Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 01:18:26

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 42 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Hogyan kerüljük el a hidegindítást.
HozzászólásElküldve: 2008.06.14 11:08:10 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Sziasztok!

Versenyen többször megkérdezték tőlem, hogy mit csinálok a motor
mellett a kempinggázos forrasztólámpával. Gondoltam közzéteszem,
hátha másnak is hasznos lehet.

Az alapokról, amit eddig is tudtunk. Az ABC motorok a felső holtpont felé
kúposak, szűkülnek. Amikor rádobjuk a holmit a startpadra, és elkezdjük tekerni,
a dugó, a hüvely és a hajtókar is extra terhelésnek van kitéve.
(Felső holtponton (esetleg kenetlen) kemény surlód, szorulás.)
Ilyenkor érezzük, hogy motorunk keményen ellenáll a startpadnak,
illetve amíg legalább 70 fokot el nem éri a henger, csúnya, kemény hangon
szól a motor, hiszen a felső holtponton minden munkaütem során
megszorul a dugó. Viszont a tovább haladó lendkerék, keményen pofozza
az alsó és a felső csapot egyaránt.

Az Ostravai versenyen láttam számos külföldi versenyzőt, hogy a start
előtt hőlégfúval átmelegíti a motort, (és a padlólemezt is).
Így indításkor már ki van tágulva a henger, nincs extra hidegindítási
stressz, henger-kopás, hajtókarcsörgés,
illetve a három perc belemelegítéskor sem kell óvatoskodni a gázzal.

Tehát melegíteni kell valahogy, de sajnos sok pályán nincs 220 Volt.
(12Voltos megoldás meg nincs jó. Amerikai gyerekek valami 12Voltos
hajszárítóval próbáékoztak, de az sem vált be, mert nem volt elég
meleg. Én egy 12V-os hőlégfúvót vettem, de 3-4 perc alatt 50 fokot
tudott, versenykörülmények között nem használható.)

Végül a forrasztópisztoly lett a megoldás. (5eFt) Egy öngyujtó, egy csavarintás, és
máris ott van 1200 fok a láng végén. Szépen visszacsavar, minimálgázra,
kb 20 másodperc óvatos melegítés alul, felül. A henger olyan 80-120 fok,
lehet bátran indítani, pár másodperc öblögetés, pár másodperc
érzékeny gázkezelés, és meleg motorral lehet huzatni a holmit.
(És baromira hallani a hangon, hogy nincs keményen járós - vagyis extra
koptatós - rész.)

Kb ilyen:
Kép

A 21-es GRP motoromat ezzel a módszerrel indítom, amióta megvan,
és 15 liter után meglepően magas kompresszióval és szinte
zéró hajtókarzajjal bír. Az egész manőver kb 20 másodperc indítás előtt.

Akinek van kedve tökörésszen vele, nekem ennyi belefér.

Viszont!!!: A gázégő nem játék! Ahogy elfordítod az égőt a vízszintestől,
változhat a láng mérete. Mielőtt nekiugrik valaki megolvasztani
az autót, vagy felpörzsölni a szemöldökét, óvatosan próbálja ki az
égőt egy biztonságos helyen. Utána érezni lehet, hogy hogyan lehet
a motort biztonságosan átmelegíteni, anélkül, hogy baleset legyen.

Cső!

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.06.14 11:39:43 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.01.07 11:23:34
Hozzászólások: 322
Tartózkodási hely: Veszprém Megye ->Csetény TEl: 06-30-605-16-30
Szevasz!



Nekem lennének kételyeim a megoldással kapcsolatban! Én is próbálkoztam ezzel a módszerrel mint te de végeredményben kelett vennem egy-két leömlőtartó rugót mert melegítés során elgyengülnek és a hengerfejvédő gumírozás is sérült! De találtam egy jobb megoldást amivel nem közvetlenűl a motort melegíted hanem annak a légterét, ez a PB gázbalackoknak a tetején az a lecsavarható lyukacsos védő nekem ez vált be igazán és akár a saras vagy nem a legtisztább motort is jól feltudod hevíteni vele! Nekem az STS motorommal vannak olyan problémáim, hogy ha rotostartal indítok örökké megcsúszik a szabadonfutója ezt is ki lehet vele küszöbölni csak akkor néha az autó alját is meg kell melegíteni!

Aron1-nek lehet hinni egy ilyen tartály talán ha van 500Ft ami bele való és pár százszor fel is tudod vele melegíteni a hengert!

Ajánlom mindenkinek ezt a módszert csak vigyázzunk az üzicsőre és a többi éghető dologra a modellen!


Jó modellezést!


Kistrojak

_________________
Sanwa MX3FHSS
Robitronic Mantis Axial .32
Carson E-Specter Brushless 2000W with A123 6/7S
--->>>Ebay, Towerhobbies, Rcmart<<<---


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.11 08:19:45 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.04.21 14:26:21
Hozzászólások: 12
Hello!
Én az első autómon úgy melegítettem a motort hogy egy kis nitrót cseppentettem rá majd oxigénnel egyesítettem és ez rendesen bemelegítette :lol: Másképp nem indult mivel a motorban gyertya nélkül nagyobb volt a kompresszió mint gyertyával :-D .Viszont nem ajánlom ezt senkinek mivel a nitro színtelen lánggal ég, és ez problémákhoz vezethet.
Azóta eltelt pár év, jobbak lettek a motorok, úgyhogy már nincs szükségem erre a módszerre.de ha nincs másunk, és a motor egyáltalán nem indul, akkor ez a módszer beválhat.
Üdv:Gergő
u.i.:gázégővel még nem próbáltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.11 13:01:35 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Már bocsánat de elképesztő mekkora marhaságokat beszéltek itt össze már megint. nemugyvanaz
Gondolkozz már egy kicsit te is Gergő007. Ezt olyan kezdők is olvassák akik ha véletlenül oktondiságuknál fogva kipróbálják és jól megégnek(mondjuk halálra) akkor azért ki lesz a felelős???????
Ha pedig egy motorban gyertya nélkül nagyobb a kompresszio mint gyertyával akkor fogd meg és egy laza mozdulattal hajitsd az első szemetesbe. Én is járatok hidegben motorokat pl hóban sitalpas repülőgép stb... de ilyen ostobaságokat még nem kellett elkövetnem hogy beinduljon.
szóval előbb légyszives gondokodni aztán beszélni.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.12 18:59:07 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.04.21 14:26:21
Hozzászólások: 12
üdv tg11!

off:
megfogadtam a tanácsod,kidobtam a gyertyát és valóban jobban megy a motor,és még az izzítót sem kell pazarolni!! :-D :-D
és a menetidő is 20 perccel növekedett a fogyasztás csökkenése miatt,akárcsak amerika kapitánynál!! :-D

valóban nem túl elegáns megoldás,de a gázégő sem sokkal biztonságosabb de tény és való hogy hatékony és bevált módszer.(mármint a gázégő)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.12 19:18:50 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Jah :lol: :lol: :lol: Fogja a gyerek a félliteres nitrós flaskát aztán jógazdagon meglocsoljavele a motort nem rosz!! :lol: :lol: :lol:
Üdv:Ádám

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.08.13 21:13:34 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Ezt persze csak poénak szántam! Nem követendő példának!

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hidegindítás, vagy megelőzése...
HozzászólásElküldve: 2008.10.31 16:16:30 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
Félretéve a hülyeségeket, ki milyen EGYSZERŰ módszert használ, a hidegindításkor, vagy az ellen, hogy ne kelljen hidegen indítani?

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.31 17:02:18 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
te kint a préri szélén milyen egyszerűbbet találsz mint az amit az Aron1 írt?

1,ha van autód akkor tedd be az autót a lábtérbe és mondjuk egy darab régi porszívócsővel vezesd a fűtés meleg levegőjét közvetlen a hűtőbordára.

2 , ha van áram a közelben akkor hajszárító vagy ha van akkor hőlégfúvó.
a hajszárító az nem vészes viszont szerintem a hőlégfúvó lágyíthat műanyag dolgokat.

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.31 17:26:32 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok,
Indításhoz nekem soha nem volt szükségem műszaki különlegességre a mínuszokban sem.
A hűtőbordák változó mértékű (próbálgatás) bebugyolásával biztosítható a motor megfelelő hőmérsékletének biztosítása.
A porlasztót megfelelően át kell tekergetni a mínuszokhoz :)

Ettől függetlenül, makacs esetekben az Áron által leírt módszert is érdemes lehet kipróbálni.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.31 17:32:43 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
SYL írta:
Sziasztok,
Indításhoz nekem soha nem volt szükségem műszaki különlegességre a mínuszokban sem.
A hűtőbordák változó mértékű (próbálgatás) bebugyolásával biztosítható a motor megfelelő hőmérsékletének biztosítása.
A porlasztót megfelelően át kell tekergetni a mínuszokhoz :)

Ettől függetlenül, makacs esetekben az Áron által leírt módszert is érdemes lehet kipróbálni.
Üdv: SYL


Amit kiemeltem, azt hogy érted?
Rongyba tekerjem a hűtő bordát? :-D

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.31 17:44:26 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.08 21:45:34
Hozzászólások: 298
így van,mi pl.,zoknit vágtunk le,és a gumis részét húztuk a hengerfejre,vagy még az alufólia is egy jó módszer,csak avval vigyázni kell,mert nagyon szigetel,ha jól betekered vele,és túlmelegedhet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.10.31 19:08:34 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Üdv
Kisboltokba lehet kapni "karamelizáló" néven egy kis lángégőt! oylansmi amit áron belinkelt csak kissebb és persze olcsóbb! öngyulytó gázzal működik és jo lángot ad én pillanatok alatt felmelegítettem vele a motort!
1000 Ft ért vette haverom és + 280 Ft öngyulytó utántöltő! hasznos cucc!
Üdv:Ádám

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 00:06:28 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.18 07:05:16
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Salgótarján
Ádám46 írta:
Üdv
Kisboltokba lehet kapni "karamelizáló" néven egy kis lángégőt! oylansmi amit áron belinkelt csak kissebb és persze olcsóbb! öngyulytó gázzal működik és jo lángot ad én pillanatok alatt felmelegítettem vele a motort!
1000 Ft ért vette haverom és + 280 Ft öngyulytó utántöltő! hasznos cucc!
Üdv:Ádám


Hali!
Egy kezdő kérdés: a motor mely részét melegíted pontosan? a hűtőbordázatot, vagy egész bent a gyertyánál, vagy a henger külő falát?

Bocsi ha hülyegyerek kérdés volt, de érdekelne, mert jönnek a hidegek én meg kezdő vagyok és nem akarok hazavágni egy K4.6os mocit. Köszi a választ előre is!

Hali, Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 00:19:31 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Ha megfelelően be van állítva a motor, indításkor nincs szükség külön előmelegítésre.
Be kell jól állítani és indulni fog hókuszpókuszok nélkül is.
Beindulás után várni kell amíg bemelegszik, utána mehet a játék.
Így bizos nem lesz semmi baja a motorodnak.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 00:40:13 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.18 07:05:16
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Salgótarján
SYL írta:
Ha megfelelően be van állítva a motor, indításkor nincs szükség külön előmelegítésre.
Be kell jól állítani és indulni fog hókuszpókuszok nélkül is.
Beindulás után várni kell amíg bemelegszik, utána mehet a játék.
Így bizos nem lesz semmi baja a motorodnak.
Üdv: SYL


Köszi a gyors választ!
Jeleneleg egy HPI Hellfire SS -em van, (épp ma szereztem) K4.6 os moci van benne, és szerintem az első gazdija nem lőtte be normálisan. Ez picit bonyolultabb lessz, mint a volt Savage X emben az F4.6ot bekarburálni, de holnap neki esek! :twisted: Megpróbálom olyan pöpecre összehozni mint a Savage volt, második pullra indult.
Mégegyszer köszi a választ, bocs az offért.
Üdv, Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 11:47:36 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Amit SYL írt az pontosan ugy van ahogy mondta!
De én a kopást akarom csökkenteni azért melegítgetem hideg időbe!
Egyébként a hűtőbordát és a heger oldalát!
Üdv:Ádám

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 11:52:03 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2008.06.18 07:05:16
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Salgótarján
Ádám46 írta:
Amit SYL írt az pontosan ugy van ahogy mondta!
De én a kopást akarom csökkenteni azért melegítgetem hideg időbe!
Egyébként a hűtőbordát és a heger oldalát!
Üdv:Ádám


Köszi Ádám!
esedezem
Üdv, Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 11:59:01 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Egyvalami azért nem teljesen világos számomra!
Szóval hő hatásra ugyebár tágulnak a fémek! Szóval "kitágul" a henger és ezért kissebb a "kompreszió"! de a dugatyú nem tágul? melegen sokkal könyebb átforgatni a lendkereket mint hidegen! mert ha a dugatyú is tágulna akkor melegen is ugyan akkora lenne az ellenállás a lendkeréknél!
Ezt SYL magyarázd el lécci!
Üdv:Ádám

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 21:44:57 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Ez akkor lenne igaz, ha a dugattyú, a hüvely anyaga azonos lenne. Mivel ABC (A Alu, B Brass, C Chrom) motorokról beszélünk, így a dugattyú alunínium, a hüvely bronz keménykróm bevonattal. Ezek az anyagok más-más hővezetési és hőtágulási tényezőkkel rendelkeznek.

Majdnem minden anyag tágul hő hatására. Ezt hívják lineáris hőtágulási tényezőnek.
Alumínium 23,7*10-6/K
Króm 6,2*10-6/K
Bronz 19*10-6/K

Ezen kívül a motor alkatrészei mennyire veszik át az égésterében keletkezett hőt az a hővezetési tényezőjüktől függ.
Alumínium 210 W/m*K
Króm 59,4 W/m*K
Bronz 85 W/m*K

Ez a rendszer sokkal bonyolultabb mint amilyennek látszik. Az alumínium a legjobb hővezető és a legnagyobb a hőtágulása. Itt egy kis ellentmondásba kerülünk, mert ha melegszik a motor a dugattyúnak annál jobban szorulnia kéne a hüvelyben. A motor alkatrészeinek melegedését, hűlését sok minden befolyásolja. A motor kis mérete (kis hőtehetetlensége miatt) és nagy fordulatszámtartománya miatt ezek a változások elég gyorsak.

Amire a lendkereket meg tudod fogni, hogy áttekerd a motort, addigra elég sokat hűl. Az alumínium hűlés hatására többet is zsugorodik mint hüvely.
Egy-két nap állás után már üzemanyag és kenőanyag hiányos a motor, így a belső súrlódása sokkal nagyobb mint beindulás utáni dús keverékkel.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 42 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség