Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 22:31:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 80 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.07 11:12:47 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.30 18:41:48
Hozzászólások: 208
Tartózkodási hely: Komárom
Halli!

Hát gyönyörű lesz a kocsi :o :-D
Ide aztán kelleni fognak az izom teleszkópok.
Van már terved milyenek lesznek?
És a kihajtás,áttétel?

Üdv!

_________________
Autók:
HPI Hellfire
HPI Baja 5b ss tuning
Spektrum dx3s
Multiplex Minimag
---------------------------------------------
06702190195


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.07 18:34:31 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
Nagyon szépen alakul a projekt! A következő bejegyzéseidet úgy várom mindíg, mint a "messiást"! :-D
A biztonsági tényezőt elég magasra tetted, nem spórolod se az alapanyagot se a hegesztőanyagot! Hány kilónál tartasz és szerinted mennyi lesz a vége?
kozel kolléga kérdése engem is érdekelne, hogy milyen teleszkópok lesznek (gondolom azok is saját készítésűek)?

üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.07 21:19:30 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
hát mint írtam most már hetente szombat este lesz új bejegyzés amennyiben tudom csinálni az autót.
egyedi lesz a lengéscsillapító és elég kemény rugózást tervezek neki mivel ez nem egy őrült módon csapatós autó lesz , nem fogok vele ugratni stb.
a rugóút sem lesz több terveim szerint 20-30 mm-nél.
olajos gátlós lesz valami cserélhető dugattyúval illetve a rugó az majd akkor derül ki amikor minden bele lesz pakolva .
akkor majd próbálgatással lesz a megfelelő keménység kiválasztva.
az első rugó amivel próbálkozni fogok LADA szeleprugó lesz.

kozel üzenetére:
az első hsz-ban leírtam hogy az áttétel benne van a hajtóműházban és úgy számoltam hogy 50-70 km / h lesz a végsebessége.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.17 20:23:56 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
a hétvégén érdemi , fotózható eredmény nem történt.
maga a gép motorja be lett állítva, illetve valamiért nem indult így előbb azt
kellett rendbe rakni.
muzsikál szépen :):)
illetve egy mérlegelést végeztem nagyjából rápakolva az autóra a jövendőbeli alkatrészeket és a motort is . így 16 kg körüli súly mutatkozott.
rászámolok még 2 kg-ot hogy ne érjen meglepetés :) így egy 18 kg körüli összsúllyal számolok .
ki lett számolva még a végáttétel egy 50-60 km/h sebességhez mondjuk
ha valami nem stimmel akkor egyszerű lesz a módosítás mert a motorról a hajtóműre egy ékszíjjal megy át a hajtás aminél bármikor cserélhetőek lesznek a szíjtárcsák a végsebesség-gyorsulás függvényében.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.17 20:40:50 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.04.17 21:00:55
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Király! Majd megtartjuk az első épített R/C találkozót idén :)

_________________
---------------------------------
Kiss Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.17 20:43:02 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
csicso írta:
Király! Majd megtartjuk az első épített R/C találkozót idén :)


a tied van 2x akkora mint az enyém . csinálj egy trélert mögé és akkor olyan lesz mintha versenyre vinnéd a szöcskét :)

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.17 21:06:45 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.04.17 21:00:55
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Nem rossz ötlet :D :D
Mérettől függetlenül mindenesetre jó lenne egyszer összefutni páran, addigra lesznek tapasztalatok, kerülünk egyet, aztán megjavítjuk őket :D

_________________
---------------------------------
Kiss Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.17 21:09:59 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
nincs gond :) ezek igaz nagy vasak :)
ha törik , hajlik kivágjuk, behegesztjük és mehet a móka tovább. nem kell modellboltba szaladgálni :)

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.29 08:11:23 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.07.09 17:47:31
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Budapest XVIII
Hali!

Semmi új hír a gépről? Ne kínozz már! :D

_________________
...:::HPI Savage X 4.6 Big Block:::...
MyModell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.29 20:52:02 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sziasztok
mint írtam nem minden szombaton tudom csinálni a gépet sajnos. család, más elfoglaltság stb...
jelenleg ennyit tudtam haladni. elkészült egy lemez tartó ami a hajtóműházat tartja.
ezt mér hegesztéssel rögzítettem a vázhoz hogy azért ne csavarja le e helyéről induláskor az egész
hajtóműházat.

Kép
Kép
Kép

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.02 19:20:15 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
az elmúlt 2 nap kissé eseménydúsabb volt mint a múlt szombat.
csütörtökön megszületett a motortartó lap . a dolog pikantériája hogy a 4 csavar ami felfogja a motor aljára az ugye az a 4 csavar ami a
forgattyúsház alját és a hengert összefogja. 4 db távtartó rúd került a lap és a motor közé illetve a csavarok 10.9-es imbusz csavarokra lettek
cserélve. majd ez a lap lett a 2 keresztben felhegesztet laposvashoz csavarozva.
ennél a kivitelnél gondoltam a jövőre is ha esetleg ez a motor kiesne a sorból akkor egy új motor a váz módosítása nélkül, egy új motortartó lap
elkészítésével beszerelhető lesz.

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

a mai, pénteki napon pedig elkezdődött a hajtáslánc elő áttételének elkészítése.
az alap koncepció minden fogaskerék hőkezelt acélból van így örök élet és 1 napig fog tartani de ha mégis cserés lenne akkor ez a kerék-pár ami

ma kialakításra került ,SIMSON főtengely lehajtó kis kerék és a hozzá tartozó kuplung nagy fogaskerékből készült.
hogy miért pont ebből? mert a kis kerék és a nagy kerék tengelytávja pont akkora hogy a nagy kerék tengelye egy esztergált csonk segítségével

pontosan a láncvezető helyére felcsavarozható.
a nagy kerék lekönnyítve, becsapágyazva.

látható azért hogy eszterga nélkül nem könnyű az élet mert a 10.9-es M8 x 40-es süllyesztett bk csavar csak van az SKF boltba 20 ft/ db áron de

ha nincsen mivel lefaragni a fejét kisebb átmérőre illetve a kúpot akkorára hogy a 3-as lemezben eltűnjön teljesen akkor mit sem ér az egész.
a 3-as vastagság meg még pont elmegy mert így a nagy fogaskerék féloldala le lesz esztergálva, a 10,5 széles fogakból lesz 8 mm széles és így

fog elférni a kuplungharang mögött


Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép



a jövőhét folyamán a fűrész kuplungharangról le lesz esztergálva a csillagkerék, illetve a kis fogaskerék kifuratolva, a harangra illesztve és forrasztva.
így ez a csökkentő áttétel ( aránya: fötengely 1- nagy kerék 3,25 ford ) is elkészül. a hajtóműházban pedig egy 2,75 - 1-hez áttétel van.
a nagy kerékröl a hajtóműház bemenő tengelyére ékszíjjal megy majd át a hajtás. egyenlőre 1:1 lesz a szíjtárcsák aránya. így számításaim alapján
50 km / h lesz a végsebesség. amennyiben az végsebességgel vagy a gyorsulással gondok lesznek úgy majd az esztergából pottyantunk egy új
szíjtárcsát és már lehet is a végáttételt variálni.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.10 21:29:26 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
a mai napon elkezdődött a lázas keresés egy darab alumínium rúd után ami a hajtóműház bemenő tengelyének a csapágyházához kellett volna de mivel elérhető közelségben nem volt megfelelő méretben és a faterom is inkább a vas csapágyház mellé tette a voksát így újabb keresés indult
immáron vascső és egy tárcsa után.
e kettő egy durva esztergálás után összehegesztésre került majd körbe simogatás és a két végébe a csapágyméret kialakítása következett.
a további alakítás egy csavarfej férőhelyének kialakítása illetve a hajtóműházra rögzítő csavarok furatai a jövőhéten lesznek elkészítve.
a súlya attól hogy vasból van nem jelentős mert vékonyabb anyagvastagsággal készült mint az alu lett volna .
benne a csapágy 6002 2RS mindkét végén.
mindez képekben:
Kép
Kép
Kép
Kép

ugyancsak a mai nap le lett esztergálva a fűrész harangjáról a gyári csillagkerék és a helyére lett faragva a SIMSON kis fogaskerék ami utána
forrasztással lett rögzítve.nagyon penge lett. lehet , sőt biztosan csilingelni fog de majd akkor a nagy kerékre tenni kell nagy méretű furatokat és
elmúlik a cintányér hanghatás.
röpsúly marad a gyári fém-a fémmel kivitel. ha a favágáskor nem csúszott meg itt sem fog.

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

jó dolog ez a modellezés :) a második szombat ment rá erre a hajtásláncra és még a jövő szombat is ennek lesz áldozva.
2 db szíjtárcsát kell készíteni, egy spannoló kereket, illetve a hajtóműbe bemenő tengelyt kell megesztergálni.
és a végére marad a 2 db féltengely elkészítése .
utána vissza a vázszerkezethez
-hátsó lengőkar felső bekötése
-lengéscsillapítók bekötései
-kormány szerkezet elemei
-fékrendszer elemei
stb...stb

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.10 22:11:45 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.30 18:41:48
Hozzászólások: 208
Tartózkodási hely: Komárom
Halli!

Ez is egy csoda szép csodabogár lesz :lol:
Gratula hozzá így tovább HPI meg irigyli mag :P
Üdv!

_________________
Autók:
HPI Hellfire
HPI Baja 5b ss tuning
Spektrum dx3s
Multiplex Minimag
---------------------------------------------
06702190195


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.11 09:03:14 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Az anyagminőséggel nem lesz gond az látszik!

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.11 14:57:56 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.07.26 05:39:46
Hozzászólások: 208
Tartózkodási hely: Debrecen
Szia!
Gratulálok a géphez,príma kis verda,látszik komoly tudás van mögötte!
Ha elfogadod az észrevételeimet megosztanám veled!
Fűnyírók,fűkaszák,láncfűrészek javításával foglalkozom így ehhez értek!
Én a helyedben mindenképpen kivenném a házból 3 okból kifolyólag:
-műanyag a ház és ebbe kevésbé lehet tervezni,idővel kiszloposodik és kihullanak belőle a csavarok,és az erőátviteled is hozzá kapcsolódik,így nagyobb problámák lehetnek
-a másik pedig a motor ereje fordulata és anyagminősége,szerintem ez a motor ha bírja akkor is csak rövid ideig fog teljesíteni
-egy láncfűrész közel sem kap olyan terhelést,mint egy modellautóba beépítve a motorja,hiszen ha csak azt nézzük hogy 15 kiló lessz a verda akkor is jelentősen több a terhelés,de ebből azt szerettem volna kihozni,hogy ha feladja a szolgálatot és szerencsétlenül könyököl ki akkor bizony a hajtókar a tankba fog landolni és utána csak egy szikra kell a bajhoz
Kíváncsian követem ahogyan épül,nagyon igényes!
Jó munkát hozzá!Remélem nem okoskodásnak veszed,nem annak szántam!
Üdv:Pat

_________________
Msx-3 apró tuningal:)
Tel:06705805302
E-mail:wenty007@freemail.hu
Msn:pat-6666@hotmail.com


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.11 16:01:31 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
szia
köszönöm a biztató szavakat és semmiképp nem veszem okoskodásnak amiket írtál.

a műanyag házba semmi más nem lesz rögzítve csak a nagy fogaskerék csapja a 2 db 8-as csavarral ami átmenő csavar és a belső oldalon önzáró anyával van rögzítve.
úgy gondolom ha a láncvezetőt megtartotta az a 2 csavar akkor ezt a fogaskereket is megtartja, illetve amivel az egész motor fel van fogatva az alsó lapra , az az a 4 csavar ami gyárilag is összehúzza a blokkot.

de ez egy olyan autó lesz ami nem fog a levegőben repkedni, nem fogja vadul szántani a gyepet, arra tartom az 1:8 buggyt...azzal kiállatkodhatom magam.
ez egy bemutató autó lesz lehet a csodájára járni hogy ilyen is van , ilyet is lehet csinálni, kicsit autózni vele stb...
viszont ha valóban kifekszik a blokk akkor majd teszünk a helyére egy nagyobb motort valami komolyabbat . addig meg forgatja ez a kerekeket.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.18 20:55:04 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
a tegnapi szombaton elkészült a csapágyház teljesen, bele lett faragva a bemenő tengely, illetve az erre való ékszíjtárcsához a menesztő ami segítségével egyszerűen cserélgethető lesz a két tárcsa a motoron illetve a hajtóművön attól függően hogy gyors-gyengébb vagy lassú-nyomatékosabb tempót akarok az autóból kihozni.
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

érdekességként a marógép amelyen az alkatrészeim készülnek. maga a gép is házi készítés ami az Édesapám keze munkáját dicséri. és még a kis E2N eszterga is ami nélkül ez az egész nem jöhetett volna létre.
Kép
Kép
Kép
Kép

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.19 20:43:30 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.04.03 09:11:32
Hozzászólások: 3
Ez nagyon állat lett gratula! Kitartást, és jó munkát!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.27 10:58:35 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.10.12 14:32:14
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Miskolc
Szia!

Ilyen műhely kellene a kisszobámba (panel4.)! Miért a keményforrasztás mellett döntöttél? Munkaórák száma eddig hogy áll? Az alma nem esett messze! Gratula!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.04.27 11:00:19 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.10.12 14:32:14
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Miskolc
Még 1 kérdés: Mibe fáj 1 olyan gömbcsukló?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 80 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség