Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 19:03:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: sebesség-irány váltók
HozzászólásElküldve: 2004.09.18 22:47:17 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.09.06 11:40:42
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Debrecen-budapest
Legalább lessz egy ilyen topic is!

És a kérdés:
ezeknél a váltóknál milyen olajat zsírt érdrmes használni?
Ti mit használtok?
Ugyanis szétkaptam a minap a váltót (T-MAXX 2.5) a minap pusztán kiváncsiságom okán, gondoltam jól kipuculom, megsuvickoltam, és PPREVENT MOLIBDÉN-DISZULFIDOS zsirral jól bekentem mindenhol. Ma raconkátlankodott az irányváltásom egésznap, aztán estére meg is adta magát. Most már nem csak puszta kiváncsiságból megént bele kelett nézzek, és az irényváltó fogaskereket teljesen ledarálta. gondolkozom itt magamban hogy mi lehetett az oka (rosszul összerekás kizárva és más alkatrészt, szerszámot sem felejtettem benne) :lol: :lol: csapágyak jók voltak. És látszik még egy furcsa jelenség is. A zsír nagyrésze eltünt, viszont a fogaskerekek forgási sugarában a ház falán betonkemény felrakódás van plusszban. lehet hogy kikeményedett a zsír? Nem érem ezt, mer műanyag sem igen lehet, mivel köbtartalomra több a +ferakódás, mint ami a fogaskerékről hiányzik.
Nem állítom hogy ez lehetett az ok, de máskor nem akarok így járni, ezért ki szeretném zárni.
tehát a nagy kérdes, milyen kenő anyagot használjunk a váltókban?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.18 23:18:13 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.27 18:40:50
Hozzászólások: 90
Tartózkodási hely: Kaposvár
Sajna nem ismerem a gépet mert még nem volt modomba szétszedni ilyen masinát de a szavaidból azt veszem ki hogy müanyag fogaskerekeket kentél be olyan zsirral mely fémekhez használatos. Ez nem jó ötlet mert általában a müanyagokat nem kell kenni ami pedig kenést igényel az spec zsirral szoktuk kenni. Problémát okozhat hogy az illesztések és az erők ezáltal nem úgy adodtak át ahogy azt megtervezték vagy nem tudott a fogaskerék egyszerüen a helyére csúszni mert utban volt a zsir. Célszerü a kezelési útmutató szerint eljárni mert máskülönben problémák adódhatnak.Bele is pillantottam egy robbantott ábrába ide molibdén diszulfidos zsirt tenni nagy bátorságra vall.[/b]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.18 23:47:04 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.09.06 11:40:42
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Debrecen-budapest
TRAXXAS T-MAXX. Igen műanyag fogaskerekek.
szóval semmi kenés?
A gyári utmutatásban nincs rá utalás.
kennyem be egykis finom olajjal?
Nem igazán akarok kisérletezni, mert már csak egy tartalék van, és ha ma azt is tönkreteszem 3 hétig löttek a mulatságnak :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.19 08:51:22 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.04.08 12:36:59
Hozzászólások: 474
Tartózkodási hely: Budapest
Azt ajánlom ,hogy ne kendd be semmivel.
Mi nekünk két savageünk van és egyikben sincs bekenve a váltó ,és tökéletesen megy.
Szóval ne kend be semmivel a váltóban lévő fogaskerekeket.

_________________
Serpent 960
Serpent 950
GS Storm CL-1
Traxxas Bandit
Hot Bodies Cyclone
Serpent Excel MK2
+sebességi autók


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.20 13:32:36 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
Úgy szép az élet, ha megoszlanak a vélemények. :lol:
Nos, nekem T-Maxx-om van és én be szoktam időnként kenni fegyverolajjal (de jó a WD-40 is). Zsírozni nemigen szoktam, megaztán azon a pici lyukon nem is lehetne a zsírt a megfelelő helyre juttatni.
Szerintem azért fontos az olajzás, mert a T-Maxx ban az irányváltás úgy történik, hogy a szervó egy nagy,fém, hengeres bigyót húz ide-oda a főtengelyen. Ezzel betesz, ill. elvesz egy plussz fogaskereket. Így fordul meg az irány.
Maguk a fogaskerekek csak úgy kapcsolódnak rá a főtengely hajtására, ha az már egy meghatározott fordulaton forog (2 db röpsúly van rajta).
Szóval ha nem kened, még nehezebben fog csúszni ez a nagy henger és az jobban előidézi, az esetleges meghibásodát..

Egyébként az irányváltás nekem is van hogy "beragad". Ez olyan Traxxas betegség. Már arra is gondoltam, hogy fel kellene kicsit polírozni ezt a csúszkás részt, hogy meg ne akadjon.

Az olajzást egyébként nem lehet túlzásba vinni, mert a T-maxxban a váltó nincs nagyon nagy illesztéssel összerakva>> a felesleg úgyis kifolyik..
:roll:
Ui> Remélem segítettem.

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.20 22:23:46 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.09.06 11:40:42
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Debrecen-budapest
Csak kiokoskodtam végül is, hogy mitő volt az egész balhé, hátha más is okul belőle!
Elég sok minden játszott közre, de utólag sikerult rekonstruálni az eseményeket (olyan helyszínelő módra)

előtte egy kis ismertető aki nem ismerné a T-MAXX váltóját-irányváltóját (egyben van!)
egy tengelyen van két ugyan olyan röpsúlyos fogaskrék mint más váltókban, közte egy jó nagy bazi vas ház, amit az irányváltó servó segítségével a léptető villa ide oda tud mozgatni. Ebbe a bazi nagy házba akadnak bele a kis röpsúlyok. Ha hétrafelé áll, akkor simán előre megy a gép, ha előre tolja a léptető villát akkor egy irányváltó fogaskereken keresztűl hajt, így van a hátramenet.elméletileg köztes állapot nincs de a valóságban igen.ha be vannak kapcsolva a röpsúlyok, akkor persze ki sem tud jönni eggyikből sem. de ha abban a pillanatban nö meg a fordulat, amkor a kettö közt jár akkor ott az üres!! mert a kis fülek ha kibujnak a centrifugális erőtől, akkor a bazinagy vas ház oldalának fog csak dörzsölődni, de beakadni nem fog! --erre gondolhatott Peti, mikor írta hogy gond van az irányváltással néha. de ha az alapjárat megfelelően kicsi (nem hajt a váltó) akor tökéletesen mükodik!! tehát magasabb fordulaton, vagy ha az autónak a kerekei forognak, nem lehet irányt váltani!---- másképp nem lehet vele gond! A kettő egyszerre meg végképpen nem tudja kapcsolni.
ami nagyon lényeges volt az én szempontombol, hogy a tolórúd a servo mindkét oldalán rugóval van ellátva, hogy ne húzza-tolja túl (mint ahogy a féket szokták húzatni)
Na nálam ezek a rugok voltak gyengére éllítva!! itt volt a bibi!
Ugyanis ugrattam (mintha tudnék is) kb 1,5 m magasan, és nagy okosan levettem a gázt a pescapódás pillanata előtt, és pont az elejére érkezett, meredek szögben. és a bazinagy vas kapcsoló kerék (mivel a motor alapjáraton járt) a sajét sulyától bekapcsolt hátamenetbe! Még ez sem lett volna nagy baj, csak amikor leért, vagy előtte egy kicsit húztam egy padló gázt! és gy a motor hátra, az autó előre, hát valaminek meg is kelett adnia magát!

A hosszúra sikeredett leírás (lehet nem is érti egyikőtök sem) lényege, hogy mégsem a zsír volt a hibás!
A megoldás, hogy a rugó toló (bent tartó) erejét minél nagyobbra kell állítani!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.20 23:12:41 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.08.27 18:40:50
Hozzászólások: 90
Tartózkodási hely: Kaposvár
Srácok a Revo váltóházán van egy szép matrica piros keretbe és az van ráírva NO OIL és egy olajcsepp áthúzva. Tmaxx-nál nincs ilyen megkötés?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.21 08:45:16 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 16:26:16
Hozzászólások: 2987
Tartózkodási hely: Budapest XXI.ker. Tel:+36-30/9410131
A TMaxx-nál nem volt ilyen figyelmeztés.
Egy biztos kenni nem kell.
Annak idején pont az olaj illetve okozta hibát sikerült belélegeznem.
A csapágyból kiverődött zsír ami megbolondította a váltót.
Miután a megoldás megszületett a probléma elhárult és ismét szörny lett a szárnyaszegett madárból. :mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.21 11:07:55 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2004.01.22 22:49:52
Hozzászólások: 786
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.ker.
new_neo> Juj de érdekes hiba. Gratula, hogy így rájötél. eljen:
És tényleg előfordulhat ez a szitu. Én az ugratásokat eddig alapjáratnál magasabb fordulaton végeztem (szerencsére).
Olajmentes váltó? Erről most olvasok először. Azt hiszem utánna fogok ennek nézni a szervízkönyvben..

_________________
KépTraxxas REVO www.solarklimacad.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.09.21 11:13:35 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.09.06 11:40:42
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Debrecen-budapest
Igazad van Peti, nem feltétlen fontos azt a rugót olyan erősre állítani (nálam pillanatnyilag olyan erős, hogy a servo is remeg picit :evil: )
de ténleg ha ugratásnál nem engedjük alapjáratra, akkor sem lehet gond :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: sebesség-irány váltók
HozzászólásElküldve: 2004.11.21 20:50:03 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2004.11.21 20:35:36
Hozzászólások: 1
new_neo írta:
Legalább lessz egy ilyen topic is!

És a kérdés:
ezeknél a váltóknál milyen olajat zsírt érdrmes használni?
Ti mit használtok?




Az elektronikai iparban vazelint használnak a műanyag fogaskerekekhez.

Plépofa, és irány a gyógyszertár. Orvosi fecskendővel, simán be lehet juttatni a váltóba. Az enyémmel ezt tettem.

Remélem segíthettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.11.28 22:16:47 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2004.09.06 11:40:42
Hozzászólások: 116
Tartózkodási hely: Debrecen-budapest
Hali!

igen, segítséget azt köszi, csak kicsit későn. :lol:
De azért kössz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség