Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 21:56:13

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: ENNYI BAJ VAN A SAVAGE-EL???????
HozzászólásElküldve: 2005.06.09 18:03:31 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.11.14 19:06:18
Hozzászólások: 105
Hello mki!
Én most tervezek venni egy használt savage-t,de szó szerint betojtam a gatyába,pedig nem tartom magam műszaki analfabétának!
Tényleg ennyi a gond az S-25-ös motor beállításaival?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.09 18:18:33 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.05.16 14:21:12
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Budapest X.ker
Abszolult nem. Pár alapelvet kell figyelembe venni: bejáratásnál a gyári megadott értékkel kezd a menést, és utána a magas sebességi tűn kezdj el állítani, addig amíg nem kezd daráló hangot adni hirtelen gázelvételkor, de nagyon megy :twisted: . Aztán ha ez megvan, akkor jöhet az alacsony sebességi tű, gyorsuljon rendesen, de ne is erőlkdjön, és ne legyen szabálytalan a motor járása alacsony sebeségen. Majd a távirányítón és a karbin együttesen állítva az alapjáratot addig állítsd(meleg motornál) amíg nem gurul az autó vízszintes terepen ha nem húzol féket. Célszerű úgy beállítani az alapjárati csavarral, hogy kb középen álljon a távirányítón lévő "throttle" tekerő bizgentyű, hogy lefelé és felfelé is állíthass adott esetben, anélkül hogy a motoron állítani kéne, így meg könnyebb csak a távot használva. Remélem elegendő volt az én írásom, és azt is remélem hogy nem írtam hülyeséget. Én így csináltam, először nekem is megmutattták, de azóta 3 szor karburáltam be újra és újra alapról és jól megy :twisted: . Ha nem volt elég amit írtam, akkor pajzit kérdezd ő a mastermind!!! :)

_________________
SAVAGE28 Hemicuda (msn: spongyabob@vipmail.hu)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.09 19:57:54 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
szia
en asszondom eloszor ne egyedul,de elobb utobb raerzel,es kesobb hang alapjan betod allitani a motort

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.09 21:02:57 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Dankopi. Amit Savy írt, az ne kövesd. Vannak cikkek, leírások, inkább olvasd el azokat.

A kérdésedre a válasz pedig: ez modellezés, és "csak" annyi gondod lesz a Savage-vel, amennyit csinálsz magadnak. Régi Savage-tulajdonosként azt mondhatom, hogy 10 meghibásodás közül 9 az én hibám/figyelmetlenségem, illetve ügyetlenségem (nekimentem valaminek, és tört valami).
Amugy meg nem is értem egészen pontosan a kérdésedet, mi az hogy ilyen sok gond van a Savage-vel? Konkrétan mire gondolsz?

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.10 05:36:10 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Szerintem sokan eggyetértenek azzal, hogy az S-25 motorja egyike a legkönnyebben karburálható hobbymotoroknak. Ezenkívül tartós, megbízható, és kellőképp igénytelen a kezdő felhasználóknak. Mindenképp elmondható hogy megfelelő üzemeltetés mellett igen tartós darab.
A Savage mint modellautó pedig egy átgondolt kiválló konstrukció. Masszív, robosztus típus. Persze megvannak a sajátos hibái... de ez minden típusnak megvan.
Én ajánlom neked mint első autó...
:integet

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hmmm..........
HozzászólásElküldve: 2005.06.10 17:12:47 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.11.14 19:06:18
Hozzászólások: 105
Köszi mki-nek,aki írt.
Sok karburálási problémát olvastam,és megilyedtem,kezdő lennék,és nemszeretnékúgy járni,hogy nem birom beindítani a motort.Nem vagyok műszaki analfabéta,de félek hogy pl.nem jó gyertyával próbálom indítani,meg hogy mire kitapasztalom a beállítást,addigra megőszülök.
Egy kérdés.mennyit illik bírnia egy S-25-ös motornak?mondjuk literben kifelyezve,mert hallottam már 70litert is,és 18 at is.Mondjuk rendes karbantartás mellett?Szerintetek melyik éri meg jobban?1 új Savage 25 RTR vagy egy használt,de tuning fékes,stb jó állapotú?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hmmm..........
HozzászólásElküldve: 2005.06.10 17:46:07 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.04.05 21:01:17
Hozzászólások: 352
dankopi írta:
Köszi mki-nek,aki írt.
Sok karburálási problémát olvastam,és megilyedtem,kezdő lennék,és nemszeretnékúgy járni,hogy nem birom beindítani a motort.Nem vagyok műszaki analfabéta,de félek hogy pl.nem jó gyertyával próbálom indítani,meg hogy mire kitapasztalom a beállítást,addigra megőszülök.
Egy kérdés.mennyit illik bírnia egy S-25-ös motornak?mondjuk literben kifelyezve,mert hallottam már 70litert is,és 18 at is.Mondjuk rendes karbantartás mellett?Szerintetek melyik éri meg jobban?1 új Savage 25 RTR vagy egy használt,de tuning fékes,stb jó állapotú?


Ha van cimborád aki modellezik akkor ha gondolod vehetsz használtat is , csak nézesd meg vele... ha nincs modellező cimbi akkor vegyél újat.... szerintem... ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.10 18:05:35 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.05.16 14:21:12
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Budapest X.ker
Ramses írta:
Amit Savy írt, az ne kövesd. Vannak cikkek, leírások, inkább olvasd el azokat.


Szia Ramses. Mit hibáztam, mert én is a "cikkekből és leírásokból tudtam meg, és nekem is egyszer megmutatta valaki, és azóta 4szer karburáltam már be a sajátomat(ma volt meg a 4. a nagy légszűrő miatt újra megtettem) nagyjából ezek szerint, talán em mvolt elég részletes és ott bele lehet kötni, hogy addig szegényítsd, amíg nem darál, egy kicsit alatta lehet maradni persze, de mondom én meg tudom csinálni így magamnak és rendesen afterrunozom is, és rendben van a motor, milyen hibát találtál benne, kíváncsi vagyok, eremélem mostantól megtanítasz és még jobban fog menni a motorom... ;) köszi

_________________
SAVAGE28 Hemicuda (msn: spongyabob@vipmail.hu)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.11 01:17:15 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hello Savy!

Hát akkor nézzük:
Savy írta:
Abszolult nem. Pár alapelvet kell figyelembe venni: bejáratásnál a gyári megadott értékkel kezd a menést, és utána a magas sebességi tűn kezdj el állítani, addig amíg nem kezd daráló hangot adni hirtelen gázelvételkor, de nagyon megy :twisted:

A magas sebességű tűt nem ahhoz kellene beállítani, hogy mikor dadog le a motor, hanem hogy a hőfoka megfelelő-e. Ezzel simán megfőzöd a motort :) A fődúsító a teljes fordulatszámtartományban befolyásolja a keveréket (mármint leveő-üzemanyag keveréket), vagyis tényleg ezzel kell először machinálni, de semmiképpen sem a "na most faszán megy"-ig kell betekerni. Kell menni vele egy-két gyors kört, és ellenőrizni a hőfokot. Ha meleg, nyitsz rajta, ha nem, akkor esetleg még zárhatsz rajta.

Savy írta:
Aztán ha ez megvan, akkor jöhet az alacsony sebességi tű, gyorsuljon rendesen, de ne is erőlkdjön, és ne legyen szabálytalan a motor járása alacsony sebeségen.

Ez így rendben is van nagyjából.

Savy írta:
Majd a távirányítón és a karbin együttesen állítva az alapjáratot addig állítsd(meleg motornál) amíg nem gurul az autó vízszintes terepen ha nem húzol féket. Célszerű úgy beállítani az alapjárati csavarral, hogy kb középen álljon a távirányítón lévő "throttle" tekerő bizgentyű, hogy lefelé és felfelé is állíthass adott esetben, anélkül hogy a motoron állítani kéne, így meg könnyebb csak a távot használva.

Az alapjáratot NEM a távirányítón állítod, hanem a karburátoron az alapjárat állító csavarral. Amivel te összekevered, az a szervó trimmelése. Régen rossz, ha a távval szabályozod az alapjáratot. Ha így karburálod be a motorod, akkor egy csomót fox vele szívni (fékezel, és leáll, vagy éppen ropogósra főzöd).

Óvasd el azokat a cikkeket, és keress bennük olyat, hogy trimmelés.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.12 11:20:36 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.05.16 14:21:12
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Budapest X.ker
Jó, oké, de azt is írtam, hogy ne azzal állítsa az alapjáratot hanem, hogy rakja középre a trimmet. Úghogy akkor rosszul fogalmaztam de én úgy gondoltam, hogy alapvetően a motoron kell állítani. Az elsőben meg iagazd van teljesen, hőmérő hiányában én így szoktam sajnos, de persze belátom hogy igazd van, oké, ha lenne hőmérőm követnélek!
Akkor bocsánat a hibákért! :roll:

Mennyünk hőmérőt venni! ;)
Bocsi mégegyszer

_________________
SAVAGE28 Hemicuda (msn: spongyabob@vipmail.hu)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 10 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség