Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.11 07:54:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: NiMh, LiIo, vagy NiCd
HozzászólásElküldve: 2005.06.14 23:24:46 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.04.03 22:11:37
Hozzászólások: 235
Tartózkodási hely: Bp. XV.
Sziasztok!

Annyi lenne a kérésem, ha valaki ért hozzá, akkor mondja meg a választ!

Melyik akksi tipus bír hosszabb ideig nagyobb terhelést? (monjuk a névleges áramerősséget pl. egy 2Ah-s akksi 2A-rel terhelve)

A Ni-Cd, a Ni-Mh vagy a LiIo????

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.15 00:08:28 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.24 19:34:12
Hozzászólások: 468
Tartózkodási hely: Siófok
Szia!

Az én véleményem az, hogy mivel mindegyiknek a profilja más, nem lehet megállapítani, hogy melyik bírja a névleges teljesítményének a terhelését, ugyanis 2 ah-s akksi a 2ah-t pont egy óráig bírja ki :D Névlegesen ;)

A tapasztalataim a következők: A NIMH akksi nekem lomhább, mint az NICD. Tehát hírtelen nagy áramot nem adja olyan rugalmasan.
Az NIMH percről percre merül, főleg a végén észrevehető, de a merülési görbéje lankás.
Az NICD nagy áramot tud leadni, és szinte egyenletesen, a végén viszonylag hamar megadja magát, tehát elektromos autónál pl az utolsó perc elején még elviselhető teljesítményt nyújt, a perc végén viszont már alig gurul az autó.
A LiIO akksiról csak annyit hallottam, hogy iszonyatos áramot tud leadni, hirtelen is, és a feszültsége nem csökken a névleges alá terhelés alatt sem, míg ez hirtelen terhelésnél a másik két akkutípusnál előforul.
A végén viszont szabályosan megáll, és kész.
Ha nagyon lemeríted, meg is hal.

LiIO akksim csak csütörtökön lesz, majd beszámolok róla.

Remélem tudtam segíteni, és nem hülyeséget írtam ;)

Szia!

_________________
Akinek még a fűnyírója is elektromos...:)

"Van aki füvezik, van aki fázik, van aki barom mégis pofázik... " :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.15 07:12:54 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.04.03 22:11:37
Hozzászólások: 235
Tartózkodási hely: Bp. XV.
MitsuL200 írta:
Szia!

Az én véleményem az, hogy mivel mindegyiknek a profilja más, nem lehet megállapítani, hogy melyik bírja a névleges teljesítményének a terhelését, ugyanis 2 ah-s akksi a 2ah-t pont egy óráig bírja ki :D Névlegesen ;)

A tapasztalataim a következők: A NIMH akksi nekem lomhább, mint az NICD. Tehát hírtelen nagy áramot nem adja olyan rugalmasan.
Az NIMH percről percre merül, főleg a végén észrevehető, de a merülési görbéje lankás.
Az NICD nagy áramot tud leadni, és szinte egyenletesen, a végén viszonylag hamar megadja magát, tehát elektromos autónál pl az utolsó perc elején még elviselhető teljesítményt nyújt, a perc végén viszont már alig gurul az autó.
A LiIO akksiról csak annyit hallottam, hogy iszonyatos áramot tud leadni, hirtelen is, és a feszültsége nem csökken a névleges alá terhelés alatt sem, míg ez hirtelen terhelésnél a másik két akkutípusnál előforul.
A végén viszont szabályosan megáll, és kész.
Ha nagyon lemeríted, meg is hal.

LiIO akksim csak csütörtökön lesz, majd beszámolok róla.

Remélem tudtam segíteni, és nem hülyeséget írtam ;)

Szia!


Köszi!

Ilyesmi tapasztalatokat vártam. Sokat segítettél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.15 22:42:33 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.02.16 19:29:33
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Budapest (IV. ker, Újpest)
LiIo aksim még nekem sem volt, NiCD és NiMH viszont még igen.
Hát mit is mondhatnék. Amit elQttem is már leírtak, az tényleg létezQ dolog, habár a mai NiMH-k már klasszisokkal jobbak. A régi 3000-es NiMH-knál volt az, hogy sajnos használat közben folyamatosan és érezhetQen gyengült az aksi, vagyis nem volt egyenletes a teljesítményük, a mai NiMH-ra már annyira nem jellemzQ, és egyre inkább ki fogják szorítani az NiCD aksikat, hisz kapaciátsuk nagyobb. NiCD Sub-C aksiban 2400-as a legnagyobb (Sanyo aksim volt ilyen nekem, nagyon jók a tapasztalataim velük), míg NiMH-ból már van 3700-as is.
Régebben én határozottan preferáltam az NiCD aksikat, lévén hogy számomra a hosszú élettartam fontos mert nem versenyzem, viszont a korai NiMH-k kb. fél év után rendre meg is adták magukat, hangsúlyoznám, hogy ez a 3000-es szériára volt igaz, azok hírhedten szarok voltak. A mostani 3300-as és 3600-as aksikkal kapcsolatban még nem hallottam ilyet, sQt a GP aksikat kifejezetten "isteníteni" szokták.
Én személy szerinte LiIO aksit még nem szívesen próbálok ki, az új cuccokkal mindig van valami gubanc, hisz a gyártók abban érdekeltek, hogy minél hamarabb piacra dobják, aztán majd szépen elkezdik fejleszteni Qket.
Szóval a választás erQsen függ attól, hogy mire akarod használni. Versenyre NiCD-t felejtsd el, kevés lesz ott mint pilóta kekszben a katapult. Hobby szintre jó, hisz itt egy kiforrt technológiáról van szó, tartóst lesz, és elég "igénytelen" aksik ezek, nem kell Qket "babusgatni". Versenyre viszont CSAK NiMH. De szerintem ma már az NiMH-k sem sokkal maradnak el az NiCD-tQl, legalábbis ma már ezek is egyenletesen adják le a teljesítményüket, de hogy 2-3 év múlva mi lesz velük, azt nem tudom. NiCD-bQl viszont volt nekem 6 éves is, tökéletesen mqködött.

_________________
Üdv, Tegzi

FF01 full tuning (under construction); TA03R-TRF full tuning (under construction); TA03RS-TRF full tuning (under construction),
T3PK PCM 41.180

30-281-0148


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Kérdés
HozzászólásElküldve: 2005.08.15 07:45:26 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.09.24 11:10:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Balatonszemes
Sziasztok!

Most fogok venni egy TL-01-et és az lenne a kérdésem, hogy milyen akksit vegyek hozzá és milyen töltöt (a töltöre neimigazán tudok többet szánni 10nél esetleg 15nél.

Köszi

_________________
By.: Barbár


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.08.15 12:51:45 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
TL-01> ez milyen modell?

Ha elektromos, akkor a motortól függ milyen akksi kell bele.

SUB-C típusú akkiknál:
NiCd nagyobb áramot bír (70A), viszont mindig ki kell sütni töltés előtt. NiMh a NiCd társához nagyon közeli, valamivel kevesebb áramot bír (40A), de nem olyan érzékeny, ha töltés előtt nem sütöd ki. LiPo: ez drágább a társainál és áramban se képes rájuk verni (10A). Ellenben tilos kisütni, súlyra is könnyebb...

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.08.15 21:28:05 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.02.16 19:29:33
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Budapest (IV. ker, Újpest)
Peti írta:
TL-01> ez milyen modell?

Ha elektromos, akkor a motortól függ milyen akksi kell bele.

SUB-C típusú akkiknál:
NiCd nagyobb áramot bír (70A), viszont mindig ki kell sütni töltés előtt. NiMh a NiCd társához nagyon közeli, valamivel kevesebb áramot bír (40A), de nem olyan érzékeny, ha töltés előtt nem sütöd ki. LiPo: ez drágább a társainál és áramban se képes rájuk verni (10A). Ellenben tilos kisütni, súlyra is könnyebb...


A TL-01-es az egy 4wd, kardános Tamiya autó. Elég elterjedt, nagyon egyszerű, olcsó autó. Versenyzésre nem igazán alkalmas, de hobby célokra igen, mivel teljesen zárt az autó.
Kb. az autóról ennyit.

Az aksikról annyit, hogy neked NiCD illetve NiMH aksik jöhetnek szóba, ezek a legelterjedtebbek. E kettő közül is az NiMH-k egyre inkább kiszorítják az NiCD-ket, mivel árban kb. azonosak, vagy még olcsóbbak is az NiMH-k, teljesítmény-arányait tekintve, továbbá NiCD-ből a legnagyobb 2400-as, míg NiMH-ból van 3700-as is.
Szóval NiMH-t vegyél szerintem.
Az sem igaz, hogy az NiCD-k többet bírnának, mert a mai NiMH-k ugyanazt tudják már, mint az NiCD-k, ugyanolyan erősek már.
A 70A meg egy kicsit sok, az legfeljebb pillanatnyi A felvétel lehet, de NEM tartós. Egy jobb motor sem eszik 30-40A-nál többet átlagban.

Töltőben elég nehéz ajánlani, talán nézz szét a használtak között is, mondjuk egy Ultimate, vagy Intelli Control...

_________________
Üdv, Tegzi

FF01 full tuning (under construction); TA03R-TRF full tuning (under construction); TA03RS-TRF full tuning (under construction),
T3PK PCM 41.180

30-281-0148


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.10 19:10:07 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.07.10 17:06:59
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: Portsmouth, Anglia
Hello mindenki!
Nekem egy olyan kerdesem lenne, hogy van egy Li-Ion aksim, azaz 2.
De az lenyegtelen. Ezek 7.4V es 4460maH, a toltomom elvileg nem tud Ilyen aksikat tolteni de viszont gyakorlatban eleg jol feltolti oket.
Meghozza annyira, hogy amikor rarakom a kocsira akkor nagyon durva dolgokra kepes meg eleg sokaig is birja.
A kerdesem az az hogy nem-e fog meghalni a toltom ha ezeket az aksikat toltom vele.
Az elektronika az aksikroll le lett veve a memoria miatt mert amugy meg meg a gyari toltesi moddal sem toltene.
Elore is koszi a hozzaszolasokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.03.10 20:58:23 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.01.23 14:01:06
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: budapest XIV
hi Tomi
nem a töltöd fog tönkre menni,hanem az aksid fog felrobbani!ezeket nem lehet a sima töltövel tölteni!

_________________
hello


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.23 21:33:30 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.02.14 20:11:21
Hozzászólások: 264
Sziasztok!
Szereztem 5 cellát de ezek a cellák eredetileg egy akkus fúró akkujában voltak benne (ezen kivul még legalább 10).Ezek az akkuk Ni-Cd akkuk!
1,2 volt 1300mah.Ebből ha összerakok 5 darabot az 6Volt feszültséget fog produkálni (reményeim szerint).Ez megfelelne egy vevőaksinak???Egy 1:8-as buggy-ba lenne használva!
Ja és még egy olyan kérés,hogy aki jobban ért ezeknek az akkuknak az összekötésében ..... egy ábrán feltudná nekem vázolni hogy is kell???
Az cella méretei:
-átmérő:2.2 cm
-hosszúság:4,2 cm

Pár kép az akku-ról:
http://kepfeltoltes.hu/view/090423/2473 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090423/K_p0 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090423/3853 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090423/4360 ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.24 19:41:22 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.02.14 20:11:21
Hozzászólások: 264
Meg köszöném ha válaszolnátok! :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.24 21:38:52 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Lehet, hogy nem kéne felháborodni ha nem válaszolnak egy nap alatt, egyébként a kérdésedre válaszolva: igen, tolhatnád ezzel az akksival.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.25 14:39:44 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.02.14 20:11:21
Hozzászólások: 264
Köszi Matyi!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.25 18:42:35 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Szivesen, de érdemes lenne átvizsgálni a cellákat, nehogy halott legyen valamelyik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.26 11:00:00 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.02.14 20:11:21
Hozzászólások: 264
Épp most néztem át őket egy kis motor segítségével és mindegyik akku kb. ugyanúgy pörgette a motrot szóval működnek !! :-D
Már csak össze kell kötni őket és jöhet a próba 8)
Csak még azon filózok hogy mivel kössem össze őket??Rézlapocskával vagy alumínium lapocskával vagy csak sima rozsdamentes acéllemezzel??
Szted melyik a jobb???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.26 11:15:42 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Próbáltál már alumíniumot vagy rozsdamentes lemezt forrasztani?
Ha nincs otthon ponthegesztő géped, akkor sok szerencsét hozzá. :lol:

A rezet jól lehet forrasztani, avval próbálkozz ha lehet.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.26 11:44:36 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.02.14 20:11:21
Hozzászólások: 264
A pontheggesztőt megtudnám oldani szóval az nem gond!De én arra lennék kivíncsi hogy melyik a legjobb a 3 anyag közül?? A réz??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.27 07:20:13 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Lacko hyper 7 írta:
A pontheggesztőt megtudnám oldani szóval az nem gond!De én arra lennék kivíncsi hogy melyik a legjobb a 3 anyag közül?? A réz??


Te most komolyan rá akarod bízni a több 10.000ft-ot érő gépedet ilyen hulladék szar 10ft-ot nem érő cellákra??

Hihetetlen néha miket ki nem találtok.

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.27 16:51:16 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2009.02.14 20:11:21
Hozzászólások: 264
oceanearth írta:
Lacko hyper 7 írta:
A pontheggesztőt megtudnám oldani szóval az nem gond!De én arra lennék kivíncsi hogy melyik a legjobb a 3 anyag közül?? A réz??


Te most komolyan rá akarod bízni a több 10.000ft-ot érő gépedet ilyen hulladék szar 10ft-ot nem érő cellákra??

Hihetetlen néha miket ki nem találtok.


Má nem azé de nem a külsejét kell nézni!!!
Amugy van gyári pakkom is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség