Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 08:42:08

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: "Tuning" Hengerfej
HozzászólásElküldve: 2005.02.24 17:37:35 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Sziasztok.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy nagybátyám esztergájos. Régóta foglalkoztat valami...mégpedig az hogy mi lenne ha rézből csinálnánk hengerfejet. Köztudott, hogy a réz jobb hővezető, ezáltal mindenképp gyorsabban adná le a fölös hőt mint az eloxált alumínium.
Érdekelne az öregek véleménye a témában.
:integet

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.30 02:04:34 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.04.16 03:11:37
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Kaposvár
A réz nehéz és túl puha

_________________
Serpent Impulse SX12
Serpent 720: SX12 SS 5P-T MS
Serpent Impact M2 Rex ET-15
Cen GST 7.7
És egy kincs! BMT 891, PiccoMega .21 LS (veterán)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.30 07:07:57 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
hátha tiszta rézbQl van arra igaz de ha vmilyen ötvözet az már lehet jó és biztos jobb is a hQvezetése szerintem

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.30 13:43:43 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Esetleg titánból... :twisted:
Szerintem az alu se túl kemény... De nem is a keménység a lényeg.
Rézből lehetne kisebb méretű hengerfejeket csinálni...
Amennyivel puhább annyival kisebb és ezáltal kevésbé sérülékeny.
Próbálta valaki gyakorlatban?

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.30 16:29:05 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.02 18:26:20
Hozzászólások: 407
Tartózkodási hely: Budapest XII
Egy fontos dolog! A reznek valoban jobb a hovezeto kepessege mint az alué, de rosszabb a holeado kepessege. Lasd a PC proci hutoknel nagy fordulatu (5-6000Ford/min) ventillator kell hogy elvezesse azt a homennyiseget amit felvett a CPU-rol.
En inkabb azt javasolom, hogy 7075-os alubol csinaljatok hutot, allitolag 30%-al jobban hut!! En nemsokara remelem ki is probalom. hurra
http://www.novarcproducts.com/

_________________
:cola fuj ez nem sör!

SANWA M11
HB D8/ Ninja JX21B
HB D4
LOSI XX-4 WE


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.30 17:10:49 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Es az meg senkinek nem jutott eszembe, hogy pl. az alvazat remelkul lehetne hasznalni?
Szep nagy felulet, az egesz erintkezik a levegovel. Lejjebb lenne az auto sulypontja.

Bar bonyibb a tervezese es megvalositasa, mint egy "sima" uj hengerfejet raheftolni. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.30 19:41:09 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Nemrossz ötlet. Viszont a réz alváz qrva nagy többletsúj. :?

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.31 06:57:25 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Nem kell az rezbol. Van szep 7076-os alvaz is. Bar en ehhez (is) tok hulye vagyok, Piit kollega szerint az jo vezeto. Csak egy otlet volt, nemtom miert nem alkalmazza egy auto, vagy motor gyar sem. Gyanitom a "kompatibilitasi" gondok miatt.

Kicsit mas.
Azert az se jo, ha szarra hutjuk azt a szegeny motort szerintem. En eddgi azt tapasztaltam, hogy mindegyiknek van egy optimalis homerseklete, amikor a legbikabb. Ha tul meleg, akkor veszit az erejebol foleg nagy fordulatnal. Ha tul hideg, akkor meg nem lehet rendesen bekarburalni, fuldoklik.
Es szerintem az se egeszseges, ha 80 fokos az uj bordaval az a motor, ami a regivel 120 volt, ugyanolyan karburalas mellett. Ha akkor elkezded szegenyiteni a kevereket, mert "lehet, hiszen csak 80 fokos", akkor OK, hogy pl. 115 fokos lesz a moci, ami mondjuk jo. De a kenese nem lesz eleg szerencsetlennek.

Szerintem, aztan lehet, hogy nincs igazam. Mindenki kiserletezzen kedve szerint, de csak kis lepesekben javasolnam, nem tul drasztikusan.
:integet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.31 12:27:56 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
azon kívül hogy nehéz még azért sem jó a réz mert nem illik összerakni az aluval mert ha jól emlékszem elQjön egy galvánelem "effektus"

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.25 17:42:13 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.05.25 17:15:55
Hozzászólások: 4
No meg ne is emlitsük azt hogy a réznek kisseb a a hötágulási is mint az aluminiumnak! Tehát nem lehetne jo kompressziot összehozni az égéstérben!
Szerintem ezzel hadjál fel nem hiábba csinálják abbol az anyagbol a dugót!
:shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.25 20:28:00 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Hi!

pajzi írta:
Nem kell az rezbol. Van szep 7076-os alvaz is. Bar en ehhez (is) tok hulye vagyok, Piit kollega szerint az jo vezeto. Csak egy otlet volt, nemtom miert nem alkalmazza egy auto, vagy motor gyar sem. Gyanitom a "kompatibilitasi" gondok miatt.


A motorágyon keresztül hűt az alváz is. Nézd meg, hogy amikor
forró a motor, milyen kellemes langyi az alváz.

pajzi írta:
Kicsit mas.
Azert az se jo, ha szarra hutjuk azt a szegeny motort szerintem. En eddgi azt tapasztaltam, hogy mindegyiknek van egy optimalis homerseklete, amikor a legbikabb. Ha tul meleg, akkor veszit az erejebol foleg nagy fordulatnal. Ha tul hideg, akkor meg nem lehet rendesen bekarburalni, fuldoklik.
Es szerintem az se egeszseges, ha 80 fokos az uj bordaval az a motor, ami a regivel 120 volt, ugyanolyan karburalas mellett. Ha akkor elkezded szegenyiteni a kevereket, mert "lehet, hiszen csak 80 fokos", akkor OK, hogy pl. 115 fokos lesz a moci, ami mondjuk jo. De a kenese nem lesz eleg szerencsetlennek.

Szerintem, aztan lehet, hogy nincs igazam. Mindenki kiserletezzen kedve szerint, de csak kis lepesekben javasolnam, nem tul drasztikusan.
:integet


Tökéletesen igazad van.

A hengerfej hőmérséklete "másodlagos."
Mutatja, hogy kb helyes-e a keverék, de attól, hogy azt
megnöveljük, vagy a hűtés hatékonyságát javítjuk, még
nem lesz a motorunk sem tartósabb, sem hidegebb...

A mi motorjainkat (izzógyertyás, metiles motorokat) alapvetően az üzemanyag keverék hűti belülről. (20% nitrónál kb. 1:4 a üzemanyag-levegő keverék aránya. Ez mondjuk egy benzines motornál 1:15.)
Így marad meg a termikus egyensúly ilyen bődületes fordulatszám
mellett is. Ha a keveréket elszegényíted, a szegénykeverékes égés
extra hőt termel, a kenés is elmegy, ezt látod a hengerfejen.

Attól, hogy a hengerfej nagyobb, a hőmérséklet látványra
alacsonyabb lesz, de a szegénykeverék miatt a motor ugyanúgy
elkopik. (Dugó-hüvely, csapágyak, mind szarrá megy...)

Szóval a gyártók nem hülyék. Nem azért nem gyártanak nagyobb
hengerfejet, mert nem tudnak nagyobb öntőformát csináni... :)

Cső!

Áron

P.S: (Helik esetében, ahol még kritikusabb a hőmérséklet
végigolvastam a témát. (Ott alapvetően a turbina és a turbinaház
tuningon gondolkodtak. Ott ugyanerre jutottak az amerikai öregek.
Pontos karburáció, folyamatos füstcsík, és szépen megy a motorunk a "végtelenségbe." :) )

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.07.25 14:22:06 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
Sziasztok, robogóknál már hallottam, de kiváncsi vagyok, hogy itt is lehet-e ilyet?
HENGER MEGFURÁSA, HOGY NAGYOBB CCM LEGYEN!

Na szóval csinált már valaki ilyet és egyeltalán szoktak ilyet csinálni modelleknél?

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.07.25 21:23:23 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.18 13:39:39
Hozzászólások: 128
ebencz írta:
Sziasztok, robogóknál már hallottam, de kiváncsi vagyok, hogy itt is lehet-e ilyet?
HENGER MEGFURÁSA, HOGY NAGYOBB CCM LEGYEN!

Na szóval csinált már valaki ilyet és egyeltalán szoktak ilyet csinálni modelleknél?

ebencz


Szia!
A nitrrós motorok precíziós szerkezetek, ebből adódóan nem működik a felfúrásos módszer. Ha nagyobb köbcentit akarsz vegyél nagyobb motort bele. Bár első körben jobb ha tapasztalatokat szerzel az alap mocival és ha már tudod jól irányítani, kezelni, stb. akkor érdemes egy nagyobba beruházni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség