy a fék nincs-e eltrimmelve vagy nagyon rászorítva. Banálisnak tűnik, de hidd el, előfordul hogy ilyesmiről van szó. Jómagam is megjártam már ilyen apró dolgok miatt…
Pláne a te esetedben érdemes ezeket a dolgokat átnézni, mert ahogy leírtad új az autó… kicsi a valószínűsége hogy kuplung probléma lenne. De azért láttunk már csodát mondjuk…

A hőmérséklettel kapcsolatban meg annyit hogy ezek a hőmérők, ahogy leírták az előttem szólók is eléggé szórnak.
Én azt vallom, hogy „segíts a motornak ahogy tudsz”.

-Vágd ki a szélvédőt hogy több levegőt kapjon a motor.
(szépen meg ehet csinálni kasznifúróval, mert tudom hogy ez fontos, főleg egy pályaautónál)

-Ne karburáld a végletig… inkább kicsit hagyj rá anyagot és legyen picit lomhább
(hangsúlyozom PICIT lomhább, mer ez aztán tényleg fontos a pályaautónál)

-Jó üzemanyag (ez a te esetedben megvan)

A végén szeretném hozzátenni hogy nagyon tetszik a stílusod. Utánanéztél, értelmesen, jót kérdeztél, jó helyen.
Szóval örülök hogy ilyenek vannak még… és vegyenek rólad példát a fiatalok. Sok sikert.

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.18 22:31:46 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.04.18 01:10:53
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Budapest
SeRoK írta:
Idézet:
Hát ez az! az evo épphogy kiugrott a dobozából. Jól gondolom, hogy a pálya autóknál is el kéne, hogy induljon már kicsi gázra is?


Ez inkább súly, motor, és kuplung függő dolog. De a tapasztalat azt mutatja hogy kis gázra is meg kell(ene) indulnia. De az biztos hogy a Savagehez képest jóval finomabban kell hogy "szabályozható" legyen az EVO.
Egy jó tanács... Mielőtt szétszeded a kuplungot ellenőrizd hogy a fék nincs-e eltrimmelve vagy nagyon rászorítva. Banálisnak tűnik, de hidd el, előfordul hogy ilyesmiről van szó. Jómagam is megjártam már ilyen apró dolgok miatt…
Pláne a te esetedben érdemes ezeket a dolgokat átnézni, mert ahogy leírtad új az autó… kicsi a valószínűsége hogy kuplung probléma lenne. De azért láttunk már csodát mondjuk…

A hőmérséklettel kapcsolatban meg annyit hogy ezek a hőmérők, ahogy leírták az előttem szólók is eléggé szórnak.
Én azt vallom, hogy „segíts a motornak ahogy tudsz”.

-Vágd ki a szélvédőt hogy több levegőt kapjon a motor.
(szépen meg ehet csinálni kasznifúróval, mert tudom hogy ez fontos, főleg egy pályaautónál)

-Ne karburáld a végletig… inkább kicsit hagyj rá anyagot és legyen picit lomhább
(hangsúlyozom PICIT lomhább, mer ez aztán tényleg fontos a pályaautónál)

-Jó üzemanyag (ez a te esetedben megvan)

A végén szeretném hozzátenni hogy nagyon tetszik a stílusod. Utánanéztél, értelmesen, jót kérdeztél, jó helyen.
Szóval örülök hogy ilyenek vannak még… és vegyenek rólad példát a fiatalok. Sok sikert.




Nos igen... Már az első indítás előtt szétkaptam a gáz-fék szervó karját, hogy beállítsam, mert a gyári összerakás hagyott némi kívánnivalót. Plusz egyfolytában rángatózott a szervó. Egyébiránt elmúlt a "csúszás" az 5. tank körül, így az megoldódott.

Azóta viszont átok ül rajtam, mert lefogazott a rotostartom, majd megadta magát az izzítóm is. Ráadásul nagyon olajosnak tűnik ez az üzi és szinte mindig tocsog a gyertya és a motor is. Még meg kell tanulnom a felpumpálás és a hideg-trim beállításokat, mert egyelőre csak szenvedek és köszörülök :? Ha egy picit rányitok indításnál, akkor rögtön tocsog az üzemanyagtól és nem indul :roll:

De azért NEM ADOM FEL! Végre a Savage-nél úgy ahogy megtanultam az évek alatt a trükköket és szivatásokat, erre megint kezdődik elölről.

A másik ami érdekes számomra, hogy alap beállításokkal is meglehetősen jól megy a vas, szint csak 2/8-t tekertem a végsebességen.

_________________
a kezdő...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.18 22:32:38 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.04.18 01:10:53
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Budapest
Ja és köszi a bíztatást :-D

_________________
a kezdő...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség