Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 13:31:00

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.05.29 20:27:26 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Igen. Az, hogy egy gyertya izzik valahogy, nem jelenti azt, hogy jó is.

Az ilyen gyertya általában már nem képes rendesen fenntartani a megfelelő izzást, annak ellenére, hogy a motor még működik vele. Az alapjárat csökken, instabil lesz. Hirtelen gázadásoknál dadoghat a motor. Hidegen nehezen indul el.
Ilyen esetben kezdi el folyamatosan zárni a karbutátort a "kopasz" modellező, ami szépen megöli a motort. Okulásképp, találkoztam olyan motorral, amin a gazdi a főtűt már teljesen koppanásig becsavarta a rossz gyertya miatt és csodálkozott, hogy nem indult el. A gyertyacsere és a karburátor beállítása után érdekes módon azonnal működőképes lett a motor.

A kiszedett gyertyát fej fölött jól elhajítjuk hátrafelé (lehetőleg egy füves területre, ahol soha többé nem találjuk meg) és nem raktározzuk el!

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: e
HozzászólásElküldve: 2010.05.30 09:59:00 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.23 19:02:52
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Kisvárda
Szia Sala!
"Általában a legkülső menet fekete marad (nem izzik), akkor már gond van a motorral."
Milyen gondra gondolsz?

_________________
HB Lighting 2RR Buggy
Ansmann W5 2,4Ghz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.06.01 16:11:03 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Azt amit az előzőekben írtam, nehezen indul, dadog, leáll.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: gyertya
HozzászólásElküldve: 2010.06.03 05:26:00 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.05.23 11:14:01
Hozzászólások: 19
igen, én mint "kopasz" már jártam meg párszor a rossz gyertyával.
Amit még nem nagyon értek azok a gyertya értékek az üzemanyag és a külső hőmérséklet összefüggése. Erre tudsz esetleg valami jó leírást?

köszi még1x

_________________
Fiddler


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.06.03 21:27:15 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
http://rcoffroad.pecsielet.hu/?page_id=142

http://pdf-search-engine.com/rc-glow-plug-pdf.html

http://www.scootworks.com/rdrc/gloplugs.html

http://www.rbproducts.com/mainEn.php?pa ... 20glowplug

http://www.osengines.com/accys/glowplugs.html

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: gyertya
HozzászólásElküldve: 2010.06.03 23:37:00 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.24 08:02:05
Hozzászólások: 479
Tartózkodási hely: Budapest
Fiddler írta:
Amit még nem nagyon értek azok a gyertya értékek az üzemanyag és a külső hőmérséklet összefüggése.

Szia!

Pár szóban az összefüggések lényege magyarul, az én álláspontom szerint:

A modellmotorokban nincs semmilyen elektronika, vagy automatika, amelyek a külső hőmérséklet, motorhőmérséklet, terhelés változásainak figyelembevételével az ideális keveréket és gyújtási időpontot beállítanák.
Ezért ezeket nekünk kell beállítani az aktuális viszonyoknak megfelelően.

Melyek ezek a szempontok, amelyeket figyelembe kell vennünk a beállításoknál?

- Külső hőmérséklet, páratartalom
- Motor állapota, kompresszió viszony
- Gyertya hőértéke
- Üzemanyag nitrometán és olaj tartalma
- Milyen nehézségi szintű üzemmódban használjuk a modellt


Ha ezeket nem sikerül optimálisan beállítani, a következőket tapasztalhatjuk:

- A motor nehezen indul
- A motor nem adja le a megfelelő teljesítményt
- A motor erőlködik, túlmelegszik és leáll, újra indítás csak várakozás (lehűlés) után lehetséges
- A motor "eszi" a gyertyákat
- A motor idő előtti, illetve fokozott szerkezeti kopásai

Gyertyák jelzései :

"Meleg" hőértékű gyertya, általában kisebb számmal jelölik:
Vékony izzószál, ami magasabb hőmérsékleten izzik, korábbi gyújtási időpontot ad.

"Hideg" hőértékű gyertya, általában nagyobb számmal jelölik:
Vastag izzószál, ami kisebb hőmérsékleten izzik, későbbi gyújtási időpontot ad.

Kis nitrometán tartalmú üzemanyag magasabb kompressziót és korábbi előgyújtást igényel --> Melegebb gyertya, vékonyabb (kevesebb) hengerfej tömítő alátétek

Magas nitrometán tartalmú üzemanyag kisebb kompressziót és későbbi gyújtási időpontot igényel --> Hidegebb gyertya, vastagabb (több) hengerfej tömítő alátétek

Hideg időben a motor korábbi előgyújtást igényel --> Melegebb gyertya
Meleg időben a motor későbbi előgyújtást igényel --> Hidegebb gyertya

A kompresszió viszonyt a hengerfej alátétek számának növelésével, vagy csökkentésével tudjuk változtatni. Ha pluszba beteszünk, csökkentjük, ha kiveszünk, növeljük a kompresszió viszonyt.
A motorokhoz különböző vastagságú tömítő alátéteket lehet beszerezni, így lehet optimálisra beállítani a kompresszió viszonyt.
Hobby célra felesleges ezek variálása, a legegyszerűbb megoldás a megfelelő minőségű és nitrometán tartalmú üzemanyag megválasztása.
Tehát nem mindenesetben a legmagasabb nitró tartalom a legjobb választás!

Még egy ide tartozó véleményem:
A fenti összefüggésekből is látható, hogy egy új, bejáratós motort felesleges és káros magas (20-25%) nitrometán tartalmú üzemanyaggal "bejáratni" !

Üdv: SYL

_________________
http://www.sgmodell.hu
http://www.sylmax.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: gyertya
HozzászólásElküldve: 2010.06.04 06:04:46 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.05.23 11:14:01
Hozzászólások: 19
Hi,

most aztán el lettem láttam rendesen infóval. Elég használhatók és logikusak a leírások, köszönöm!
Ilyenre nem is gondoltam, hogy a kompressziót is kellhet változtatni. :)

Felénk eléggé meleg van, sokszor 40 fok körül és eddig mindig normál gyertyát használtam. Lehet kipróbálok egy hidegebb gyertyát lehet pozitív eredményeket kapok.

Sajna nemrégiben egy borulás után leesett a légszűrő és sikerült még mennem utána két kört mire észrevettem. A motor tele ment homokal... szétkaptam az egészet mindent szépen kitisztítottam. Összerakás után egész jól üzemelet a motor, de a kompressziónak sajna annyi lett. Most az a tapasztalatom, hogy ugratás vagy borulás után leáll a motor - erre a helyi szakik azt mondták, hogy az alacsony kompresszió miatt van.
Ha hidegebb gyertyával és magasabb nitroval járatnám a motort elképzelhető, hogy javulna ez a dolog?

köszönöm!
üdv

_________________
Fiddler


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.06.04 11:14:50 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Nekem az volt a gondom hogy az SH PT2009-es verseny motorom, egyszerűen kezelhetetlen volt. Mikor húztam neki egy csőgázt, pl negyed gázról, kb. 1 sec eltelt mire isten igazán elindult. Ez azt eredményezi, hogy két ugrató között ill. kanyar után nem tudok kigyorsítani, ill. amikor megindul annyira nagy a nyomaték ugrás, hogy kimegy a hátulja. Ha vissza engedem a gázt akkor kezdődik az egész elölről.

Kicseréltem a gyertyát 7->5-re (turbo). Ezzel elértem, hogy meg nőjön az előgyújtás , és így sokkal egyenletesebben veszi fel a fordulatot (növekedik a nyomaték). De kifogom próbálni 3-assal is.

Érdekes az az összefüggés halmaz ami egy ilyen kis motorban van. (Egyszerű ember ezeket az összefüggéseket nem is tudja kezelni, ha egy ütemben gondolkodik a megoldáson.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség