az elmúlt 2 nap kissé eseménydúsabb volt mint a múlt szombat.
csütörtökön megszületett a motortartó lap . a dolog pikantériája hogy a 4 csavar ami felfogja a motor aljára az ugye az a 4 csavar ami a
forgattyúsház alját és a hengert összefogja. 4 db távtartó rúd került a lap és a motor közé illetve a csavarok 10.9-es imbusz csavarokra lettek
cserélve. majd ez a lap lett a 2 keresztben felhegesztet laposvashoz csavarozva.
ennél a kivitelnél gondoltam a jövőre is ha esetleg ez a motor kiesne a sorból akkor egy új motor a váz módosítása nélkül, egy új motortartó lap
elkészítésével beszerelhető lesz.
a mai, pénteki napon pedig elkezdődött a hajtáslánc elő áttételének elkészítése.
az alap koncepció minden fogaskerék hőkezelt acélból van így örök élet és 1 napig fog tartani de ha mégis cserés lenne akkor ez a kerék-pár ami
ma kialakításra került ,SIMSON főtengely lehajtó kis kerék és a hozzá tartozó kuplung nagy fogaskerékből készült.
hogy miért pont ebből? mert a kis kerék és a nagy kerék tengelytávja pont akkora hogy a nagy kerék tengelye egy esztergált csonk segítségével
pontosan a láncvezető helyére felcsavarozható.
a nagy kerék lekönnyítve, becsapágyazva.
látható azért hogy eszterga nélkül nem könnyű az élet mert a 10.9-es M8 x 40-es süllyesztett bk csavar csak van az SKF boltba 20 ft/ db áron de
ha nincsen mivel lefaragni a fejét kisebb átmérőre illetve a kúpot akkorára hogy a 3-as lemezben eltűnjön teljesen akkor mit sem ér az egész.
a 3-as vastagság meg még pont elmegy mert így a nagy fogaskerék féloldala le lesz esztergálva, a 10,5 széles fogakból lesz 8 mm széles és így
fog elférni a kuplungharang mögött
a jövőhét folyamán a fűrész kuplungharangról le lesz esztergálva a csillagkerék, illetve a kis fogaskerék kifuratolva, a harangra illesztve és forrasztva.
így ez a csökkentő áttétel ( aránya: fötengely 1- nagy kerék 3,25 ford ) is elkészül. a hajtóműházban pedig egy 2,75 - 1-hez áttétel van.
a nagy kerékröl a hajtóműház bemenő tengelyére ékszíjjal megy majd át a hajtás. egyenlőre 1:1 lesz a szíjtárcsák aránya. így számításaim alapján
50 km / h lesz a végsebesség. amennyiben az végsebességgel vagy a gyorsulással gondok lesznek úgy majd az esztergából pottyantunk egy új
szíjtárcsát és már lehet is a végáttételt variálni.