Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 09:16:50

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 23 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Csapágyak, milyet hova
HozzászólásElküldve: 2006.12.23 03:25:59 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.02.25 13:47:41
Hozzászólások: 955
Tartózkodási hely: Bp- XIII.
Hi
Sokat gondolkodtam , hogy miyen típusú csapágyakat rakjak az autómba,
főleg abba amivel versenyezni fogok /offroad/
adott a fém porvédős,gumi porvédős, fém és gumi porvédős és a kerámia golyós fémporvédős csapágy

kuplungharangba a kerámia a nyerő, tovább bírja
de a kerékagyakba, diffikhez, kihajtásokhoz melyiket jobb
ugye elvileg a fém porvédősnek kissebb a surlódása, viszont jobban nyeli a port
gumis, ennek az ellentétje
kerámia lenne a tuti , de az meg nem 2 fillér

ki mit mond erre
hisz talán ez is pár % ot javíthat a köridőn
;) 8)

_________________
nyugdíjban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.12.23 17:29:01 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Szerintem kerámai olyan helyre nem való, ahol erősen ki van téve pornak és/vagy komoly dinamikus erőnek. Vagyis szvsz a kerámiagolyós csapágy nem túl jó választás sem a kupplungba, sem pedig a kerékhez.
A gumi porvédős már jobb, mert jobb a tömtése, de az meg a hőt nem bírja. Az tehát a kerékagyakba megfelelő. A fém porvédős bírja a hőt, az menjen tehát a kupplungba.
A kerámia pedig inkább a motor főtengelyéhez javallt.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.12.23 17:38:42 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Szia Ramses!
Akkor mit ajánlasz a kuplungba? Csak azért kérdezem mert elég gyakran kell cserélgetnem. Eddig azt hittem, hogy oda a kerámia a legjobb... :roll:

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.12.23 18:31:25 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2006.03.19 10:13:27
Hozzászólások: 112
Tartózkodási hely: Miskolc
Sziasztok!

Ha jól tudom akkor a gyári versenyzők töbsége kerámia csapágyat használ a kuplungba! Sokszoros élettartam a simával szemben!
Például ezt:http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_24_151/products_id/9017

Ha van lóvé akkor meg ennél nem igen van jobb 8X16-os:http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_24_151/products_id/9016

Ezeket a csapágyakat kimondottan modellezős célokra fejlesztik ki gyártók mint például a Boca Bearings !

Üdv!

_________________
RC MISKOLC OFFROAD TEAM
Bársony Csaba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.12.27 01:12:17 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Sztem a kerámisá éppolyan gyorsan tönkre megy, mint a sima acélgolyós (off-road-ról beszélek, buggy-ról). Hátránya viszont, hogy drága.
Vagyis rossznak nem rosszabb, de nem is jobb...meg ráadásul drágább is.
A 10$-s ár nekem kicsit soknak tűnik, bár nem emléxem mennyi egy nem kerámiás, fém porvédős csapágy.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 16:20:59 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Hali!
Felmerült számomra egy probléma mégpedig a csapágyak kenésével kapcsolatban.
Eddigi tisztítási módszerem:
A gumis tömítésű csapágyak tömítőgyűrűit eltávolítottam,malyd kitisztítottam,feltöltöttem olíjjal és hagytam lecsöpögni egy napig.Ezek után egy kis zsírt tettem bele (tényleg nagyon keveset,hogy ne legyen nagy az ellenállása,azért zsírt mert az nem fojik ki olyan könnyen),ezek után a tömítéseket disszaillesztettem.
Ezen eljárás után 1-2 tanknyi (savage) használat kövertkeztében elkezdtek nyikorogni.

Szerintetek mit nem csinálok jól?
Várom az ötleteket,és más tisztítási/kenési módszereket.

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 16:23:18 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Én Serpent csapágy olajat használok, igazán kitünő, eddig semmi gondom nem volt vele.
F_Gyuri


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 16:31:11 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Gondolom a te olajad svan olyan sűrű,hogy ne follyon ki 1s alatt.

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 16:32:50 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
egy tipp a csapágyakra:

vegyél fém porvédős csapágyat.első használat előtt tedd bele egy kimosott konzervdobozba és öntsd fel olajjal addig amíg jól el nem lepi.irány a tűzhely és finoman melegítsd fel.csomó levegőbubrék kijön belőle.vigyázz nehogy megégesd az olajat mert úgy már nem ken rendesen!ha ezt megcsinálod sokkal tovább fogják bírni a csapágyak.

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 16:39:20 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Kb hány fokon gondolod?Ha ezt megcsinálom,akkor mennyi időközönként kel megismételni?


F_Gyuri írta:
Én Serpent csapágy olajat használok, igazán kitünő, eddig semmi gondom nem volt vele.
F_Gyuri

-Be tudnád linkelni,mert nem találom a serpent oldalán

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 16:48:35 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
[quote="Big"]Kb hány fokon gondolod?Ha ezt megcsinálom,akkor mennyi időközönként kel megismételni?


azt lesni kell mert akkor jó ha lassan elkezd jönni belőle kifele a levegő.sajna konkrét értéket nem tudok .

szerencsétől függően akár meg is kétszereződhet a csapágy élettartama.elviekben egyszer elég vele megcsinálni de ez igénybevétel függő

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 16:52:12 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
És gondolom speciális csapágyolaj a legjobb.

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 17:51:18 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Ezek a csapágyak (is) ún. "élettartam" olajozásúak, vagyis ezeket nem kell olajozni, kivéve ha nagyon extrém helyzetnek vannak (pl ugye por) kitéve. Viszont szétszedni a legnagyobb hiba, mivel sosem fogod úgy összerakni, ahogy azt kell, még ha csak a porvédőt távolítottad is el.
A csapágyakat legföjjebb kiáztatni lehet (finom olajban), vagy ultrahangos tisztítóban tisztítani, de semmiképpen nem szétszedni.
Amúgy meg ua.-t az olajat használom, mint a F_Gyuri, és tökéletes. Persze, kifolyik, de amennyi bejut, az pont elég (vékony filmréteg), nem kell ezeknek tocsogni az olajban, pláne nem a zsírban :)

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 18:16:35 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
SZiasztok!

Elég érdekes dolgokat olvasok itt a csapágyak tisztításával kapcsolatban, én elektroval versenyzem, ott minden futam előtt illik csapágyat mosni.
Most meglepődve ovlasom, hogy nem javasoljátok a csapágy szétszedését.
A kérdésem az lenne, hogy nekem msot nemrég koszolódott el 2 kerékcsapágyam, értsétek ez alatt, hogy nagyon nehezen jár... Úgy gondoltam szétszedem és megcsinálom mint az elektronál, de a ti tapasztalataitok alapján, lehet, hogy ez mégsem jó ötlet?
Ti hogyan tisztítanátok ki szétszedés nélkül egy fémporvédős csapáygat, ami eléggé el van koszolódva? Sajnos nincs ultrahangos tisztítóm...
Elég az ha féktisztítót kap rendesen, meg benzinbe áztatom?
A másik dolog, hogy itt látom, hogy ti olajjal emg zsírral kenitek a csapágyakat, én Technoslide-al szoktam, akkor ezek szerint ez sem ahsználható, inkább kenjem csapágyolajjal?


Üdv és köszi a segítséget előre is

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 18:21:03 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
oceanearth írta:
Ti hogyan tisztítanátok ki szétszedés nélkül egy fémporvédős csapáygat, ami eléggé el van koszolódva?


Sehogy. Az kuka. Ha nem lehet kitisztítani, akkor kidobom, és új megy bele. Amúgy meg a féktisztítót teljesen kimossa, még a kenést is. De szerintem ennyire fölösleges elmenni, ki kell dobni.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 18:41:39 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Ramses írta:
oceanearth írta:
Ti hogyan tisztítanátok ki szétszedés nélkül egy fémporvédős csapáygat, ami eléggé el van koszolódva?


Sehogy. Az kuka. Ha nem lehet kitisztítani, akkor kidobom, és új megy bele. Amúgy meg a féktisztítót teljesen kimossa, még a kenést is. De szerintem ennyire fölösleges elmenni, ki kell dobni.

:Ramses Ramses :Ramses


Köszi, értem, hát azért ki nem dobom, szétszedem és emgkuksizom miylen belül.

üdv és köszi

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 18:47:57 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Én azt csináltam a fémbetétessel,hogy ráfújtam egy adag zsíroldó spray-t és kompresszorral átfújtam,aztán letöröltem,malyd megin kifújtam addig amíg már semmi szenny nem jött belőle!Utána persze újra kentem.
Nekem ez bevált.

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 19:40:14 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2006.03.19 10:13:27
Hozzászólások: 112
Tartózkodási hely: Miskolc
Sziasztok!

Nem értem minek az offroadba szétszedni a csapágyat az eredeti kenőanyag pont jó és elég bele nem hiszem hogy gond lenne az ellenálása 3.5ccm-es motornak! Ha meg kosz megy bele akkor már úgy is mindegy neki mert ha kimosod és még jól is forog szemre ,a kosz ami belekerült és csak egy kis ideig is forgott benne már véglegesen kinyírta a golyókat! Tehát csere! Nameg szétszedéskor csak a porvédő minőségét rombolhatod jobb biztos nem lesz!

Üdv!

_________________
RC MISKOLC OFFROAD TEAM
Bársony Csaba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 19:53:38 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Baresz írta:
Sziasztok!

Nem értem minek az offroadba szétszedni a csapágyat az eredeti kenőanyag pont jó és elég bele nem hiszem hogy gond lenne az ellenálása 3.5ccm-es motornak! Ha meg kosz megy bele akkor már úgy is mindegy neki mert ha kimosod és még jól is forog szemre ,a kosz ami belekerült és csak egy kis ideig is forgott benne már véglegesen kinyírta a golyókat! Tehát csere! Nameg szétszedéskor csak a porvédő minőségét rombolhatod jobb biztos nem lesz!

Üdv!


Szia!

Mint mondtam én az elektromos tapasztalataimból indultam ki... Elhiszem, hogy sok bennetek az indulat a sok hülye kérdés miatt, amit a napokban pár ember feltett, de azlrt ezt ne pont rajtam töltsd ki :D.
Mint mondtam ahol én versenyzek, ott szinte mindenki minden verseny előtt szétszedi és kimossa a csapágyait és megtisztítja, pl. a beégett szőnyegszösztől, ezért gondoltam, hogy a szétszedés itt is alkalmazható, de akkor inkább veszek 8db új csapágyat.

üdv és köszi

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.02 20:26:02 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Hali!
Elektromosban lehet, hogy ki lehet mosni. :roll: Én nemtom mert csak robbanósom van. De nálam pl. egy nyári, 35°C-os csapatás után ahhol a beton vagy 50°C-os (és nem zárt térben, szőnyegen), kompletten ki kell cserélni a kuplungharang csapágyat mert darabokra hullik. De csak az a csapágy megy mindíg tönkre. A kerék-, diffi csapágyak már 2 éve ott figyelnek a verdába. De két 3-om csapatás után a kuplungban cserélni kell. Oda megoldás lenne a kerámia csapágy?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 23 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség