Na akkor mondanék egy gyors véleményt mindenről:
Nitró:
Hol használod? Parkolóban fittizni sztem drága, versenyen nem használhatod, az hogy a motorban teljesítménynövekedést okoz az lehetséges, de ár érték arányban nagyon nem jó!
Supercharger:
Vajon miért nem volt a szocikorszakban Trabant turbó? Vagy supercharged Wartburg? Elárulom: mert a 2 ütemű motorokat nem igazán lehet így feltölteni. Ezeknél csak az un. rezonanciafeltöltést alkalmazzák pl: rezó, vagy szívómembrán. Mivel a rendszerben az átömlésnél minden nyitva van így a motorba bevitt + nyomás szépen lelép a kipuffogónyíláson...
Summa: több kárt okoz mint hasznot, mert teljesítményt nem növel viszont a töltőt hajtani kell, ígyhát a végeredmény egy gyengébb autó
Mechanikus dióda:
Ugyanazt a hatást nyújtja, mint a negyed fordulat nyitás az alacsony fordulati csavaron. Na jó lehet h fél fordulat nyitás...
Hiába nyom be több üzemanyagot ha a levegő ugyanannyi, magyarul csak dúsabban jár a motor. Arra meg ott a csavar izlés szerint
légszűrő:
A csillivilli légszűrőre csak annyit mondanék, hogy beszélgess Csacsi mesterrel és kérdezd meg tőle hogy a dupla olajozott szivacsony hogy megy be a por az RCOR pályán, és akkor érdemes elgondolkozni, hogy a kreppapírformára hajtogatott dupla papírdarabbal hány kört lehetne menni amig a motor megadja magát a por miatt. Annyi viszont előnye, hogy nagyon dizájnos
Az előre tett szűrő is izgi. Azzal meg az a baj, hogy magas fordulaton erőt veszít vele a motor mivel a nyomáshullámoknak a csőben tovább tart az útjuk. Alacsony fordulaton viszont segít. A szívórendszert tessék úgy felfogni mint a rezót. Abban is jön megy a nyomáshullám és azt használjuk ki feltöltésre.
Ha valakinek ellenérve lenne szívesen maghallgatnám
UI: nem vagyok ám én tuningellenes, csak szeretek gondolkozni...