Üdv!
Lehet hogy elkéstem kicsit, de leírnám én is a véleményemet.
Eddig általam használt rádiók a következők:
Acoms Techniplus Alfa, Futaba Megatech Junior, Graupner XR-3,
Graupner XR-6, KoPorpo EX-11, Acoms Technisport (1 versenyre
kölcsönbe volt) KoPropo EX-1 Mars és jelenleg Futaba 3PK PCM.
Tulajdonképpen egetverő nagy problémáim nem voltak egyikkel sem.
A kicsikből hiányzott néhány funkció, úgymint kormány expo, végkitérés
éllítás, stb. Az első igazán jó és kézreálló a KoPropo EX-11 volt.
Nem tudott olyan nagyon sokat de egy kiválló közepes szintű
rádió. A Graupnerek is jók voltak, de nem álltak kézre és valahogy
nehezebbek is voltak mint a többi. Valamint az XR-6-al voltak zavarjaim,
néha magától elmászott a frekije pár 100 kHz-et.
Az Acoms Technisport-al nyertem versenyt is debrecenben, pedig csak
a verseny reggelén kaptam meg arra az egy napra, aztán vissza is
adtam. Semmi extra, csak trimmek, reverse kapcsolók és kormány
Dual Rate volt rajta.
Aztán jött a nagy durranás az EX-1 Mars. Ez már modulos volt, és
eszméletlen sokmindent tudott. Az összes eddigi rádió közzül ez illett
a legjobban a kezemhez. 800mAh-ás NiCd ceruza akksik voltak
benne, de ezekkel is kibírta bőven a versenynapot, sőt volt hogy
az előző napi edzés után sem töltöttem és úgy is végigbírta.
Zavarom soha nem volt vele. Egyetlen hátránya hogy iszonyú
komplikált a menüje, és a kis kijelző miatt sok volt a rövidítés is, amit
szinte lehetetlen volt megtanulni. Ha nem alapfunkciót kellett állítani,
szinte mindíg elő kellett venni a használati utasítást. Szerencsére a
www.rcdragon.hu oldalon van egy magyar, így könnyebb volt.
Egyébbként nagyon szerettem, de mégis megváltam tőle egy
Futaba 3PK kedvéért.
Hát ez bizony nem semmi. Amióta megvan, szinte nem is láttam a
használati utasítását. A hatalmas kijelző miatt alig van rövidítés, minden
érthető, logikus felépítésű. A grafikonos kijelzés is sokat segít néha.
Elég jól használható a gyorsmenüje is. Ez utóbbi szabadon konfigurálható,
ugynaez elmondható a trimmekről és a kiegészítő gombokról kapcsolókról
is. (hasonlót tudott az EX-1 Mars is egyébbként)
Nagy előnye lehet még főleg 1:5-ös autósoknak, hogy a 3. csatona
tetszés szerint mixelhető a gázhoz és a fékhez is.
Talán mintha a kipörgésgátló része nem lenne olyan jó mint az EX-1-esé
volt, de ez amúgy is ritkán használt funkció.
Viszont mindenkinek ajánlom figyelmébe akinek ilyen van, hogy vigyázzon
rá mint a hímestojásra. Egyik kollégának leszédült a 3PK-ja az asztalról,
és eltört a kijelző alsó része és a gombok is megszüntek működni.
Nagyon sérülékeny és a javítása majd egy fél rádió ára volt.
Talán egyetlen hibája hogy nehezen szoktam meg a fogását, és nem
tudom normálisan tárolni, szállítani, mert szinte alig fér bele a meglévő
szerszámos dobozaimba. Az antennája nem tolható be teljesen így
álltalában ki kell csavarjam a helyéről. De hamarosan megoldom ezt
a problémát. Vettem bele 8 db 1600mAh-ás nevenincs akksit (Vinnic nevű)
de már azt sem tudom mikor töltöttem utóljára, annyira jól bírja velük.
Pedig szerintem a kijelző és a világítás zabálhat eleget.
Most jut eszembe mégegy dolog. Ha nyomigászni kell versenyen a rádiót,
be lehet kapcsolni külön csak a kijelzőt és kezelőszerveket.
Ekkor nem működik a modul, így nincs rádió adás, nem zavarhatunk
senkit.
Az M8-ról eddig csak jókat hallottam, de okosabbat nem tudok mondani
róla.
Mégvalami! Ne félj az FM 27MHz-től. Voltunk már sok helyen versenyezni,
és elmondható hogy eddig a legkevesebb gond, zavar az FM 27MHz-es
rádiókkal volt. Igaz alig alig van belőlük, de akkor is.
Dunaújvárosban voltunk SZTH kupán, a hosszú egyenesben 1 kivétellel
mindenkinek volt zavar ugyanazon a helyen. Az az 1 27MHz FM
volt (M8-assal) a többiek mind 40MHz FM és 1-2 AM volt.
Gyurici
ui.: húúúú....ennyit írni, ennyi idő alatt megírtam volna fél akksis cikket!