Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.15 05:00:23

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Vevő aksi helyett generátor?
HozzászólásElküldve: 2004.09.22 18:40:41 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.09.10 13:26:54
Hozzászólások: 86
Tartózkodási hely: Budapest 16./18. ker
Ma éppen vevőbe való aksit nézegettem magamnak interneten mikor egyik kolegám megjegyezte, hogy miért nem rakok bele generátort? Akkor biztos nem merül le. Szerinte ez megoldható egy 12V-os kommutátoros villanymotorral, egy egyenirányítóval és némi stabilizátorral. Ez fixen tudna generálni 6V-ot a főtengelyről.
Vélemény? :idea:

_________________
Savage 25
27.195 MHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.23 07:40:52 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 08:25:21
Hozzászólások: 1321
Tartózkodási hely: Szentendre World City
még működhetne is csak akkora áramot biztosítani amit egy jó akkupack tud elég nagy motorral lehet és emiatt jelentős teljesítményvesztésben lehet részed

_________________
06203486503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.23 08:30:01 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
A hibalahetosegek ujabb elemekkel torteno novelese az akkupack helyett pedig szerintem ertelmetlenne teszi. Raadasul egy akkupack 5500 mondjuk ha veszed, mennyi is egy moci, meg a tobbi szukseges alkatresz? Egy akksit pedig nem konnyu kinyirni...

Talan ezert nem csinalja senki ezt a generatoros megoldast, bar fabriaklni jo dolog :mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.23 09:05:40 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
Hát, biztos kivitelezhető, de tényleg megéri-e? Vmi féle kuplung is kellene rá, hogy mikor beindítod ne "dolgozz" a generátor ellen.. Súlyra és méretre biztos több/nagyobb mint az akksipack, sőt a generátornál nem árt vmi féle puffer (pl egy akkupack) ha leáll a motor akkor is működjenek a szervók. Akkor meg ugyan ott vagy, hogy akkupackot is beletettél..
De modellezésre egész jó 5let. Ezzel ki lehetne fejleszteni egy "hibrid" gépet, ami robbanós is és elektromos is egyben (nyáron: robbanós, télen elektromos) :-D

Egy villanymotor vajon mennyi áramot tud termelni? Hmm. Erre nagyon kíváncsi lennék.

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.12 20:46:51 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.26 22:50:57
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Budapest (III.ker.)
Sziasztok!

Ma jutott eszembe ez az ötlet és gondoltam rákeresek, hogy van-e ilyen téma. Én is úgy gondoltam, hogy egy villanymotort meghajtatok a lendkerékkel amit egy egyenirányítón keresztül rákötök az aksira. Nem tudom mekkora teljesítményű motor kellene és hogy hogyan lehetne azt biztosítani, hogy ne kaphasson nagyobb áramot az aksi mint ami még nem abnormális.

Valaki megvalósította már? Ha igen kérem jelezzen.

Köszönöm előre is!
Üdv:
B.E.N.C.E.

_________________
Carson Dazzler
3,0ccm toki engine


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.23 19:11:41 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Benya az általad nyitott topikcímhez képest a gondolatmenetben van egy nagy ellentmondás:
Topikcím "Vevő aksi helyett generátor?"
Idézett szövegrészlet "Én is úgy gondoltam, hogy egy villanymotort meghajtatok a lendkerékkel amit egy egyenirányítón keresztül rákötök az aksira. Nem tudom mekkora teljesítményű motor kellene és hogy hogyan lehetne azt biztosítani, hogy ne kaphasson nagyobb áramot az aksi mint ami még nem abnormális."

Most hogy is van ez? Beraksz az autóba plusz súlyként egy áramfejlesztőt és a motor főtengelyéről lehajtást, amivel szintén a vevőakkut töltöd? Ennek mi értelme? Szerintem semmi és megbízhatóan megépíteni sem túl egyszerű.

A generátor váltakozófeszültséget állít elő és nem utolsó sorban a működéséhez külső gerjesztőfeszültségre van szükség. Generátort ilyen kis méretben és teljesítményre nem fogsz találni. A dinamóról levett egyenfeszültséget nem kell egyenirányítani és nem kell neki külső áramforás sem. Mindkét áramfejlesztő berendezés feszültségét stabilizálni kell. Ez nem is olyan könnyű ha a modell motor fordulatszáma mondjuk 4000-30.000 között változik autózás közben. A robbanós autók elektromos fogyasztóinak (szervók, vevő) teljesítményfelvétele 4-6W körül van. Ha veszel egy kommersz biciklidinamót ami kb. ugyanekkora teljesítményt tud leadni, akkor nagyjából tisztában leszel a beépítéssel kapcsolatos problémákkal.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség