Sziasztok
Már régóta szerettem volna egy „nyugisabb gépet a robbanós mellé, amivel csendben, nem túl gyorsan, és olcsóbban lehet autózni akár este a házak között is, anélkül, hogy másokat zavarnék…
Mivel az on road nekem kicsit uncsi, csak egy triál gép jöhetett szóba…
Idén nyáron szereztem be egy Tamiya CR01-et Z01 kollegától! (ezúton is köszönöm neki a korrek hozzáállást)
Még Z01 előtt valaki ezüst metálra fújta szegény FJ40-es Toyotát. (véletlenül találtam meg egy korai hirdetést a neten ahol ezt az autót árulták)
Nagyon szeretem a kopottas, avitos tárgyakat, melyeken látszik az idő, de még tökéletesen ellátják feladatukat. S mivel általában mindenki a csilli-villi dolgokat szereti, adott volt, hogy én egy viseltes, rozsdás ütött kopott autót szeretnék csinálni, hiszen a Toyota FJ40 –esek átlag életkora úgy 30-40 év körül mocorog.
Van némi amatőr makettes múltam, így gondoltam kamatoztatom ebben a modellben.
Külcsíny:
Matt feketére fújás után elkezdtem polír papírral, és féktisztítóval visszakoptatni a fekete színt az ezüstig, így szépen elkészültek a kopások. Ez után jött a rozsdásítás, amit igazi vízben oldott rozsdaporral oldottam meg. (30 éves köszörű gép hűtővíz tartájából kinyert rozsdapor)
Ebben nincs sok tapasztalat, úgyhogy sokat bénáztam, mire elfogadható lett.
Az ép fekete felületet több helyen megkarcolgattam, és a teljes karosszériát átdörzsöltem rozsdaporral, hogy a fakult elvékonyodott fényezést imitáljam.
Sajna a rozsdásítás nem igazán tűri sem a vizet, sem a mechanikai igénybevételt, így matt védőlakkot kapott az egész kasztni.
Ekkor ért a hideg zuhany, ugyanis (a próbafújásokkal ellentétben) a lakk feloldotta a vékonyabb rozsdát, és egyszerűen láthatatlanná tette. (1 hónap munkáját szúrtam el)
Maradt a mekett festékes koszolásos eljárás, ami máig tart…
A tetőcsomagtartót, és a nyitható pótkerék tartót 4mm-es rézcsőből forrasztottam, az ásó, és a hátsó lökös 0,3 mm-es trombita lemez. Természetesen minden rozsdás kopott
A lámpasor (vadi újan összetörve, koszolva, karcolva) az emelő, és a kis balta pro-line kiegészítő.
A marmon kanna Zééé barátom keze munkája, három réteg 5mm-es stirol lemezből készült! (Köszönöm Zoli)
A tartója szintén 0,3-as trombita lemez.
Az ablakok sötétítését 1:1 autóknál használatos tunyingos hátsó lámpa sötétítő festékkel oldottam meg.
A gumipókok piaci beszerzésű cérnával bevont bugyigumi, kontra gémkapocs…
Az öntöző kanna, és a vödör hobby boltos beszerzés, persze megfelelő rozsdásítás, és „ütés-kopás” után. (a vödörért itt is Köszi Zoli)
A bead lock gyűrűkről lekapartam a festést, és azok is rozsdás fémes festést kaptak. A csavarokkal még kezdenem kell valamit…
A világítást 12V-os rizsszem izzókkal oldottam meg, így 7,2 V -ról táplálva gyengécske, régies sárgás fényt adnak. (tervben van a lámpasor „izzósítása” is)
Hátra van még az indexek, visszapillantó tükrök, ablaktörlők élethűvé tétele és a hűtőrács berácsozása 1mm-es szitaszövettel.
Tető légbeszívó cső.
Belbecs:
2,4 GHz-s táv, Robitronic 55t crawler motor, és hill brake-es Robitronic speed 2 star crawler szabi. Ezzel lejtőn sem kell húzni a féket, bárhol gyökeret ereszt az autó…
Hex tronik HX12K szervó (12 Kg BEC ről táplálva, hogy az összes erőt kifacsarjam belőle)
A HPI MT-2 rugóival komoly híd csavarodás érhető el…
Ólom lemezből vágott csík a felnikre tekerve, ragasztva.
Csillag alakra vágott tömés, ami olyan puhára engedi a gumit, hogy az szépen megül az autó (és ólom) súlya alatt, mint a nagyok, valamint jobban harap a terep akadályokba.
Köszi a figyelmet!
Peti
http://kepek.rcoffroad.hu/public/egy.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/hbrthb.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/uiuio.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/hat.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/weqweq.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/kilenc.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/apdfjg.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/fjrjj.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/1uimzi.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/2ijuzmitzi.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/3opoi.jpg
[url]http://kepek.rcoffroad.hu/public/5oipl.jpg[/url
http://kepek.rcoffroad.hu/public/6tbrzrt.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/4fghfgh.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/8pwhgoj.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/7oipzer.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/9djtloj.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/10fgtjz.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/11lrnjztu.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/13epfjhjuo.jpg
http://kepek.rcoffroad.hu/public/12rouzbdsd.jpg