Sziasztok!
Ezen a fórumon eddig nem nagyon találkoztam ezzel a akkumulátor fajtával,
ezért is mertem új topikot nyitni, mivel ez több topikba is befért volna,
de egyikben sem lett volna igazán jó helyen, szerintem.
Szerintem azért is nagyon fontos, hogy említést tegyünk erről az akkuról,
mert bár drága, mégis alternatívája lehet a megszokott 5 cellás NiMh pack-oknak.
1100 és 2300 mAh-ás a két legelterjedtebb fajtája, hengeres cellák.
Átmérő 18 és 26x66 mm a befoglaló méreteik, sajnos nem minden vevődobozba fér
bele bármelyikből egy 2 cellás egység.
1100 -
http://media.hyperion.hk/dn/a123/A123-1100.pdf
http://enerland.com/upload/product/18650.pdf
2300 -
http://www.a123systems.com/cms/product/ ... 650M1A.pdf
Mivel teljes töltöttségnél a két cella feszültsége csak 7,2 V, ami megegyezik
a feltöltött 5 cellás NiMh akkupack-kal, ezért szerintem használható lenne
feszültség szabályzó nélküli használata a robbanómotoros autók vevőakkuiként
történő használatra. Teljes ciklusa alatt stabil feszültséget ad
(persze ez a névleges érték 6,6 V)
tehát a szervók végig elég rendes feszültséggel vannak táplálva,
mely a terhelés hatására sem nagyon esik vissza (sokkal kevésbé mint NiMh esetén).
Tehát maximális teljesítmény a teljes kapacitás alatt.
Nagy előnyük még, hogy a Li-Po-val ellentétben nem annyira "tűzveszélyesek",
nagy áramú töltés és merítés (max 5-10 A, 4C, ~15 perc alatt feltölthető)
egyaránt lehetséges.
Persze szükséges hozzá egy megfelelő töltő is (tovább drágítja a helyzetet).
Viszont a kisebb kapacitású pár gramm súlycsökkenést is eredményez, gyakorlatilag
végtelen ideig megbízhatóan működnek (több mint 1000 ciklus).
Én egyelőre sajnos csak tervezem a hadrendbe állításukat, tehát ez az írás
csak az elmélet, kíváncsi lennék a gyakorlatra.
Használ ilyen cellákat valaki?
Ha igen milyen körülmények között, mibe, milyen céllal?
Mik a tapasztalatai velük kapcsolatban?