Hi!
pajzi írta:
Nem kell az rezbol. Van szep 7076-os alvaz is. Bar en ehhez (is) tok hulye vagyok, Piit kollega szerint az jo vezeto. Csak egy otlet volt, nemtom miert nem alkalmazza egy auto, vagy motor gyar sem. Gyanitom a "kompatibilitasi" gondok miatt.
A motorágyon keresztül hűt az alváz is. Nézd meg, hogy amikor
forró a motor, milyen kellemes langyi az alváz.
pajzi írta:
Kicsit mas.
Azert az se jo, ha szarra hutjuk azt a szegeny motort szerintem. En eddgi azt tapasztaltam, hogy mindegyiknek van egy optimalis homerseklete, amikor a legbikabb. Ha tul meleg, akkor veszit az erejebol foleg nagy fordulatnal. Ha tul hideg, akkor meg nem lehet rendesen bekarburalni, fuldoklik.
Es szerintem az se egeszseges, ha 80 fokos az uj bordaval az a motor, ami a regivel 120 volt, ugyanolyan karburalas mellett. Ha akkor elkezded szegenyiteni a kevereket, mert "lehet, hiszen csak 80 fokos", akkor OK, hogy pl. 115 fokos lesz a moci, ami mondjuk jo. De a kenese nem lesz eleg szerencsetlennek.
Szerintem, aztan lehet, hogy nincs igazam. Mindenki kiserletezzen kedve szerint, de csak kis lepesekben javasolnam, nem tul drasztikusan.
Tökéletesen igazad van.
A hengerfej hőmérséklete "másodlagos."
Mutatja, hogy kb helyes-e a keverék, de attól, hogy azt
megnöveljük, vagy a hűtés hatékonyságát javítjuk, még
nem lesz a motorunk sem tartósabb, sem hidegebb...
A mi motorjainkat (izzógyertyás, metiles motorokat) alapvetően az üzemanyag keverék hűti belülről. (20% nitrónál kb. 1:4 a üzemanyag-levegő keverék aránya. Ez mondjuk egy benzines motornál 1:15.)
Így marad meg a termikus egyensúly ilyen bődületes fordulatszám
mellett is. Ha a keveréket elszegényíted, a szegénykeverékes égés
extra hőt termel, a kenés is elmegy, ezt látod a hengerfejen.
Attól, hogy a hengerfej nagyobb, a hőmérséklet látványra
alacsonyabb lesz, de a szegénykeverék miatt a motor ugyanúgy
elkopik. (Dugó-hüvely, csapágyak, mind szarrá megy...)
Szóval a gyártók nem hülyék. Nem azért nem gyártanak nagyobb
hengerfejet, mert nem tudnak nagyobb öntőformát csináni...
Cső!
Áron
P.S: (Helik esetében, ahol még kritikusabb a hőmérséklet
végigolvastam a témát. (Ott alapvetően a turbina és a turbinaház
tuningon gondolkodtak. Ott ugyanerre jutottak az amerikai öregek.
Pontos karburáció, folyamatos füstcsík, és szépen megy a motorunk a "végtelenségbe."
)
_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!!
:):)
HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T