Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 14:35:07

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 80 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 1:5
HozzászólásElküldve: 2010.09.28 18:31:53 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.05.24 16:06:39
Hozzászólások: 32
Tartózkodási hely: Mátészalka
Jó ! Én már a videóra leszek kíváncsi menet közbe.Tudom az még odébb van. :idea:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.09.29 19:32:24 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
most kb 15-16 kilónál tartunk. nagyobb darab alkatrészek már nem épülnek rá max akku és a kormányszervó ami még nagyobb súly. 18-20 kilónál remélem nem lesz több.
ha keményre tömöm a gumit hogy ne bírjon "mászni" a tömésen hanem ráfeszüljön mintha nyomás alatt lenne akkor remélem nem fogja elfaragni.
a baja megeszi mert kapar egyfolytában de ez nem arra készül . normál bemutató autózásra. nem fogok kiállni versenyezni egy bajával sem .
építem mert építhetnékem van :).
modellezek csak kicsit komolyabb anyagokkal.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.01 18:01:05 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.08.18 20:23:18
Hozzászólások: 39
Hali!
Nagyon adja a gép!
Remélem nem az lesz szegény gép sorsa, hogy megépíted, majd használod ideig-óráig, és eladod.
Sok sikert a továbbiakban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.03 20:30:39 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
Nem tervezem eladni vagy legalábbis szerintem nem fog érte fizetni senki annyit amennyit ér.
egy baja 200 000 Ft.... de az egy tucatautó...
ez egy egyedi , igényesen elkészített szöcske kistestvér aminek ha az anyagát nézem az a legkevesebb. kb 20 ezer forint. ( jó a kerekek a legdrágábbak az +8 az első a hátsó meg grátiszba jött egy kedves modellező kollégától.)

az idő , ami ráment, sok sok munkaóra... forgácsolási gépmunkában 1000-3000-ig terjedne attól függően milyen gép ...és ebben több van mint 200 óra és még nincs kész!! ki lehet számolni.
Ennek eszmei értéke van annyi amennyit senki nem fizetne meg nekem így szerintem soha nem lesz eladó.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.03 20:37:02 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
ma végre sikerült elkészítenem az ikreket is hátra. A lengéscsillapítók 99%-ban készek . a maradék az akkor lesz meg mikor minden súly benne lesz az autóban és akkor dől el hogy emelni kell még vagy süllyeszteni.
A végső befutó a LADA szeleprugó lett oldalanként 2 db egy közbetéttel a 2 rugó között.

Viszont most már letisztult a kép miszerint a hajtóműházat kicsit alakítani kell. Valószínű hogy az aljából le fogok marni legalább 5 mm-t . Illetve a felfogató lemezét le kell engedni majd 10 mm-el. igaz hogy így a hasmagassága 4ről 3 cm-re csökken de kemény a rugózás köszönhetően a lada szeleprugóknak így nem lesz vele gond.Viszont így a féltengely nem fog akkora szögben lefele tartani. Jelen állapotban azért elég durva a törése....

szerettem volna több munkafázist fényképezni de annyira elkapott a lendület hogy mire a fényképező előkerült már minden elkészült.

Így most már 4 keréken a verda :):):)
és nem hagyott nyugodni a dolog egy darab papírral gyorsan illusztráltam a fateromnak hogy hogy is képzelem a burkolatot...de ez még odébb lesz mert a következő a kormányszerkezet kialakítása, ezek után már szigorúan KGST, LADA gázrudazat és szintén ide tartozó rudazat mozgató konzolok felhasználásával. Kemény 8 mm-es gömbfejek, rápattanós műanyag rúd végekkel. autósboltba kb 150 Ft a műanyag meg vagy 700 a konzol cucc...a bajához viszonyítás -képpen ezek összesen, volnának vagy 6000 ft..

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.06 17:00:20 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.08.18 20:23:18
Hozzászólások: 39
Egyre durvábban néz ki :shock: Gyönyörű


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.06 21:02:53 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.08.20 10:32:32
Hozzászólások: 29
Sziasztok!


Én cnc forgácsolo és gyéplakatos szemmel nézem,és csak ámulok bámulok mert nagyon komoly! Szépen összehoztad.Tudom odébb van a video de nagyon kiváncsi vagyok már rá. Csak igy tovább


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.11 19:38:41 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
Sziasztok
a hétvégén bele kezdtem a kormányszerkezet elkészítésébe. A lengéscsillapító 100%-ra készítését meghagyom akkorra mikor minden súly rajta lesz az autón addig pihen ez a téma.
Szóval alapanyagnak a LADA gázrudazat mozgató fém és műanyag faudi fejjel ellátott alkatrészeit fogom használni.
Mivel ladacrossos korszakban volt vagy 5 lada bontva otthon így a festékes dobozokban felhalmozott lomokat kellett át dúrni az alkatrészekért.Találtam is 3db-ot. Közvetítő fém részt is illetve a műanyag fejekből is vagy 6 db-ot. A fém gömbök tolómérővel átmérve nem mutatnak kopást viszont a műanyag fejek hosszirányba ki vannak kopva gondolom az a 100-200 ezer km ami az öreg zsigákban volt megmutatkozik ezeken az alkatrészen is.. biztos megnyomkodták a gázt egyszer-kétszer 30 év alatt :):)
Nem gond , egyenlőre az elmélet megvalósításához jók lesznek és úgyis sokszor kell szét -összepattintani agyalás közben és az új az nagyon passzos volna, ez meg legalább a gyártás ideje alatt könnyen jár. Majd megyek az autósboltba és veszek. Darabja kő kemény 150 Ft

az alapelv-minden autós tankönyv leírja- mint a hátsókerekes autóknál törvényszerű hogy a kerékagyon a nyomtávkarok elméleti meghosszabbítása a hátsó kerék tengelyvonalában metssze egymást. Ez az összkerekeseknél nem annyira fontos mert ott az eleje a hajtás miatt húzza az autót viszont a csak hátsókerekest, ha rövid a tengelytáv akkor nem lehet egyenesben tartani nagy sebességnél.
..és ez egy ízig vérig szigorú hátsókerekes lesz:)

így az autó alatt kijelöltem ezt a vonalat és hozzászabtam az egyik irányítót. a két kerékagyat ezután összecsavaroztam és így csináltam szimmetrikusra a két oldalt. Ezután 5-s rúdanyag végeire M5 menet került, ezzel kész is volt az összekötő. A pontos hosszát majd a végén leszabom méretre. Jelenleg itt tartok , a következő hétvége munkája a kormány-segédirányító kialakítása lesz. Szervó védő nem kell rá mert a csavarozó gép amiből csinálom a szervót nyomaték szabályozós és ez a szerkezet lesz a védelem... bár nem hinném hogy egy fémkerekes, bolygóműves szervónak érdemben vissza tudna "beszélni" a kerék.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.31 09:50:30 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.10.30 11:57:21
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Gyomaendrőd
Üdvözöllek babel!
Véletlenül találtam erre a fórumra, keresgéltem nagy méretű autót. Nekem is szándékomban áll hasonló jármű építése de most egyenlőre a gőzhajót kell befejeznem. Csodálatosan alakul a géped -- én ezt nevezem modellezésnek-- sokan mondják, hogy ők modellezők és a boltban megveszik a kész modellt. Akinek pénze van bármit megvehet de ilyet csak az tud létrehozni akinek akarata van és hajtja a kihívás. Csak gratulálni tudok. A múlt esztendőben szerettem volna egy találkozót szervezni azon modellezőknek akik maguk építik a modelleket /nem kitt/, de sajnos nem jelentkeztek a modellezők. Mivel elég közel lakunk egymáshoz szivesen megkeresnélek ha előzetesen le tudnánk egyeztetni, én Gyomaendrődön élek. További jó építést kívánok.
Az elérhetőségem itt megtalálható:
http://www.modellezes-nap-szel-energia.eoldal.hu/
Üdv Blaskó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.03 22:47:26 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
Sziasztok
a múlt hétvége és e hét eleje eléggé termelékeny volt. Apró lépésekkel ismét előrébb haladtam és amilyen aprók , annyira nagy a jelentőségük.
Elkészült a kormánymű. a mechanika kitalálása, kialakítása egy egész napot vett igénybe.Szépen fordul. Volt egy kis betonon tolás és nem faragja, nem tolja semerre szépen fordul, a belső íven levő kerék jobban aláfordul a külsőn levő kevésbé , ahogy a nagykönyvben le van írva. Rugózáskor nagyon minimálisan tapsol a két első kerék, éppen látszik hogy megmozdulnak.
Az alapkonstrukció Szergejéktől való :) A már sokat emlegetett lada gázrudazat és a hozzá tartozó L alakú lemez.Mindenekelőtt az egészet egy laposvasra tettem hogy meglegyen az alap amihez variálni kell a
dolgokat.Majd ezt bejátszottam a helyére de a lemez nélkül. Az L lemezt megperselyeztem és 5mm-es tengelyt kapott. A felfogatása pedig egy vállas persely ami a váz csövébe fúrt 8-as furatba lett forrasztva /hegesztve. A perselyek peremesek és így a csavarral fixen rögzíthetőek és a kormánykarok fordulnak el a perselyeken.
A gyári gömbfej és a cső közé bekerült egy másik gömbfej ami a kormány összekötő rudat hivatott tartani.


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


aztán lőttem egy pár darab beállós képet is .. egész pofás lesz a vas :):):)..még így burkolatok nélkül is.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

A hét elején pedig belekezdtem a kutyacsontok elkészítésébe.
a lomosban dúrtam 2 db kóbor villanymotor tengelyt és ezekből faragtam ki. Jó anyagból vannak mert jól forgácsolhatóak voltak :)
a gömbje 15 mm átmérőjű, a szára 9 mm-es. a belső , csukló felőli vége 13 mm . A csuklónál és a gömbnél is a hajtás átadó elem egy 4 mm átmérőjű hasított acél stift lesz ami alaphelyzetben 4,4mm átmérőjű de a
4-es furatba besajtolva összemegy 4-re és mivel hasított és acél ezért feszül a furatban így nem fog kilötyögősödni.
A gömbfej pontos fúrásához egy egyszerű sablont készítettem. Így tuti merőleges lesz a szárára és oldal irányba sem lesz félre fúrva.
Aki nem vágja az esztergálást annak elmondom hogy első a gömb elkészítése egy kis csappal a végén amit a gömb elkészítése után meg lehet fogni a tokmányban mivel a gömböt nem kellene befogni mert megsérül. A kis csap a későbbiekben le lett vágva és kerekre alakítva a gömb vége.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.09 21:40:00 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
a hétvégén kifúrásra került a két db kutyacsont a fúrókészülék segítségével. Jól szerepelt. tizedmilire pontosan a gömb közepében van a furat. Kap egy kis hőkezelést és barnítást utána mehet bele a stift.
A tengelycsonkba is bele lett marva a két horony . A fater által készített marógép az osztófejjel ismét jelesre vizsgázott....mint eddig mindig :) !
illetve össze lett fúrva a kerék+féktárcsa hatszög is a tengelycsonkkal. Mindenhol 4-es furatok amik a már említett hasított acél stiftet kapnak.
Le lett marva a féktuskó is hogy a fékkar elmozdításakor ne oda vissza fogjon be a fék hanem a lefele mozgáskor van neki 10° holtjátéka.
A ferrodol 6 mm vastag 20 mm széles ferrodol csík ami eredetét tekintve babetta kuplung felújítóként kapható az autósboltba. Ez vastag lett volna így a csíkra feljelöltem a furatokat majd 2 csavarral egy tartóhoz
rögzítettem majd lemartam 3 mm vékonyra, ez sem fog elkopni soha . a rögzítése kétoldalas ragasztóval fog történni illetve a csavarok megtartják hogy ne essen le. Szokásos RC stílus.
a rozsdamentes féktárcsák fel lettek csiszolva szerintem eléggé ütős már kinézetre is és úgy gondolom a 2 db 85 mm átmérjű tárcsa egy 33kg-os szervóval és egy csigás áttétellel megspékelve igen komolyan megfogja majd az autót.
van 2 db + tárcsa amit megkap az eleje a kinézet miatt, viszont ha kevés a hátsó fékerő kap nyerget az eleje is.



Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.09 23:49:33 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.02.27 08:37:18
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Debrecen
Minden elismerésem!Profi munka.Így tovább ;) .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.20 22:55:08 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.08.18 20:23:18
Hozzászólások: 39
Rendelést felveszel? :P

Na jó csak vicceltem. Jól haladsz! Tovább is ilyen jól ;) reméljük.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.21 20:09:53 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2009.08.25 11:51:00
Hozzászólások: 168
Tartózkodási hely: Bölcske
Üdv Babel

Nagyon szépen haladsz az autóval , le a kalappal. Jómagam is gépi forgácsoló lévén pontosan tudom mivel jár egy két alkatrész elkészítése. Volt itt egy kolléga aki írta hogy csak az az igazi modellező aki mindent maga csinál a modellen , csak hát azt felejtette el hogy nem állhat minden modellezőnél esztergapad marógép a garázsban . Én még úgy sem mernék ilyennek neki állni hogy forgácsoló üzemben dolgozok.

Más : én is gyártottam féltengelyeket a bajához , arra lennék kiváncsi hogy hogyan kellene leedzeni és barnítani hogy szívósabb legyen az anyag. Szóval mi ennek a menete?

Más: én azt vettem észre a gyári ferodolos fékpapucsok nem igazán állják a sarat, úgyhogy csináltunk hozzá aluból, ez még tesztelve nem volt de már most jobbnak tűnik a fékhatás pedig csak kézzel forgattam a kereket.

Várom válaszod , és további jó építést kívánok.

Jani

_________________
psjani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.11.23 02:03:21 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
Bocsi, hogy bele ugatok csak az edzéssel kapcsolatban van egy kis tapasztalatom!
Edzeni csak az ötvözött anyagokat érdemes, sőt azokat kell is mert csak akkor jönnek ki a "jobb" tulajdonságok!
Én diffi kihajtásokat és féltengelyvégeket gyártattam brutál anyagból (42CrMo4-ből), ami azt jelenti, hogy az esztergályos előtolt aztán élezte a kést (keményfémet)! Ha illesztett méretre kell akkor számoljatok, számolj +3% (nem egy nagy méretkülönbség de illesztéseknél fontos lehet) nagysággal a zsugorodás után!
A hőkezelés pedig csak annyi, hogy A1-es hőmérséklet fölé (700-800C) kell hevíteni, az alkatrész nagyságától függően pedig 2-4 órán hőn tartani, majd olajban vagy homokban lehűteni! Én az olajos lehűtést ajánlom, mert akkor lehet meg tud tapadni a szövetszerkezetben az olaj, ami utólag, magas hőmérsékleten filmréteget hoz létre a felületen! (forgó mozgást végző alkatrészeknél előnyös, pl.: turbók siklócsapágya ami képes 10000-et forogni percenként!)

Még egyszer bocsi, hogy beleírok a topicba!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.12.09 18:27:33 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.06.13 14:08:27
Hozzászólások: 45
Hello. Na ,hogy halad a szöcske épülése rég volt friss bejegyzés a topicba, nagyon kíváncsian várom a végkifejletet. :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.02.13 20:41:29 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.04.02 18:53:06
Hozzászólások: 295
Tartózkodási hely: én sem tudom
Üdv Babel!
Mikor számíthatunk újabb képekre?

_________________
LRP Shark 1/18
Hpi Baja 5b SS 1/5
Hpi E10
Tamya TT-01
06/20 923 18 38


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.02.13 20:45:40 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2011.02.12 14:47:01
Hozzászólások: 11
Szia!Izgatottan várom én is az új képeket.

_________________
otthon elértek:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011.07.07 18:56:21 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
ismét 8 hónap szünet volt az építésben( már nem is tudom mikor kezdtem de valamikor 2008-ban ha jól emlékszem) sajnos családi okokból kifolyólag és emiatt egy kis "kisebb gondom is nagyobb ennél" című kedvtelenség és egyébb más miatt de a hétvégén ismét dolgozgattam rajta.
kipufogó készült 1mm-es rozsdamentes lemezből aminél az új awi hegesztőmet is tudtam már használni legalább :)
képeket valamelyik este teszek fel .

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1:5 SCALE autocross szöcske épül
HozzászólásElküldve: 2013.09.06 15:17:04 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
ELADNÁM érdeklődés, bármi PÜ-ben, ne szemeteljük tele a topikot. köszi

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 80 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség