Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 03:16:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Légszűrő
HozzászólásElküldve: 2008.05.25 20:46:15 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Üdv Uraim!

Légszűrési ügyben szeretnék tájékozódni.
Azt szeretném megtudni,melyik tipusú,fajtájú,kiképzésű légszűrő milyen olajjal a legbiztonságosabb extrém finom és nagy por ellen egy 21-es mocinak?

Én eddig kétfajta szűrőt és olajat próbáltam,de nem vagyok elájulva a hatékonyságuktól.Nagyon a határon mocorognak,az egyik be is engedte a port egy 2 órás veretés alatt.A másikat 10 perc után cseréltem,még épp időben. :?

Szóval az első széria egy eredeti OS légszűrő volt plussz szivaccsal a külsején megspékelve és Putoline endúró légszűrő olajjal átitatva.Itt a por szép lassan beszivárgott a szivacs élén egészen a gumipipa elejéig és sajna tovább is. :cry:

A másik egy Q-world "vízmentes légszűrő (az a tojás alakú) Q-world olajjal.Nála 10 perc után már kb 2mm-es beszivárgáss volt.Itt ugye csak egy szivacs van de az autó hátsó tornyához van rögzítve,tehát elméletileg kevesebb port kaphat.

Mindkétszer rendesen beolajozott,rendesen helyretett és új szivacsokról volt szó.

Szóval mivel elég extrém körülményeknek van kitéve az autó kellene nekem valami extrém erős légszűrő.

Régebb óta modellező és versenyző kartársak!
Mit ajánlotok?
Valakinek az autóján láttam Olyan nagy tojás alaku szivacsból álló légszűrőt.Olyat hol lehet beszerezni?Van esetleg több lépcsős,több rétegű szűrő forgalomban?


Köszönöm! :roll: :roll:

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.26 07:14:49 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.12.12 22:11:28
Hozzászólások: 218
Tartózkodási hely: Győr
Hali!

Az apaji versenyen már kitapasztaltuk, hogy extrém porban be kell olajozni
a külső légszűrő belső felét. Így csak nagyon minimális por jut a belső légszűrőszivacsba.
Én a Nanda, Mugen, és a Power-Save-Racing szivacsait és olajait ajánlom,
ezek már nekem beválltak ;)

Üdv:Szabics

_________________
Tamiya TRF 416 WE


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.26 16:19:39 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
, hogy extrém porban be kell olajozni
a külső légszűrő belső felét. Így csak nagyon minimális por jut a belső légszűrőszivacsba.

Üdv:Szabics[/quote]

szia!

És ha a külső szivacs belső felét olajozom meg az többet ér,mintha az egészet megolajozom?
Ugyanis nekem a külső is átvolt itatva...
Tudom én mindig extra dolgokat produkálok.... :lol: :lol:

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.26 17:31:49 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.12.12 22:11:28
Hozzászólások: 218
Tartózkodási hely: Győr
Hali

Próbáld meg úgy ahogy leírtam, működni fog! Ha mégsem akkor majd visszatérünk rá... :lol:


Szabics

_________________
Tamiya TRF 416 WE


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: légszűrők
HozzászólásElküldve: 2008.05.26 17:34:59 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
"az egyik be is engedte a port egy 2 órás veretés alatt"
Ezen ne is csodálkozz Balambeer. Poros pályán 20-30 percenként nagyon ajánlott a légszűrő csere. Két óra autózás ugyanavval a légszűrővel elég durva. A koszos légszűrőn idővel nem csak átjut a por, hanem sokkal kevesebb levegőt is kap a motor, mint egy tiszta légszűrőből. Ettől baj nem lesz, mert a kevesebb beszívott levegő miatt feldúsul (némi porral is) a motorba jutó keverék, emiatt a kraft is elmegy a motorból. Ajánlatos fehér színű légszűrőszivacsot beszerezni, mert azon sokkal jobban látszik az elkoszolódás.
A légszűrőolajjal kapcsolatban a személyes tapasztalatom annyi, hogy annál jobban tartja a szivacsban a port minél sűrűbb az olaj, tehát én a sűrűbb olajokat szeretem.
A légszűrő egy másik fajtára cserélésével a rajta átjutó levegő mennyisége és az áramlás sebessége is megváltozik, ez mindenképp karburálást igényel.
A két lépcsős (dual stage) szűrőket ajánlanám, méghozzá azokat a fajtákat amelyeknél a külső és a belső szivacs cellaszerkezete eltérő méretű. Ez azért jó, mert a különböző méretű porszemcséket másképp szűri a kétfajta szivacs. A "vízmentes" légszűrőn a nagymértékű leburkolás miatt alapban sokkal kevesebb levegő jut át, mint a simán. A motort eléggé át kell hozzá karburálni, venturicsere stb. és nem biztos, hogy mondjuk 30-35 fokos száraz levegő mellett be tudod állítani vele a motort.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: konklúzió
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 15:14:38 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Üdv!

a 2 órás veretés utáni megrovást elfogadom és respektálom.
de az a két óra motorüzemben kb 1 óra volt,mert nem folyamatosan nyomtam.Pihik,szerelés,állítgatás.

De ettől eltekintve szerintem egy légszűrő dolga az,hogy szűrjön,ne átengedjen.Majd ha már fullad a motor akkor megkeresem miért,addig fogja a port.Tudjátok ti is,hogy beletud feledkezni az ember a játékba.. :-)

A 2 óra vagy 1 tényleg sok.De mivel én néha figyelmetlen vagyok,és nem csak azon aggódok hogy mit figyeljek mindig a kocsimon,épp ezért keresek valami bitang légszűrőt ami még engem is kivéd. :-)
Ezért nyitottam a topikot.Hülyebiztos szűrőt szeretnék találni.

Itt egy kép kb:8-10 perc, 6kör után a légszűrőmről.
Na ilyen porban nyomatom,mert sajna nincs lehetőségem máshol.Majd ha megépül a saját pályánk,akkor azon bizti nem lesz ekkora por.
Na de addig sem akarok hetente új mocit venni és 10 percenként lekapni a torokról a légszűrőt,mert fent ugye nem tudok biztonságosan szivacsot cserélni mert biztosan belemegy a por a karbiba...

Kép


Ebben segítsetek...

Köszi! :roll: :roll:

Eddigi hozzászólásokat köszönöm,mindegyik ad egy pici új infót.......

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 15:26:14 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
még egy apró adat.
Gondolom a képen látszik,hogy tényleg nem kicsi a por.
A földre fókuszálva látszik,hogy legalább 1cm van a pályán sajna.

Kép

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 15:34:05 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2005.09.24 19:21:38
Hozzászólások: 500
Szia.
Vegyél egy másik fajta légszürőt mert úgy látszik hogy az a ház csak benttartja a koszt.
Vegyél sima két szivacsosat azzal nincs ekkora gond.

_________________
Carson Specter Race Factor SH Engines
AM.40.735


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 15:36:46 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Nitrorush írta:
Szia.
Vegyél egy másik fajta légszürőt mert úgy látszik hogy az a ház csak benttartja a koszt.
Vegyél sima két szivacsosat azzal nincs ekkora gond.



Szia!

előtte az volt.
gyári OS,új szivaccsal,külső OLAJOZOTT szivaccsal.
az nyírta ki az előző mocimat.Az élén beszivárgott a por.
Azért vettem ezt,hátha ez jobban beválik.De mint látható ez nem az én pályám...

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 16:19:04 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Így képekkel még szörnyűbb látvány. :)
A "vízmentes" légszűrőt felejtsd el. Amint már leírtam a ház hátsó végén körben egy kis nyíláson szívja be a levegőt és a port is. Amint a nyílás környéke megtelik porral szinte eldugul a légszűrő (a képen is jól látszik a lerakódás). A szivacsok cserélgetésén kívül erre a problémára nem fogsz találni olyan megoldást, hogy egy légszűrővel órákat lehessen menni. Egyszerűen fizikai képtelenség akkora légszűrőt rakni a kocsiba, hogy az kibírjon enny időt egyhuzamban.

A játékba belefeledkezett modellezőnek is tankolnia kell néha. Az én általam használt módszert javasolnám, szoktasd rá magad a néhány tankolás utáni légszűrőellenőrzésre. Ez nem sok idő és a kocsit sem kell még leállítani sem. A kétlépcsős szűrő külső szivacsrétegét kell csak némileg felemelni és alákukkantani, mi újság a belsővel. Ha egybefüggő barnás porszín látszik, akkor bizony csere! A poros helyszínen való szivacs cserélgetés nem jó dolog, de annál biztosan jobb mintha a motorod élettartama megegyezik egy légszűrő élettartamával. :(

Mit jelent az, hogy az élén beszivárgott a por? A szivacs és a ház találkozási felületén? Ha igen, akkor vagy a ház vagy a szivacs (vagy mindkettő) deformálódott már a használattól és nem illeszkednek egymáshoz megfelelően.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 18:13:04 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.07.09 16:02:13
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Göd/Budapest
Hello
Elöször én légszűrőcseréhez nem szoktam levenni a torokról csak egyszerűen lehúzom majd felrakom az olajosat.

Én most a Q-world-ös dubla légszűrőt kezdtem használni Power-save racing légszűrő olajjal. Ezzel eddig még nem volt probléma.
A másik még esetleg annyit tudsz tenni hogy néha leveszed a kölsű szivacsot és kirázod ha nincs olajozva.

Még esetleg most pécsen volt aki a dupla szűrőre húzott egy mikrofon szivacsot(1/5-ben légszűrőnek használják ha jól tudom) az is tutinak tűnik.

És mivel tudjuk hogy infernoval rendelkezel :) Van számodra egy kis Piit féle tuning is. Mivel a por nagy része szemből érkezik így a tankolónyílás egy rosz pont ilyen szempontból. Na ezt meg kéne akadályozni. Persze tankolni kell ezért ha szétvágsz egy kupakot pl.:féktisztító és azt felerősíted atank mellet arra felálló müanyagra ami a üzi szűrőt is tartja.
Üdv Ricsy ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 19:48:42 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.06.10 19:53:35
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Győr
Nekem lenne egykis hozzáfüznivalóm.
Dual Stage légszűrőnek a külső szivacsát nem szabad olajozni!(Belülről persze igen de nem ugy hogy átivódjon kívülre is,a külsejének száraznak kell lennie.)
Legalábbis én ugy tudom....
Azért 2 rétegü hogy a belső olajozott legyen a külső meg nem és a nagyobb port,homokot megfogja a külső a belső pedig csak a finomabb port fogja meg.
Értelen szerüen egy kivülről olajozott légszűrőre 1000szer jobban ráragad a por....
Holnap lefényképezem a hétvégi légszűrőmet amivel a mosnter döntőbe mentem.Klaszisokkal tisztább többmint fél óra kemény menet után.

_________________
Davzone - Savage XRPS Spec 3
06203699770
Anyway, why race a Savage? Because I can ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 19:51:53 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Szasz Ricsi!

Nem teljesen tiszta ez a kupakos dolog.
Most a tankot védjem a kupakkal? :-)

Szasz Sala!

Igen ott szivárgott be.Az a vicc benne,hogy az új szivacs kb:2-3mm-el hosszabb is a gyárinál és mégis mellette (a hasáb sík felületén) végig mászott a por. :cry:

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 19:56:05 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Dévid írta:
Nekem lenne egykis hozzáfüznivalóm.
Dual Stage légszűrőnek a külső szivacsát nem szabad olajozni!(Belülről persze igen de nem ugy hogy átivódjon kívülre is,a külsejének száraznak kell lennie.)
Legalábbis én ugy tudom....
Azért 2 rétegü hogy a belső olajozott legyen a külső meg nem és a nagyobb port,homokot megfogja a külső a belső pedig csak a finomabb port fogja meg.
Értelen szerüen egy kivülről olajozott légszűrőre 1000szer jobban ráragad a por....
Holnap lefényképezem a hétvégi légszűrőmet amivel a mosnter döntőbe mentem.Klaszisokkal tisztább többmint fél óra kemény menet után.


Szia!

Tisztább,de az apaji verseny képeit nézegetve fele akkora por sincs ott,mint nálunk.

szerintem ha már olajozom a külső szűrőt is,akkor mindegy hogy csak belül,vagy teljesen.A por beleragad az olajba,vagy kívül,vagy a szivacsban.
Ha rosszul tudom javítsatok ki.

Képet várom és még a többi ötletet,tanácsot is.
számítok rátok! :lol: :lol: :lol:

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 19:57:41 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.07.09 16:02:13
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Göd/Budapest
Balambeer írta:
Szasz Ricsi!

Nem teljesen tiszta ez a kupakos dolog.
Most a tankot védjem a kupakkal? :-)

Nem a tankot :-D
A légszűrőt a másik oldalon így szemből nem kap annyi portelé raksz egy félbevágott kupakot
de figyelj arra hogy a fék rudazatot ne akadályozza és a üzicsövet se vágja el.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 20:20:32 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Ricsy írta:
Balambeer írta:
Szasz Ricsi!

Nem teljesen tiszta ez a kupakos dolog.
Most a tankot védjem a kupakkal? :-)

Nem a tankot :-D
A légszűrőt a másik oldalon így szemből nem kap annyi portelé raksz egy félbevágott kupakot
de figyelj arra hogy a fék rudazatot ne akadályozza és a üzicsövet se vágja el.


egy képet azért linkelhetnél,mert nehéz elképzelni,hogy egy fél kupak kitakarja az 4-5ször akkora légszűrőt a por útjából.
:oops: :roll: 8)

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 20:37:29 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2005.07.09 16:02:13
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Göd/Budapest
Kép
Ez féktisztítónak a kupakjából van ;)
Nagyporba azért ér valamit de ezzel nem azt mondom hogy így mostmár mehetsz 2 órát a porba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.27 20:53:42 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.12 16:52:31
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: Dunaújváros
Ricsy írta:
Kép
Ez féktisztítónak a kupakjából van ;)
Nagyporba azért ér valamit de ezzel nem azt mondom hogy így mostmár mehetsz 2 órát a porba


aha,mostmár értem.

Köszi! ;)

_________________
Kialakulóban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.28 12:15:17 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.12.29 16:34:09
Hozzászólások: 436
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Sziasztok!

És a direktszűrőkkel mivan?

Azok jók!

Mert nekem most egy kiváncsi leszek!

Üdv

_________________
Üdv: Tamás
Eladó: 2,5 Koplett Hpi T-15 Fe motor!!!
Hpi Nitro MT2+ Vertex 16+Alu+Fasza Elektronika
NIKKO Evolution (1:14, 2 WD, On-Road) 2 db

Msn: tama.-1996@hotmail.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.05.28 12:20:50 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
tama-1996 írta:
Mert nekem most egy kiváncsi leszek!

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség