Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.25 05:45:31

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Csatlakozók
HozzászólásElküldve: 2005.02.04 08:03:32 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.16 19:06:45
Hozzászólások: 19
Sziasztok!

Ki milyen akku csatlakozót használ (elsősorban az elektromos autók érdekelnek)?
Milyen gyári paraméterek ismertek az általad használt csatlakozóról (pl. megengedett max. áram, max. vezeteékátmérő).

Sokat olvastam arról, hogy a Tamiya csatlakozót felejtsük el. Ehelyett ajánlották az aranyozott banándugó(szerű) csatlakozót itt Magyarországon. Ezzel nekem az a problémám, hogy egy mozdulattal nem dugható össze, de ami még rosszabb, véletlenül vagy szándékosan össze lehet érinteni a pólusokat.

Találtam néhány csatlakozót, ami megoldja ezt a problémát és ezeket is ajánlják (elsősorban amerikai oldalakon). Ezekről is szeretném megtudni a véleményeteket. Háttérirodalomnak álljon itt egy link: http://www.rccaraction.com/articles/ht_installnlc.asp
Itt három csatlakozóról írnak:
- Deans UltraPlug
- AstroFlight
- PowerPole
Én korábban sok jót olvastam a Deans csatlakozóról, annak a legkisebb az ellenállása is, de nem találtam meg az egyéb elektromos paramétereit. Az rcmodell.hu-n az egyik repülős kolléga állítása szerint korántsem bírja a nagy áramokat. Számokat sajnos ő sem tudott mondani.
Az AstroFlight ellenben immpresszív: 50A folyamatos terhelést bír el, 75A-t max. 2 percig.
Ehhez kapcsolódik a következő kérdés: az elektromos autóknál mekkora árammal kell számolni? Az átlag könnyen kiszámítható az akku kapacitása és a futásidő (játékidő) hányadosaként, de mekkora lehet az áramfelvétel, ha pl. gyorsul az autó? Szerintem egy 40-50A folyamatos terhelhetőségű csatlakozó már megfelelő. Átlagosan kb. 20-30A az áramfelvétele mondjuk egy E-Maxx-nak, ahogy én számoltam a WEB-en található tapasztalatok alapján. Jól gondolom?
És végül: a fent említett csatlakozók kaphatóak-e Magyarországon vagy a környéken (pl. Ausztria) és hol?

Üdv:
Alex


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.05 18:41:35 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.16 19:06:45
Hozzászólások: 19
Senkinek nincs ilyen irányú infója vagy tapasztalata? :cry:
A.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.06 01:02:55 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
Szia!

Én régebben ezt a fajta csatit használtam!
Kép

Nem emlékszem a paramétereire, de sohasem volt baj vele.
Az biztos, hogy a tamiya csatit dobd el minél előbb.


Zozo


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.06 07:47:18 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
Zozo írta:
Az biztos, hogy a tamiya csatit dobd el minél előbb.


vigyazz mit beszelsz,mert (ha jol tom) ket fajta tamiya csati van,van amit a legtobb aksihoz kapsz,es van az aranyozott aminek nincs muanyag burka,es joval vastagabb,kb 500 parja,ez aze jo mert tobb aramot es gyorsabban tud leadni az aksi.altalban ezek versenyen hasznaljak...de szintem hobbynak teljesen megfelel az tamiya csati..

Zozo nem tudom h van kulonbseg a ketto kozt a kinezetet leszamitva...szintem az a csati kevesebbet ad le..nem?vagy miben jobb?

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csatlakozók
HozzászólásElküldve: 2005.02.06 07:51:40 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
Alex írta:
Sziasztok!
l nekem az a problémám, hogy egy mozdulattal nem dugható össze,


ezt szigszalaggal meg lehet oldani...

Idézet:
véletlenül vagy szándékosan össze lehet érinteni a pólusokat.


eze meg ko a a zsugorcso...amit latsz zozo kepen h az ongyuszival raegeti...

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Csatlakozók
HozzászólásElküldve: 2005.02.06 08:50:36 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.16 19:06:45
Hozzászólások: 19
Zozo,
A képen lévő csatlakozó a Deans Ultraplug. Ezt itthon sikerült beszerezned?

Tucsok,
Köszi a tippeket, de egy gyári megoldás nekem tartósabbnak tűnik és szimpatikusabb, mint az általam barkácsolt.
Én Tamiya csatlakozón a műanyag tokozásút értem. Az aranyozott meg az a banándugó-szerű lesz ezek szerint. Ha ez ugyanolyan felépítésű, akkor valószínűleg erre is áll az a Tamiya csati hátrányára felhozott érv, hogy egy idő után kilazul és ettől megnő az ellenállás.

Ahhoz a kérdéshez viszont továbbra sem jutottunk közelebb, hogy mekkora áramra kell számítani és hogy az egyes csatlakozók mit bírnak. Ezzel kapcsolatban is várom megtisztelő válaszotokat.
Az, hogy valakinek nem volt baja vele OK, de nem jelenti azt, hogy másnak sem lesz. Mert pl. egy másik fórumban meg azt olvasom, hogy hú de sz*r ugyanaz a csati. Szeretnék konkrétumokat is látni.

Üdv:
Alex


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.06 12:35:52 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
Tucsok írta:
Zozo írta:
Az biztos, hogy a tamiya csatit dobd el minél előbb.


vigyazz mit beszelsz,mert (ha jol tom) ket fajta tamiya csati van,van amit a legtobb aksihoz kapsz,es van az aranyozott aminek nincs muanyag burka,es joval vastagabb,kb 500 parja,ez aze jo mert tobb aramot es gyorsabban tud leadni az aksi.altalban ezek versenyen hasznaljak...de szintem hobbynak teljesen megfelel az tamiya csati..

Zozo nem tudom h van kulonbseg a ketto kozt a kinezetet leszamitva...szintem az a csati kevesebbet ad le..nem?vagy miben jobb?



Tücsök!

A Tamiya csati az Tamiya csati. Igaz, van aranyozott is, de az is ua. néz ki csak az érintkezőket aranyozzák le.
Amire Te gondolsz az a 4mm-es arany csatlakozó lehet, de annak a Tamiyához semmi köze, max ha a Tamiya boltban veszed.
Hobby célra jó a Tamiya is, de kb. félévente cserélni kell, mert szét nyíllik a fém érintkező és elkezd melegedni. 14 menetes motornál nagyobb teljesítményűvel meg se próbáld, mert melegszik v. elolvad.
A fő külömbség az, hogy a jobb csatiknál a két érintkezőt stabilan, valamilyen rugós megoldással rögzítik egymáshoz. A Tamiya csak be van sliccelve ezért minden ki-be húzásnál kicsit szét nyíllik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csatlakozók
HozzászólásElküldve: 2005.02.06 12:46:05 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
Alex írta:
Zozo,
A képen lévő csatlakozó a Deans Ultraplug. Ezt itthon sikerült beszerezned?

Tucsok,
Köszi a tippeket, de egy gyári megoldás nekem tartósabbnak tűnik és szimpatikusabb, mint az általam barkácsolt.
Én Tamiya csatlakozón a műanyag tokozásút értem. Az aranyozott meg az a banándugó-szerű lesz ezek szerint. Ha ez ugyanolyan felépítésű, akkor valószínűleg erre is áll az a Tamiya csati hátrányára felhozott érv, hogy egy idő után kilazul és ettől megnő az ellenállás.

Ahhoz a kérdéshez viszont továbbra sem jutottunk közelebb, hogy mekkora áramra kell számítani és hogy az egyes csatlakozók mit bírnak. Ezzel kapcsolatban is várom megtisztelő válaszotokat.
Az, hogy valakinek nem volt baja vele OK, de nem jelenti azt, hogy másnak sem lesz. Mert pl. egy másik fórumban meg azt olvasom, hogy hú de sz*r ugyanaz a csati. Szeretnék konkrétumokat is látni.

Üdv:
Alex


Nem tudom, hogy lehet-e még ilyet kapni valahol, de nálunk van a boltban 2mm-es FG csatlakozó én az utóbbi években ezt használtam az elektromosban. Ez is aranyozott, műa. tokban van és azért jó mert nincs kölümbség a fiú és a lány között, de mégsem tudod fordítva bedugni csak a forrasztásnál kell odafigyelni.
Nézek róla képet és felteszem.
Az biztos, hogy ezek a csatik több áramot tudnak átengedni, mint amenyit a cellák letudnak adni, de ne kérdezd pontosan hány ampert.
Az ellenállásuk kisebb mint a kábeleké, kivéve ha a 100 eres, szilikonos kábelt használod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.07 11:26:26 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Szia Alex!

Az én javaslatom a következő. Gyári Tamiya csati kuka.
Ehelyett kiválló választás a 4mm-es aranyozott banándugó+hüvely.
Polaritáscsere ellen lehet védekezni úgy, hogy az akku
piros vezetékére (+) dugót szerelsz, a feketére (-) pedig hüvelyt.
A szabályzóra ennek pont az ellenkezőjét, így soha nem fogod
összekeverni a csatlakozásokat, nem füstöl el a szabályzód.

A hüvelyeket teljesen bevonod zsugorcsővel, a dugókat pedig csak a
forrasztásnál a dugó nyakáig. Így soha nem ér össze akét pólus,
nem fogsz heggeszteni.

Egyébbként rc autóknál (onroad 4wd) kb 30A-el lehet számolni
átlagban, pillanatnyiban viszont ennek a többszöröse is lehet, de
ez csak pár mikro vagy mili secundum.
Nem emlékszem pontosan, de a 4mm-es banán csatlakozók kb
80A-t tudnak átvezetni.

A Deans csati nagyon jó még, de nem hiszem hogy nálunk lehetne
kapni.
A Zozo álltal említett 2mm-es is jó de inkább csak kisebb áramokra,
elektromos kis repülőkbe, slow flyerekbe, esetleg MiniZ autókba.


Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.07 12:11:50 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.16 19:06:45
Hozzászólások: 19
Szia Gyurici!

Köszi a választ, látom az aranyozott banénhüvely a legegyszerűbb és lehet, hogy kis hazánkban az egyetlen megoldás. Azon erősen csodálkozom, hogy vajon miért nincsenek az általam említett csatlakozók (Deans, AstroFlight) Magyarországon. Árban kb. ugyanott vannak, mint a banán, kb. 2-4 USD. De ha nem is pont ezek vannak, legalább lenne választék!

Én Off-roadra lennék kíváncsi, hogy ott mekkora áram folyik. Konkrétabban az E-Maxx érdekelne. Egy kigyorsításnál szerintem megy az 30A fölé is, és nem csak milliszekundumokra, hanem akár néhány mp-re is, ami már elég lehet ahhoz, hogy egy rosszul megválasztott csatlakozót megolvasszon.

Üdv:
Alex


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.07 15:00:47 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.24 19:34:12
Hozzászólások: 468
Tartózkodási hely: Siófok
Szia!

E-maxx esetében a gyári is egy teljesen rosszul megválasztott valami :D Tamiya csatis gyárilag, nekem sikerült mindkettőt gombócba olvasztanom...
Amperekről nem tudok, de két 23 körös motor esetében azért van ott felvétel.
Megoldás az aranyozott csati.

Bye!

_________________
Akinek még a fűnyírója is elektromos...:)

"Van aki füvezik, van aki fázik, van aki barom mégis pofázik... " :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2008.03.20 12:30:22 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.02.02 11:50:53
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: Csillaghegy
Hello,

A Traxxas E-Maxx (az új típus #3905) egy új csatlakozóval (a szabályozón) érkezik:
http://www.traxxas.com/products/accesso ... nector.htm
Itthon hol lehet ilyet találni?
Érdemes azzal kezdeni, hogy levágni (nagyon fájna a szívem érte), és kicserélni valami másra?
Mire lenne érdemes kicserélni (aranyozott banán?) ?
Valami más megoldás, ötlet? ("ideiglenes"?)

Nagyon szereténk már autózni!!!

Üdv:
Zoltán


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.20 15:54:23 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Két link a döntés megkönnyítéséhez:

http://www.eco-idc.de/eco-news/6mm-stecker.html
Ez egy profi modellező kollégánk csatlakozótesztje.

A beszerzéshez egy hasznos link:
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/fok ... satlakozok

Annyit még megjegyeznék, hogy a csatlakozón komoly veszteségek jelentkezhetnek, akkor is ha nem olvad el vagy nincs egyébb látványos baja, ezért érdemes jó minőségűt használni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.20 19:23:39 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A tesztből kiderül, hogy milyen paraméterek (átfolyó áram? mennyi ideig volt rajta a terhelés? csatlakozót direktben nyomatta? mekkora a csatlakozók érintkező felülete? stb.) mellett számolta az átmeneti ellenállást? (nem nagyon megy a germán nyelv, de szerintem semmi ilyesmi nincs benne leírva) A számításokhoz meg kéne adnia egy konstans átfolyó egyenáramot, a csatlakozón mért feszültségesést és ebből lehetne számoni az átmeneti ellenállást Ohm törvénnyel. A méréshez elég pontos műszerek kellenek.

Ezeket a paramétereket nem igazán látom sehol. Az sem mindegy, hogy a csatlakozók mekkorák, mert ugye a vezetőképesség nagyban függ az érintkező felületek nagyságától (keresztmetszet) és anyagától (arany, ezüst, réz). Ezen adatok nélkül ez a táblázat sz@rt sem ér.

Ne feledjük el azt sem, hogy az autóban ugye össze kell kötni egymással az akkut, szabályzót (a szabályzónak is van belső ellenállása), motort. Ez szűken számolva is legalább 20-25 cm vezetéket jelent, aminek ugye szintén van ellenállása. Nagyon nem mindegy a vezeték minősége, keresztmetszete és a forrasztások minősége sem.
Megveheted a legdrágább csatlakozókat is, ha a többi összekötő elem, vagy akár egy forrasztás nem megfelelő.

Adatok hiányában, számolgatva egy kicsit el lehet gondolkozni pár dolgon. Mondjuk 100A átfolyó áram 5mV-os csatlakozónkénti feszültségesés mellett 0,5W hőt termel. És ez csak 1db villamos kötés volt a sok közül.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.20 21:12:16 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
A csatlakozó átmeneti ellenállása nem függ a mérési paraméterektől, ha kedved van, kitalálhatsz sok-sok féle mérési körülményt, azt fogod észrevenni, hogy a feszültség és áram aránya ugyanaz lesz, ez az átmeneti ellenállás. Légy nyugodt, a tesztet végző Jörg Mrkwitschka-nak megfelelő műszerek és szakértelem állnak rendelkezésére effajta mérések elvégzésére is.
A táblázat pontosan tartalmazza a csatlakozók típusát, ha nagyon kíváncsi vagy a méretekre ez alapján utána lehet nézni. Mellesleg pont az a jó, hogy itt a gyakorlati értéket kapod meg, ezt felhasználva ki tudod számolni a valós veszteségeket. Ha szerinted a táblázat ""-t sem ér, lehet, hogy utána kéne nézni egy-két dolognak, hogy használni tudd.
A vezetékek, forrasztások minősége valóban ugyanolyan fontos, de merem feltételezni, hogy egy modellezőnek ez már rutinfeladat.
Egy gyakorlati példa: 30 A fogyasztás mellett, két darab 4 mm-es csatin a feszültségesés U=30*2*0,001=60mV. Ez 6000 kV értékű motornál 360 ford/perc. A veszteségi teljesítmény 1,8W.
Ugyanez a 6 mm-es csatikkal U=30*2*0,00004=2,4mV. Így a fordulatszám 15-tel csökken. A veszteségi teljesítmény 0,072 W.
Ez a fordulatszámkülönbség valóban nem nagy, viszont egy jó minőségű csatlakozó megbízhatóbb is, kisebb a valószínüsége, hogy gondot okoz, hosszabb használat során.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.21 10:37:00 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Nem vitatom el a táblázat hasznosságát, hiszen (ugyan eléggé direkt módon) összehasonlít 11 féle csatlakozót.

"A csatlakozó átmeneti ellenállása nem függ a mérési paraméterektől"
Már hogyne függne, 200A-nél valószínű az összes füstölne és Ohm-os nagységrendű lenne az ellenállása. A gyengébb minőségű csatlakozó sokkal kevesebb átfolyó áramnál (noname már melegszik, hiszen minimum 12,5x (legnagyobb eltérés 50x) nagyobb az ellenállása a legjobbnál a mérések szerint) felmelegszik és még tovább romlik az átmenetije.

Pont ez az amit írtam és a válaszodban te is alátámasztottad. Az érintkezőfelületek növekedésével nemlineárisan nő a vezetőképesség.
A tesztben szerepel 3.5 és 6mm-es csatlakozó is (és egyértelmű hogy a 6mm-es a legjobb a mérés szerint). A csatlakozó felületek (vezető kereszmetszet) nagysága között nagy az eltérés a két méret esetén.

Tehát megint leírom kicsit egyszerűbben. Eltérő méretű csatlakozókat vizsgált, az eredmény egyértelmű a legnagyobb (közel azonos érintkező anyag mellett legnagyobb érinkező felületű) csatlakozó volt a legjobb.

Szerintem egy összehasonlító méréssorozat pont attól tényszerű és egyértelmű, ha közel azonos paraméterekkel rendelkező dolgokat (méret, anyagminőség) vizsgál. Az eltérés csak formai (gyártó, kialakítás stb.)

bigger is better
:-D

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.27 18:47:41 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Elnézést, amiért nem tisztáztam külön, természetesen a csatlakozók megengedett működési tartományára gondoltam, a megengedett áram többszörösénél valóban változhat az ellenállás, de nyilván 200 A-hez nem egy 10 A-ig működő csatit választunk, mellesleg van olyan a csatlakozók között amelyik 220 A-ig használható. Az elsődleges célom az volt, hogy segítséget nyújtsak a kevésbé járatosaknak, hogy a kívánt célnak megfelelő csatlakozótípust kiválaszthassák, azért linkeltem be Syl-ék oldalát, mert ott fel van tüntetve az adott típusú csatlakozóhoz tartozó áramhatár is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.28 23:11:06 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.02.12 11:39:56
Hozzászólások: 493
Tartózkodási hely: Szamosszeg
Üdv!

Engem az érdekelne igazán, hogy olyan teszt volt-e már hogy a forrasztó
anyag miként befolyásolja az átmeneti ellenállást?
Árusítanak spéci ezüstös forrasztó ónt is, érdemes lenne azzal próbálkozni a hagyományos helyett?

Gyurici


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.29 18:09:28 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A hagyományos lágyforrasz anyagok gyakorlatilag két összetevőt tartalmaznak ón (Sn) és ólom (Pb). Ezen kívül gyakorlatilag minden lágyforrasz huzal tartalmaz folyasztószert is. A folyasztószer a forrasztott felületek oxidmentesítését a forraszanyag megfelelő terülését segíti.
Az EU-ban 2006 júl. 1.-től jogszabály tiltja az ólom használatát (hazudsz az ólom mérgező anyag, a környezettudatos EU polgár nem használ ilyet hazudsz) minden elektronikai termékben. Gyakorlatilag ez a kényszerhelyzet hozta az új összetételű lágyforrasz anyagokat. Az ólom forrasztás szempontjából nagyon jó volt (alacsony olvadáspont, jó terülési jellemzők, stb.) ezt az anyagot kellett kiváltani más olyan fémekkel, amik nem nagyon rontják a lágyforrasztás minőségét és nem emelik nagyon a forrasztási hőmérsékletet.. Ezek közül az egyik összetevő az ezüst (Ag). Az ólmos forraszhoz képest a "környezetbarátok" 40-60C°-szal magasabb hőmérsékleten használhatók. Ez nem túl jó a mi kis akkumulátorainknak.
Azok az "ezüszös" lágyforrasz huzalok, amikre te gondolsz 2-5% ezüstöt tartalmaznak. Ez nem túl sok a vezetőképesség javulás szempontjából, az árkülönbségben viszont igen. Mikor még "elektromos" autóztam én is érdeklődtem ilyen anyagok után, de amikor az eladó benyögte, hogy 800Ft/m, akkor már nem is kellett annyira.
Az ezüst, arany, réztartalom növelésével drasztikusan növekszik a forraszanyag olvadási (folyási) hőmérséklete és növekszik a ridegforrasztás esélye is (50% ezüsttartalom mellett már 700-850C° ami már nem igazán lágyforrasztás). Emellett minden újonnan használt nemesfém ötvöző (Ag, An, Cu, stb) eléggé megdrágítja az árat és semelyik új ötvözet nem rendelkezik jobb tulajdonságokkal forrasztás szempontjából az ólmosnál. A vezetőképesség érezhető javulásához a mennyiség pedig kevéskének tűnik.
Összefoglalásként az ilyen tuningokba befektetett pénzösszeg nem mindig van arányban az általa megszerezhető előnnyel.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.03.31 08:55:11 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
eljen: Köszönjük szépen! eljen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség