Ramses írta:
Ezek szerint ha 10%-nyi gázt húzok, akkor is ua. áramot vesz fel, mintha 100%-nyi gáznál? Vagy nem így értetted? Mert szerintem Sala arra gondolt, amikor azt írta, hogy impulzusok vannak (vagyis nem állandó a felvett áram).
Nem.
Összekeveritek a fogalmakat.
Mást jelent az "impulzus" és mást a változó áramfelvétel.
Nyilvánvaló, hogy minél jobban húzod neki, annál nagyobb az áramfelvétel.
A mérésnek így annyi az értelme, hogy felemelt kerekekkel (terheletlenül) teljes gáznál mért áramfelvétel nagyságából és a motor paramétereinek ismeretéből (üresjárati áramfelvétel= katalógus adat) következtetni tudunk arra, hogy a mért érték kb. hasonló-e. Durva eltérésnél meg kell nézni, mi okozhatja ezt. Lehet mechanikai szorulás valahol, de lehet hogy a motor kezd szorulni, vagy elektromosan haldokolni.
Nagyon egyszerűen fogalmazva az elektronikus szabályzó úgy működik, hogy a vezérlő, a motorra impulzus szerűen nagyon rövid ideig rákapcsolgatja a teljes tápfeszültséget. Minél több gázt adsz, annál hosszabb ideig. Ezért írják rá a jobb szabályzók dobozára azt az adatot, hogy "hány kHz-es". Tehát egy másodperc alatt pl. a 15 kHz-es vezérlő 15.000 bekapcsolást-kikapcsolást végez.
Oszcilloszkópon nézve változó kitöltésű, de azonos feszültségű négyszögjeleket láthatunk. Magyarul: A motor nem változó nagyságú feszültséget kap, hanem állandó teljes tápfeszültséget rövid ideig. Ahogy húzod a gázt, ezek a periódusok egyre hosszabbak lesznek, a motor is jobban fel tud pörögni. Ezt a módszert azért alkalmazzák, mert részterheléseknél (kis gáznál) kevesebb veszteséggel szabályoz, mint ha a feszültséget csökkentenék a motor felé.
Egy alapmotor üresjárati (terheletlen) áramfelvételét egy 10 A -es méréshatárú egyszerű műszerrel is le lehet mérni. Azért érdemes az akkumulátor csatlakozónál mérni, mert a szabályzó veszteségeit is hozzá kell adni a fogyasztáshoz, mert az is az akkuból táplálkozik.
Üdv: SYL