Hothead írta:
Üdv mindenkinek!
Már kértem tőletek tanácsot anno még a Savagehez.Akkor (is) sok hasznos infót kaptam,és kamatoztatni tudtam.Most újabb porblémával fordulnék hozzátok:
Most egy Rush Evo-val szántom a murvás pályákat,most tartok 1 L üzinél.Össz ennyit mentem vele.Most jöttem vissza egy kavicsos pályáról,mert a 2.tank után az autó NEM akart elindulni.De ez még semmi!!Nemhogy elindulni,de miután leéllítottam és kézzel próbáltam tolni,akkor sem ment,se előre,se HÁTRA.20cm után blokkoltak a hátsók,előre menetnél is,hátránál is...Néztem néztem,de semmi bibit nem fedeztem fel rajta..Megijedtem hogy "besült" a motor-->még soha nem jártam így,csak mesélték hogyha túl szegényen jár az autó,akkor túlmelegszik,és ez is előfordulhat.Azért bíztam benne,hogy nem ez történt,mert akkor miért ment volna kb 20 cmt az autó,és miért pont mindíg u.ott blokkoltak a kerekek.
Hazajöttem,kivettem a motort,kitisztogattam,és találtam egy sziklát a motor és a lendkerék között.Húú megnyugodtam és ki is vettem,motor vissza--->bíztam benne jó lesz.DE MÉG MINDIG u.úgy,u.ott blokkoltak a kerekek.Na nem írom le,hogy még hányszor eljátszottam ezzel a motor ki-be játékkal,a lényeg:
Azon az áttételen(én így hívom ezt szoktam meg),ami nem a motoron van,hanem az a nagy fekete-->hú de laikus,tudom
<---,sztem ezt hívják spur-nak,be volt szorulva a fogak közé egy pici kavics..........................
Kész..ez nem jutott eszembe..Addig simán gurult az autó,ameddig össze nem ért a "spur" a motor fém áttételével,onnan se hang se kép.A kérdésem:
Nincs valamilyen ötletetek arra,vagy valaki nem csinált-e már esetleg olyan "védőházat" az áttételekhez,hogy ha kavicsos pályán szántunk akkor ez a hibaforrás elkerülhető legyen?
Ráadásul az autó alján is van egy lyuk,a lendkerék alatt,ott szorul be mindíg egy nagy szikla.-->mondjuk ez EDDIG nem okozott károsodást,de ott is berepulnek a kis kavicsok,és beszorulnak az áttétel fogai közé.
Furcsa,hogy olyan praktikusan megoldották az elektronika elhelyezését,hogy még a vezetékek is burkolva vannak+vevő is,és erre nem gondoltak.Savagenél nem repkedtek be a spurhoz a kavicsok,ott soha nem szorult így be.Biztosan van valami triviális megoldás erre is.Hova lehetne rögzíteni a védőburkot?Milyen anyagból,hogy ne mozdítsa ki az autót a súlypontjából?Az is lehet,hogy akadályozná a motor hűtését?130fok optimális üzemi hőfok T15-ös motorhoz?
Előre is köszönöm
Szia!
Nekem egy MT2-m meg egy EVO3-am és Max ST-m is volt, ami szinte mind ugyanaz a konstrukció!
Ráadásul nekem mind T15-el mentek(sőt a Max ST még megy is).
A SPUR-nál a fogaskerék-érintkezést nemigen tudod mivel letakarni, max házibarkész cuccal, de ha ilyet meg tudsz csinálni, akkor szerintem tedd közzé, mert sokan szeretnének ilyet :-)
A mőanyag SPUR-os gépeknél igazából azért jó az, hogy műenyagból készülnek, mert ha bármi megakad, akkor inkább az az egy kerék zúzódjon, mint mondjuk a kuplung, vagy legrosszabb esetben a moci.
A Savage-ben pl szinte mindíg fogyóeszköz a SPUR(tegnap is cseréltem egyet :-) )
A T15-nél a 130 fok szerintem egy kicsit sok, próbáld meg kicsit dúsabbra tekerni!
Vagy ha nincs, akkor a kasztnin vágj egy lyukat a szélvédőre, vagy az oldalablakra, hogy jobb legyen a menetszél-hűtés.
Ha még van kérdésed, vagy nem adtam értelmes választ, akkor nyugodtan kérdezz vissza, legfeljebb más is meg tudja válaszolni:-)