Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.21 23:35:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007.01.05 12:53:07 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Nem találkoztam az előzőekben ilyen témával ezért a kérdésem:

Nimh 2500-as sportpack teljesen feltöltve, Johnsson alapmocival, LRP szabival, kb. 3 perc játék után melegszik és lemerül. A motor üzemmeleg.
Másik akksival ( mindegy mekkora ) ugyanez a történet.
Van erre valami ésszerű magyarázat, vagy hol keressem a ( szerintem ) hirtelen merülés okát?

Kérem segítsetek!
Köszönöm.

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2007.01.05 13:56:31 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
atitika írta:
Nem találkoztam az előzőekben ilyen témával ezért a kérdésem:

Nimh 2500-as sportpack teljesen feltöltve, Johnsson alapmocival, LRP szabival, kb. 3 perc játék után melegszik és lemerül. A motor üzemmeleg.
Másik akksival ( mindegy mekkora ) ugyanez a történet.
Van erre valami ésszerű magyarázat, vagy hol keressem a ( szerintem ) hirtelen merülés okát?

Kérem segítsetek!
Köszönöm.


Hi!

Jó lenne tudni, hogy mekkora áramot vesz fel a motor, illetve milyen pontosan a szabályzó. Esetleg az lehet, hogy túl nagy áramot vesz fel a motor, az akksi pedig ezt melegedéssel honorálja. Esetleg még nézd meg azt is, hogy a forrasztások rendesek-e, nincs-e nagyon elvékonyodva valahol, és hogy kellően vastagok-e a vezetékek.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2007.01.05 20:35:33 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
SZia!

Ezzel a motorral iylen pakkal, kb. 20-30 percet kéne autóznod...
valami hiba biztos van, a kábeleket tényelg nézdd át, de nem hiszem, hogy ez a gond, mert ezeknek a mociknak bőven elég a gyári csati meg a vékony vezeték.
próbáld emg másik szabival

üdv

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.06 10:20:32 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Hát igen én is több játékidőre számítottam.
Megmérem a motor áramfelvételét, átnézem a forrasztásokat, a szabi az ez:
- F1 forward + reverse, high frequency- enyi van rajt.

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.06 10:23:52 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
atitika írta:
Hát igen én is több játékidőre számítottam.
Megmérem a motor áramfelvételét, átnézem a forrasztásokat, a szabi az ez:
- F1 forward + reverse, high frequency- enyi van rajt.


Öööö...hogy méred meg a motor áramfelvételét? :)

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.06 13:19:35 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Ramses írta:
atitika írta:
Hát igen én is több játékidőre számítottam.
Megmérem a motor áramfelvételét, átnézem a forrasztásokat, a szabi az ez:
- F1 forward + reverse, high frequency- enyi van rajt.


Öööö...hogy méred meg a motor áramfelvételét? :)

:Ramses Ramses :Ramses



Idézet:
Öööö...hogy méred meg a motor áramfelvételét? :)

Sorba illesztem motor és akkupack közé a digit műszert.

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.06 15:53:34 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
atitika írta:
Idézet:
Öööö...hogy méred meg a motor áramfelvételét? :)

Sorba illesztem motor és akkupack közé a digit műszert.


Hát...majd tájékoztass, mit sikerült mérni.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.06 19:26:15 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Én a szabályzót is megnézném hátha avval van gond. A multiméterrel pedig óvatosan. Álalában max. 10A-t tudnak mérni. A motor ennél többet vesz fel indításkor. A motor szaggatott egyenfeszültséget kap lehet, hogy amit mérsz annak köze nem lesz a tényleges áramfelvételhez.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.06 19:31:39 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Atitika!
Csinálj egy olyan próbát, amikor a feltöltött -de kihűlt akkut rácsatlakoztatod a helyére, bekapcsolod a rádiót (adót-vevőt) és vársz. Ne menj vele, csak várj türelmesen. Figyeld az akkut, hogy jelentkezik-e a melegedés? Ha igen, akkor valószínűleg a szabályzód nem tökéletes.
Kefés motoroknál előfordulhat olyan jelenség, hogy a kefék beelekenődnek a kommutátor szeletek hézagaiba, ezáltal a tekercsek egymástól való szigetelése nem tökéletes. Ez nagyobb áramfelvételt jelent, ami okozhatja az említett jelenséget.
Rosszabb esetben a motor is lehet menetzárlatos, bár akkor a motor is melegszik.
Szóval, többesélyes a dolog. A legegyszerűbb lenne próbából kicserélni először a szabályzót, azután a motort. Így be lehetne határolni a hibás egységet.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.06 19:38:50 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2006.09.12 14:18:13
Hozzászólások: 184
SYL írta:
...bár akkor a motor is melegszik.


Tudtommal a motor melegedéssel ugyanez a helyzete


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.07 01:49:58 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
sala írta:
A motor szaggatott egyenfeszültséget kap lehet, hogy amit mérsz annak köze nem lesz a tényleges áramfelvételhez.


Na, erre gondoltam, amikor rákérdeztem, hogy hogy akarja mérni a felvett áramot.
Teljes képet akkor kapnál, ha olyan műszered lenne, ami időben tudná mutatni a felvett áramot.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.07 11:10:56 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
A motor áramfelvételét nem a motor és a szabályzó között, hanem az akku és a szabályzó között kell mérni. Ott tiszta egyenáram van, nem pedig impulzusok. Ez a döntő, mert arra vagyunk kíváncsiak, hogy mekkora áramot vesz fel a rendszer. Ugyanitt lehet mérni áramfelvételt lekötött motornál is. Ha komoly áram folyik, akkor biztos hogy a szabályzó valamilyen szinten zárlatos lehet.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.07 13:05:32 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
SYL írta:
Sziasztok!
A motor áramfelvételét nem a motor és a szabályzó között, hanem az akku és a szabályzó között kell mérni. Ott tiszta egyenáram van, nem pedig impulzusok. Ez a döntő, mert arra vagyunk kíváncsiak, hogy mekkora áramot vesz fel a rendszer. Ugyanitt lehet mérni áramfelvételt lekötött motornál is. Ha komoly áram folyik, akkor biztos hogy a szabályzó valamilyen szinten zárlatos lehet.
Üdv: SYL


Ezek szerint ha 10%-nyi gázt húzok, akkor is ua. áramot vesz fel, mintha 100%-nyi gáznál? Vagy nem így értetted? Mert szerintem Sala arra gondolt, amikor azt írta, hogy impulzusok vannak (vagyis nem állandó a felvett áram).

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.07 15:22:25 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Ramses írta:
Ezek szerint ha 10%-nyi gázt húzok, akkor is ua. áramot vesz fel, mintha 100%-nyi gáznál? Vagy nem így értetted? Mert szerintem Sala arra gondolt, amikor azt írta, hogy impulzusok vannak (vagyis nem állandó a felvett áram).

Nem.
Összekeveritek a fogalmakat.
Mást jelent az "impulzus" és mást a változó áramfelvétel.
Nyilvánvaló, hogy minél jobban húzod neki, annál nagyobb az áramfelvétel.
A mérésnek így annyi az értelme, hogy felemelt kerekekkel (terheletlenül) teljes gáznál mért áramfelvétel nagyságából és a motor paramétereinek ismeretéből (üresjárati áramfelvétel= katalógus adat) következtetni tudunk arra, hogy a mért érték kb. hasonló-e. Durva eltérésnél meg kell nézni, mi okozhatja ezt. Lehet mechanikai szorulás valahol, de lehet hogy a motor kezd szorulni, vagy elektromosan haldokolni.
Nagyon egyszerűen fogalmazva az elektronikus szabályzó úgy működik, hogy a vezérlő, a motorra impulzus szerűen nagyon rövid ideig rákapcsolgatja a teljes tápfeszültséget. Minél több gázt adsz, annál hosszabb ideig. Ezért írják rá a jobb szabályzók dobozára azt az adatot, hogy "hány kHz-es". Tehát egy másodperc alatt pl. a 15 kHz-es vezérlő 15.000 bekapcsolást-kikapcsolást végez.
Oszcilloszkópon nézve változó kitöltésű, de azonos feszültségű négyszögjeleket láthatunk. Magyarul: A motor nem változó nagyságú feszültséget kap, hanem állandó teljes tápfeszültséget rövid ideig. Ahogy húzod a gázt, ezek a periódusok egyre hosszabbak lesznek, a motor is jobban fel tud pörögni. Ezt a módszert azért alkalmazzák, mert részterheléseknél (kis gáznál) kevesebb veszteséggel szabályoz, mint ha a feszültséget csökkentenék a motor felé.
Egy alapmotor üresjárati (terheletlen) áramfelvételét egy 10 A -es méréshatárú egyszerű műszerrel is le lehet mérni. Azért érdemes az akkumulátor csatlakozónál mérni, mert a szabályzó veszteségeit is hozzá kell adni a fogyasztáshoz, mert az is az akkuból táplálkozik.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.08 09:58:41 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
SYL írta:
Szia Atitika!
Csinálj egy olyan próbát, amikor a feltöltött -de kihűlt akkut rácsatlakoztatod a helyére, bekapcsolod a rádiót (adót-vevőt) és vársz. Ne menj vele, csak várj türelmesen. Figyeld az akkut, hogy jelentkezik-e a melegedés? Ha igen, akkor valószínűleg a szabályzód nem tökéletes.
Kefés motoroknál előfordulhat olyan jelenség, hogy a kefék beelekenődnek a kommutátor szeletek hézagaiba, ezáltal a tekercsek egymástól való szigetelése nem tökéletes. Ez nagyobb áramfelvételt jelent, ami okozhatja az említett jelenséget.
Rosszabb esetben a motor is lehet menetzárlatos, bár akkor a motor is melegszik.
Szóval, többesélyes a dolog. A legegyszerűbb lenne próbából kicserélni először a szabályzót, azután a motort. Így be lehetne határolni a hibás egységet.
Üdv: SYL


Sziasztok!
Rengeteg infót kaptam így egyszerre, de azért idéztem most SYL-t, mert ez most kezdésnek a legegyszerűbb megoldás. A motor egyébként Johnsson mezei alap motor. Bár most reggel levettem a szabályzót, mondom teszek fel róla képet, de a próba erejéig visszakötöm. Egyébként van benn egy LED, az nagyon néha csak bekapcsoláskor felvillan. Az természetes, vagy valami más funkciója lenne esetleg?[/quote]

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.08 12:45:11 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Haló Mindenkinek!

Először SYL javaslatával bekapcsoltam mindent, vártam kb. 15 percet, de abszolút nem melegedett semmi.
Bekötöttem a multit a szabályzó és az akku közé, ( az autót bakra téve, hogy minden kerék szabadon foroghasson ) hirtelen indításnál fullon először 8,2A-t mutatott, majd úgyhagyva 0,7-1 között játszik a műszer.
A 3. indításnál már hallhatóan kevesebbet forgott a motor, de akkor az indítási áramfelvétele is már csak 5,9A volt, a folyamatos áramfelvétel viszont már nem változott semmit. Lekötött motor mellett is csak 0,5-1A között mutatott a műszer. Az akkuban lévő fesz. 8,2V az öszzecsatlakoztatáskor.
Na, erre mit léptek?!
Ez már nekem magas, mit mondtok, mi legyen a továbbiakban?

Köszönöm a további válaszokat.

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.08 13:07:48 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Nem tudom, volt-e már az a tipp, hogy az akksipakkban esetleg zárlatos lehet az egyik cella. Össze van hegesztve? Vagy cellánként ki tudod sütni/feltölteni/kisütni? Ezek alapján esetleg még erre tudok gondolni (magyarul: zárlatos cella).

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.08 13:18:08 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Ramses írta:
Hi!

Nem tudom, volt-e már az a tipp, hogy az akksipakkban esetleg zárlatos lehet az egyik cella. Össze van hegesztve? Vagy cellánként ki tudod sütni/feltölteni/kisütni? Ezek alapján esetleg még erre tudok gondolni (magyarul: zárlatos cella).

:Ramses Ramses :Ramses


Értelek, na de 3 db akkupacknál nem tartom valószínűnek ugyanazt a jelenséget. De lehet, mivel használt mindegyik. 2 össze van heggelve, 1-et szét tok szedni, mert az Sanyo cadnica, vagy mi a szösz.
Mert ha esetleg zárlatos, az is így melegíti?

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.08 13:50:55 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
atitika írta:
Ramses írta:
Hi!

Nem tudom, volt-e már az a tipp, hogy az akksipakkban esetleg zárlatos lehet az egyik cella. Össze van hegesztve? Vagy cellánként ki tudod sütni/feltölteni/kisütni? Ezek alapján esetleg még erre tudok gondolni (magyarul: zárlatos cella).

:Ramses Ramses :Ramses


Értelek, na de 3 db akkupacknál nem tartom valószínűnek ugyanazt a jelenséget. De lehet, mivel használt mindegyik. 2 össze van heggelve, 1-et szét tok szedni, mert az Sanyo cadnica, vagy mi a szösz.
Mert ha esetleg zárlatos, az is így melegíti?


Lehetséges. Ha szét tudod szedni valamelyik akksit, amelyik ugyanígy melegszik, akkor tedd meg, és EGYESÉVEL merítsd le, töltsd meg, majd ismét merítsd le, és persze tedd ezt olyan töltővel, ami ki is írja, hogy mennyit töltöttél bele, illetve mennyit vett ki a kisütésnél. Ha valamelyik cellánál drasztikus eltérést tapasztalsz a beletöltött és kivett áramok között, akkor az a cella valszeg nem jó.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.08 13:55:50 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.08.17 16:42:40
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Lehetséges. Ha szét tudod szedni valamelyik akksit, amelyik ugyanígy melegszik, akkor tedd meg, és EGYESÉVEL merítsd le, töltsd meg, majd ismét merítsd le, és persze tedd ezt olyan töltővel, ami ki is írja, hogy mennyit töltöttél bele, illetve mennyit vett ki a kisütésnél. Ha valamelyik cellánál drasztikus eltérést tapasztalsz a beletöltött és kivett áramok között, akkor az a cella valszeg nem jó.

:Ramses Ramses :Ramses[/quote]

Na akkor próba cseresznye.
De azért egy másik szabi egy próba erejéig nem ártana, nem?
Meg egy moci.

_________________
Üdv.:20/470-5202
Savage S25 SH PT2802A-P3
LRP Shark Truggy 1:18E
FG 4WD Zenoah 26
Team Durango DESC410R+HW
Team Durango DEX410+SP+Turn
Team Associated Factory 4X4 SCT+TO+CSTL
Team Associated B4,2+SP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség