Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 20:37:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 252 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.17 17:44:26 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Ehhez az autóhoz még nem volt szerencsém, de annyit el tudok mondani nagyjából a nitrós dolgokról, hogy kezdéskor ne nyúlj a csavarokhoz! Próbálj meg a trimmel játszani! Télen ajánlatosabb magasabb hőértékű gyertya használata. Indítás előtt ajánlatos hajszárítóval felmelegíteni a hengerfelyet és csak aztán beindítani. Saját praktikám:
Vedd le a légszűrőt, add maxra a gáztrimmet és fújj bele a rezó túlnyomás csövébe. Hallanod/ látnod kell, ahogy a karbiban folyik a nafta. Mostmár visszateheted a légszűrőt és a csövet. Forgasd át párszor a mocit, majd az izzítót ráhelyezve indíthatod is. Ha nem indul mehet még a trimmre, ha túl sok naftát kapott és nem fordul el, akkor gyertya ki, párszor átforgat és mehet vissza az egész. Ha nagyobb gáz húzásakor lefullad, adj rá többet. Kezdéskor érdemesebb hagyni több naftával és később fokozatosan visszavenni. Vigyázz, a meleg hengerfej csúnyán meg tud égetni! (én egyszer rámarkoltam)
De ha bemész bármelyik modellboltba, ott is szívesen segítenek neked.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hi
HozzászólásElküldve: 2009.02.17 18:00:30 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.01.27 17:06:13
Hozzászólások: 16
Köszönöm Matyinak a válaszát sajna a csavarokat nem tudom szerintem figyelmen kívül hagyni mert még nem működik rendesen tuti valami beállítási probléma lesz az előző tuléaj biztos eltekergette igy nincs a helyén sajnos .. amugy a modell tulajdonságaihoz annyit tudni kell hogy távirányítórol izzit és onnan is lehet csak indítani (önindítós) viszont irtál olyat amit még nem próbáltam egyszóval jo kis cucc csak kezdésnek lehet hogy kicsit benéztem :( mert bonyolult meg elég régi 2 éves de a motor az nem az nemrég került bele de márt nem tudok ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.17 18:14:23 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Ne nyúlj a csavarokhoz ha nem értesz hozzá! Azzal csak tönkretennéd!Vidd be egy modellboltba és ott tökéletesen megcsinálják neked.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hali
HozzászólásElküldve: 2009.02.17 18:38:23 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.01.27 17:06:13
Hozzászólások: 16
oké holnap ugyis megyek az egyikbe remélem ott beállítják ... bár annyira nem vagyok analfabéta mert autoszerelő és autóvillamossági szerelő a szakmám de ezek a motorok kicsit eltérnek a nagyobb társaiktól így inkább megfogadom a tanácsot és nem nyúlok hozzá ..

ötleteket tanácsokat továbbra is szívesen veszek a hogyan tovább érdemes tudni igy használd téli,nyári üzemek ill amiket ti tapasztalatból már tudtok kategóriákban

köszönöm ...

Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hi
HozzászólásElküldve: 2009.02.17 18:41:49 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.01.19 16:40:42
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Győr
holaci írta:
Köszönöm Matyinak a válaszát sajna a csavarokat nem tudom szerintem figyelmen kívül hagyni mert még nem működik rendesen tuti valami beállítási probléma lesz az előző tuléaj biztos eltekergette igy nincs a helyén sajnos .. amugy a modell tulajdonságaihoz annyit tudni kell hogy távirányítórol izzit és onnan is lehet csak indítani (önindítós) viszont irtál olyat amit még nem próbáltam egyszóval jo kis cucc csak kezdésnek lehet hogy kicsit benéztem :( mert bonyolult meg elég régi 2 éves de a motor az nem az nemrég került bele de márt nem tudok ...


Szia holaci!

Állítsd a fődúsító csavarját teljesen zárt állapotról 3 3/4 fordulatra. Az alacsony fordulatit meg a házzal egymagasságba. Így biztosan menni fog.
Meg nézd meg ezt: www.rcoffroad.hu/cikkek/motor-beallitas.php

Üdv: Kerék


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hi
HozzászólásElküldve: 2009.02.17 18:54:28 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.01.27 17:06:13
Hozzászólások: 16
Kerék írta:
holaci írta:
Köszönöm Matyinak a válaszát sajna a csavarokat nem tudom szerintem figyelmen kívül hagyni mert még nem működik rendesen tuti valami beállítási probléma lesz az előző tuléaj biztos eltekergette igy nincs a helyén sajnos .. amugy a modell tulajdonságaihoz annyit tudni kell hogy távirányítórol izzit és onnan is lehet csak indítani (önindítós) viszont irtál olyat amit még nem próbáltam egyszóval jo kis cucc csak kezdésnek lehet hogy kicsit benéztem :( mert bonyolult meg elég régi 2 éves de a motor az nem az nemrég került bele de márt nem tudok ...


Szia holaci!

Állítsd a fődúsító csavarját teljesen zárt állapotról 3 3/4 fordulatra. Az alacsony fordulatit meg a házzal egymagasságba. Így biztosan menni fog.
Meg nézd meg ezt: www.rcoffroad.hu/cikkek/motor-beallitas.php

Üdv: Kerék


köszönöm a tippet csak van egy probléma hogy nincs rajta alacsony járati csavar illetve nem találom olvastam amit küldél linket nagyon köszönöm rengeteg dolgot megtudtam van egy másik karbim is azon megvan mindkét csavar mint a képeken de azon a subert ki-be mozog mint a legtöbb kismotoron az enyém meg elforog van rajta egy furat az nyit ill zár igy nem értem a működését megpróbálok képet feltenni majd holnap rólla hogy érse mindenki hátha látott már valaki ilyet . mert nekem új sajnos a szervók pont ugy mozognak és vannak elhelyezve hogy a másik fajtát nem tutnám üzemeltetni ill már gondolkozom rajta el 90 fokos átalakítoval lehetne de jo lenne az eredetivel megoldani ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.18 11:55:32 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!

Ne ijedj meg a karbid müködésétől. Alapvetően ez a kétfajta rendszer van a kis motorok között elterjedve. Az egyik amiben ki be mozog a tű illetve a hengeres rész ami a torok nyilását szabályozza a másik pedig amiben forog. A tiéd az egyszerűbbek közé tartozik hiszen nincs rajta alacsony fordulati állitási lehetőség de ettől még tökéletesen kell üzemelnie.Álltalánosságban lehet kiindulási alapnak tekinteni, hogy a torok 1 és 2 mm között legyen nyitva alaphelyzetben a porlasztó tű pedig 2.5-3.5 között álljon. Ilyen hidegben a gyertya mindenképp egy meleg hőértékü legyen és nem árt a motor előmelegítése akár hajszáritóval. Sok oka lehet ha nem indul rendesen de akár még egy alapos átmosás is hasznos lehet hiszen használtan vetted és ki tudja hogy az elődöd hogyan használta valamint ha sokat állt beszárad benne a ricinustól kezdve minden. Jó próbálkozást
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hi
HozzászólásElküldve: 2009.02.18 12:44:37 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.01.27 17:06:13
Hozzászólások: 16
előszőr is tg11-nek köszi a segítséget ... mivel mossam ki a motort ? ezt hogyan kellene megejteni ? milyen modszere van most 3-as gyertya van benne ? mit tanácsolsz illetve a számok 1-5 ig it jelentenek pl 1 melegben jo mert alacsony magas hőmérsékletű (most lehet hogy akkora ökörséget irtam mint a ház de példának esetleg ... köszi a további jotanácsokat ...

most első lépésben alaposan kitakarítottam a verdát ...... mert ennek eddig csak tulajdonosa volt nem gazdája ...
lehet hogy sokad örültnek néznek hogy egy ilyennel kezdemami még nem is müxik rendesen de régi vágyam volt már egy ami büdös is és morog egy kicsit ugyhogy szeretném rendberakni és jokat szórakozni csak még sok tanács kell meg néha nem árt egy kis lelkesítés sem :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.18 14:17:53 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!

Mivel írod autószerelő vagy így szerintem nem fog gondot okozni a motor szétszedése és kimosása. Én petróleummal szoktam kimosni mert az elég szépen kitakarítja a belsejét . A lényeg, hogy szedd ki a motort a helyéről, vedd le a hengerfejet, szereld le a hátlapot ahol a starter van hogy lásd a hajtókart és akkor egy flaskával vagy nagyobb fecskendővel és ecsettel szépen kitakaríthatod az egészet. Persze a karburátorról sem szabad ilyenkor elfelejtkezni. Amikor rakod össze mindenhová tegyél néhány csepp afterrun vagy műszerolajat és a hengerfej csavarok meghúzására pedig különösen figyelj oda, ez nagyon fontos!!! mint az autó kerekeinél szemben lévő csavarokat húzz meg mindig és lehetőleg egyenletesen.
A gyertyák sorszámában nem vagyok száz%-ig biztos mert én másmilyen gyertyákat használok amik nem ilyen számozásúak. Ezt majd más biztos megmondja neked. De egy biztos hogy ilyen hidegben leginkább meleg hőértékű gyertya kell amit azt hiszem a magasabb számokkal jelölnek.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.18 16:25:47 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.24 03:48:42
Hozzászólások: 56
Idézet:
meleg hőértékű gyertya kell amit azt hiszem a magasabb számokkal jelölnek.
üdv


szerintem pont fordítva 8)

_________________
HPI Nitro3 RS4 1:10 3ccm
Kyosho Minitz06 1ccm 1:12 2Wd (Gmark)(1981)
Mantua Junior Strap 3.5ccm 1:8 buggy(Picco P21SE) (1988)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hali
HozzászólásElküldve: 2009.02.18 17:25:54 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.01.27 17:06:13
Hozzászólások: 16
köszi mindenkinek a segítséget jelenleg akkor most el leszek vele agy kicsit azt jövök ujjra ujjabb tanulási vággyal most egy kicsit takarítgatok meg minden ...

Igen amugy alapvetően nem okoz gondot a szétszerelés összerakás csak azért az alapokkal nem árt tisztában lenni :) köszi ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Nem tudom beindítani az autómat
HozzászólásElküldve: 2009.02.25 19:59:04 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.02.15 20:08:44
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.Van egy óriási nagy problémám.2hete vettem egy ofna Violatort amihez kaptam egy tökéletesen működő qworld startpadot.A történet folytatása az hogy az autó indítgatása közben leégettem a startpadba a villany motort, eközben mindösszesen egyszer sikerült beindítani. Ugyanis amikor rá nyomtam a startpadra az autót, mindig lefogta a startpadot. Tegnap vettem egy másik startpadot, és azzal is ugyan az a helyzet. A gumigörgő nem súrol az autó aljába, tehát nem az fogja meg, a motor mikor beindul akkor szépen megy, nem melegszik. Nagyon el vagyok keseredve, nem tudom mi tévő legyek, kérlek segítsen valaki, nem szeretném hogy ez a probléma már az elején el vegye a kedvem a modellezéstől.
Köszönöm előre is!!
Csaba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.25 20:14:28 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Indításkor nem szabad nagyon rányomni a járgányt a startpadra, mert akkor képtelen megforgatni a motort.
Próbáld érzéssel, kis rövid nyomásokkal, meglátod rá fogsz érezni.

Jó modellezést!

F_Gyuri


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.25 21:52:18 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.22 18:13:22
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Szeged
Szia!

Mivel írtad, hogy egyszer indítottad összesen az autót, így gondolom még nagyon nagy a kompresszió a motorban, talán ezért "nyöszörögnek" a padok! Még próbáld meg azt, hogy indítás előtt, a lendkereket forgasd úgy, hogy azt a legkönnyebben lehessen "tekergetni"! (Ilyenkor a dugattyú az alsó holtponthoz ér...) Ekkor már könnyebb dolguk van a startereknek, mert mire a dugó a felső holtponthoz ér, (ahol meg szokott szorulni) addigra már kellő lendületre tesz szert, hogy újra átforgassa a lendkereket!

És persze ahogy F_Gyuri is írta, nem kell izomból rányomni, csak érzéssel! (de az sem jó ha túl gyengén nyomod rá, mert akkor ledarálhatja a startpad gumi görgőjét, de majd rá fogsz érezni!)

Remélem tudtam segíteni, Üdv.: Zoli

_________________
Kép
GS Racing XUT Pro AD with SH and Sirio engine


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: RE
HozzászólásElküldve: 2009.02.25 22:01:24 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.02.15 20:08:44
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Sziasztok!
Olvastam a tanácsaitokat, amiket köszönök szépen. A motor egyébként nem új, mert az egész cuccot használtan vettem.Az igaz hogy elég nagy a kompresszió benne, mert elég átfordítani a felső holtponton. Most a délutáni próbálgatás közben egyszer sikerült úgy elkapnia hogy vagy 5 másodpercig forgatta egyfolytában. De aztán már nem sikerült megismételnem. Az lenne a legjobb ha valaki meg mutatná nekem élőben a technikáját. De az se lehetetlen hogy a motorral van baj, de akkor meg nem menne rendesen, és túl is melegedne, szerintem. Jó lenne ha lenne egy Debreceni kolléga aki tartana nekem élőben egy kis okítást.
Üdv
Csaba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: indítás
HozzászólásElküldve: 2009.02.26 09:42:21 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.05.13 15:20:10
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2119 Pécel
Szia.

Ezt a trükköt én is nemrég tanultam.

Ügyelj arra, hogy nem legyen benne sok üzemanyag az égéstérben és egy picit tekerd ki a gyertyát így elmegy a kompresszió-izzító rá, indít, gyertya visszateker. nekem bejött!

_________________
indián
Hobao Hyper st pro 2,4 Ghz
Tamiya tnx Gs4,2 27 Mhz (1,5)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.26 10:50:29 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!
Nem értem, hogy ha kicsit kitekered a gyertyát az miért jó. Ha túlszívta magát a motor és emiatt nem lehet indítani akkor teljesen ki kell a gyertyát szedni át kell a motort jó párszor forgatni és utána lehet megint próbálkozni. Debrecenben a böszörményi úton a javítóintézet magasságában van egy modellező klub. Ha utánajársz és megkeresed őket ott biztos nagyon szívesen segítenek neked.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: mhh?
HozzászólásElküldve: 2009.02.26 14:14:29 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.05.13 15:20:10
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2119 Pécel
Szerintem odaírtam, hogy ne legyen benne sok üzi.

_________________
indián
Hobao Hyper st pro 2,4 Ghz
Tamiya tnx Gs4,2 27 Mhz (1,5)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.26 14:51:29 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Szia tg11!
Ha kitekered a gyertyát az azért jó mert jó. :lol: De tényleg. Indítottam már én is így mocit mert nem akaródzott beindúlni. Aztán hamar leszoktam róla mert tiszta gedva lett a hengerfejem tőle így inkább már azt csináltom amit te írtál, csak fejjel lefele tartom a gépet így nem lesz annyira gedvás a hűtőborda.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.02.26 15:49:49 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!

igen a fejjel lefelét elfelejtettem hozzátenni, köszi a kiegészítést.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 252 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség