Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 16:23:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2005.06.15 19:20:34 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.04.09 15:34:31
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Bp
Üdv mindenkinek!

Már kértem tőletek tanácsot anno még a Savagehez.Akkor (is) sok hasznos infót kaptam,és kamatoztatni tudtam.Most újabb porblémával fordulnék hozzátok:

Most egy Rush Evo-val szántom a murvás pályákat,most tartok 1 L üzinél.Össz ennyit mentem vele.Most jöttem vissza egy kavicsos pályáról,mert a 2.tank után az autó NEM akart elindulni.De ez még semmi!!Nemhogy elindulni,de miután leéllítottam és kézzel próbáltam tolni,akkor sem ment,se előre,se HÁTRA.20cm után blokkoltak a hátsók,előre menetnél is,hátránál is...Néztem néztem,de semmi bibit nem fedeztem fel rajta..Megijedtem hogy "besült" a motor-->még soha nem jártam így,csak mesélték hogyha túl szegényen jár az autó,akkor túlmelegszik,és ez is előfordulhat.Azért bíztam benne,hogy nem ez történt,mert akkor miért ment volna kb 20 cmt az autó,és miért pont mindíg u.ott blokkoltak a kerekek.

Hazajöttem,kivettem a motort,kitisztogattam,és találtam egy sziklát a motor és a lendkerék között.Húú megnyugodtam és ki is vettem,motor vissza--->bíztam benne jó lesz.DE MÉG MINDIG u.úgy,u.ott blokkoltak a kerekek.Na nem írom le,hogy még hányszor eljátszottam ezzel a motor ki-be játékkal,a lényeg:

Azon az áttételen(én így hívom ezt szoktam meg),ami nem a motoron van,hanem az a nagy fekete-->hú de laikus,tudom :-D <---,sztem ezt hívják spur-nak,be volt szorulva a fogak közé egy pici kavics.......................... :evil: Kész..ez nem jutott eszembe..Addig simán gurult az autó,ameddig össze nem ért a "spur" a motor fém áttételével,onnan se hang se kép.A kérdésem:
Nincs valamilyen ötletetek arra,vagy valaki nem csinált-e már esetleg olyan "védőházat" az áttételekhez,hogy ha kavicsos pályán szántunk akkor ez a hibaforrás elkerülhető legyen?
Ráadásul az autó alján is van egy lyuk,a lendkerék alatt,ott szorul be mindíg egy nagy szikla.-->mondjuk ez EDDIG nem okozott károsodást,de ott is berepulnek a kis kavicsok,és beszorulnak az áttétel fogai közé.

Furcsa,hogy olyan praktikusan megoldották az elektronika elhelyezését,hogy még a vezetékek is burkolva vannak+vevő is,és erre nem gondoltak.Savagenél nem repkedtek be a spurhoz a kavicsok,ott soha nem szorult így be.Biztosan van valami triviális megoldás erre is.Hova lehetne rögzíteni a védőburkot?Milyen anyagból,hogy ne mozdítsa ki az autót a súlypontjából?Az is lehet,hogy akadályozná a motor hűtését?130fok optimális üzemi hőfok T15-ös motorhoz?

Előre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2005.06.15 19:57:19 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2004.04.03 22:11:37
Hozzászólások: 235
Tartózkodási hely: Bp. XV.
Hothead írta:
Üdv mindenkinek!

Már kértem tőletek tanácsot anno még a Savagehez.Akkor (is) sok hasznos infót kaptam,és kamatoztatni tudtam.Most újabb porblémával fordulnék hozzátok:

Most egy Rush Evo-val szántom a murvás pályákat,most tartok 1 L üzinél.Össz ennyit mentem vele.Most jöttem vissza egy kavicsos pályáról,mert a 2.tank után az autó NEM akart elindulni.De ez még semmi!!Nemhogy elindulni,de miután leéllítottam és kézzel próbáltam tolni,akkor sem ment,se előre,se HÁTRA.20cm után blokkoltak a hátsók,előre menetnél is,hátránál is...Néztem néztem,de semmi bibit nem fedeztem fel rajta..Megijedtem hogy "besült" a motor-->még soha nem jártam így,csak mesélték hogyha túl szegényen jár az autó,akkor túlmelegszik,és ez is előfordulhat.Azért bíztam benne,hogy nem ez történt,mert akkor miért ment volna kb 20 cmt az autó,és miért pont mindíg u.ott blokkoltak a kerekek.

Hazajöttem,kivettem a motort,kitisztogattam,és találtam egy sziklát a motor és a lendkerék között.Húú megnyugodtam és ki is vettem,motor vissza--->bíztam benne jó lesz.DE MÉG MINDIG u.úgy,u.ott blokkoltak a kerekek.Na nem írom le,hogy még hányszor eljátszottam ezzel a motor ki-be játékkal,a lényeg:

Azon az áttételen(én így hívom ezt szoktam meg),ami nem a motoron van,hanem az a nagy fekete-->hú de laikus,tudom :-D <---,sztem ezt hívják spur-nak,be volt szorulva a fogak közé egy pici kavics.......................... :evil: Kész..ez nem jutott eszembe..Addig simán gurult az autó,ameddig össze nem ért a "spur" a motor fém áttételével,onnan se hang se kép.A kérdésem:
Nincs valamilyen ötletetek arra,vagy valaki nem csinált-e már esetleg olyan "védőházat" az áttételekhez,hogy ha kavicsos pályán szántunk akkor ez a hibaforrás elkerülhető legyen?
Ráadásul az autó alján is van egy lyuk,a lendkerék alatt,ott szorul be mindíg egy nagy szikla.-->mondjuk ez EDDIG nem okozott károsodást,de ott is berepulnek a kis kavicsok,és beszorulnak az áttétel fogai közé.

Furcsa,hogy olyan praktikusan megoldották az elektronika elhelyezését,hogy még a vezetékek is burkolva vannak+vevő is,és erre nem gondoltak.Savagenél nem repkedtek be a spurhoz a kavicsok,ott soha nem szorult így be.Biztosan van valami triviális megoldás erre is.Hova lehetne rögzíteni a védőburkot?Milyen anyagból,hogy ne mozdítsa ki az autót a súlypontjából?Az is lehet,hogy akadályozná a motor hűtését?130fok optimális üzemi hőfok T15-ös motorhoz?

Előre is köszönöm


Szia!

Nekem egy MT2-m meg egy EVO3-am és Max ST-m is volt, ami szinte mind ugyanaz a konstrukció!

Ráadásul nekem mind T15-el mentek(sőt a Max ST még megy is).
A SPUR-nál a fogaskerék-érintkezést nemigen tudod mivel letakarni, max házibarkész cuccal, de ha ilyet meg tudsz csinálni, akkor szerintem tedd közzé, mert sokan szeretnének ilyet :-)

A mőanyag SPUR-os gépeknél igazából azért jó az, hogy műenyagból készülnek, mert ha bármi megakad, akkor inkább az az egy kerék zúzódjon, mint mondjuk a kuplung, vagy legrosszabb esetben a moci.
A Savage-ben pl szinte mindíg fogyóeszköz a SPUR(tegnap is cseréltem egyet :-) )

A T15-nél a 130 fok szerintem egy kicsit sok, próbáld meg kicsit dúsabbra tekerni!
Vagy ha nincs, akkor a kasztnin vágj egy lyukat a szélvédőre, vagy az oldalablakra, hogy jobb legyen a menetszél-hűtés.

Ha még van kérdésed, vagy nem adtam értelmes választ, akkor nyugodtan kérdezz vissza, legfeljebb más is meg tudja válaszolni:-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.15 20:19:50 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Szia. Nekem is Rushom volt... Ez a probléma más típusoknál is jelentkezik. On-Roadban ezt egy dróthálós takarással oldják meg. Sajnos a Rushnak az autó oldalán van a spúr... ezért az első kerék álltal felvert kavics ott landol. Az aljára nyugodtan aplikálhatsz egy dróthálót (a motor alatti részre) az segíteni fog.
:integet

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.15 22:17:46 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;

Csatlakozott: 2005.04.09 15:34:31
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Bp
Húú,most értem haza...Kész..Ez az autó egy kincs,imádom..kimentem vele az Obi parkolójába(ami már zárva volt,nem volt ott senki,az egész parkoló üres,tényleg csúcs volt),hogy elkerüljem a kavicsokat,és olyat ment az autó,hogy én is elcsodálkoztam :-D

Megfogadtam a tanácsot és dúsítottam rajta,egy picit "lomhább" lett,de úgy füstölt full gázon mint egy kémény,és max 123fokos volt a motor.-->szerintem ez teljesen jó lett.

Viszont újabb érdekességet vettem észre:már csak negyedig volt a tank,és rátankoltam(nem vártam meg,hogy kifogyjon a nafta),és utána elkezdett "köhögni" a motor.Kigyorsított,aztán akadozott,és lefulladt.Nem tudom mi lehetett vele,mert gyorsan levettem a kasznit,és akkor egyből megjavult.Allergiás ez a gép a kasznira?Már ki van vágva a szélvédő+oldalablak is,már csak a jobb oldali ablak nincs kivágva.Kaszni nélkül,megint fantasztikusan ment.

Most végre egy nagyon jó élénnyel gazdagodva feküdhetek le,mert eddig mindig volt valami zűr a gépekkel.Júúj viszont a gumik nagyon megsínylették az Obi parkolót....A gumik még a gyáriak,a hátsókon vannak ahol eltüntek az X minták,elől meg olyan nyúlványokban lógnak a gumidarabok,mint a cérna :-D Mondjuk 4 tankot mentem velük ma aszfalton(ennyit még sose mentem egyben),lehet nem kellett volna.

Köszi az infókat,ha bárminél elakadnék,akkor majd kérdezősködöm :-D

sziasztok

U.i.:Hpi katalógusban láttam,hogy lehet kapni Rushoz (is) alu kuplungot.Én nem értek hozzá annyira,de vmennyi kopó/kopandó rétegnek nem kellene lenni rajta(képen nincs)?Ami most van benne(gyári) azon is látszik a használat,kopik-kopik,de annyira nem vészesen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.16 07:38:05 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Hothead írta:
Viszont újabb érdekességet vettem észre:már csak negyedig volt a tank,és rátankoltam(nem vártam meg,hogy kifogyjon a nafta),és utána elkezdett "köhögni" a motor.Kigyorsított,aztán akadozott,és lefulladt.


Ez teljesen normalis. Amikor kinyitod a tankot, akkor megszunik a nyomas. Tehat, amit a rezotol jovo csovon keresztul kap, hogy nyomja a naftat a karburator fele a masik csovon. Nyomas nelkul elszegenyedik a csoben levo keverek, levegos, buborekos lesz. Ez mas autoknal ugyanigy elofordul, sot pl. buggynal egyertelmuen erzed, hogy mindjart vege a tanknak abbol, hogy nagy gazadaskor elkezd kohogni, na akkor mar max. fel perc van a tankban.
A leallas ellen azt tudod tenni, hogy esszel huzod a gazt, amig helyre all a rend. Lassan huzod, akar nem is teljes fordulatig.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.16 10:33:51 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;

Csatlakozott: 2005.04.09 15:34:31
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Bp
Ahha,értem.Hála' égenk hogy nem vmi komoly baja van.Most is tanultam vmit :-D Egyébként megválaszoltad(pajzi) azt a kérdésem amit még fel sem tettem :) ---->honnan lehet azt tudni,h még 3métert megy az autó,aztán leáll,mert elfogyott a nafta.Ezen elmélkedtem,mert nem biztos hogy 50-60m szeretnék sétálni az autóért,mert megszomjazott szegény.Na ezek után majd figyelem h mikor kezd el köhögni,és akkor gyorsan "visszahívom".

Akkor nyilván a nyomás miatt cuppant a tank amikor kinyitottam,hogy rátankolhassak.

Thnx

U.I.:csak én álmodoztam egy olyan szerkezetről ami visszajelzi a távon hogy mennyi van még a tankban?Nem kivitelezhető egy ilyen szerkentyű?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.16 10:51:27 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2004.04.03 22:11:37
Hozzászólások: 235
Tartózkodási hely: Bp. XV.
Hothead írta:
Ahha,értem.Hála' égenk hogy nem vmi komoly baja van.Most is tanultam vmit :-D Egyébként megválaszoltad(pajzi) azt a kérdésem amit még fel sem tettem :) ---->honnan lehet azt tudni,h még 3métert megy az autó,aztán leáll,mert elfogyott a nafta.Ezen elmélkedtem,mert nem biztos hogy 50-60m szeretnék sétálni az autóért,mert megszomjazott szegény.Na ezek után majd figyelem h mikor kezd el köhögni,és akkor gyorsan "visszahívom".

Akkor nyilván a nyomás miatt cuppant a tank amikor kinyitottam,hogy rátankolhassak.

Thnx

U.I.:csak én álmodoztam egy olyan szerkezetről ami visszajelzi a távon hogy mennyi van még a tankban?Nem kivitelezhető egy ilyen szerkentyű?


Nemzetközi oldalakon valahol láttam ilyen kütyüt, csak hát ugye a 2 irányú kommunikációhoz vagy nagyon drága táv kell, vagy még 1 freki, hogy az is menjen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.16 10:59:12 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Hát igen... a kuplungot nekem a 3. használat után cserélnem kellett. 8)
Csere után többé nem volt problémám semmivel.
De ami a leginkább tetszik a hozzászólásodban, az az őszínte öröm... :lol:
Szerintem ez a típus mindenkire hasonló hatással lenne. Valahol olvastam Ramses véleményét egy tesztelés után. Az is hasonló volt. Nembeszélve a saját példámról... 8)

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.16 11:42:41 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Bar mar nagyon elkanyarodtunk a topic cimetol, de mindegy.

Tank visszajelzo. Ahogy Kroki is irta nem egyszeru muvelet, es nem is olcso.
Olcson es jol tudsz merni az idovel. Egyszer lemered, hogy verseny tempoban mennyi ideig megy el a kocsi egy tankkal adott karburalas mellett es aztan mar csak egy stopper kell. +-1 perc pontosaggal biztosan bejon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.06.16 19:09:17 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;

Csatlakozott: 2005.04.09 15:34:31
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: Bp
Igen,valóban elkanyarodtunk az alap problémától-->és sok más hasznos infót is kaptam<--,már kitaláltam hogy hova lesz rögzítve a fémháló :-D
A kivitelezésre is hamarosan sor kerül,csak lenne már vége a vizsgaidőszaknak..... :( Ez egy örökkévalóságnak tűnik..
Ha készen lesz,igyekszem felrakni róla képet,hátha másnak is hasznosnak találja majd.

Üdv

U.i.:tényleg aranyos autó ez a Rush :))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: x
HozzászólásElküldve: 2005.06.29 21:56:34 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2005.03.16 20:39:47
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Budapest
Még a topic elejére írom:
Velem is ez történt a spurral. Én is beparáztam attól, hogy besült a motor.
és aztán kiderült, hogy kb egy 0,5mm átmérőjű kis kövecske szorult az on road autómba. (HPI RS4 Nitro 3 EVO) A dróthháló tényleg jó ötlet.
Egyébként nekem egy tankot egy T-15-ös moci (rendesen megdolgoztatva) 8 és 17 perc között megy le 16%-os Tornado-val.
Ádám


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség