Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 18:10:31

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 101 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.25 21:21:05 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok,
Nem volt szándékomban vitát generálni, de úgylátszik sikerült.
Amit írtam, az az én személyes véleményem volt a témáról, nem szentírás. :)
Nálunk a sebességi hajósportban is voltak hasonló próbálkozások, de versenykörülmények között nem váltak be. Éppen ezért nem is terjedtek el.
Sokkal nagyobb dinamikát adott az eleve kétszer akkora (vagy még annyi sem) köbtartamú versenymotor, mint a két feleakkora méretű, twin-be dolgozó motor.
A megnövekedett számú meghibásodási lehetőségekről, a dupla fogyasztásról és nem utolsó sorban a dupla motor árról nem is beszélve.
Igazából azt nem értem, hogy miért kell két kis motorral variálni, mikor egy nagyobbal mégjobb lehetne?
A stabilitás csökkenését én arra az esetre értettem, hogyha az egymotorosra tervezett alvázra van bebuherálva a másik moci is és semmi más nincs átalakítva (elnehezítve, meghosszabbítva).
Dodgenak mondom, hogy elhiszem hogy brutálisan megy, ezt senki nem is vitatta, de a többi autóval való összehasonlítás akkor lenne helyénvaló, ha az autóba két darab 1.5 ccm-es motor lenne beépítve.
Szerintem ugyanabba az autóba egy 6.5 ccm-es CMB motort építve még döbbenetesen menne a járgány, ha a difijei egyáltalán kibírnák.
Remélem értitek a mondandóm lényegét?
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.25 21:48:12 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 12:34:36
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Kuwait
Syl.
Tökéletesen rendben volt amit irtál.
Már a gondolat is örültség teljesen mind1 melyik 2 motoros autorol van szo.Itt gondolok akár az átalakitott 2 motoros savage re is..
Az az auto egy lusta nehéz vas,semmi más.
Mivel a 2 motort sosem lehet ugyanugy beállitani,az egyik mindig rádolgozik a másikra.
Kb 30% os teljesitmény növekedést hoz,mig sulyban,fogyasztásban,és költségben pedig joval többet....
Nem beszélve a sulypontrol...
Ugy ugrik mint egy féltégla.
Az egyetlen jo tulajdonsága a hangja :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.26 19:59:58 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
SYL írta:
Dodgenak mondom, hogy elhiszem hogy brutálisan megy, ezt senki nem is vitatta, de a többi autóval való összehasonlítás akkor lenne helyénvaló, ha az autóba két darab 1.5 ccm-es motor lenne beépítve.
Szerintem ugyanabba az autóba egy 6.5 ccm-es CMB motort építve még döbbenetesen menne a járgány, ha a difijei egyáltalán kibírnák.
Remélem értitek a mondandóm lényegét?
Üdv: SYL


Szia! :-D
Igen. Semmi értelme. :lol: Én is gondolkodtam egy nagy motoron. Többet érne. Két moci nagyon letrheli a hátulját amit a diffik sínylenek meg. Én nem azért alaíktottam át mert, hogy én ezzel majd versenyzek. Azért mert a fogyasztása pokolian magas volt. 1 tankolással fél lityó nafata ment el. Amikor összehangoltam a két mocit addig 1,5 lityót evett meg a két moci. Azért alakítottam át mert mindíg is akartam egy ilyet. Megvolt a lehetőség...és megtettem. Nem bántam meg. Ha úgy állna a dolog megtenném még1szer. :lol:
Én csak a Megalith előtt hajtottam fejet, hogy a gyári diffi bírta a kiképzést. Az első diffinek semmi baja (igaz a hátsó meghalt, de hatlmas terhelést kapott). A hajtáslánc tökéletes.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.26 20:00:49 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Krisz25 írta:
Az egyetlen jo tulajdonsága a hangja :)

Ez a másik ok amiért megcsináltam. ;) :lol: Felejthetelen élmény volt. Már csak ezért is megérte. :lol: ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.06.06 12:57:51 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Sziasztok!
Itt egy új cumó a gyűjteménybe-INTERCOOLER:
http://www.perrypumps.com/nitro_page.htm
http://www.perrypumps.com/smoke.htm
Erről mik a vélemények?
Én nem értem a működési elvét.
Illetve érdemes megnézni ezeket a karbikat:
http://www.perrypumps.com/prod01.htm

üdv
Big

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.06.06 14:11:57 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2007.03.16 10:15:22
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Veszprém megye
Big írta:
Sziasztok!
Itt egy új cumó a gyűjteménybe-INTERCOOLER:
http://www.perrypumps.com/nitro_page.htm
http://www.perrypumps.com/smoke.htm
Erről mik a vélemények?
Én nem értem a működési elvét.
Illetve érdemes megnézni ezeket a karbikat:
http://www.perrypumps.com/prod01.htm

üdv
Big


az autokban is van ilyen ami a turbohoz kell, itt mint a nagy kocsiknál is szerintem, az , hogy felgyorsitsa a motort, levegővel, amit beleeresztenek a motorba felül ahol elég az üzi, és a dugattyú gyorsaban fog föl le menni, de sztem nem érdemes, mert akár túlpörgethetjük a motort is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.06.06 14:30:05 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.06.10 19:53:35
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Győr
Bab23o írta:
Big írta:
Sziasztok!
Itt egy új cumó a gyűjteménybe-INTERCOOLER:
http://www.perrypumps.com/nitro_page.htm
http://www.perrypumps.com/smoke.htm
Erről mik a vélemények?
Én nem értem a működési elvét.
Illetve érdemes megnézni ezeket a karbikat:
http://www.perrypumps.com/prod01.htm

üdv
Big


az autokban is van ilyen ami a turbohoz kell, itt mint a nagy kocsiknál is szerintem, az , hogy felgyorsitsa a motort, levegővel, amit beleeresztenek a motorba felül ahol elég az üzi, és a dugattyú gyorsaban fog föl le menni, de sztem nem érdemes, mert akár túlpörgethetjük a motort is.


Hát ez nem igazán érthető.Mi az ami a turbohoz kell? Az intercooler kicsit más....
Az intercooler az igazi nagy autoknál számit sokat ,ennek meg köze nincs a levegőhöz mivel az üzicsore van kotve szal nemértem az intercooler elnevezést :oops: Szal az 1:1 autok intercoolerének lényege hogy azt a levegőt lehutse ami a motorba megy ,mivel minét hidegebb annál nagyobb a hőtágulása ---> értelemszeruen nagyobbat robban igy a motor erosebb lesz.

_________________
Davzone - Savage XRPS Spec 3
06203699770
Anyway, why race a Savage? Because I can ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.06.06 14:43:11 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.05.17 16:13:39
Hozzászólások: 171
Tartózkodási hely: szigetszentmiklós
Dévid írta:
Bab23o írta:
Big írta:
Sziasztok!
Itt egy új cumó a gyűjteménybe-INTERCOOLER:
http://www.perrypumps.com/nitro_page.htm
http://www.perrypumps.com/smoke.htm
Erről mik a vélemények?
Én nem értem a működési elvét.
Illetve érdemes megnézni ezeket a karbikat:
http://www.perrypumps.com/prod01.htm

üdv
Big


az autokban is van ilyen ami a turbohoz kell, itt mint a nagy kocsiknál is szerintem, az , hogy felgyorsitsa a motort, levegővel, amit beleeresztenek a motorba felül ahol elég az üzi, és a dugattyú gyorsaban fog föl le menni, de sztem nem érdemes, mert akár túlpörgethetjük a motort is.


Hát ez nem igazán érthető.Mi az ami a turbohoz kell? Az intercooler kicsit más....
Az intercooler az igazi nagy autoknál számit sokat ,ennek meg köze nincs a levegőhöz mivel az üzicsore van kotve szal nemértem az intercooler elnevezést :oops: Szal az 1:1 autok intercoolerének lényege hogy azt a levegőt lehutse ami a motorba megy ,mivel minét hidegebb annál nagyobb a hőtágulása ---> értelemszeruen nagyobbat robban igy a motor erosebb lesz.



Ha hideg a motor már nem azért de akkor nincs tágulás... Leglábbis én így tanultam ha meleg akkor van hőtágulás és a nagy kocsikál azért nem éppen jó a hőtágulás mert az éppen,hogy gyengíti a motor erejét véleményem szerint! De a topik nem erre van de szerintem akkor se igaz hőtágulásánál jobban menne a kocsi! Igaz ha a eléri az üzemi hőfokot akkor jobb neki de a tágulás nem anyira...

_________________
Savage 25
Tuned by: Carbon chassis,GRP,Mugen,LRP engine,3 gang,Hellfire suspension, Hellfire body


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.06.06 15:15:55 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Az intercoolerről egy picit (csak, hogy tisztában legyenek egyessek, hogy mi is ez pontosan, hamár hülyeségeket beszélnek!):


Mint az sokak által köztudott, az intercoolerekre kipufogógáz által meghajtott feltöltőkkel ellátott motorokon van szükség. Mivel a kipufogógáz nagy mértékben felmelegíti a turbófeltöltőt, így ezt a magas hőmérsékletet óhatatlanul átadja az általa nagy nyomáson feltöltött, majd a motor által beszívott levegőnek. Szintén köztudott, hogy a magas hőmérsékletű levegő motorba juttatása két szempontból is hátrányt jelent: egyrészt káros a motor élettartamát tekintve, mivel az egyébként is meleg motor hőterhelését tovább növeli, másrészt káros a motor teljesítményére is, mivel a magas hőmérsékletű levegő kisebb sűrűségű. Az intercooler ezt a két problémát orvosolja úgy, hogy a forró töltőlevegőt lehűti, ezáltal hidegebb, oxigénben dúsabb levegő kerül a motorba. Ugyanakkor ennek a módszernek is megvan a hátulütője: így az üzemanyag-levegő keverék berobbanásakor nagyobb lesz a hőtágulásból adódó hőterhelés a munkaütem alatt.

Az intercoolerek fajtáját tekintve két félét különböztethetünk meg. A legelterjedtebb fajta a száraz intercooler. Ez oly módon működik, hogy a nagy nyomású (és hőmérsékletű) turbo-levegőt egy radiátor belsején vezetik át, miközben a radiátor külsejét hűtik. Ez a típusú szerkezet inkább csak az autó végsebességét növeli, mivel a radiátort általában a menetszél hűti, így csak nagyobb sebességnél van igazán érezhető hatása. Gyorsulási versenyeken ezeknél a töltőlevegő-hűtőkkel ellátott autóknál a radiátor valamilyen módon történő lehűtésével tudjuk a motor teljesítményét növelni. Erre többféle módszer és anyag használatára is láthattunk már példát: volt aki jeget, szárazjeget tett a radiátorra, vagy pedig valamilyen oltóanyaggal, pl. halonnal fújták be az intercoolert (A halon egyébként egy régebben tűzoltók által is használt gáz, mellesleg kiváló oltóanyag). A hűtési módszerekkel azonban óvatosnak kell lennünk, mivel a hirtelen lecsökkentett hőmérsékletű levegő bejuttatása a motorba a hőtágulás-változás miatt azonnali károsodást, repedést okozhat. Mivel a mindig forró turbó általában az intercooler közelében található, vigyáznunk kell, hogy erre se jusson ezekből az anyagokból (jégnél pl. hideg víz), mivel a hőtágulás-változás problémája itt is elég veszélyes, egy megrepedt turbó pedig általában nem túl hatékony.

Az intercoolerek másik - ritkábban alkalmazott - típusa a vizes intercooler. Ennek előnye a szárazzal szemben az, hogy a beszívott levegő hőmérséklete minden körülmények között közel azonos értéken tartható, így álló helyzetben is működőképes. Hátránya viszont az, hogy mivel működéséhez legalább két radiátorra van szükség, a rendszer lényegesen nagyobb helyet foglal el a motortérben. Működtetését tekintve két megoldás lehetséges: az egyik megoldás szerint a rendszert egybeolvasztjuk a motor hűtőrendszerével, így hatásosabban tudjuk biztosítani az állandó levegőhőmérsékletet. A másik megoldás szerint a motor vízrendszerétől függetlenül, külön kiegyenlítő tartállyal ellátva működtethetjük. Ennek előnye igazán a gyorsulási versenyeken használható ki, mivel leállított motornál a rendszert (elektromos szivattyúval) keringethetjük és hűthetjük a rajt előtt. Hátránya viszont az, hogy a hely szükséglete és a rendszer igényessége itt a legnagyobb.

Elméletileg létezhet egy harmadik megoldás, amelyet kiárólag gyorsulási versenyautóban tudnék elképzelni, ennek kivitelezéséhez azonban komoly tervezési illetve átalakítási munkálatok lennének szükségesek. Az elv a következő: a turbótól jövő levegőt a klíma utastér-hűtő radiátorán keresztül vezetve hűtjük le. A futam megkezdésekor a klíma kompresszorát kikapcsoljuk, hogy ne fékezze a motort. Ha a radiátor megfelelő méretű, még tárol annyi hideget, hogy a futamra elegendő hűtést biztosítson. A gyorsulási versenyek sajnos még nem annyira elterjedtek, valamint a rendszer túl bonyolult ahhoz, hogy komolyan megvalósításra kerüljön.

A motornak tehát minden esetben az a legjobb, ha minél hidegebb a beszívott levegő, de ügyeljünk arra, hogy a levegőt lehetőségünk szerint fokozatosan hűtsük le, ne hirtelen, így biztosan megelőzhetjük a motor károsodását. Az intercoolerrel kb. 15-20%-os teljesítmény-növekedést érhetünk el lóerők terén. Persze ez sokmindentől függ, az intercooler fajtájától és méretétől, valamint az autó típusától is.
(forrás: Carstyling)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.07.08 14:18:09 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.07.08 09:26:55
Hozzászólások: 9
Tartózkodási hely: Szolnok
A minizilla-t jól lehet tuningolni??? :?: :?: :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.10.04 22:00:19 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.08.21 20:46:33
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Keszthely
hmmm...szerintem tök felesleges a motortuning...nem véletlenül tud annyit, amennyit tud.
Ha vmit elkezdesz benne tuningolni, akkor a maradék alkatrészt is ki kell cserélned tuningra.
Egyszerűbb és olcsóbb egy eleve erőseb motor. Nekem egy TT Eb4 S2 pro version buggy- m van és PRO-21BX-R moci van benne,
ami 3,49 ccm, 3000- 36000- ig pörög, és 30 000 fordulaton ad le 2,25 lóerőt.
Van sok megfizethető árú moci, mai még ennél is erősebb.

Amúgy én is gondolkodom tuningon, de futóműtuningon...ugyanis hiába a 2,25 lóerő összkerékhajtással a 3,3 kg- ra,
ami félgázról hírtelen padlógáz adásakor kilövi kaviccsal a szememet, ha nem tudom kihasználni és 60- nál felborítom a hepehupás pályán és borúl legalább 10 métert...
Szerintem a súlypont áthelyezésével lenne érdemes játszadozni, illetve a futóművel.

Mivel kezdő vagyok, lehet írtam baromságot is ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: tuning
HozzászólásElküldve: 2008.02.19 19:16:45 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.08.09 08:22:03
Hozzászólások: 204
ez meg egy kompreszor olyan mint a turbo de mégse olyan , az az ékszíjnem szakad el könyen? mert nekem kicsit befötes gumink tunnink http://www.rbinnovations.com/catalog/pr ... 9db97a2c44


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.19 19:52:10 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.20 18:01:45
Hozzászólások: 261
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Ezt már egy másik témában kibeszélték. :-D

_________________
XRC-RC2 rendberakás/tuning!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.19 21:14:51 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Ezt nem értem! Miért kell keverni a turbót és a kompresszort? Két külömböző dolog!
"ez meg egy kompreszor olyan mint a turbo de mégse olyan." Nem! A turbó nem kompresszor és a kompresszor sem turbó! ;) Lehet, hogy ez szőrszál hasogatás de nem illik keverni a két dolgot. Mert ha azt mondod, hogy az én verdám kompresszoros és 3000 rpm-től tolja a 2 bart-t (csak mondtam vmit) de addig halott akkor elég hülyének fogják nézni az embert.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.20 15:58:19 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.08.09 08:22:03
Hozzászólások: 204
Dodge írta:
Ezt nem értem! Miért kell keverni a turbót és a kompresszort? Két külömböző dolog!
"ez meg egy kompreszor olyan mint a turbo de mégse olyan." Nem! A turbó nem kompresszor és a kompresszor sem turbó! ;) Lehet, hogy ez szőrszál hasogatás de nem illik keverni a két dolgot. Mert ha azt mondod, hogy az én verdám kompresszoros és 3000 rpm-től tolja a 2 bart-t (csak mondtam vmit) de addig halott akkor elég hülyének fogják nézni az embert.

ok én értem hogy roszul irtam utolag bocsánat mindenkitől akit félre vezettem, és én nem erre gondoltam hanem arra hogy van ilyen is motor tunning kapcsán hogy kompreszor , igen nem turbo de én aztakartam vele mondani hogy ez is egy olyan fajta tunning vagy modositás ami teljesitmény nővelés a célja nem akartam átverni embereket hogy azt higyék hogy a turbo is egy fajta kompreszor bocsánat elnézést


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.25 16:29:01 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.11.20 20:49:16
Hozzászólások: 26
Üdv.
Ez nem tudom mennyire tartozik ide de ez mire jó? :?
http://kemmodell.infocentrum.hu/product ... cts_id=584

_________________
''Inkább most lelépek, mert kicsit ráittam a methylre...''


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.04.30 12:35:15 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.02.16 15:16:44
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: Budapest 13.ker.
Hali Dimitrius!

Az általad belinkelt képen azt hiszem egy boost bottle,air chamber,vagy minekhívják látható.Valami vákuumdoboz féleség,amit a karbi és a motor közé kell beiktatni és üzemanyag-levegő keveréket tud tárolni.Így hirtelen gázadásnál nem fog eldúsulni a keverék és így a motor hamarabb felpörög,jobban és egyenletesebben reagál a gázadásokra.
Kb. valami ilyesmi szerkezet lehet.

Üdv.: toommcy

_________________
Savage 25 K4.6
HB Lightning 2rr


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.06 06:50:22 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.11.20 20:49:16
Hozzászólások: 26
Köszönöm a segítséget.

_________________
''Inkább most lelépek, mert kicsit ráittam a methylre...''


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.23 21:05:02 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Jaja valami olyasmi én is kerestem rólla több linket!
Turbófeltöltő lehet rcre?
Kompressor ezekszerint van de a turbó az már komolyabb lenne mint egy befőtesgumival hajtott valami!:-D
De egy ilyen kompressoros autót is megnéznék hogy mehet!
Hangja is változhat??
Üdv:Ádám

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.23 21:35:24 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Szia!
kicsit olvass vissza(és utánna) e témában és akkor láthatod majd, hogy mennyi értelme van feltölteni akár kompreszorral akár turbóval egy hagyományos kétütemü motort.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 101 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség