Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 16:08:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Téli bejáratás?-help!
HozzászólásElküldve: 2006.01.17 15:18:05 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.01.16 10:45:32
Hozzászólások: 4
Ma vettem egy Tamiya tnx monstert, égek a vágytól, hogy beindítsam!
Mit szólna hozzá az autó, ha
pl.:az
1. tankot a jó meleg garázsban kipufogtatnám alapjáraton, majd a
2. tanktól kint mennék vele szép lassú köröket, jó dús keverékkel?

Nem árt az időjárás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Téli bejáratás?-help!
HozzászólásElküldve: 2006.01.17 16:14:16 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.22 16:40:09
Hozzászólások: 748
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary, Earth
pug406 írta:
Ma vettem egy Tamiya tnx monstert, égek a vágytól, hogy beindítsam!
Mit szólna hozzá az autó, ha
pl.:az
1. tankot a jó meleg garázsban kipufogtatnám alapjáraton, majd a
2. tanktól kint mennék vele szép lassú köröket, jó dús keverékkel?

Nem árt az időjárás?


Hat ha melegben iditod be akkor nem lesz semmi problema. Kerdes, hogy hogyan vezeted ki a kipufogo gazt? Szilikoncsovel? Nagy autonal meg megcsinalnam hogy kivezeted a garazsajton, de itt... :?

Itt nem is a motor a homersekletrol van igazan szo... a hidegben az eg vilagon mindenre hatassal van, egy robbano motorra foleg, kepzeld csak el hogy mi tortenik a persellyel -5°C-on. Parasztnyelven osszemegy. Legjobb ha hosszasan melegited hajszaritoval ugy 40-50°C-ra. Eloszor inkabb sokaig hagyd pofogni aztan hosszu kicsi gazokat adj uresben. Tulajdonkeppen ha a motor elerte a 80-90°C-os homersekletet akkor mindegy neki bejaratas szempontjabol. Ja es nagyon sokaig ne menj olyan "dusan" mert az sem jo neki, aprankent szegenyits.

_________________
...american way of drive...
...american way of life...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.17 17:33:09 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Alapbol a garazsban megfulladsz az egy tank elpofogesenek a vege elott.
A kipuf. gazt kivezetheted szilikon csovel, de vigyazz, hogy a bejaratos motor nagyon sok olajat csopogtet ki a kipufogon. Tehat lejtsen az a cso, hogy tudjon folyni az olaj.
Mindenkeppen melegitsd fel a motort elso inditas elott. Az 50 fok mar tokeletes. Amikor pofog folyamatosan merd. Legyen dus, kopje az olajat, de melegedjen fel 80 fokra. (Zarj picit, ha hideg. Ha nem hat, akkor tekerd be a bordat rongyba)
Nemtom mekkora a tankod, en 125ccm naftat ertek egy tank alatt, tehat ha pl . 250ccm-es, akkor a tank felenel allitsd le. Es ne hagyd a tankot teljesen kifogyni, mert a tank vegen elszegenyedik a keverek.
A 2. tankot is pofogtesd szerintem, ezt olyan 90 fokon. (A ket tank kozott hagyd teljesen lehulni, aztan 2. inditas elott szinten melegitsd fel. A bejaratas soran mindig hagyd lehulni a motort a tankok kozott)
Ezutan kiviheted, ha mar bemelegedett, de kint is figyelj a homersekletere. Melegedjen fel olyan 100 fokra, ha kell tekerd rongyba a hutobordat.
stbstbstb (Mar leirtam par helyen ;) )
10 tankig tekintsd bejaratosnak, tehat finoman a gazzal. Eleinte csak gaz froccsoket adni, kicsit huzatni, a vege fele egyre batrabban a gazokkal es a huzatassal.
stbstbstb (Mar leirtam par helyen ;) )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.17 19:25:41 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.01.16 10:45:32
Hozzászólások: 4
Nagyon köszönöm, én is naggyából így gondoltam, de sokan mondták inkább tavasszal... Kezdem én a garázsban, van hőlégfúvóm, szépen módjával ott is be tudom járatni.-remélem...

Még egy kérdés:

Kötelező az after run??
Előző autómnál se ilyet, se légszűrőolajat nem használtam, rengeteget kibírt, most is tökéletes, de erre azért kicsit jobban oda akrok figyelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.17 20:20:18 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Hat az after run nem kotelezo, de erosen ajanlott.
A nem hasznalod a motort tobb, mint egy hetig erdemes megadni a motornak. Segit, hogy ne korrodalodjon el a belseje, ami nem hatrany ;)

Legszuro olaj nelkul viszont eszedbe se jusson hasznalni. Kotelezo dolog, ha fontos a motorod elete.
En speciel mar nem is moskodom a szivacsokat, hanem eldobalom kb. fel ora hasznalat utan. Neked is ajanlom. A finom por nagyon gyorsan megeszi ezt a kis szerkezetet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.17 23:06:50 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.13 18:06:05
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Budapext XII.ker.
Egy jó tanács, én belefutottam. Amikor az első tankot kipöfögted és hagyod lehűlni a motort, a leállítás után azonnal tekerd tovább a lendkereket kézzel, hogy a motor az alsó holtponton álljon meg, még véletlenül sem a felsőn. Ezt érezni lehet, a felső holtponton nagyon nehéz átfordítani. Ha nem vagy biztos a dologban, vedd ki a gyertyát és kukkolj be a lukon. Ha fent hűl le, összesülhet a dugó a hüvellyel és nagyon nehéz lesz beindítani. Saját tapasztalat :-(

_________________
Üdv:

P.

Hirobo Sceadu Evo 50
Graupner Micro Star 400
Hype Zircon Racing Buggy 40.xxx MHz :)
XRay M18 - Mamba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 09:13:21 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
P306 írta:
Egy jó tanács, én belefutottam. Amikor az első tankot kipöfögted és hagyod lehűlni a motort, a leállítás után azonnal tekerd tovább a lendkereket kézzel, hogy a motor az alsó holtponton álljon meg, még véletlenül sem a felsőn. Ezt érezni lehet, a felső holtponton nagyon nehéz átfordítani. Ha nem vagy biztos a dologban, vedd ki a gyertyát és kukkolj be a lukon. Ha fent hűl le, összesülhet a dugó a hüvellyel és nagyon nehéz lesz beindítani. Saját tapasztalat :-(


Igen, igen, igen.
Tokeletesen igaz, elfelejtettem mondani. Mindig tekerd az also holt pontra a dugot a lehulesek alatt. Ez nagyon fontos.
Koszi P306


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 19:30:05 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.10.26 09:55:17
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Veresegyház
Miért kell lehűteni? Amikor én bejárattam a .25-öst, a gyári gazdag keverék miatt nem igazán melegedett.

_________________
Raptor 50v2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 20:12:16 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
mferi írta:
Miért kell lehűteni? Amikor én bejárattam a .25-öst, a gyári gazdag keverék miatt nem igazán melegedett.



minden tank elpöfögése között le kell hogy hüljön.
Ekkor kell also holtpontra tekerni a motort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 20:16:46 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.10.26 09:55:17
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Veresegyház
Krisz25 írta:
minden tank elpöfögése között le kell hogy hüljön.
Ekkor kell also holtpontra tekerni a motort.


Ez ok. De van valami műszaki magyarázata?

_________________
Raptor 50v2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 20:22:01 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
mferi írta:
Krisz25 írta:
minden tank elpöfögése között le kell hogy hüljön.
Ekkor kell also holtpontra tekerni a motort.


Ez ok. De van valami műszaki magyarázata?



Pontos tudományos magyarázatot nem tudok irni.
De saját elgondolásom az,hogy mivel a dugattyu,és a hüvely,különbözö anyagbol van,más a hötágulása is.Mivel a dugattyu a hüvely felsö részénél szorosan van illesztve,azaz fesziti szét.Ha lehülés közben fönt van a dugattyu,megragadhat,és károsan befolyásolja az összekopás minöségét.
Remélem érthetö :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 20:29:59 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.22 16:40:09
Hozzászólások: 748
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary, Earth
Krisz25 írta:
minden tank elpöfögése között le kell hogy hüljön.


Miert is kell minden tank utan hagyni lehulni? Ezt megmagyaraznad? dehulyevagyok

_________________
...american way of drive...
...american way of life...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 20:35:49 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.02.25 13:47:41
Hozzászólások: 955
Tartózkodási hely: Bp- XIII.
ja ezt én sem értem
én tavaj télen kb -5 fokban járattam be az sts mocimat, és semmi bajom vele :lol: , de ott nem vártam egy percetsem, foyamatos volt a bejáratás szünetek nélkül

_________________
nyugdíjban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 21:32:01 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
gergew írta:
Krisz25 írta:
minden tank elpöfögése között le kell hogy hüljön.


Miert is kell minden tank utan hagyni lehulni? Ezt megmagyaraznad? dehulyevagyok



Valoban.
Lehet nem KELL hogy lehüljön.De 1 autonál elég hosszu idöt vesz el 1 tank elpöfögése alapjáraton,kis fordulaton.Nem hiszem hogy szünet nélkül nem unod meg.
De öszintén nem tudom a magyarázatát...hiszen lehet egyes autoknál 10 perc is egy tank,meg lehet 35 perc is.
Hátha van valaki aki okosabb,és megmondja a frankot :) ,hiszen a gyártok ezt javasolják többnyire.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 22:23:14 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Krisz25 írta:
gergew írta:
Krisz25 írta:
minden tank elpöfögése között le kell hogy hüljön.


Miert is kell minden tank utan hagyni lehulni? Ezt megmagyaraznad? dehulyevagyok



Valoban.
Lehet nem KELL hogy lehüljön.De 1 autonál elég hosszu idöt vesz el 1 tank elpöfögése alapjáraton,kis fordulaton.Nem hiszem hogy szünet nélkül nem unod meg.
De öszintén nem tudom a magyarázatát...hiszen lehet egyes autoknál 10 perc is egy tank,meg lehet 35 perc is.
Hátha van valaki aki okosabb,és megmondja a frankot :) ,hiszen a gyártok ezt javasolják többnyire.


Én a javaslatok ellenére úgy szoktam bejáratni, hogy nem engedem kifogyni az üzemanyagot. Amikor a fél tank kifogyott akkor rátöltök és így pöfögtetek el vele 3 tankot, és utána még hármat lassan nyolcasokat írogatva. Természetesen ha közben karburálni kell akkor azt megteszem.
Szerintem az a legjobb ha állandó hőmérsékleten történik a bejáratás és nem hagyom 20 percenként lehülni aztán újra felmelegedni a motort.
De hangsúlyozom ez az én magánvéleményem, eddig minden motorom nagyon hosszú ideig működött probléma nélkül.
F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.18 22:50:10 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
Én is leirnám saját tapasztalatomat régröl.
Korábban vettem Sirio 27 es motort.Abbol is a legjobbat.
Mivel ugy gondoltam,hogy mindent a legjobban akarok csinálni,megvettem a trinity által gyártott speciális bejáratáshoz kreált üzemanyagot.Magas olajtartalom stb...
Szenvedtem nem keveset vele.Leállt állandoan,képtelenség volt felmelegiteni a motort.Sajnos a motor megsinylette a dolgot.
A második tankra elmult a kompresszio belöle.
Nem esett jol,mert akkoriban az a motor 400$ volt.
Dehát,tanulopénz,csak kicsit drága :?
Soha többet nem használtam hasonlo üzemanyagot,söt,(a saját motorjaimat nem is nagyon járatom,kb 2-3 tank.)Nem követendö :)
A hivatalos verzio ugy szol általában,hogy minden tank között,mig hül a motor,tekerd az also holtpontra a motort.
Persze ha nem állitod le,akkor nincs mit odatekerni....nem hiszem hogy káros lenne egyik verzio sem.
A tankot ahogy F_Gyuri mondta,nem szabad kifogyasztani teljesen,hiszen ilyenkor elszegényedik a keverék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.19 00:29:13 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Hát, akkor, hogy teljes káosz legyen a kép, elmondom, én is, hogy hogyan szoktam bejáratni motort. :-D :-D :-D

Lényegében a külső hőmérséklettel nem foglalkozom. Ha már jár a
motor, úgyis átfűti magát egy pillanat alatt...

Annyi, hogy ha hidegben modellezem/járatok, kicsit rá kell nyitni, hiszen
minél hidegebb van, annál sűrűbb a levegő, annál inkább lekevesel a
motort... (Járatáshoz szoktam egy 2% ricinust hozzáadni.)

Viszont indítás előtt a motor 30-40 fokra felmelegítem radiátoron, hogy
maga az indítás, és a bejáratás legérzékenyebb része, a legeleje
ne rideg, kenetlen fémfelületekkel történjen.

Tehát előmelegít, és utána ki a garázs elé, indítani, de hamar!

Elindít, majd két tankot dúsan, megemelt alapjáraton, kis
gázfröccsökkel kijárat. (Nem üresre, hiszen akkor a végén lekevesel!) Hő
az elején max 60-70, végül 80-90 fok.

Tankolás, majd még melegen (langyosan) újraindít. Azonos, rotyogós
setuppal földön sétálgatás, fokozatosan egyre nagyobb gázok.

Kb 6-8. startra felengedem a hőmérsékletet 110 fokra. Eddigre a motort
bejáratottnak tekintem, fokozatosan lehet zárni rajta.

Utána mehet a nyélgáz.

Kihűlni sima autózáskor sem engedem a motort, ha nem muszáj.
(Bejáratáskor pláne nem!) A hidegindítás a motor élettartamának a
legnagyobb ellensége szerintem.

Az autós motoromban még csak 10 lityi van, de kiválló egészégnek
örvend. Az egyik (OS MAX 50 SX Hyper) helis motoromban viszont
több, mint 300 start volt, amikor eladtam a helivel. Az 900 deci 30%-os
cucc. Vagyis 90 liter. A moci olyan, mint újkorában. (Már másik gazdinál
van, de megy neki, mint az óramű...) Persze a heliben a motor másképp
van igénybe véve, de azért az sem piskóta.

Áron


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.19 08:10:36 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.04.13 14:30:38
Hozzászólások: 287
Tartózkodási hely: Röjtökmuzsaj
gergew írta:
Krisz25 írta:
minden tank elpöfögése között le kell hogy hüljön.


Miert is kell minden tank utan hagyni lehulni? Ezt megmagyaraznad? dehulyevagyok


Ha jól tudom azért, mert a üzemi hőmérsékleten kitágul a hüvej + a dugó, és ha a bejáratási tankok között nem hagyod lehülni, akkor nem úgy kopik össze ahogy "kéne"(legtöbbször úgyis hidegen indítod tavasztól-őszig).A bejáratás alatt azért kell alsó holtpontra tekerni kihüléskor, mert a hüvej felfelé szükül és a dugó megszorulhat benne.
Ha jól tudom.
:-D

_________________
Bodobali
Hong Nor Violator
http://kepek.rcoffroad.hu/public/xxxxx.jpg
Hong Nor X1CRT Pro STS 28 GRP Grip


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.19 10:25:43 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
Szerintem mindenki gyakorlatilag ugyanarrol beszél.Nem hiszem hogy a 3-4 hideginditás,amiböl ugye 1 hideg valojában,az nagyon befolyásolná a motor élettartamát.A melegités mindenképpen jo ebben az idöben.
Viszont inkább az a baj,hogy ebben az idöben nem könnyü bejáratás alatt elérni a 80-90 fokot.Ahhoz takargatni kell a hütöbordát.
A tavasz-nyár sokkal könnyebbé teszi a dolgot. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.01.19 11:11:59 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.13 16:22:37
Hozzászólások: 1090
Tartózkodási hely: Budapest
Hi nem tudjátok hogy tamiya tnx be lehet rakni a savage 4.6 os motort?

_________________
Van egy kisautóm egy szevidzs huszonöt négy eggyes
Meg van még nekem egy szevidzs iksz négyhat bik blokk
És még van egy tamijjja efszázkettőgétém
szijasztok!
:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség