Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 15:08:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: monster truggy
HozzászólásElküldve: 2013.01.19 15:41:15 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.19 10:21:31
Hozzászólások: 7
Üdvözletem mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most kezdeném a modellezést, a monster és a truggy között vacilálok, de nem régiben találkoztam külföldi oldalakon fórumokon a következővel: monster truggy. nem tudom hazai modellező körökben mennyire ismert, de ez alapvetően truggy, kicsit átalakítva monster alkatrészekkel, hogy azért valamivel komolyabb terepeken is elboldoguljon. két dologban szeretném a segítségeteket kérni:

1. esetleg ha valaki találkozott ilyennel, vagy hallot róla, esetleg véleményt szeretnék kérni, mennyire "agyhalott" ötlet egy ilyet építeni,

2. pedig, ha valakinek van tapasztalata, mennyire kell mondjuk a felfüggesztésekhez hozzányúlni, átalakítani, a motort a váltót ilyesmiket.

előre is köszönöm a válaszokat!

(bocsi ha rossz témához írtam, de szerintem ide passzolt a legjobban)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.19 15:43:38 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.19 10:21:31
Hozzászólások: 7
azt elfelejtettem odaírni, hogy abszolute hobbi használatra


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.19 17:27:04 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Szia!

Én azt javaslom Neked, ha ilyen nagyságú modellben gondolkozol, akkor vegyél egy Savage-t, akár S25-öst, akár X-et,(a nitrós változat kicsit költségesebb, minden csak pénz kérdése hosszútávon) aztán azt majd tuningolhatod kedvedre, ahogy szeretnéd, vagy ami éppen tetszetőssé teszi, pl. alu cuccokkal. :lol:
De vannak itt nálam szakértőbbek is, majd elmondják a véleményüket. :lol:
De legfőképpen tanulmányozd sokat ezt és a másik autós fórumokat is, mert nagyon sok hasznos dolog le van írva, nem csak kezdőknek, hanem még akár a profi szinten versenyzőknek is! ;)

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 09:51:08 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Szia!

Sokan nyúlnak elsőként a Monster kategóriához. Ez talán onnét jön amit te is írsz, hogy mindenen keresztűl megy. Én mikor látam menet közben ilyen gépeket, azt tapasztaltam hogy a fenti tulajdonsága akkor is érvényesül mikor beszeretnél kanyarodni egy kijelölt nyomvonalon, mivel azt szépen kiegyenesíti gázadásra.

A másik át gondolandó, hogy mennyi ideig fog lekötni, az a feeling amit az árkon bokron keresztüli egyedül autózás ad. Véleményem szerint ez addig nagy élmény amíg annak is örülsz, ha be indul, és talpon marad két teljes körig. :) Viszont ha mondjuk 1-2 hónap múlva is élvezettel, és már a fejlődés irányába haladva, kihívásokat keresel, és mondjuk valamilyen bólyákkal, vagy más modon kijelőlt útvonalon akarsz autozni, jöhet a csalódás, és a vakarózás, hogy hogyan tegyem stabilabbá, a 2 emelet magas monsteremet.

Ez volt a mese.

A Monster és a truggy között nagy különbség az alváz és ezáltal az indítási mód (Truggy indítható start padról, ami nagy könnyebbség és a nitro motoron lévő meghibásodásra igencsak alkatrészek száma is csökkenthető). A másik a nagy kerekekből adódó tapadás, tehetetlenségből megjelenő túlzott nyomaték a hajtás láncon. Ez sok szór jelentős alkatrész igényt jelent. Ha megnézel pár Truggyt, azt láthatod, hogy mindegyikbe van közép difi ez segít a gázzal való kanyarodásban. Illetve nagyábból mindegyikbe benne vannak azok az alkatrészek amitől akár verseny képesek is lehetnek. Ez azért is van, mert az RTR vagy olcsó kittek, neves gyártók már eltűnt versenyszériáinak license-vel készülnek.

De van olyan aki még a Truggy-t is elfelejtette és inkább Buggy-t vett, mert olcsóbb rá egy szett gumi. Hozzá teszem a Truggy kevésbé koptat mivel, nagyobb a felület. Tudni kell, hogy a Buggy szeret felborulni, és akkor lehet vele élvezetesen autózni, ha már képbe vagy az autó kezeléssel és pár technikai aprósággal.

De nem csak ez a kérdés. Jön a mostanában, egy megfontolandóbb a Nitró vagy elektromos. Én jelen állás szerint kezdőnek elektromos változatot javasolnék. Ennél a változatnál a kezdeti beruházást követően, 1-2 évig nincs újabb költséged. Persze ezeket a cuccokat is tönkre lehet tenni és akkor ugrik egy akksi vagy esetleg egy motor. De a nitrost is tönkre lehet tenni egy délután alatt (nem kap elegendő anyagot, pórt szív, be hullik az izzószál a gyertyából és karistól). A nitros motor kb 20 liter után már nem jár tökéletesen, leállogat.
De ezt sem lehet így kijelenteni, mert lehet, te nem kapsz dugulást, nem szakad szét a túlnyomás rendszered, és nem okozol kárt a motorban. Akkor akár 50 liter is átfolyhat rajta. Rendszeres használattal ez 1-1,5 év.

Tehát mikor többx10eFt-os modellekbe gondolkodunk akkor próbáljunk hosszú távon, sok mindent előre vetítve választani. És kérdezni, meg figyelni másokat. Sokan mondják azt mint te hogy csak "hobby". Hidd el több annál. Eltelik pár hónap és ott eldől, hogy folytatod vagy megy a polcra porosodni a drága technika. És ebben nagy szerepe lesz annak a gépnek amit választasz, mert ha nem fejleszthető, akkor te idő után te leszel túl fejlett hozzá.

Remélem ezzel segítettem és eltöprengesz rajta. Jó nézelődést.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 10:39:22 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.19 10:21:31
Hozzászólások: 7
köszönöm a válaszokat!

amellett már sikerült dönteni, hogy mindenféleképp nitrosat veszek, a plusszköltségek ellenére, már csak a truggy/monster kérdés maradt, de szerintem maradok a truggynál, valamivel stabilabb mint a monster, és ugy sem vinném olyan kemény terepre, ahova a monster kéne. köszönöm a tanácsokat mégegyszer


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 11:22:07 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Leírnád, hogy milyen szempontok voltak mikor mérlegelted a Nitro/elektromos kérdést.

Érdekel, hogy mi alapján dönt egy mindkét területen tapasztalatlan modellező.

Ne érts félre ez nem támadás vagy rábeszélés. Tök jó ha valaki tud dönteni, és utána örül az eredménynek. :)

Jó lenne látni hogy 0km-es modellező mit lát ebből a világból.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 12:09:19 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.19 10:21:31
Hozzászólások: 7
hát elsőnek utánaolvastam jó alaposan:

arra jutottam, hogy az elektromosnál a kezdeti költségek a komolyabbak, hiszen veszek egy kocsit, abba kell még akkut venni párat, egy jobb töltőt, és akkor még csak ott vagyok, hogy egyhuzamban tudok vele játszani egy órát. a nyomós ok ami miatt a nitros mellett döntöttem az az, hogy mivel nem akarok komoly versenygépet, így a használt autó vétele mellett döntöttem, mivel anyagi kereteim nem engedik meg az egyszeri komolyabb kiadást. ahogy néztem, a nitrosba, ha nem nyúzóm agyon, az üzemanyag, a cserélődő alkatrészek egész baráti áron vannak, tehát ha nem akarok versenyezni, és nem gyilkolom a gépet halálra, akkor nem lesz sosem olyan komoly kiadásom egyszerre, szép fokozatosan ilyen meg olyan alkatrészeket meg be tudok szerezni könnyedén,az nem okoz gondot. az egyetlen gond, ami szóbajöhet, hogy a motor csere a drága a nitros gépekbe( legalábbis a leírások alapján), de amit olvastam, az alapján nem kell sűrűn cserélni a motort, fél-egy évente meg belefér 10-20ezer, és ha jól karbantartom a gépet, még azzal is segíthetek neki kicsit tovább élni. még a nitro mellett szólt az is, hogy abból a használt piac sokkal széleskörűbb, mind típus, mind modellek szempontjából, és az árak terén is mindenfélét találni, így ha ügyes vagyok, kifoghatok egy nem agyonstrapált darabot. igaz megvan a kockázata, hogy valami nagyon durván lehasznált autót sikerül megvennem, tapasztalatlanságom miatt, de ha meg így járok, tanulok a hülyeségemből, és majd szép lassacskán helyrerakom a gépet :) a legnyomósabb érv a nitrós mellett az volt, hogy régebben, pár éve, találkoztam egy modellezővel, aki nitros kocsikkal foglalkozott, és volt szerencsém kipróbálni is 1-2 körre, és lenyűgözött az élmény. lehet vannak pontatlanságok abban amit leírtam, ezeket csak abból veszem ki, amiket olvastam, az tény hogy gyakorlati tapasztalatom nagyon kevés van. ezért is kértem itt segítséget :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 13:10:20 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Köszi, hogy leírtad.

Egész jól össze szedted a dolgokat. Én pár dolgot írnék rá.

Használt nitro motort nem vennék amit vettem azzal megszívtam. Az eladó sem tudja meg mondani, milyen állapotban van. Egy dolog, hogy van benn kompresszió.

A nitrozáshoz a következők kellenek időközönként. Ha rendszeresen használod akkor kb. havonta.
-Kuplung pofa
-Kuplung harang
-Kuplung csapágy
-Légszürő + légszürő olaj
-Kipu tömítés. Erre nem is gondol az ember de sűrűn kell cserélni.
-Gyertya
-10L után első főtengely csapágy csere, 20L után mind kettő

Itt is lesznek komolyabb beruházások.
-A sok rángatás után start pad-ot veszel
-Gáz-fék szervó egy kényes pont. Nálam amíg meg nem vettem az első 25.000Ft-os HV szervómat, mindig gondjaim voltak vele (tönkrement).
-Egy normális akkupak, és töltő a vevőhöz, enélkül nincs megfelelő szervo erőd a kormányzáshoz és fékhez
-Fail Safe
-Normális táv. Ha egyszer elmegy a nitrós akkor azt csak valamilyen terep tárgy állítja meg, ha nem vagy gyors és felborul, akkor hajtókar törés a vége.
-Mire belejössz elhasználtad a motort, vagy magától tönkremegy és mész vásárolni egy újat. Egy egyszerű motor 30eFt.

Én azt mondom mai fejjel, hogy jó dolog a nitrozás, ha van elegendő ideje az embernek hozzá.
Előkészítesz mindent: Izzító, vevőpack startpad töltés. Légszűrő olajzás (3-5 tankolás után csere).
Kimész beindítod, ha 10 fok alatt van ne is menny ki mert a motort hidegen nem szabad indítani kint pedig fel melegíteni nem nagyon tudod.
Beállítás: Oda figyelve a motor hőfokra a füstre a hangra beállítod. Ha egyszer meg sütöd, ritkán járatod, onnétól gyertya csere, mert nagy rá az esély hogy megégett, és akkor már nem tudod normálisan beállítani a motort, vagy egy nagy esésnél eltorzul a szál benne.
Haza mész elpucolás az olajsártól a bal hátsó lengőkar teló és kerék kapja a legtöbbet.

Az pedig külön gondot szokott okozni, mikor az első lakok megjelennek, mondják milyen érdekes, és mikor hagyod már abba, mert zavarja őket. Ekkor elkezdhetsz keresgélni külterületeket.

Nekem ezek voltak a tapasztalataim mikor vastagon benne voltam.
Nem a kedvedet akarom elvenni, inkább azt szeretném hogy sokáig meg maradj lelkes modellezőnek.

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 13:29:10 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.19 10:21:31
Hozzászólások: 7
Köszönöm a tapasztalatokat!

hát a lakókkal különösebb gond nem lenne, van hely bőven ahol tudom használni, pesten vagyok egyetemen, van elég hely ahol lehetne szerintem, otthon meg kisváros, a kertünk is nagy, bár lehet nem eléggé, de vannak bőven helyek, szóval nyárra biztosan meg van oldva. igen az alkatrészeknek utánanéztem, hogy mik azok amiket rendszeresen kell cserélni, de azért így egy listában összeszedve jobban tetszik. :-D A kedvem meg nem ment el tőle, nagyon rég óta szeretnék modellezni, csak most jöttek össze rá az anyagiak. eleinte repülőzni akartam, csak ahhoz meg nagyon sok dolog kell, kezdve a legnagyobb gonddal, a helyszínnel, így körülnéztem máshol, és az offroad nagyon megtetszett. azt nem tudom, hogy milyen autót vegyek, a hpi trophy truggy tetszik, meg jókat is olvastam róla, de valami strapabíró jószágot keresek, amihez találni itthon alkatrészt rendesen. az a baj, hogy nem vagyok nagyon ismerős a márkákban sem, meg a lehetőségeket sem tudom, hogy hol lehetne egy egy kocsin kicsit tuningolni, erősíteni, dehát gondolom senki sem született úgy hogy tudta, ezeket majd kitapasztalom. kezdetnek meg azért nem félek a használt kocsiktól, mert úgyis cserélődnek az alkatrészek, szóval azért egy kevesett járatott jól karbantartott kis géppel különösebb gondok nem lehetnek, bár olyat meg nehéz kifogni. olvastam olyanok véleményét is, akik használtan vették meg első gépeiket, és meg voltak vele elégedve, volt aki kifogott egy szerencsétlenebbül járt autót, de ez benne van a pakliban. de végülis, ha valamiben elakadnék, itt úgy is tudok segítséget kérni.

de még rákérdeznék a topic eredeti céljára, amire még úgyérzem nem kaptam választ, de lehet csak én nem értem a dolgot :-D szóval a monster truggy, ami alapvetően egy truggy, monster kerekekkel, megemelt felfüggesztéssel. szóval külföldi fórumokon azt olvastam, hogy működőképes, de nem tudom hogy a motor teljesítményére, és az erőátviteli rendszerre hogy hatna a nagyobb kerék, esetleg kell e még valamit átalakítani rajta, mert szerintem azért nem csak ennyi lenne az egész. aztán a kérdés hogy lehetséges e ezt megcsinálni egyáltalán, nem kell e teljesen szétberhelni a dolgokat, mert akkor már ott bukott meg a terv. nem tudom itthon ennek mekkora ismertsége van, mennyire elfogadott, ha találok róla komolyabb leírást, részletesebb útmutatást az átalakítással kapcsolatban lehet megpróbálkozok vele, majd kiderül még. de a truggyban már biztos vagyok :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 13:52:24 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Egy truggy hasmagassága az eredeti Tuggy kerekekkel is bőven kielégítő. A monster kerék két dologban okozhat kárt.

Az egyik a hajtás lánc. A nagy kerék átmérő és forgatott tömeg nagy nyomatékot igényel. A gyorsításhoz is nagy nyomaték kell amit a kuplung nem biztos hogy bírni fog. A monsterekbe ezért raknak 2 fokozatú váltót. De ez újabb hiba forrás. :) Ha már megy a dolog és kemény a féked akkor meg a hajtás lánc kap egy nagy lökést a kerekek súlyából és tehetetlenségéből adódóan. Itt azért pörögnek az ezresek kardánra, kúp kerékre, kuplung pofára szétégett harangra. Értsd tételenként 3-6eFt.

A másik gond hogy kirugózáskor a kerék belső pereme bele érhet a felső lengőkarba, és ugyan ez a kormányzott kerekeknél a kormány összekötővel.

Szerintem felejtsd el ezt a mokolást és vegyél rá gyári truggy kereket.

Ha a mindenen át zúzás érdekel, akkor inkább vegyél egy Triál gépet, az megadja ezt az élményt kis sebesség és költség mellett.

Ha truggy akkor ezek:

http://www.sylkamodell.hu/GS-RACING-XUT ... ruggy.html
http://rctuning.eu/index.php?page=shop. ... Itemid=111
http://www.rcrulez.hu/termek.php?produc ... errier2rtr
http://shop.modell.hu/hpi-trophy-truggy ... 01705.html
http://www.team-durango.com/race-cars/dnx408t/

_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod :)
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.20 14:13:30 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.19 10:21:31
Hozzászólások: 7
köszönöm a szakszerű választ, valami ilyesmire voltam kíváncsi :-D szóval akkor az ilyen építgetés gyakorlatilag drágább mint egy komplett kocsi, és nem kicsit komplikált, szoval akkor elvetve a terv, köszönöm szépen, és a tippeket is a truggyhoz :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.21 09:01:13 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2012.07.10 19:49:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: székesfehérvár
bhodossy írta:
köszönöm a szakszerű választ, valami ilyesmire voltam kíváncsi :-D szóval akkor az ilyen építgetés gyakorlatilag drágább mint egy komplett kocsi, és nem kicsit komplikált, szoval akkor elvetve a terv, köszönöm szépen, és a tippeket is a truggyhoz :)






Való igaz az építhetős drágább a kezdetekben mint egy komplett autó de ha ujra kezdenem csak is kit azaz èpithető változatot vennèk. Tapasztalatból mondom hogy az úgymond hobbi autóra sokkal többet kell költeni hogy egyáltalán tudjàl vele játszani mint amennyivel a kezdetekben többe kerül egy kit verzió . A fórumokon olcsón lehet venni neves gyártók álltál csinált rollereket. Ezekre hobbi körülmények között garantált hogy nem kell költeni ha jo allapotut sikerul megvenni es ha csak össze nem töröd.

_________________
Mugen Mbx7
Novarossi bonito,toro nero, Team ORION,RB
Proline,HITEC
S.A. Desig


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013.01.21 09:51:10 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2013.01.19 10:21:31
Hozzászólások: 7
én nem autó építésére gondoltam. hanem egy átépítésre, truggy-ból egy truggy/monster keveréket, abban biztos vagyok, hogy kittel sokkal élvezetesebb a modellezés :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség