Kedves HEAD
A Dura motor mindegyike igen szoros ujjonan. Durván 20 tank utánn fog meglazulni úgy, hogy könnyen indúl. Ha eltekertél mindent akkor aztán rumlid van rendesen mert ez tetőzi a dolgokat. A karburátor csavarjain 1/8 fordulatok igen nagy változást okoznak.
Na akkor GO az elejére.
A főfuvóka csavarját /ez az a csavar az amelyiket felülről látod és az aljára az üzemanyag cső csatlakozik/ tekerd be teljesen. Finoman ne húzd meg érezni fogod hol a vége. Ebből a pozicióból kifelé csavard 4 teljes fordulatot /ez a főfuvóka tűszelep/. Ez a gyári alap beáll. a bejáratáshoz
A karburátor tank felöli oldalon ahová a gázkar csatlakozik va szintén egy tűszelep csavar sűlyesztve a forgó tengelybe. Ezt szintén csavard be teljesen /nem meghúzni/ majd onnan vissz egy 1/2 fordulatot.
Így a két tűszelep olyan állásba kerűl ami megközelíti az optimumot.
OK.
Kapcsold be a távvezérlőt és az autó rádió vevőjét.
Húzd le a gáz trímet a távvezérlőn. Ilyenkor a gázszervó visszatólja a gázrudazatot a motor felé.
A szervó olgalán van a gáz rudazaton egy beállító szem imbusz csavarral van rögzítve. Lazítsd ki az imbusz csavart és tóld a rudazaton a motor felé. Ca. 1-2mm-re legyen attól a ponttól ahonnan a szervó húzni kezdené. Rögzítsd.
Evvel a manőverrel elérted azt, indításkor ha felhúzod a trímet akkor a servó gázt ad a motornak.
INDÍTÁS.
Húz fel a trímet /Gázkar melett az a kis csúszó poti/ Ca. félig.
Pumpáld fel az üzemanyagot nézd a nipi csövet. Felér a karbihoz az üzemanyag és még nyomj egyet.
Izzító rá
Berántás
Berántás
Beidul, izzító még marad 5 sec és leveszed.
A motor a trim állásának megfelelően valamilyen fordulaton forog ha magas húzd a trimet lefelé, ha alacsony emeld a fordulatot a trimmel.
Hagyd járni. Legyen üzemmeleg.
Állítsd be a trímen a jó alapjárati fordulatot.
Ha minden jó akkor a karburátoron a légszűrő alatt van egy fekete szinü csavar ami alatt egy rugót is látsz. Ez a mechanikus alapjárati csavar. Csavard be finoman addig amid meg nem szorul.
Hüzd le a távvezérlőn a trímet. A motor fordulat ott fog maradni.
Thomas