Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 22:51:14

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.08.31 21:14:58 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.07.05 21:06:16
Hozzászólások: 221
Jó én is gondoltam hogy hőmérővel de milyennel??? Gondolom nem lázmérővel :)
Másik : Az autót külföldről rendeltem és nincs magyar útmutató Én meg angolból nem vagyok túl jó. De he gondolja valaki emailben elküldhetné a magyart...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.08.31 21:42:44 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
nitro21 írta:
Jó én is gondoltam hogy hőmérővel de milyennel??? Gondolom nem lázmérővel :)
Másik : Az autót külföldről rendeltem és nincs magyar útmutató Én meg angolból nem vagyok túl jó. De he gondolja valaki emailben elküldhetné a magyart...


Magyar S-25 moci allitas, Csacsi tollabol itt
Csacsi Savagenek bejaratasa itt.
Homersekletet mi tobbnyire ezzel merunk.
Van meg a nyal/viz proba esetleg:
Par cseppet rateszel a hengerfejre. Annak kb. 2-3 mp alatt kell(enne) szepen elparolgnia. Ha nem parolog el tul hideg. Ha ahogy raesik a csepp, az "tancolni" kezd rajta es gyorsan eltunik, akkor tul meleg.
Ez a meleg/hideg termeszetesen mar bejaratott mocira vonatkozik. Bejaratas alatt nem szabadni 100 fok fole mennie.
:integet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.08.31 22:29:20 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Az ABC motorok nem igényelnek bejáratást. Az alkatrészek ezred miliméteres megmunkálással készülnek. A bejáratás lényege, hogy az egymáson csúszó illetve érintkező felületek tükrösek legyenek és ezek a felületek felkeményedjenek.
Ez az első 2-3 tank utánn megtörténik.

Az öreg szakik azért ajánlják az alacsony fordulatszámot illetve a helyben püffögést mert túlmelegedésnél előfordulhat hogy a motor megszorul és ilyenkor egyszerüen leáll. Ha a megszorulás magas fordulaton történik akkor károk keletkezhetnek.
A megszorulás nem más mint a hőtágulás következtében a dugattyú megszorul a hengerben. Ha szoros az illesztés a /dugattyú, henger/. A hő következtében a dugattyú jobban tágul mint a henger. Ha a fordulatszám magas az ilyen megszorulás miatt a hajtókar elszkadhat hiszen a forgó tömeg /főtengely lendkerék/ egy forgó energiát tárol.
Az alapjárati fordulatszám esetén ez a forgó energia kicsi ezért a motor egyszerüen lassann leáll minden károsodás nélkül.

EZ MIND A MULT

Ezt a kis tanmesét azért írtam le mert annó 15-20 évvel ezelött 1/100 mm-es megmunkálássa készítették a motorokat és azokat járatni kellet, hogy a dugattú felvegye a henger geometriai formlyát, megkopjon.

A korunk gyártástechnológiája ma már oly fejlett, hogy az illesztések 1/1000mm pontosságuak minimum. Az illesztéseknél megszorulás jellegü probléma már nincs. Ha csak nem egy fészerben készült a motor.

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.01 08:37:06 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Hat ettol fuggetlenul, mindenkinek melegen ajanlom, hogy jarassa be a motorjat. Ma mar az 1:1 autokat sem kell ugy jaratni, mint regen, de megis kell...

főleg kezdő emberkéknek nem ajánlom, hogy kihagyjon fontos lépéseket.

persze ha sok a felesleges, motorra szánt pénz, bejáratás helyett lehet küldeni.

pl. a Kanai 3 Siriohoz a bejaratas mindosszesen , mivel versenymotorral van szo, nem tankolasok szamaban van megadva, hanem percben :-)))

utana lehet kuldeni, hiszen verenymotor, versenyenkent cserelheto. Aki VBre jar, annk mindegy ez az aprosag.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Csacsi 2004.09.01 12:00:43-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.01 11:56:47 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
Köszi Thomas a leírást. eljen: A megszorulás veszélyét eddig nem is tudtam (+ a megmunkálás tűrését). Nekem a bejáratás az összekopást jelentette.

Hogy kell-e bejáratni vagy sem, én bejáratás párti vagyok (rossz biztos nem történik a motorral, ha az elején finomabban kezeljük). :P

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.01 15:42:20 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Persze, hogy nem.
Én ezt csak leírtam. Úgy is jó ahogy csinálod.

Üdv

Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.01 21:34:19 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.07.05 21:06:16
Hozzászólások: 221
én mindezt csak azért kérdezem mert annak ellenére hogy idáig 2 autóm volt és még 1 mindig megvan nem járattam be egyiket se mert zöldfülű kezdő voltam és még a fórumot sem ismertem és egy atós haverom sem volt de hála istennek már van sehonnan nem volt tapasztalat nem mondta senki hogy járatni kell. meg ijenek
Szóval KÖSZÖNÖM mindenki segítségét!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.02 22:35:58 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.27 18:40:50
Hozzászólások: 90
Tartózkodási hely: Kaposvár
Csacsival véleményét osztom a gyártó cégek akik a motorokat fejlesztik és készítik nem ok nélkül irják le a kezelési útmutatóban a bejáratás menetét és idejét. A 2 év garancia is ebben az esetben él a motorokra. A bejáratás elmaradása megállapítható a gyártók számára.Megjegyzem hogy még az elektromotorok kezelési utmutatója is leirja a bejératás menetét és idejét.
Természetesen saját felelősségére mindenki azt tesz amit jónak lát de nem árt a gyártókra is hallgatni egy kicsit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.03 06:38:40 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Ki írta itt hogy nem kell járatni?

Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.03 09:25:57 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Thomas!

aki nem olvassa el 10x amit irtal, az csak azt veszi le belole, plane ha kezdo, hogy nem kell bejaratni.

Szerintem ezert valaszol mindenki ugy, hogy azer' be kell jaratni a motorokat.

cs


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.03 10:04:38 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Igen lehet, hogy rosszul fogakmaztam illetve nem voltam köröltekintő.
Ezért elnézést kérek.

Az egyhelyben püfögéssel nem értek egyet.

Üdv

Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség