Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.28 18:49:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 42 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.01 22:47:49 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
Köszönöm, Sala!
Igy azért érthetőbb!
Üdv:Ádám

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hideg-hideg-hideg :S
HozzászólásElküldve: 2008.11.29 18:14:58 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.02.03 16:41:31
Hozzászólások: 862
Tartózkodási hely: Budapest II.ker
Sziasztok!

Ma 3,5 C-fok-ban akartam beindítani a gépet és hát nem indúlt! :-D

Íme a kérdéseim:
- Az üzi (16%-os Jets) a garázsban állt 5 C-fok-on. Lehetséges, hogy túl hideg volt az üzi emiatt és azért nem indult? Jobblenne, ha szoba hömérsékleten tartanám?
- Visszatérve egy régi kérdésemre: A hűtőbarda rongyba tekerésénél az is jó, ha a hűtőbordára ráhuzok egy csuklópántot? Vagy az túl meleg?
- Ti mit csináltok ilyen hőmérsékleten, ha beakarjátok indítani? (valami egyszerű dolog)

Ui.: 3-mas és 5-ös gyertyával is próbáltam!

Egyéb javaslatokat és a válaszotokat is előre is köszönöm,

ebencz

_________________
Traxxas Revo™ 3.3 + kisebb átalakítások, itt-ott...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.29 20:09:20 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
nem kell kéthelyre írnod úgy is meg fogják válaszolni!
A benzinmotornál tudom hogy ugy van hogy ha a benzin melegebb akkor egy picit nagyobb a teljesítmény egészségesbb mert jobban begyullad!
Előfodrdulhat ez a nitromethanos motornál is! de be kell vele indulnia.

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 14:18:50 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.01.07 11:23:34
Hozzászólások: 322
Tartózkodási hely: Veszprém Megye ->Csetény TEl: 06-30-605-16-30
Épphogy akkor jó ha hideg mert nagyobb a hőtágulása... Szted miért van Interccoler az autókba? Nitrós motorknál nemtudom itt rengeteg tényezőt figyelembe kell venni... páratartalom ilyesmi...

_________________
Sanwa MX3FHSS
Robitronic Mantis Axial .32
Carson E-Specter Brushless 2000W with A123 6/7S
--->>>Ebay, Towerhobbies, Rcmart<<<---


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 14:56:58 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
:oops:

akk pont fordítva mondtam!
valami ilyesmire gondoltam én is

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 15:28:27 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
kistrojak írta:
Épphogy akkor jó ha hideg mert nagyobb a hőtágulása... Szted miért van Interccoler az autókba?


nem azért. 8) azzal nem az üzemanyagot hűtik;) azzal a levegőt hűtik. benne is van anevében: intercooler= töltőlevegő-hűtő. ;) és azért mert ha a levegőt lehűtöd "sűrűbb" lesz. Így többet lehet "bepaszírozni" a hengerbe. A levegő úgy jó ha hideg. ;) Egy jó cooler akár 20%-al is tudja csökkenteni a levegő hőmérsékletét. Persze azt mondják, hogy "nincs túl nagy cooler". ;)
A benzin meg ha hideg nem jó. ;) kristályosodik. ;) ami meg eltömíti a benzinszűrőt. az meg nem egészséges. :lol: pár hete pont fékpadon mértünk egy 3 literes turbós mocit géptangyakorlaton. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 15:41:21 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
akkor mégis csak jólmondtam!
Mert már olvastam és már mondták is páran!
ha a benzin nagyobb hőmérsékletű könyebben begyullad...

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 15:50:12 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
pontosan ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 16:08:25 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
jó akkor ezt most megjegyzem! és nem hagyom magam eltéríteni :lol:
am kösz az infót!
Szerintem ez van az alkoholos motoroknál is...

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 16:56:43 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
nem teljesen ;) az alkohol (etanol) közel -100°C-ig nem fagy meg. A metanol (amit a verdába öntesz) az olyan -97-ig bírja megfagyás nélkül. ;)
Az már más kérdés, hogy pl. -50°C-on nem lehet olyan finoman porlasztani mint pl. 25°C-on...de az alkoholos moci azért más. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 20:20:18 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2008.01.27 18:55:18
Hozzászólások: 596
Tartózkodási hely: Győr
jaaaaajjj!
Akkor nitromethános motor :-D :-D ;)
Egyébként jobbankophat ilyen hideg időbe????

_________________
Ádám46


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 20:35:59 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Igen, mert gazdagon nem lehet beindítani a mocit így szegényíteni kell. Kevés olaj :arrow: rossz kenés :arrow: rövidebb élettartam
Ilyen hideg időbe inkább hagyjuk állni a gépet a jó meleg szobában. ;) Meghálálja ha nem nyüstöljük ilyen hideg időbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 21:34:49 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Ahogy látom páran kimaradoztak fizika órákról.
A folyadékok gyakorlatilag összenyomhatatlanok. A gázok ahogy a levegő is aránylag könnyen és nagymértékben összenyomhatók. A gázok térfogata hőmérsékletváltozás hatására is nagymértékben változik. Próbáld ki, fújj fel egy léggömböt bent a szobában és vidd ki a hidegbe. Felére, harmadára összemegy a hidegben. Az itercooler is így működik, lehűti a beszívott levegőt, amiben ugyanakkora térfogaton több oxigén van, tehát a motorba több benzin-levegő keverék juttatható be.
Egyébként a normál benzines autók motorja is enyhén párás 10-15C* körüli levegőnél érzi magát legjobban.

Az égéshez mi kell? Általános iskola!!!
Az égéshez három alapfeltétel együttes megléte szükséges. Éghető anyag a levegő oxigénje és a gyújtóforrás, de mindez nem jöhet létre, ha nem egy időben van jelen a három alapfeltétel, a gyújtóforrásnak is kellő ideig jelen kell lennie és el kell érni az éghető anyag gyulladáspontját.

A lehűtött üzemanyag kevésbé párolog, tehát hehezebb meggyújtani.

Egy kis kitérő a két üzemanyagról:

Benzin égéshője 43-47 MJ/kg
Metanol égéshője 22,7 MJ/kg
Nitrometán égéshője 11,3 MJ/kg

Amíg minden egyes kg benzinhez 14,7 kg levegőt kell keverni, addig a nitrometán kg-onként megelégszik csupán 1,7 kg levegővel. Egy kétütemű dugattyús motornál ez azt jelenti, hogy a beszívott levegő változatlan mennyisége mellett 8,6-szor több nitrometán égethető el ütemenként, mint benzinből.
Levetítve ezt a benzinre és egy 25% nitrótartalmú üzemanyagra, egy nitroval hajtott motor több mint kétszer nagyobb teljesítményt ad le a benzineshez képest.

A kutya a metanolban és a nitrometánban van elásva.
Mindkét anyagnak elég nagy a párolgáshője, ami azt eredményezi, hogy az üzemanyag hűti a motort. Hidegben ez azt a problémát hozza, hogy a dús keveréktől túlhűl a motor. Ekkor már nem képes megfelelően elégetni az üzemanyagot. A modellező ekkor kezdi zárni a karburátort, amivel magában nem lenne probléma, ha nem kétütemű motorokat használnánk. A kétütemű motorok ugye az üzemanyagból kapják a kenést. Az üzemanyag mennyiség csökkentésével arányosan csökken a kenőanyag mennyisége is. Téli használatra érdemes plusz 2-3% olajat keverni a meglévő üzemanyagunkba.


Példaképp a dragster versenyek autóiban nincs motorhűtő. A motorban lévő hűtővíz járatokat általában műgyantával öntik ki. A 400m-en elfüstölt 40-54 liter 85% nitrometán tartalmú üzemanyag miatt a motor (általában) nem olvad szét. Még mindig jók vagyunk, mert ott futamonként motorgenerál (dugók, hüvelyek, hajtókarok) dukál. Ha kiszámoljuk a futamonként elhasznált üzemanyag árát, háát…

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.30 21:52:33 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
hali sala,
szvsz ez mindenki számára világos. :roll: Ugyan azt írtam le mint te, csak kicsit rövidebben. nem kell túlragozni. aki meg kimaradt fizikáról az be tudja pótolni mert a google-n már mindent meg lehet találni. ;)

a dragster mocik nagyon dúrvák. 7 lityós kompresszoros Hemi moci, 85% nitró, 8000LE :twisted: Nagyon állat gépek! :twisted: :twisted: :-D amúgy tényleg műgyantával töltik ki? :shock: emléxem amikor a Fat Attac-os fiúk futamonként cserélték a mocit mert állandóan szétolvad egy "gyenge" olajpumpa miatt. Nem teljesítette a 10 bart :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.01 18:13:22 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Valakit irritál ha 2db tőmondatnál többet írok egy témában?
Némi időt szántam arra, hogy utánnanézzek pár adatnak, így talán érthetőbbé téve a kérdés megválaszolását.

Igen később láttam amit írtál, csak én szövegszerkesztőben írtam a hozzászólásom. Sokszor párhuzamosan mást is csinálok a gépemen és mondjuk fél óra múlva térek erre vissza. Amikor sokáig (15-20 perc) nem szerkeszted a hozzászólást itt, akkor kidob a fórumról a szerver. Többször jártam már így. Mivel úgy illesztettem be a szöveget és nem frissítettem az oldalt, ezért nem láttam, hogy megelőztél.

A keresésre visszatérve: Persze az interneten "végtelen" mennyiségű elérhető információ van. A baj forrása a lusta modellező, aki arra sem képes, hogy begépeljen egy kulcsszót valamivel kapcsolatban a keresőbe. Inkább beírja 4-5 topikba ugyanazt az oda nem illő kérdést.

Legközelebb keresek valami béna RC-s videót a jútúbon és belinkelem a média topikba, az talán jobban elősegíti a szakmai dolgokat. :-D

Hűű azt hiszem most is túl sokat írtam. :lol:
Üdv mindenkinek.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.01 21:31:54 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Írjál csak sala, többen példát vehetnének rólad.

üdv:

F_Gyuri


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára F_Gyuri 2008.12.03 16:31:16-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.02 00:14:44 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Sokat autózunk-autóztunk (régebben repülőztünk is) télen a mínuszokban is.
Hidegben több üzemanyag kell a motornak, ezért a melegebb időjáráshoz képest nyitni kell a tűkön.
Ha jó a kompresszió és az izzítás is rendben, a szivatás után könnyen be kell induljon a motor, előmelengetés nélkül is.
Az izzítót nagy hidegben néha egy percig is rajtahagyom, csak akkor veszem le, ha már veszi a gázt a motor.
Az izzószálnak cseresznyepirosan kell izzania, ha csak pislákol, nem fog indítani.
A viták elkerülése végett, ez az én személyes tapasztalatom, ettől függetlenül mindenki tegyen belátása szerint.
Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.02 19:33:46 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
szia sala!
visszavonom! hülyeséget beszéltem. ne haragudj. :oops: ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.12.02 22:12:32 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.20 21:19:02
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Nagytarcsa
SYL írta:
Sziasztok!
Sokat autózunk-autóztunk (régebben repülőztünk is) télen a mínuszokban is.
Hidegben több üzemanyag kell a motornak, ezért a melegebb időjáráshoz képest nyitni kell a tűkön.....
Üdv: SYL


Sziasztok!
Igaz,h én teljesen amatőr vok még,de teljes mértékben egyet kell értsek SYL-el...mostmár.Én is abba a hibába estem,h hideg van,ezért szegényíteni kell.Nah,de végül SYL a mai napon annyit dúsított,amennyit én nem is mertem volna,mert ebben a tévhitben voltam, h hidegben zárni kell.
Ha jól be van állítva és jól is megy a kocsi,akkor úgyse lesz baja...ha hideg van,ha meleg van.

_________________
HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport
http://www.youtube.com/watch?v=5gk8pbd_DNM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: HŐFOK
HozzászólásElküldve: 2008.12.02 22:29:10 
Offline
Egyhelyben pöfög&otilde;

Csatlakozott: 2008.01.20 18:25:36
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: Veszprém
Szia Csabi!

Ahogy írtad,hogy hidegben nyitni kell a tűkön,logikusan gondolkodva azért kell,mert a hideg levegőből több befér a hengerbe ezért csak így tudjuk a levegő-üzemanyag ideális keverékarányát beállítani ugye?Ha rosszul gondolom javíts ki kérlek.
Üdv:Sipi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 42 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség