Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 19:22:24

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 101 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: átfogó motortuning minden tipushoz
HozzászólásElküldve: 2006.05.21 19:14:38 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Hello mindenkinek!
Lehet,hogy a következőkben említésre kerülő cuccok hatásáról megoszlanak a vélemények,de az is biztos.hogy sokat adnak a motornak!

Nitro befecskendezés:Ez a endszer 15-35%-os teljesítménynövekedést eredményez a motor méretétól és a rendszer gátlószelepétől függően.
5 fajta ilyen szelep kapható hozzá:
az egyik a hosszan tartó gyengébb hatást eredményezi.a másik véglet pedig a hirtelen halált :twisted: .A kettő szelep közt 3 átmeneti van.
dinitrogén-oxid a hatóanyaga,amit kis szódásszifonokban kapsz meg,1 ilyen kis szifonnyi anyagért 2$-t kell fizetned
A cuccot a kövi oldalon lehet Magyarországra is megrendelni:
www.rbinnovations.com
A cucc ára: 190USD (206HUF-al számolva-39140HUF)
Képek,részletes leírás:
http://www.rbinnovations.com/catalog/pr ... 137a54e074

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.21 19:30:31 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Superchargeur:
Hatásait tekintve ugyan az mint a turbo feltöltő,de működését tekintve különböznek.
A superchargeur/kompressor akárcsak a turo,turbinák segítségével nagy nyomással juttatja a motorba az égéshez szükséges levegőt,így sokkal jobb lesz az égés és a motor teljesítményét,nyomatékát komolyan megnöveli.A két feltöltőtipus közötti eltérés a turbinák forgatásának módjában van.A superchargeur turbinája össze van "kötve" a főtengellyel,
és így jön forgásba.Dióhélyban ennyi a működési elvéről.
Pár szó a modellekhez készített superchargeur-ekről:
15-25%-os teljesítménynövekedés.Ellenben a nitro-val,ez folyamatosan
"magasabb szinten" tartja a mocit :-D .
A cucc ára:12-18-as mocikhoz-160$ (32960HUF)
21-28-as mocikhoz-180$ (37080HUF)
Forgalmazó,hazánkba is szállítanak:
www.rbinnovations.com
képek,átfogó leírás:
http://www.rbinnovations.com/catalog/in ... 137a54e074

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.21 19:39:16 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
"mechanikus dióda" :-D :
Ez talán az összes cucc közül a legolcsóbb,de szerintem ez is hatásos lehet.
Ezt a kb üzemanyagszűrőnyi nagyságú cuccot a rezót és a tankot összekötő vezetékbe kell betenni.
A tankba áramló nyomást beengedi,és ellenben egy átlagos rendszerrel,nem engedi azt ki,így az üzemanyag nagyobb nyomáson fog a porlasztótűn átmenni,és jobban fog keveredni a levegővel.
Minél jobban pörög a moci,annál jobban fejti ki a hatását.
ára:24$ (4944HUF)
Rendelhető az rbinnovations-tól
kép,részletes leírás:
http://www.rbinnovations.com/catalog/pr ... 137a54e074

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.21 19:49:44 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
légszűrő:
Teljesítménynövelő hatása talán nincsen,de növelheti a moci élettartamát,és nagyon cool :-D .
Az egyik verzió azért érdekes,mert olyan mint az igazi autók direktszűrője.Szövet filterrel ellátva,és nagyobb lyukú anyaggal bevonva
2 szinttel védi a motort a "nem kívánatos vendégektől".
A másik verzióban az a különleges,hogy a kasztniba építhető be,oda ahol
lenne egy igaziban is (elől 8) ).
1. verzió ára:
1/10-esekhez:37$ (7622HUF)
1/8-asokhoz:35$ (7210HUF)
2. verzió ára:37$
rbinnovations.com :!:
képek,leírások:
http://www.rbinnovations.com/catalog/in ... 137a54e074

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 10:50:53 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.05.20 22:51:58
Hozzászólások: 133
Tartózkodási hely: Pest
:D

Íme egy rakás cucc ami igazából semmit sem ér, de jó ha megveszi a nép :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 11:23:00 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.20 14:29:40
Hozzászólások: 451
Marczy írta:
:D

Íme egy rakás cucc ami igazából semmit sem ér, de jó ha megveszi a nép :)


Pontosan.

A superchargert meg mindeki anyázza, nem ér semmit, csak tönkreteszi a motorod, teljesítménynövekedést meg nem okoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 12:33:07 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.05.20 22:51:58
Hozzászólások: 133
Tartózkodási hely: Pest
Na akkor mondanék egy gyors véleményt mindenről:

Nitró:
Hol használod? Parkolóban fittizni sztem drága, versenyen nem használhatod, az hogy a motorban teljesítménynövekedést okoz az lehetséges, de ár érték arányban nagyon nem jó!

Supercharger:
Vajon miért nem volt a szocikorszakban Trabant turbó? Vagy supercharged Wartburg? Elárulom: mert a 2 ütemű motorokat nem igazán lehet így feltölteni. Ezeknél csak az un. rezonanciafeltöltést alkalmazzák pl: rezó, vagy szívómembrán. Mivel a rendszerben az átömlésnél minden nyitva van így a motorba bevitt + nyomás szépen lelép a kipuffogónyíláson...
Summa: több kárt okoz mint hasznot, mert teljesítményt nem növel viszont a töltőt hajtani kell, ígyhát a végeredmény egy gyengébb autó :)

Mechanikus dióda:
Ugyanazt a hatást nyújtja, mint a negyed fordulat nyitás az alacsony fordulati csavaron. Na jó lehet h fél fordulat nyitás... :) Hiába nyom be több üzemanyagot ha a levegő ugyanannyi, magyarul csak dúsabban jár a motor. Arra meg ott a csavar izlés szerint :)

légszűrő:
A csillivilli légszűrőre csak annyit mondanék, hogy beszélgess Csacsi mesterrel és kérdezd meg tőle hogy a dupla olajozott szivacsony hogy megy be a por az RCOR pályán, és akkor érdemes elgondolkozni, hogy a kreppapírformára hajtogatott dupla papírdarabbal hány kört lehetne menni amig a motor megadja magát a por miatt. Annyi viszont előnye, hogy nagyon dizájnos :)
Az előre tett szűrő is izgi. Azzal meg az a baj, hogy magas fordulaton erőt veszít vele a motor mivel a nyomáshullámoknak a csőben tovább tart az útjuk. Alacsony fordulaton viszont segít. A szívórendszert tessék úgy felfogni mint a rezót. Abban is jön megy a nyomáshullám és azt használjuk ki feltöltésre.

Ha valakinek ellenérve lenne szívesen maghallgatnám :)

UI: nem vagyok ám én tuningellenes, csak szeretek gondolkozni... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 13:30:15 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Lehet engem is utni, de mindennel egyetertek, amit Marci irt.

Azta a papir legszurot mindenhol szidjak. Ne hasznald, mert tiszta por lesz a motorod, amit ugye nem szeretunk.

A "nitro" tenyleg mukodik. De aszfalt gyorsulast kiveve semmi ertelme. Kb. 5 mp-re kap egy nagy lorugast a motor, ami alatt iranyithatatlan, es cserebe nem hiszem, hogy a hosszu elet tartalmat segiti elo.

Azert erdekes kis kutyuk. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 14:00:30 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
pajzi írta:
Lehet engem is utni, de mindennel egyetertek, amit Marci irt.

Azta a papir legszurot mindenhol szidjak. Ne hasznald, mert tiszta por lesz a motorod, amit ugye nem szeretunk.

A "nitro" tenyleg mukodik. De aszfalt gyorsulast kiveve semmi ertelme. Kb. 5 mp-re kap egy nagy lorugast a motor, ami alatt iranyithatatlan, es cserebe nem hiszem, hogy a hosszu elet tartalmat segiti elo.

Azert erdekes kis kutyuk. 8)
osztom.láttunk filmet próbapadon nitro befecskendezéssel.érdekes de nemugyvanaz

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 15:45:31 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
...és akkor még azt nem is mondtuk el, hogy a legtöbb motor már réges-rég túlvan azon, hogy uralni tudjuk. Szokták ugye mondani, hogy minek az erő, ha nem uralod. Akinek nem inge nem veszi magára, de szerintem 10-ből 9 brutális motorral rendelkező modellező nem tudja kihasználni a motor erejét, ugyanis nem képes a teljesítményt úgy kontrollálni, hogy gyorsabban érjen vele körbe. Magyarul: aki keni neki mint állat, az előbb-utóbb fejreáll, és sokkal rosszabb helyezést ér el, mintha egy gyengébb motorral járkál körbe-körbe a pályán, és MINDENHOL jobb időket ér el, kivévev a célegyenest, az meg kevés.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 16:20:19 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Sziasztok!
A feltöltőn már én is gondolkoztam, hogy kéne a TWIN-re. :twisted: Persze motoronként 1. De igazatok van. Jobban belegondol az ember és már is baromság a kétütemű mocikat ilyen módon tuningolni. De nem létezik 4 ütemű moci autóba? Nem a 23ccm-es gépekre gondolok, hanem a kisebb hengerürtartalmú pl. 10ccm-es 4 ütemű és kb. 3 LE. Ilyen nincs? Tudom ilyen van repcsibe de autóba nincs? Mert akkor talán lenne valami értelme. Igaz a nagy erőt nem nagyon lehet uralni. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 17:04:34 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.05.20 22:51:58
Hozzászólások: 133
Tartózkodási hely: Pest
Szerintem kis ügyeskedéssel a repcsimotort is bele lehet hakkolni az autóba... Az más dolog h nem oda való. Kevesebbet pörög és a nyomatékgörbéje is más. A felfogatásról ugye nem is beszélve... Ha 4 üteműt teszel bele arra már tehetsz chargert, meg turbót, meg nitrót meg mindent :) Azon fog is érni valamit! Viszont ha 4 ütemű motort raksz az autóba és teszel rá chargert akkor nyomhatod az előre kitett légszűrővel is mert a töltő miatt a nyomáshullámok úgysem érnek semmit, tehát mindegy hogy mekkora a cső a szűrő és a karbi között. De ez csak egy tipp volt, ha nagyon vásárolhatnékod támadna :)

A szűrő és a dióda helyett akkor is az olajos szivacsot, meg a csavarhúzót ajánlom :-D

UI: Ha yol emléxem van egy videóm egy 4 ütemű savageről, ha lesz otthon netem akkor felteszem nektek...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 17:14:13 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Milyen négyütemű mocit érdemes belevenni (repcsimocik közül)? És ha jól tudom ott már nem kell hőmérsékletet nézegetni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 17:29:16 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.05.20 22:51:58
Hozzászólások: 133
Tartózkodási hely: Pest
Dodge írta:
Milyen négyütemű mocit érdemes belevenni (repcsimocik közül)? És ha jól tudom ott már nem kell hőmérsékletet nézegetni.


Hát ha az a célod hogy megsüsd a motort akkor persze hogy nem :) A repcsimotorral az a gáz, hogy ha a repülő áll is a földön a motorja a légcsavar miatt úgy is kap hűtést. Az autóé nem, főleg ha a kaszni is fent van...

Nézz meg vmi repcsis oldalt és méretre válassz motort ami belefér. én a Revo miatt lemondtam az ilyenekről, mert az jó nekem a gyárival is...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 17:35:52 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Sziasztok!
Örülök neki,hogy ezt leírtátok,mert,ha belegondolunk...
Szóval én is jobb belátásra tértem.

Nyomatékot semmilyen motornál nem mérnek,mert végülis,ha igazán durva a terep,akkor arra van a legnagyobb szükség...
...szóval nem tudtok ilyen mérésekről?

üdv
Big

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 17:50:30 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Marczy írta:
Dodge írta:
Milyen négyütemű mocit érdemes belevenni (repcsimocik közül)? És ha jól tudom ott már nem kell hőmérsékletet nézegetni.


Hát ha az a célod hogy megsüsd a motort akkor persze hogy nem :) A repcsimotorral az a gáz, hogy ha a repülő áll is a földön a motorja a légcsavar miatt úgy is kap hűtést. Az autóé nem, főleg ha a kaszni is fent van...

Nézz meg vmi repcsis oldalt és méretre válassz motort ami belefér. én a Revo miatt lemondtam az ilyenekről, mert az jó nekem a gyárival is...


Egyszer láttam, hogy egy 1/8-as gépbe beletettek egy 4ütmeű mocit. Szerintem repcsimoci lehetett. De nagyon jól ment vele. Húzott rendesen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 19:47:18 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Sziasztok!
Én ugyan még csak 3 éve modellezek, de az a tapasztalatom, hogy a tuningolt gépek elvesztik egy nagyon fontos tulajdonságukat a gyári kiépítéssel szemben. Ez a tulajdonság nem más, mint a MEGBÍZHATÓSÁG!!!
Azt nem lehet tenni egy szerkezettel sem, hogy csak bizonyos részeit tuningolom, nem beszélve még a tapasztalat hiányáról a házilag beépített hibákról!
A gyártó a leg optimálisabb megoldást nyújtja nekünk, akinek tuninghoz támad kedve, annak javaslom, egyből az un. PRO modellek vásárlását. Igaz, hogy többe kerül, de még mindig olcsóbb, mint az utólagos teljes körű tuning.
Aki meg csak a csili-vili miatt változtat a gyári konfigon a nagy hibát követ el és egy halom pénzt dob ki az ablakon!
Az erős motorokról meg az a véleményem, hogy csak az építi be modelljébe, aki nem hosszú távú használatra tervez, mert a tuti, hogy a hajtásláncot, azt rövid időn belül szétszaggatja!
Remélem segítettem, tapasztalataim leírásával!
üdv:
F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 20:21:19 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
F_Gyuri írta:
Sziasztok!
...
F_Gyuri


Erre kb. eleg jo pelda az en nitro MT-m. Most MAR eleg jol egyben van, meg meg is bizhato, de sok kinlodas volt elotte. Na es a vegosszeg.... hat hagyjuk, majdnem annyi volt, mint a Mugen az RB motorral. Aztan most mar nem is megyek vele sem sose. Nem is rakom fel adok/veszek be, mert tobben kapnanak szivrohamot, en pedig nem valok meg tole a belefektetett osszeg toredekert.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.22 20:22:33 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Szia Gyuri!
Egyetértek veled. Kb. én is 3 éve modellezem. Csak annyit jegyeznék meg, hogyha beleteszünk egy jó erős mocit egy képbe az nem biztos hogy szétszaggatja. :twisted: Nagyon jó az optikai tuning. A verdán mindent szabad tuningolni, kivéve a lengőkarokat nemajánlatos. Egy rossz ugrás és az alu lengőkar hajlik. Ebből az következik, hogy meg kell tanulni ugratni a géppel. Nem mint az őrült nyomjuk (mint egyesek ;) nem rád gondoltam Gyuri ;) ). Szóval aki szeretnéz az tuningoljon bátran. Csak ajánlani tudom. ;) ;) ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.23 13:53:09 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.05.16 12:20:44
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Budapest VI. ker
Üdv. Ez a repülőmotor robbanós autóba érdekes lehet. De sok akadálya is van. Az alvázra történő felfogatás az még az egyszerűbb(szerintem) de a főtengely és a kupplung, valamint ezek összeköttetése a meghajtott fogaskerékkel már kicsit bonyoluiltabb lehet. Mennyire térnek el a repülőgépeknek a főtengelyei a kocsikétől? Egyáltalán azokon van kupplung? Valakinek van véleménye hogy kivitelezhető e? Minden jót!

_________________
Ford F-150+some tunning+fullgas!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 101 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség