Sztem egy amplitúdó modulált és egy frekvencia modulált rádiójel tutira zavarja egymást, hogyha ugyanazon a hullámhosszon dolgozik az adójuk.
Az AM ill. FM csak az adatátvitel technikája, a hullámhossz a lényeg, annak egyedinek kell lennie. Mit érünk a frekikiosztásokkal? Hát ez igy önmagában hogy "ki vannak osztva a frekik" nagyon kevés. Ahhoz hogy ilyen rákapcsolás ne fordulhasson elő, szükséges lenne annak a rég bevált szokásnak a felelevenitése, ill rendszerré tétele, miszerint minden egyes SZABÁLYOS csatornának van EGY feliratozott ruhacsipesze egy kis dobozban, és ha autózni akar valaki, csak úgy teheti, hogyha az antennáján rajta van a frekvenciájának megfelelően feliratozott EGY DARAB csipesz. Ha a dobozban nem találod a Te frekidnek megfelelő csipeszt, az azt jelenti, hogy már valaki nyomul azon a frekvencián (és itt ismételném, hogy MINDEGY hogy AM vagy FM) és Te NEM kapcsolhatod be a távodat, mert az ráinditás > veszélyforrás... Lehet megkeresni az áhitott csipeszt, és a táv végén található emberkével indulhat az alkudozás!
Éshát persze FAIL SAFE használata mindenkinek Űbermelegen ajánlott!!! Ha már rácsattint az emberfia százakárhányezer forintokat egy modellre, ne azon az 5-6000 forinton múljon a modelled, a tereptárgyak, és legfőképpen a környezetedbel lévő emberek testi épsége!!!!
Kalap
Feri76 írta:
Egy újabb kérdés:
Nekem egy Graupner XR-3 race távirányítóm van ami 57-es kristálypárral üzemel/AM 40,765 /.A táblázat szerint ilyen frekit senki nem használ.A hétvégén Esztergomban mégis valaki úgy rázavart,hogy csak a szerencsének köszönhettem,hogy nem történt személyi sérülés./anyagi kár 9000Ft/.Ezután beruházok egy Fail safe-re.
A kérdésm az hogy miért zavarja egy másik frekin müködő FM-es táv az én AM-esemet?
Másik kérdésem,hogy mit érünk a freki kiosztásokkal,ha ilyen zavarok lépnek fel?/Nem csak az én autóm szabadult el hanem másoké is/.